Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Summertime banger!

Recommended Posts

Met alle respect mannen..

Maar ik maak zo al heeeel lang me stekken...

Nagenoeg altijd 100% die aanslaat...en dan gaat het niet om een handje vol aantallen.

Iedereen moet ze eigen ding doen..

Im just saying....

Moet ik wel zeggen dat ik alleen $5 doe, geen ervaring met andere planten/moeders.

 

snij alleen de mooiste stekken..

Afzuren.naar 4....4.5, paar uurtjes laten weken..

Ik gebruik hesi wortelscomplex..

Temp stabiel houden, voooral niet te warm..

Met 10 dagen wortels... (een bos wortels he..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik organische easy plugs, deze zijn gestabiliseerd in ec en ph, afzuren niet nodig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een foto update van gisteren, 12/12 dag 53, met 7 dagen gaat het om.

De eindscore zal zwaar beneden de begin verwachting liggen, toch ben ik wel benieuwd wat de 2 soorten afzonderlijk opbrengen.

Ik was behhoorlijk lam gisteren dus het zijn dronkenmans foto`s :P

 

s5

 

gallery_30844_14032_1796624.jpg

 

 

gallery_30844_14032_906419.jpg

 

gallery_30844_14032_2493258.jpg

 

c99

 

gallery_30844_14032_4684828.jpg

 

gallery_30844_14032_4177312.jpg

 

gallery_30844_14032_2074764.jpg

 

gallery_30844_14032_6039207.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

al zouden die van mij zo aandikken zou ik al blij zijn

hoeveel % denk je minder van je eerst verwachte ?

blame gaat naar de spint of andere variabelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes deze laatste 7 dagen.

 

Jammer als de verwachtte eindscore niet gehaald zal worden, maar het had ook nog minder kunnen zijn met de dames.

En wat nu als het een topresultaat zou worden, dan heb je niets meer om te verbeteren. :P

 

Maar een volgende ronde zonder beessies en wat voor narigheid dan ook, gun ik je ook wel een keer.

Nog even een volleerd stekkensnijder worden, dat zal vast al een hoop schelen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen van al die spint man, heb een tijdje niet meegelezen maar echt jammer dat je met zo'n setup niet meteen een 'normaal' idee van de resultaten kan krijgen.

De toppen zijn in ieder geval wel erg mooi en best dik geworden, kan je wel trots op zijn :huh:

 

Alleen heeft de S5 wel net wat teveel hitte bovenop gehad volgensmij, krijg je van die lelijke uitlopertjes met blad bovenaan de toppen, heb ik zelf nu ook :P

Maar moet wel goed komen, heb wel vertrouwen in je skills :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar je eindscore Krasi, vind het sowieso gewaagd om met 8 plantjes naar die score te happen. er is meer ruimte voor toppen.

 

volgende keer beter klimaat en geen spint, knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smellygreenshit, Juist...die kenmerkt het perfect :P

 

Aculard, de c99 is prima aangedikt, zo zie je dat zaadplanten een stuk sterker zijn dan stekplanten, de spint heeft de planten flink beschadigd, het late spuiten deed de spint bezwijken, maar was voor de plant weer een klap bovenop de al aangerichtte schade, de warmete van afgelopen week deed m`n temperatuur naar 33C oplopen met de ir`s op 400 en de airco aan, een gezonde plant trekt dat wel even, een gehavende plant niet.

Procentueel zou ik niet weten, ik ging voor de 2kg, nu durf ik alleen 1 kg te zeggen, alles daar boven is mooi.

 

Dj, dank je, klopt ik had ze bijna eruit getrokken omdat ik dacht dat ze het niet gingen halen, dus is elke gram al winst.

M`n stekken staan ik de kweekbak en ik hoop er binnen een week wortels aan te hebben, die zullen 100% beetsjes vrij de bloei in gaan :huh:

 

MarkZ, bedankt, ik ben ook wel torts op de dames, ze hebben me tenminste iets gebracht, wel jammer dat m`n terugkeer naar stekken me de eerste keer gelijk een spintprobleem opleverde.

