Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

ronde 5. nieuwe opstelling. meters gehaald. 32x PPtjes in 11liter potten

Recommended Posts

Je zit nu begin week 7, hoelang moet dit soortje ook alweer staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gele bladeren komt door een te groot verschil in medium vochtigheid...

 

te droog(hoge ec),te natl(lage ec), te droog etc etc ..........

 

hou je medium goed vochtig gedurende de hele periode.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke...PPtjes, 9 a 10 weken, je kan er voor kiezen om ze te laten gaan op alleen water dan kan je met 2 weken oogsten, of je kan nog 1 week voeden, en daarna gaan spoelen, alleen weet ik niet of je dat gaat redden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
die gele bladeren komt door een te groot verschil in medium vochtigheid...

 

te droog(hoge ec),te natl(lage ec), te droog etc etc ..........

 

hou je medium goed vochtig gedurende de hele periode.......

 

Ik doe ook om te zelfde aantal dagen wateren. is niet dat ik 1x na 1 dag doe, keer er na na 4 dagen en dan weer 2. ik doe om de 3 dagen. is een keer voorgekomen dat ik 4dagen . groeten

 

 

Oke...PPtjes, 9 a 10 weken, je kan er voor kiezen om ze te laten gaan op alleen water dan kan je met 2 weken oogsten, of je kan nog 1 week voeden, en daarna gaan spoelen, alleen weet ik niet of je dat gaat redden :P

 

pptjes waren dit niet. dacht ik in het begin. de stekkenboer wist het ook niet zeker en aangezien ik voorheen altijd pptjes had ging ik er van uit. de meeste dachten k2. maar ik denk zo te zien rond de 8/9 weken. en ik denk dat ik inderdaad alleen water ga geven en zolang de bladeren/stengels goed blijven laat ik ze staan:) ja toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo. weer wat foto's. maar met licht aan dus kutkwaliteit. morgen maak ik nog een keer zonder lamp aan. ben nu 1e dag van week 8. maar er zit al 1 week geen verandering aan. het word niet meer groter of breder. alleen de haartjes beginnen al goed te kleuren. vooral de onderste zijn al grotendeels voorzien. eerst wilde ik ze gerust langer laten staan, maar wat heeft het voor meer waarde als het toch niet meer groeit/bloeit? heb vandaag nog water gegeven. minder dan normaal, over 2 dagen weer en dan laat ik ze droog trekken en ga ik denk ik oogsten. wanneer ken ik al beginnen met de bladeren eraf halen? zodat ik op de knipdag minder werk heb:p? ik laat ze dit keer ook nog 2dagen in het donkerstaan. heb vaker gelezen dat dit de smaak goedkomt. groeten.

 

gallery_28940_11472_489706.jpg

 

gallery_28940_11472_489706.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren er alvast afhalen om het knippen makkelijker te maken? ????

 

wa een bullshit man.

 

Je knipt toch alles in een keer :P

dat is veeel sneller.

 

En bladeren trek je eraf met je handen met het oogsten.

 

Zo doe ik het

Ik trek de toppen altijd met de hand van de plant.

En gooi ze dan direct in de knipmachine of spinpro..

of direct in de droognetten...als het droog is kun je met de hand wat bij knippen.

En ik laat zoveel mogelijk bladrandjes zitten...het is immers ook gewicht :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pak normaal ook inderdaad plant voor plant. begin wel eerst met alle toppen om te knippen zodat die toch al een paar uur eerder dan de rest klaar is (en ook groter is) en dan knip ik van de plant alle stengels eraf, haal de bladeren eraf, bovenste topje van die stengel eraf, en dan pak ik de stengel van boven vast en doe ik met 2 vingers in een snelle beweging naar onder (klinkt verkeerd:P) maar dan zijn alle topjes ook eraf.:P elke keer ben ik weer sneller dan de vorige keren:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het eraf trekken van de toppen en bladeren

Pak ik 50planten per uur.

knipmachine doet de rest of ff zwengelen aan de spinpro.

