Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

ronde 5. nieuwe opstelling. meters gehaald. 32x PPtjes in 11liter potten

Recommended Posts

Beste collega's. Ik ben gister opnieuw begonnen. Dit keer nieuwe opstelling. normaal had ik 50x 7 liter potten. nu heb ik 32x 11liter p otten. nieuw grond aangezien ik de vorige keren (grond waar spint etc. heeft opgezeten en die ik nooit heb schoongemaakt) nu dus nieuwe grond (aarde) ph meter aangeschaft, ec metertje, luchtvochtigheidsmeter. ik ben gister begonnen. had teveel water aangemaakt omdat ik gewend ben op 50liter alles te berekenen:P. had gister dus 50liter water aangemaakt. ph was eerst 7.4. (ben nu 4 dagen voorgroei van 18u, eerste dag linker lamp, 2e dag rechter. enz.enz. 4 dagen doe ik omdat de vorige keren de planten wat gestrekt waren. ) ph heb ik teruggebracht naar 6.8 (had de waarders van week een en zo maar niet van die dagen voorgroei. maar iedergeval beter dan vorige keer. heb 25ml wortelstimulator gebruik en 5ml supertrive. ec gemeten en deze was 0.36, (had ook hier niet de waardes voor tijdens de voorgroei van 18u) vanochtend zagen de stekjes ook een kleine beetje lichter groen uit. klein beetje maar. denk dat dit dan toch te maken heeft met te weinig voeding dus morgen meer wortelstimulator. ik ga nu ook vaker kleine hoeveelheden water geven dan om de 4dagen wat meer of zo. vanavond maak ik fotos. en zet ik me voedingen neer. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi M.O,

 

succes deze nieuwe ronde, en probeer wat constanter te zijn met water en voeding.

Verder denk ik niet dat de lichte bladeren iets te maken heeft met de wortelstimu, je hebt immers nieuwe aarde.

Dit betekend dat je de eerste 3 weken genoeg voeding hebt, je kunt wel na 2 weken beginnen met licht bijvoeden, mits je geen allmix hebt, dan moet je echt 3 tot 4 weken wachten.

Ik zou gewoon ff verder gaan zoals je nu bezig bent. :P

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey suc6 met je nieuwe ronde maar je ph 6,8 beetje hoog denk k of bedoel

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

MisterOnwetend, Wat is jou ervaring met Superthrive? Heb hier ook nog een flesje staan,maar nog niet gebruikt.Welke meerwaarde heeft het volgens jou in de groei en bloei periode?Succes met je PP'tjes!.

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe aarde hoef je ook niet aftezuren hoor... :P

 

het zorg juiste eerder voor meer problemen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisterOnwetend, Wat is jou ervaring met Superthrive? Heb hier ook nog een flesje staan,maar nog niet gebruikt.Welke meerwaarde heeft het volgens jou in de groei en bloei periode?Succes met je PP'tjes!.

 

Gr,

 

MagicStrain

 

Het geeft de planten telkens opnieuw dat kleine extra zetje.:P. ben er zeer tevreden mee. ondanks dat ik de vorige keren wat fouten had gemaakt waardoor ik niet de natuurlijke resultaten heb kunnen zien.

 

Ik gebruik overigens de volgende voeding: wortelstimulator van combimax, terra grow, terra bloom, atazyme, supertrive en shooting powder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi MisterOnwetend,

ik zou wel blijven afzuren, maar dan op pH 6,5:

gallery_5351_7538_34026.jpg

 

