Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

ronde 5. nieuwe opstelling. meters gehaald. 32x PPtjes in 11liter potten

Recommended Posts

oke. thnx . weer wat geleerd. dus volgende keer gewoon 5/6 dagen op die 18u (groei) en 12/12 1e week is meteen al bloei, maar aangezien ze de eerste 3 weken nog groeien gewoon groei voeding geven:p weer wat geleerd. ik ga wel de mensen van de GS eens vragen. misschien heb ik het dan verkeerd begrepen haha. maar opzich heb ik het kwa uren aan en weken hetzelfde. alleen mijn beredenatie. thnx. ik ben nu te bang voor fotos te maken vanwegen die drievingerbladeren:P maar zou morgenvroeg als ik op tijd wakker ben net na ze uit zijn weer eenfoto maken:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag trouwens zo'n propagator, spongepots en annestesia zaden besteld. even de goedkoopste gepakt om te expirimenteren. ik ga n apart hokje nog bouwen zodat als mijn gewoon pps klaar zijn dat deze dan al begonnen zijn:).. kunnen de zaden onder een water minder watt lamp voor de voorgroei 18/6, en daarna eventueel op minder watt (heb nu 600 voor de gewone) ?en aangezien het maar 10zaden zijn, als ik een redelijk hokje heb gemaakt, wat voor afzuiger moet er in? denk geen grote toch? kan iemand mij wat tips geven? tim vast wel of krasi:P? groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom is de bovenlaag zo droog van je aarde.

 

en heb je nou weer fotos genomen in het donker......

 

ik vindt ze er echt klein en slecht uitzien hoor....

reken niet op een top oogst :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik eergister nog water heb gegeven. heb overal water gegeven. 500ml ongeveer per plant. voordat je wacht tot het bij de wortels nog net niet droog is maar nog een beetje vochtig dan is de bovenkant toch altijd droog. kan toch niet keinat blijven. en oogst is ef afwachten. zijn misschien idd dan volgens jouw geen topoogsten, maar als je mijn andere foto's bekijkt zien deze plantjes er beter uit en mij gaat het erom dat deze ronde beter word dan die andere ieder geval:). groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen. heb net water gegeven. was wel weer nodig. ik heb trouwens eens foto's gemaakt met de lampen aan. zien de planten gelijk een stuk vrolijker uit. haha. zie hier onder.

 

gallery_28940_11472_36601.jpg

 

gallery_28940_11472_1850270.jpg

 

ps. kan je via zaden planten stekken maken? met elke zaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HI M-O, ziet er al beter uit iid, blijf constant he :tu stekken kan je het best snijden van planten uit regulier zaad, wel eerst de vrouwtjes eruit pikken, stekken van gefeminiseerde zaden geven meer kans op herma`s :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi.thnx. in zaden ben ik helemaal nog een noob:P wat is: gefeminiseerde.. en wat zijn herma's :tu. ik heb de zaden van anesthesia of hoe die heten. even de goedkoopste om te testen. neem aan dat deze gewoon net als alle andere groeien met toppen er aan of niet?:rofl weet wel dat bij mannetjes hennep dat je bij de dierenwinkel krijgt, dat hier geen toppen aan komen:P voor de rest weet ik nog niks van zaden:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeminiseerde zaden zijn zaden waaruit vrouwelijke planten groeien, reguliere zaden kunnen mannetjes of vrouwtjes zijn, maar om ze te feminiseren worden er bepaalde handelingen bij ze gedaan waardoor ze stress krijgen en mannelijke bloemen aanmaken, deze eigenschappen gaat in de genetica zitten, dus als je een gefeminiseerd zaadje/plant teveel stresst gaat deze mannelijke bloemen aanmaken, de plant is dan mannelijk zowel als vrouwelijk, dus herma-hermafrodiet, en gaat zichzelf bestuiven om te overleven/voort te planten.

Kijk maar bij m`n vorige ronde. :tu

 

Anestesia zaden zijn regulier, dit wil zeggen dat je dus de mannetjes op tijd weg moet halen anders bestuiven ze de planten en krijg je zaad in je wiet.

