Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Bigger&Better

Recommended Posts

Pier000, oke 14,75867439cm :lol:

 

Tw!tchy, klopt, de 1 vindt het kut, de ander (ikke) vindt het wel weer wat hebben :tu

 

Amnees, ik heb idd plannen in die richting :rofl

 

Elmo, thanks man, rap tempo, Whazzup heeft al eens gezegd dat plasma licht sneller planten laat groeien/bloeien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo moet ik helemaal 2 pagina's terug om plaatjes te kijken.

Maar dat was weer absoluut de moeite waard. :rofl Dat ziet er top uit man. Ze gaan als een speer.

 

Gauw weer nieuwe foto's hoor.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amecheesia & Tw!tchy & Thanatos, de laatste week, 1,5 week wil de plant alleen nog maar verdampen, dit kan je makkelijker voor ze maken door of de lampen hoger te hangen of terug te dimmen, je ziet vaak gekarteld/gevouwen/gedraaid blad aan het einde van je kweek, dit geeft aan dat je plant wat moeilijker verdampt, de plant bouwt gewoon door :lol:

 

Pacman, bedankt gozer :tu

 

Edit:

 

Vanaf vandaag krijgen de meiden 1ltr p.p. per dag, ze hebben er zin an :rofl

 

ik snap je niet helemaal je zegt dat de plant de laatste 1,5 week alleen maar wil verdampen

maar tegerlijkertijd dim je je lampen waardoor ze juist minder verdampen :S

zou het niet logischer zijn om gewoon de ec te verlagen en de watergift te verhogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En de plant heeft inde laatste week genoeg energie opgeslagen om door teknallen. .. was.eens pp een seminar waarin ze de laatste 2 weken op 11/13 kweekten, geen negatieve invloed in test omgeving metkadt ernaast die op 12/12 stond.. Elke watt die je niet nodig is hoef je ook niet te betalen;)

Mooie fotoos krassi.. Gaat lkker daar.. Volgende ronde zou ik gewoon stekken zetten man.. Gaat sneller met minder verschil in pheno ed

 

nou ik weet niet wie jou dit wijs heeft gemaakt maar met een uur minder licht word er een uur minder co2 omgezet in koolhydraten

en de energie die hij heeft opgeslagen zal hij volgens mij ook niet gebruiken om koolgydraten aan te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amcheesia, het gaat er eigenlijk om de ir stralingswarmte te verlagen, dus ze willen niet MEER verdampen maar gewoon alleen verdampen, de laatste 1,5 week geef ik zowiezo alleen water (dus geen voeding) en meer water, nee, ze drinken ook niet zo veel meer tegen het einde.

Maar vertel jouw visie eens ik ben erg nieuwschierig.

In Amerika bv doen ze de laatste week de HPS bulpen vervangen voor MH, om de lichtintesiteit te verlagen, dus dat verhaal van MRT is zo gek nog niet hoor :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amecheesia & Tw!tchy & Thanatos, de laatste week, 1,5 week wil de plant alleen nog maar verdampen, je ziet vaak gekarteld/gevouwen/gedraaid blad aan het einde van je kweek, dit geeft aan dat je plant wat moeilijker verdampt, de plant bouwt gewoon door :rofl

 

 

Uh Krasi, vraagje: zou het niet zo kunnen zijn dat dit in veel gevallen ook te maken heeft met de overvloed aan voedings stoffen??

 

Greetszz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verschil is wel te zien aan het blad, en overvoeding zie je wel aankomen en/of is te achterhalen, ik bedoel echt dat kano achtig gekarteld droog blad :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
En de plant heeft inde laatste week genoeg energie opgeslagen om door teknallen. .. was.eens pp een seminar waarin ze de laatste 2 weken op 11/13 kweekten, geen negatieve invloed in test omgeving metkadt ernaast die op 12/12 stond.. Elke watt die je niet nodig is hoef je ook niet te betalen;)

Mooie fotoos krassi.. Gaat lkker daar.. Volgende ronde zou ik gewoon stekken zetten man.. Gaat sneller met minder verschil in pheno ed

 

nou ik weet niet wie jou dit wijs heeft gemaakt maar met een uur minder licht word er een uur minder co2 omgezet in koolhydraten

en de energie die hij heeft opgeslagen zal hij volgens mij ook niet gebruiken om koolgydraten aan te maken

 

 

Mag ik hier uit opmaken dat je hiermee ook zecht dat een plant volgens bovenstaande visie, in het donker helemaal stil staat??