Blijf je te hoog in de pH kunnen bepaalde stoffen niet meer opgenomen werden.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang wachten jullie voordat jullie naar 12/12 gaan? ik ben nu 4e dag 18u en ga morgen (wil ik ) 12/12. is de vorige keren prima gegaan, ze zijn nu niet super gegroeid al of zo maar dat gebeurd daarna wel. wil ze sowieso niet te hoog/gestrekt. hoeveel centimeter kan het groeien ongeveer na 4dagen 18u? en hoelang laten jullie voorgroeien? groeten. owja. en hebben jullie nog tips voor een soort water geef systeem. gewoon lekker simpel gamma ideeen of zo. ik wil namelijk van bovenaf water blijven geven. heb toch het gevoel dat het voor de wortelgroei toch beter is. normaal deed ik na 3 weken of zo van onder af (omdat de wortels het water dan gaan zoeken) me planten zijn altijd blijven groeien gewoon, ma als ik de stekkenplugge op het laatst eruit haal is de wortelgroei gewoon niks. ?groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen. nog paar vragen. Tijdens de voorgroei (18u) en gewone groei, is het het beste als de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk is. maar hoe krijg ik hem hoger? heb hem altijd net iets over de 50%. en nog een vraag. niet superbelangerijk maar weet iemand hoe je beetje het geluid van een trafos kan dempen? heb hem op een baksteen staan vanwege de hitte (de hitte van trafo kan er onder wel weg want zitten kleine openingen) en onder de baksteen heb ik een dunne handdoek. zijn er geen betere manieren om het geluid te dempen? het tril een beetje maar moet vast wel meer manieren zijn. wil hem niet op een stuk hout monteren vanwege de warmte en eventuele brandgevaar. hoor het wel. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtvochtigheid krijg je hoger door een luchtbevochtiger te plaatsen,of eventueel natte handdoeken in je hok te hangen.De brom in de vsa's kun je voorkomen door de tijdklok op 0 te laten staan i.p.v 1 ! :P

De brom die erin zit voorkom je niet en moet je maar voor lief nemen i.p.v het te willen isoleren.Want dan kan de warmte niet weg die de vsa's afgeven.Als ik jou was zou ik gewoon een plaat fermacell of nobranda halen en daarop de Vsa's monteren.Dan doe je in ieder geval aan brandveiligheid!.Succes met je PP'tjes!.

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx. Nog een vraag:p ik ga vanavond beginnen met de 1e week groei zeg maar nadat ik 4 dagen voorgroei op 18u heb gedaan. 1e dag wortelstim, 3e dag wortelstim. telkens maar 250ml per plant. wil zoveel mogelijk waterbeurten geven nu. omdat me vorige oogsten wat minder was heb ik door 2 ouwe rotten in het vak advies gekregen om het op een andere manier te doen. meteen al beginnen met terrabloom, supertrive en atazyme. dit sowieso tot het einde. en dan bepaalde weken nog budmax en shootingpowder. dit ipv van die eerste drie weken terragrow. heeft iemand van jullie hier ook ervaringen mee? . ik twijfel nog al en ga vanavond beginnen dus moet het nog op tijd weten hehe.groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee MisterOnwetend,

 

Als dit jou ronde nummer 5 is,vind ik dat je je niet erg verdiept hebt in het kweken!.

Je hebt je spulletjes goed voor elkaar en hebt meters!. METEN=WETEN!!Ik zie dat je terra bloom hebt vermeld,maar je gaat toch niet gelijk in de GROEI ------->bloeivoeding geven?

Haal nu eerst eens een complete voedingslijn!!!

 

Bijvoorbeeld een voedingslijn van: Canna,Plagron,Hy-pro,Hesi,of 1 van de vele anderen.

 

Als je toch met spoed wil beginnen met de middelen die je nu hebt,raad ik aan eerste dag alleen wortelstimulator zodat dames even aan het zonnetje kunnen wennen.Dag 2 of 3 gelijk GROEI voeding meegeven!Je hebt een ec-meter dus je kunt meten wat je aan voeding geeft!Als je een niet te hoge EC aan houdt kan er niks gebeuren!Succes ermee,en vooral veel lezen!