 

En dat zaad uit de dierenwinkel is kanarie zaad. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.ik ga straks eens kijken bij je vorige ronde. Zit nu via mijn gsm. Is wat lastiger. Dus met die anestesia moet ik geluk hebe of die bepaalde handelingen doen. De volgende x dan maar gefimineseerde zaden bestellen he.haha. Dankje voor de uitleg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij reguliere zaden moet je alleen de mannetjes eruit halen, deze laten eerder hun geslacht zien als de vrouwtjes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees nou toch eens wat Krasi schrijft!!!! Hij wil jou wijs maken dat je beter stekken kunt snijden uit planten van REGULIER zaad dan ipv van stekken snijden uit een plant uit GEFEMINISEERD zaad omdat deze bewerkt zijn!!!.Maar hoe vaak is dit nu al verteld op dit forum??? :tu :rofl :rofl Als je nu eerst eens wat meer gaat lezen hier op het forum wordt jou al een stuk meer duidelijker ipv elke willekeurige vraag te gaan stellen die al 10000000 keer voorbij is gekomen!.Je mag echt blij zijn dat er iemand als Krasi is die jou het nog wil uitleggen!!!Want jou vragen,is vragen zonder zelf een keer het forum door te spitten!!!Maar kan jou wel vertellen dat kweken uit zaad nog een zware domper voor jou gaat worden!Want je weet nog niet eens hoe je een paar stekken op moet trekken zonder hulp.STAP 1 GA EENS LEZEN!!!!I.P.V ELKE VRAAG MAAR TE STELLEN DIE AL 100 000 KEER IS GESTELD !!!!!Succes met je 32 pp'tjes en hoop voor jou dat je met behulp van Krasi het nog toch een goed einde kunt brengen!(of andere forum-leden,die nog zoveel energie er willen insteken voor iemand die alleen vraagt en nooit leest!!)Good luck!!!!

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeker blij met krasi. deze forum is om te vragen. en hij is geintereseerd anders kijkt hij niet. je kent hier ook komen om tips te geven maar niet om mijn forum te bezoeken en het te verzieken. als krasi geen zin heeft om te antwoorden of iemand anders dan doet die dat niet. snapje. groeten en ltrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik help iedereen zover ik kan en ben niet de moeilijkste, maar de raad van Magicstrain is wel gegrond, als je de growguide en de sticky`s alleen al leest heb je veel meer basiskennis, en je zult zien dat `t verslavend werkt, opeens heb je alle topics die jouw boeien bekeken, en later zelfs deels of helemaal gelezen.

En dan weet je opeens veel meer, dan de praktijk nog, je kan zoveel gelezen hebben als je kan, de praktijk zit vol verrassingen.

 

Zoals ik zei ik zal een ieder helpen zover ik kan, maar het lezen en de zoekfuctie gebruiken is voor een ieder zeer bevorderlijk.

Ik vindt het zelf ook fijn als ik een vraag stel en ik krijg van forum-users tips en/of antwoorden.

Zoals ik vaker zeg, samen weten we veel meer. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey krasi. je hebt inderdaad gelijk dat het verslavend werkt. in het begin heb ik ook alle titels gelezen achter elkaar van fimmen/dieven;/scroggen, alle forums. maar als je dat achter elkaar doet vergeet je nog al eens wat he:). naja. ik heb mijn bestelling binnen dus ik kan tussendoor ook nog wat expirimenteren met de zaden:). weet dat er vast en zeker hierbij ook wat fout gaat maar daarom is het de eerste x en de eerste x gaat t altijd wel us fout. ik heb er ook gratis zaden bij free kush:). ik zet het hier ef neer omdat het makkelijker is. als ik geen antwoord krijgt of sowieso kijk ik hierna te forum wel even na, maar meestal door tijdgebrek doe ik het via deze manier. ik ga een klein hokje bouwen voor de 18/6cyclus . en wilde dit met een minder wat lamp doen anders word het te warm in het kleine hokje wat ik van plan ben. wat is het beste watt lamp voor zaden te laten groeien op 18/6 (nadat ik ze via de propagator heb grootgebracht). als ze een maal groot zijn zet ik ze in me hok erbij bij de 12/12. . groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey M-O, je 18/6 ruimte, kastje of kleine tent, kan je verlichten dmv bijvoorbeeld t-5, dit is tl, weinig watt, weinig warmte, en perfect groeilicht, afzuigen hoeft niet eens, een ventilator voor een briesje is meestal al genoeg :)