De afgelopen week, vandaag en morgen misschien ook nog, hebben de planten een warmer klimaat dan goed voor ze is, vooral in deze toestand, het blad van de s5 staat wat omhoog en idd torentjesvorming.

Wederom zie je bij de zaadplanten dat ze er minder last van hebben.

Met een week gaan ze eraf en een week erna zullen we het resultaat wel weten.

 

Jeice, ik ook man, ik geloof heilig dat de 2kg haalbaar is met maar 8 planten, moet het wel zonder grote problemen gebeuren, de toekomst zal het leren :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je eigen stekken niet aanslaan, ga je ze dan bij een ander halen of draai je dan een rondje uit zaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht eigenlijk wel wortels, anders heb ik 5 Amnees stekken en 5 zaden tegen over elkaar, ik heb nog wat hele mooie zaden liggen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij man vind ik dan, mischien ben je er zelf niet zo blij mee.

Veel succes de laatste loodjes mogen de worteltjes aanslaan bij je.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste weekje, top. Ziet er redelijk uit (mijn maatstaven) vind ik. We zullen tegelijk eindigen ongeveer. Hoe droog/knip jij? hele plant? per tak? en gelijk knippen en dan drogen of anders om? Ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
startblok van steenwol?? ik zou niet veel lager dan 5.0 gaan, als je een te lage ph inwatert kan je je steenwol beschadigen.

 

 

hallo knakenpoetser.

 

hij heeft echt wel gelijk. jij heb een stukje gelezen. over glaswol. maar het is zand.

en als je met vier in waterd dan zit rond de 5.6 5.8 zodra je de blokken er in zet.

en er uit haalt. zit de ph al zo hoog.

 

en ze slaan super snel aan. zo doe ik het zelfs nog met de voorgroei blokken.

 

zien is geloven. :P :huh: :huh:

 

groetjes prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry krasi

 

wil je topic niet vervuilen. maar ziet er best mooi uit.

bladeren zie je toch niet meer naar het knippen.

 

hopende op een goeie score.

 

groetjes prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buzz, thanks, uiteindelijk ben ik blij met alles, de spintplaag had me bijna alles ontnomen, ik denk dat ik ze vrijdag omhaal en anders zondag, ik wacht nog steeds op worteling bij de stekken, het is vandaag 9 dagen, 1 gaat het niet redden, en nog 2 worden lichter/gelig, ik heb de kweekbak op een koele plek in huis staan en nog is het 28C/29C in de bak en 26/27C tussen het perlite, binnen een dag of 4/5 moeten er nu wortels aan zitten :P

 

Markie, dank je, laatste weekie idd, het had natuurlijk veel dikker moeten zijn, maar na omstandigheden mag ik niet klagen, ik ga de planten ontdoen van het grote blad en dan ondersteboven ophangen, na een week knip ik de topjes er vanaf :huh:

 

Prettig, no worries, het troep van de bladeren is idd niet zo erg, de topjes zijn nagenoeg vrij schoon en zien er mooi uit, vanavond nog maar eens een updatje :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de kleine bladeren? want ik vind dat zo lastig knippen, dat ze helemaal in de toppen oprollen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der zullen er wel wat van mening verschillen... maarre.. ik zou die s5 mooi nat knippen..en wel aan de tak laten drogen idd... als je alleen de fanleaves weghaald en zo laat drogen, dan krijg je strax je toppen alleen met de grootste moeite mooi... of je moet alles zelf oproken natuurlijk, dan komt het niet zo nou aan...

 

droog een plant met blad en droog een plant nat geknipt.. droog ze.. draai van allebij een paar joints...hussels ze goed door elkaar.. en niemand kan uitwijzen welke welke is..

(al zullen er zijn die anders beweren..)

 

iederen zijn ding..

mijne is gemak en kwaliteit :huh:

 

ondanks je miss niet geheel tevreden bent.. is het ook niet echt mislukt toch?