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben toch begonnen met de normale gang van zaken kwa voeding geven. moet wel zeggen dat het wennen is met dat meten. jezus christus wat een gedoe.de ph was eerst 8.4. ph- erin gedaan was het opeens 4,5. was ik vergeten dat ik minder water gebruikte dan normaal. Nieuw water gepakt (omdat ik wel lauw water wil houden) heb ik het na lang piemelen eindelijk op 5,6. nu de voeding erin gedaan. gewoon volgens etiketten gedaan. 125ml terragrow op 30 liter water gewoon . 5ml supertrive en 50ml atazyme. had ik ec van 2.2. weer water erin gedaan, inmiddels niet meer lauw. bak helemaal vol. had ik eindelijk ec tegen de 1.2 aan. was de ph inmiddels weer 6.8. kleine druppeltje er in gedaan was het weer 4.5:S. weer water bij gedaan had ik het op 5.5, was de ec weer op 2.2 :S sowieso raar aangezien ik meer water er in had gedaan. ben uur bezig geweest en had zoiets van daag vind het prima zo. en maar dit gebruikt. hoop dat het voor ene keer geen kwaad kan. volgende keer begin ik met zo weinig mogelijk voeding en giet ik het desnoods vaker erin tot het op de goede ec zit haha. als de lampen uit zijn maak ik foto. zien er tot nu toe lekker uit. lampen op 70cm gehangen (kan niet lager) . en knallen maar. temp met lamp aan 32graden, lamp uit 22graden ongeveer. lv 54procent. die tip wat ik hierboven had met die handdoeken had ik al eens gedaan. stuk of vier natte handoeken opgehangen. resultaat: handdoeken nog sneller droog dan in de droger:D. heb nu maar bak water neergezet. kijken wat dit word. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man....

Als je 1x hebt afgezuurd weet je toch ongeveer hoeveel ml ph- je hebt gebruikt,

ik gooi eerst mijn voeding erin en meet mijn ec,en dan zuur ik af.

Als je nou iedere keer evenveel liters water gebruikt en je schrijft even op hoeveel ml vanalles je gebruikt om de juiste waardes te krijgen,

dan is het zo simpel als het maar zijn kan,

wil je je ec verhogen na een tijdje,doe je een paar ml meer voeding erbij en klaar.

Dan heb je ook geen uur nodig om 5l water af te zuren.

 

succes met je kweekje

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx. ik weet het . morgen beter:) heb even foto's van de (5e) dag. dus eigenlijk 1e dag van week 1. heb net 4 dagen voor groei achter de rug (voorgroei 18u). nu met alle lampen aan is het 39graden!. en luchtvochtigheid 38 terwijl ik een hele emmer water in het hok heb staan. hoe krijg ik de temp iets lager (zonder afzuiging al aan) en hoe krijg ik me lv hoger:S?

 

hieronder wat foto's.

 

gallery_28940_11472_382463.jpg

 

gallery_28940_11472_168924.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het helemaal met Blowke eens! Zo doe ik het ook.Eerst voeding aan je water toevoegen, EC meten en dan afzuren met ph-.En vooral zeer zuining zijn met ph- ,dat trek je Ph met een rotgang omlaag als je maar iets teveel toevoegd.Je hoeft het maar een paar keer te doen en je voelt vanzelf de hoeveelheden aan die je moet toevoegen bij een zelfde aantal liters die je aanmaakt!.Blijven oefenen,en je zegt straks ook het stelt geen reet voor!Succes ermee!

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee MisterOnwetend,

 

Zou eerst maar een zorgen dat je die temperatuur naar beneden haalt,want anders hoef je straks alleen alles nog maar 1 keer uit te schakelen!.Bij zo'n lage luchtvochtigheid en zo'n hoge temperatuur zijn je stekjes zo kapot!.Als je er nog wat van wilt maken haal vandaag een luchtbevochtiger,laat een ventilator waaien in je hokje onder de lamp en laat je afzuiger zachtjes afzuigen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thnx voor tip. ik ga straks kijken idd voor een luchtbevochtiger. waar krijg je dat? blokker of zo? en afzuiging heb ik helaas geen regel knop op zitten:S. vorige keer had ik omdat de temp zo hoog was afzuiging ook aangezet maar dan gaat me lv weer stuk omlaag. ik ga inderdaad waaier ook aan zette. had de vorige keer ook geholpen idd. en met voeding. eerst voedinng allemaal erin en dan pas de ph meten? oke ga ik dat doen. scheelt dit veel? ik ga de tips allemaal opvolgen. dankjulliewel