 

Greetszz

 

Ja Krasi dat is ook wel zo. In de zomer als het te warm word (31+gr) luid het advies ook vaak EC verlagen. Omdat (zo was de uitleg) de plant een lager EC beter/makkelijker kan/zal verdampen. En je zo toch tot 34/35 gr door kan kweken. (ik niet getest hoor)

 

Greetszz

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou het niet logischer zijn om gewoon de ec te verlagen en de watergift te verhogen?

Das iets wat je altijd moet doen :rofl

 

Lekker Krasi!

Mooie plannen ook.

Hoop dat je die eene tegen komt.

Een ruime selektie van veel zaailingen is geen overbodige luxe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH, bedankt, ik wil vanuit een stuk of 50 een selectie doen, Whazzup heeft natuurlijk ook al geselecteerd, dus het is eigenlijk een selectie uit een selectie :lol:

Ik ben btw nu al bezig met watergiften te verhogen, vandaag gaven de tensio`s 610/630/750Mbar aan, van de 1,5ltr van eergisteren, nu een liter per dag, geven de tensio`s woensdag weer hoge waarden aan ga ik over op 1,5ltr per dag....enz. enz. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whazzup heeft natuurlijk ook al geselecteerd,

Jawel maar je bent een beetje opzoek naar de jackpot

Er moet een Uberpheno tussen zitten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, die überpheno, erg spannend, ik heb nog nooit regulier zaad gepopped, ik heb vandaag het een en ander gelezen, ook over voorbloei, heel interessant.

In m`n i120 Mammoth wil ik overigens wel lekker blijven variëren vanuit zaad, ik heb hele mooie strains gezien uit de States, het rijtje strains to grow wordt steeds langer :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo moet ik helemaal 2 pagina's terug om plaatjes te kijken.

Maar dat was weer absoluut de moeite waard. :rofl Dat ziet er top uit man. Ze gaan als een speer.

 

Gauw weer nieuwe foto's hoor.

 

Grtz,

Dj.

 

DJ, sorry man, ik zal morgen nieuwe plaatjes posten, en bedankt voor de complimenten, ik hoop dat ze qualitatief net zulke mooie toppen als bij jou krijgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amcheesia, het gaat er eigenlijk om de ir stralingswarmte te verlagen, dus ze willen niet MEER verdampen maar gewoon alleen verdampen, de laatste 1,5 week geef ik zowiezo alleen water (dus geen voeding) en meer water, nee, ze drinken ook niet zo veel meer tegen het einde.

Maar vertel jouw visie eens ik ben erg nieuwschierig.

In Amerika bv doen ze de laatste week de HPS bulpen vervangen voor MH, om de lichtintesiteit te verlagen, dus dat verhaal van MRT is zo gek nog niet hoor :rofl

 

mijn visie is dat "alleen verdampen" niet bestaat

volgens mij(ik weet dit niet 100% zeker) word er als de plant 12 waterstof deeltjes opneemt maar 6 deeltjes verdampt en de andere 6 worden gebruikt voor de aanmaak van koolhydraten

 

dus als je minder licht geeft zal er voor de calvincyclus minder koolhydraten zijn om om te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amecheesia, ik ben het gewoon met je eens hoor, alleen we hebben het nu over het eindcyclus van de plant, dan doet ze niet zo veel meer, zolang ze nog bouwt moet je lekker het licht erop houden.

 

Boefje, ja ze drinken als een tierelier nu, ik kan ook om de dag 2 liter geven, maar op een gegeven moment komt er een tijd dat ze 2,5 liter per dag drinken of meer, ik kan natuurlijk 5 liter per plant gaan geven dan maar dat loopt er weer uit, of ik moet gewoon al het water op de vloer gooien en dus van onder bewateren, ik raak een beetje in de war nu :verrygood :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon 40 autopots neerzetten :engel lekker luxe :engel

Maar zonder gein, elke dag of een keer in de 2 dagen gaat je wel al grammen kosten :verrygood

die eerste dag/nacht staan ze dan echt te nat en de laatste uurtjes wellicht te droog...

