Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

ronde 5. nieuwe opstelling. meters gehaald. 32x PPtjes in 11liter potten

Recommended Posts

Nieuwe fotos. 1e dag van week 2!. gewoon even om te laten zien. niks bijzonders of redenen. de plantjes zijn nu allemaal rond de 30 cm. goeie kleur. mooimooi. en ze ruiken nu al!. voorheen rook ik ze pas rond week 5:S.. haha.

 

gallery_28940_11472_635134.jpg

 

gallery_28940_11472_453188.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou misschien wat meer water geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mrt. ze zijn nog natjes dus lijkt me niet handig om nog meer water te geven? wilde constant geven. doe nu om de dag 300ml water. voorheen deed ik 500ml en dan wachte ik 2/3 of zelfs 4 dagen.groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet elke plant drinkt evenveel... Schemaas zijn er ter indicatie... Ziet er allemaal vrij goed uit hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie wel heel veel 3vingerig blad.

Stoor planten niet in het donker....

 

En geef een betere waterverdeling.want het ziet er echt te droog uit.

En geef alleen aan de zijkanten. En niet direct op de startblok o.i.d

 

Dus iedere dag een beetje, en zorg dat de zijkant van de pot ook vochtig is.

Dit check je door de pot aan beide zijkanten inelkaar te douwen, zodat de voor en achterkant van de potranden openvouwen.

Nu kun je mooi de zijkant van de wortelkluiten zien etc.

 

Te droog? meer water

te nat? Minder water.

 

Simpel en effectief

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tim. oke. thnx. ik maak inderdaad de foto's in het donker (zodat de fotos duidelijker zijn) ik maak de fotos wel bijna direct als de lampen uit zijn. wat houd dat 3vingerig blad eigenlijk in? en idd met de zijkanten moet ik even wat rekening mee houden. heb het inderdaad wel een keer gedaan dat ik ook rondom wat water gaf zodat het niet te droog werd. maar t word steeds moeilijker aangezien er steeds meer bladeren onder komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy misteronwetend,

 

Ziet er allemaal goed uit maar zou inderdaad wat meer geven voor al die in het midden

waar de blad puntjes erg omlaag hangen.

je kan ook aan het gewicht van de pot voelen of ze nat of droog staan

en dat is met dit soortje redelijk makkelijk tevoelen, aangezien je een aanzienlijk verschil in gewicht zal merken :rofl

 

Greetzz Stuff_Kicker :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd goed de potten voelen, is vaker gezegd, drievingerige bladeren is wat Tim zegt, lichtstress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkej. dan maak ik geen foto's meer in het donker. wist niet dat ze zo snel zouden stressen er van. heb laatst ook voordat ik water ging geven aan wat potten gevoeld, en daarna toen ik ze water had gegeven. zodat ik inderdaad een beetje een idee had. ik stop me vinger ook een paar centimeter de pot in om te kijken of het droog of vochtig is. toenstraks voelde de pot nog redelijk zwaar aan. morgen weer niet dag en even voelen weer. kan het kwaad aangezien de planten nog niet zo groot zijn, om de potten een voor een uit de bak te halen en daarna een voor een terug er in zetten en dan water geven. zodat ik elke plant persoonlijk beter kan voeden aangezien ik er dan makkelijker bij kan? groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto`s maken zonder hps kan je het best doen net voor `t licht aanspringt of als deze net uitspringen :tu

Tussen tijds nooit storen!!!

Hoe bedoel je potten uit de bak?

Er zit geen aarde in de bak toch, duzz dat kan wel ja, kan je gelijk reorganiseren, grote planten aan de buitenkant kleintjes onder de lamp. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi. nee heb inderdaad geen aarde in de bak. dat is mijn "vijver" en de potten staan daar in. als ik van onder ga geven giet ik het in me vijver. snappie. maar zolang ik van bovenaf kan geven lijkt me dat beter. en inderdaad kleintjes in het midden maar is eigenlijk raar:P heb een paar buitenplanten die weer groter zijn dan een paar planten die in het midden staan haha:p maar opzich als je wat oudere foto's van mij kijk gaan deze wat gelijk op tegenover die ouder. lol. thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

owja nog iets. dacht dat dit pptje waren aangezien ik voorheen alleen maar pptjes had. de boer wist het dit keer niet zeker waardoor ik er van uitging weer pptjes. maar na met een paar daar er over te hebben gehad dachten ze K2tjes? kan iemand dit bevestigen? ik zie dat niet. ben ik nog te onervaren voor haha. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichtstress krijgen ze niet van een paar fotoos... Of je moet dik een uurlang staan flitsen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt MRT, maar in donkere uren naar binnen gaan is eerder slecht dan goed, M_O kijk je tijdklok eens na, en is je raam goed verduisterd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn geen k2"s. Gewoon pp of een nlx maybe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Nevermind hahaha..sjesus..goeie smorgens..)

 

Aan de opbouw denk ik pp, maar goed.. Weinig kweek en cashverschil..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo. de plantjes overal goed water gegeven dit keer, een voor een een persoonlijke behandeling hehe. pantjes een beetje verzet allemaal. op naar bij de 3e week alweer:). gaat lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 oktober postte je dag 1 van week 2 :tu

 

en week 3 18 uur of staan ze al in bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tim. alleen bij de VOORgroei gaan ze bij mij op 18u. dit waren 4dagen. daarna gaan ze 3 weken in de gewoon groei gewoon op 12/12. en na die 3e week gaan ze in de bloei op 12/12. .. en ik zeg toch bijna week 3:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu

 

18-6 is groei

12-12 is bloei

 

 

en ja ze groeien nog vaak 3 wkjes door in de 12-12 fase. maar dus zit je in wk 3 bloei..................

dus verwar dit niet met groei periode...

 

 

de bloeifase tel je vanaf het moment dat de klok op 12.12 gaat, en tel dus niet vanaf het moment dat je witte haartjes ziet o.i.d.....

 

 

DAT MOET JE TOCH WEL WETEN NU .......

 

Je voorgroei periode is dan ook wel tekort geweest.

houdt volgende keer gewoon 1,5 week aan..... dan krijg je volwaardige struiken, die ook zeker veel meer gaan geven,.......

hier ben ik ook pas achter hoor..

 

Ik gaf voorheen in wat ruimtes 5-6 dagen 18 uur, nu doe ik dat 1,5 tot 2 wkn, en de opbrengst is zeker 150gr per m2 gestegen.....

 

nu jij weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus jij laat ze 5/6 dagen op 18u in de groei dus, en daarna gaan ze gelijk in de bloei op 12/12?

ik heb een keer geprobeerd een week lang op 18u. kreeg ik te gestrekte planten. daarom niet zo lang meer. en waarom staat dan op de schema die ik heb voorgroei (18u) dana staan er 9 weken, en bij die eerste 3 weken is alles met groei voeding en daarna bloei>?:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strekken komt niet door 18/6.

Maar teveel water. Lage ec. Lage lv. Lamphoogte. Etc

 

In de bloei groeien je planten nog 3 weekjes dus hebben ze nog behoefte aan wat extra groeivoeding.

"N" ......

 

Snap je het?

 

Lees eens wat meer in de growguides.

Dat doet je goed.

 

 

Ennuh foto"s?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi MO, die strek heeft niks met je voorgroei te maken, gewoon je lamp er goed op, en later in de kweek wat knakken enbuigen, en wat betreft de groeivoeding in je schema, de eerste 3 weken van de bloei groet de plant nog, vandaar, Tim heeft wel gelijk hoor :tu

 

Edit: Kijk 2 peeps 1 gedacht op de nano seconde achter elkaar gepost :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...