 

Zo snel kan het gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik knip 12 planten in 5 uur.. met ze 3-en, met de hand..oldschool. Netjes en mooi kort geknipt.. kwaliteit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je inderdaad het beste:D dat had ik de allereerste keer gedaan! toen wist ik nog niet dat er een cutter was:P 50planten helemaal alleen met de hand ben ik 2 dagen bezig geweest haha:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder dan dit krijg ik het niet. Donderdagavond begin ik met de toppen al knippen en vrijdag de rest. Zit al een week geen groei/bloei meer in. vandaar dat ik ze dan al ga doen. wilde ze eerst langer laten staan maar als niet meerwaarde is dan houd t op. zit wel genoeg thc op en de haartjes zijn al mooi ander kleurtje en die worden steeds meer andere kleur.

 

gallery_28940_11472_534090.jpg

 

gallery_28940_11472_40204.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit waar je op gehoopt had?? hoop voor je dat het supercompact is en alle voeding eruit is, anders kan ie je nog weleens tegenvallen...

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de laatste weken zijn wel beetje de mist in gegaan....

 

jammer !

 

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zijn grote bakken wat voor jou? Meer zelfcorigerende medium... Niet afzuren.. Lage ec...

 

Ik bedoel... Je hebt wat te roken, maar goed is anders...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik had inderdaad anders gehoopt. vooral omdat ik het nu meer heb gedaan (kwa meters en zo) hoe het hoort. vorige keren had ik niet afgezuurd, geen ph gemeten en had ik beter (tenminste dat gevoel heb ik) deze voelen op zich wel zwaarder aan tot nu toe en de zijtopjes zijn ook groter dan de vorige keren. de nieuwe ronde doe ik inderaad maar 2 soorten voedingen. 1 voor de groei en 1 voor bloei. zo had ik het de allereerste keer ook en dat was toch mijn beste resultaat tot nu toe.

 

groeten ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dit waar je op gehoopt had?? hoop voor je dat het supercompact is en alle voeding eruit is, anders kan ie je nog weleens tegenvallen...

grtz..

 

Hoezo alle voeding eruit is? heb laatste 3x water gegeven. als je het te drogen hangt dan gaat toch de rest ook eruit? als ik het lees op jouw manier is het dit: als je de grond droog laat trekken door de wortels worden de toppen zwaarder dan als je het niet helemaal droog laat trekken en dan al eventueel zou knippen/drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope minstens een volle week geen voeding en aan het eind nog een keer spoelen voor de twee dagen donker maar ik denk dat jouw planten aan het eind niets of weinig meer dronken...

Dan raak je je voedingsstoffen ook niet kwijt...

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nope minstens een volle week geen voeding en aan het eind nog een keer spoelen voor de twee dagen donker maar ik denk dat jouw planten aan het eind niets of weinig meer dronken...

Dan raak je je voedingsstoffen ook niet kwijt...

grtz

 

Maar als je planten om de 3 dagen gewend zijn te drinken, en je dan een hele week niks geeft, dan gaan de wortels toch rotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet een week geen drinken.. een week geen voeding.. ;)

 

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo. heb alle toppen al geknipt en hangen. Die moeten toch vaak een dag langer hangen haha. hoop echt dat het meer dan de vorige keer was. een voordeel heb ik al. vorige keer had ik 2,5 was lijn draad (ongeveer 6 meter) bijna helemaal vol hangen. nu heb ik 2 waslijnen helemaal vol. de vorige keer had ik langere smalle toppen waar ik uiteindelijk nog wat moest afknippen. Deze zijn allemaal dikke knotsen. niet lang dus dat compenseerd zich hoop ik. ben echt benieuwd. morgen de rest doen (A) zitten nog veel dikke neventoppen aan(A)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...