 

Mij is altijd verteld "de plant drinkt alleen de eerste uurtjes"

maar elke systeem waar het medium op peil gehouden word

(blumat, autopot, goed getimede (manuele) irrigatie) zie ik monstertoppen.

 

Dus ik geloof er eigenlijk niet in, jemoet nooit mensen met planten vergelijken maar,

als jij s'ochtends ipv een bakkie koffie meteen 2,5 liter proteineshakes naar binnen werkt is dat ook niet gezond.

Dikke toppen (lees tiet en kont) ga je wel krijgen ja :engel dus ik denk "Eigenlijk is 1x per dag al te weinig" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ haxxorz, dan kom je een beetje uit op slabs, dus weinig medium, en heel vaak per dag water geven, mwa kun je goed op kweken.

 

wat je vaak ziet bij meer medium, en dus minder vaak water geven, is dat de plant zich wat natuurlijker gedraagd. dus blad wat ook echt gaat hangen als het medium droog begtint te worden, en helemaal opfleurt als je water hebt gegeven. in de groei zie je dan net nadat je water hebt gegeven (stel je doet dat 1 x per 4 dagen) dat ze echt een groeispurt krijgen.. net voordat ze dan weer water krijgen zijn ze weer wat meer bezig met wortels aanmaken, geef je ze weer een plons water en ze gaan weer ff hard..

 

als je vaak per dag bewatert gaat het allemaal wat geleidelijker aan.. maar of dat ook echt beter is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haxxorz, thanks for the input, Amnees vertaalt het prima :lol:

 

Amnees, mooie info ouwe :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenacht kiloknallers,

 

Update:

 

12/12 dag 18, bloei dag 4

Temp. max 30,3C, min 18C

LV max 80%, min 56%

Tensio`s 610/630/750 :lol:

 

De 1ltr water van gisteravond is niet genoeg gebleken, hoge tensio waarden weer, vandaag 1,5ltr per plant gegeven.

De LV is ook wat hoog met de lampen uit, al maak ik me daar nu niet zo druk om.

Er zit 1 plant tussen die ik verdenk dat ze zal hermafroditeren, met enkele dagen weet ik het zeker.

Ook zit er 1 creep tussen, echt spuuglelijk :engel

Verder allemaal gezonde dames, geen enkel paars steeltje en allemaal 11-vingerige bladeren.

De groei gaat lekker door, de gootste is zeker 70cm, de kleinste 55cm.

De bloei is er snel snel ingeslopen, en met nog 5,5/6 weken moet dat helemaal goed gaan komen.

Vers van de pers pics :verrygood

 

gallery_30844_13485_4545250.jpg

 

De grootste

 

gallery_30844_13485_4363432.jpg

 

gallery_30844_13485_3948127.jpg

 

gallery_30844_13485_3302777.jpg

 

gallery_30844_13485_607836.jpg

 

gallery_30844_13485_784342.jpg

 

gallery_30844_13485_4398321.jpg

 

gallery_30844_13485_2332595.jpg

 

gallery_30844_13485_3853278.jpg

 

De creep

 

gallery_30844_13485_1598527.jpg

 

Mooje stam

 

gallery_30844_13485_3755923.jpg

 

Mooi groot blad

 

gallery_30844_13485_746898.jpg

 

Plasma powerrrrrrrrrrrr

 

gallery_30844_13485_1875070.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien nog een 4-7 dagen echt zichtbaar dacht ik zo als ik naar de strain kijk. Dan heb je een mooie lengte. Mochten ze te lang worden, dan is het rigoreus even de nek om toch? :lol: :verrygood

 

Ik vind ze er wel super bij staan je heb kleine handjes Krasi!!!!!!!!!!!!!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel dik uit krasi..! goed te zien dat er nog genoeg groei in zit/zat... :verrygood

staat die creep niet te nat..? ze gebruikt waarschijnlijk minder water als een ''gezonde'' dame..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb het al gezien, dat wordt een kilo per plant :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

of per m3.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ik heb het al gezien, dat wordt een kilo per plant :lol:

 

zozo kan je ook niet ff bij mij komen kijken dan? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...