Share this post


Link to post
Share on other sites

owja. zie het al wat voor iets het is. .kan je dat gewoon gebruiken met de lampen aan:S? lijkt me niet veilig als het de stroom aansluitingen van de lamp raakt? en zou het niet kunnen met een waterkoker dat je water laat koken? of moet je dat te vaak dan doen? waar vind je een goedkope? en bedoel ik gewoon bij een winkel ergens in de stad. niet via internet. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijkshop heeft ze wel vanaf 50,-.Kun je gewoon aanzetten met lampen aan.Zet de luchtvochtiger er dan niet rechtonder,dan gaat het wel goed.Kom niet met die onzin van een waterkoker aanzetten,of ga je 18 uur in je hokkie water zitten koken? :) En je kunt je afzuiger niet regelen?Vraag mij echt af hoe jij die 4 andere rondes hebt volbracht!.Als ik een tip mag geven zorg eerst dat je alles eens goed voor elkaar hebt,je bezuinigd op de domste dingen.Het kan zo makkelijk en leuk zijn kweken,maar jij maakt het voor jezelf wel heel moeilijk door zo aan te prutsen!Zorg dat je een afzuiger hebt die voldoende af kan zuigen,filter erbij,fancontroller om spul aan te sturen.Dan zul je er ook veel meer plezier in hebben!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zorg ervoor dat je een luchtbevochtiger hebt die mist sprayed en niet hete mist dan word het nog warmer bij je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijkshop heeft ze wel vanaf 50,-.Kun je gewoon aanzetten met lampen aan.Zet de luchtvochtiger er dan niet rechtonder,dan gaat het wel goed.Kom niet met die onzin van een waterkoker aanzetten,of ga je 18 uur in je hokkie water zitten koken? :) En je kunt je afzuiger niet regelen?Vraag mij echt af hoe jij die 4 andere rondes hebt volbracht!.Als ik een tip mag geven zorg eerst dat je alles eens goed voor elkaar hebt,je bezuinigd op de domste dingen.Het kan zo makkelijk en leuk zijn kweken,maar jij maakt het voor jezelf wel heel moeilijk door zo aan te prutsen!Zorg dat je een afzuiger hebt die voldoende af kan zuigen,filter erbij,fancontroller om spul aan te sturen.Dan zul je er ook veel meer plezier in hebben!!!

 

oke. ja wist dat niet met die waterkoker maar als een ervaarder ene dat zeg geloof ik het uiteraard. me vorige rondes heb ik op zich goed volbracht.,ondanks dat ik geen ph en ec meter had. heb altijd rond de 1kilo gehad. een keer verneukt tijdens de winter door een "onwetende" reden, en een keer vanwege te veel spint die blijkbaar imuum waren geworden voor alle spintverdrijvende middelen. nu wil ik dus inderdaad nog beter gaan doen, vandaar die ph en ec meter al. vorige keren had ik het idee dat ik het niet zo nodig had omdat het goed is gegaan. en fancontroller heb ik niet, ook met de zelfde reden dat het wel was goed gegaan. filter heb ik natuurlijk wel. ik deed eerst de eerste 3 weken van groei de afzuiging uitlaten (temp was toen gewoong goed) en tijdens de bloei de afzuiging aan. me volgende aanschaf is inderdaad een controller om de afzuiging te regelen. luchtvochtiger trouwens hele dag aanlaten? tijdens de lampen aan of lampen uit? groeten en nogmaals allemaal bedankt voor de tips, kritiek . ik ga alles opvolgen om het beter te laten gebeuren allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet het vernevelen nu met de lamp aan of uit? heb eindelijk ene : Medisana UHW, 220-240v - 50hz, ca.32 w. 4,5 l inhoud maximaal 230ml/h en hij stoomt koele dampen (A)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...