 

 

succes nog ff ... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maat,

 

ik heb op de achtergrond mee zitten kijken :huh:

zonde dat de opbrengst niet volgens de verwachting is

die kut spint ook altijd :P

 

veel succes de laatste dagen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markie, het gaat zowiezo niet door, ik leg zo uit waarom :rofl

 

MRT, thanks man, het zou de eerste keer worden op deze manier, uiteindelijk toch niet dus, en het is idd niet helemaal mislukt, alleen ook niet zoals ik het wou :rofl

 

Pietje, bedankt makker, je hebt het nooit helemaal in de hand, alleen soms wacht ik te lang om iets resoluut aan te pakken, die beetsen hadden bijna gewonnen, anti-spint heeft ze uiteindelijk kapot gekregen :rofl

 

Update:

 

12/12 dag 57, en toen was er nog een tegenslagje, eentje die we de laatste tijd vaker hebben gezien, rot :D

Ik zag een top waar 2 dagen geleden nog weinig mee aan de hand was, geel blad, dus open getrokken en daar zat het tot op de steel, erg jammer , het was een mooie top, ik heb 1/3 van die top weten te sparen.

 

De top, mooi formaatje

 

gallery_30844_14032_1644890.jpg

 

De andere kan van de top

 

gallery_30844_14032_273148.jpg

 

De top hing en aan de achterzijde/onderzijde zat het rot.

Toen besloot ik de laatste 3 dagen voor gezien te houden, ik heb van de c99 bijna alle grote toppen geknipt.

Verder rot bleef me tot nu toe bespaard.

Eigenlijk had ze 1,5 weken geleden al gemoeten volgens de breeder, dus misschien ook m`n eigen risico.

De toppen waren keihard compact, mooi blad/bloem verhouding en heerlijk van geur.

En vooral de kwaliteit is erg mooi.

Alleen de vermiculiet van de roofmijten kost een beetje extra werk, duurt dus wat langer dat knippen, ook eigen schuld :D

 

De andere foto`s dan.

 

s5

 

gallery_30844_14032_2851787.jpg

 

gallery_30844_14032_63219.jpg

 

gallery_30844_14032_1261599.jpg

 

gallery_30844_14032_1208890.jpg

 

gallery_30844_14032_3302144.jpg

 

gallery_30844_14032_5364907.jpg

 

c99, je ziet de liggende top met wat bruin blad

 

gallery_30844_14032_1567246.jpg

 

gallery_30844_14032_1051158.jpg

 

gallery_30844_14032_3109650.jpg

 

gallery_30844_14032_2305351.jpg

 

gallery_30844_14032_1488413.jpg

 

gallery_30844_14032_500881.jpg

 

gallery_30844_14032_1806911.jpg

 

gallery_30844_14032_3477670.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn jij ook al.... hoe is het toch mogelijk. met een airco in de tent nog wel. is de lv op het moment zo belachelijk hoog of ligt het aan die tentjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in huis is het 24.9 bij lv 55%... :D

 

ook die temp voor je stekken is aan de hoge kant Krasi... mja.. dat wist je al......uit een boekje is alles makkelijk...maar tis als je het doet net ff anders :D

kheb ook zat leer stekken betaald... :rofl ...zoals iedereen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen idee wat normaal is voor binnenshuis?

 

ik trek nu zo'n 20 liter per dag uit de opvangbak van mn airco :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kick hoor krasi :D niet vergeten schaartje goed in te vetten want je hebt daar een hele klus :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dus ook het rot in geslagen :D

Ik denk dat je daar niet onderuit komt met die belachelijke temperaturen....

Maar uhh heb je hulp nodig bij het knippen want bij jou wil ik wel zonder handschoentjes knippen om daarna mijn vingers af te likken :rofl

 

 

Succes homey :D

Die van mij gaan waarschijnlijk vrijdag naar de kapper..

 

 

 

Ps krasi lag de andere kant van die top tegen die bamboestok aan?

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...