Als de plantjes, na de groeiperiode en man/vrouw selectie, naar de 12/12 ruimte gaan groeien ze meestal nog 3 weken door.

Je kan het man/vrouw selectie gedeelte ook overslaan door gefeminiseerd zaad te nemen, ik zou hier dan geen stekken van nemen, door eerder uitgelegde probleempjes, ook moet je als je gewoon vanuit gefeminiseerd zaad gaat afbloeien, je kweek wat beter controlleren, omdat ze minder goed tegen stress kunnen, succes met je nieuwe zaden, zijn leuke soortjes. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx krasi. dat had ik me idd al bedacht voor de volgende keer gewoon gefiminiseerde zaden te gebruiken haha. ziet er wel leuk uit dat starterspakket van sannie's. heb overal al liggen zoeken op youtube en google maar ik kan nergens vinden hoelang de kleine lampje in de propagator aanmoet voor de zaden te ontkiemen? gewoon de hele dag? of ook 18u? kan hier niks over vinden namelijk. hoop dat iemand anders het hier weet. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij wil, 24/0 of 18/6 kan allebei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze idd gewoon op 24/0. zitten toch alleen batterijen in dus is niet zo dangerous haha. heb ze allemaal in de proppagator gedaan. 10 anestesia en 4gratis kush. ben benieuwd hoelang het duurt voor die uitkomen haha:Dvoor de rest met de gewone stekken gaat het goed. net nog water gegeven, na 2dagen moest het weer en gewoon 500ml. ze voelde licht aan de planten. wat ik eingelijk nog wilde weten is: ene zei tegen mij eens dat de grond beetje droog uitzag. maar dadelijk op een gegeven moment kan je alleen nog maar van onder geven, dan is het boven toch ook droog? :). ik heb vandaag nog een keer van boven gegeven en goed verdeeld. maar het duurt niet lang meer voor het echt helemaal lastig is en ik wel van onder moet geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet eens voelen in de aarde of die nog vochtig is, aan de onderkant en de bovenkant. Als het droog is onderaan, dan moet je wat meer geven.

Ik zou wel een beetje terug gaan met voeding, als dat kan want dat ziet er wel naar uit dat het genoeg is. Sowieso met de meeste soorten altijd rustig beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, goede tip, en als de bovenkant wat droger is als je van onder bewaterd is niet zo erg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok krasi . dat wilde ik weten. ik gaf normaal op het laatst ook alleen maar van onder maar omdat ik hier last dat het bovenaan niet zo droog mag zijn vond ik t wel raar haha. en minder met de voeding? kwa hoeveel heid of kwa waterbeurten? want zoals krasi weet ben ik zo constant mogelijk aan het doen, en die 500ml per plant heb ik opgebouwd en had het echt nodig:D..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de voeding :) , lekker langzaam opbouwen, je MOET `t schema niet volgen, ikzelf hanteer altijd 3/4 van wat `t schema zegt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

t klopt idd dat je niet het schema moet volgen. daar staat op dat ik van een bepaalde voeding 100ml op 100 liter water moet gebruiken. ik maak meestal 50liter aan dus 50ml. terwijl op de verpakking van de voeding staat 5ml op 1liter water. dus uitgerekend op 10liter wat 50ml, en op 50 zou 250ml dus goed zijn. (niet dat k dit doe want dan heb ik een te hoge ec) maar ik bedoel maar dat je beetje moet spelen er mee haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...