Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

ronde 5. nieuwe opstelling. meters gehaald. 32x PPtjes in 11liter potten

Recommended Posts

Ik ben je ff helemaal kwijt, ik bedoel dus als je op 50 liter 50ml moet toevoegen, dan voeg ik liever 35ml toe, worden de planten steeds lichter van kleur, doe je gewoon de 50ml, krijg je verbrande bladpunten, doe je weer wat minder, capiche :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. mijn uitleg komt misschien niet goed over maar is goed hehe:p. die van jouw snap ik wel. dus als de bladeren lichter worden kan je beter minder hoeveelheid voeding geven ipv bv 50 , 35. mijn bladeren zien er gelukkig goed groen uit. voorheen waren ze veel lichter altijd. minder mooi eigenlijk:P heb vandaag het raam waar ik de verse lucht van haal dicht gemaakt zodat de afzuiging verse lucht uit de kieren trekt, want dat helpt bij mij ook. was toenstraks 20graden. raam dicht daarna 19graden zelfs zo koud is het nu. gister was het met het raam open tijdens de lampen aan 22graden maar. nu staat het gelukkig alweer op 23graden. ik heb de zuiger ook een uur later aan gezet zodat het hok via de lampen even in dat uur op een fijne tempratuur kan komen, en niet gelijk koude licht naar binnen laat. mijn zaden zijn nog niet uit maar als ik andere forums lees is dat ook geen ramp en gebeurt dat pas na 70uur of zo dus ef afwachten:p ben benieuwd. wilde 9 plantjes erbij zetten maar heb die 14 zaden allemaal geplant aangezien er heus wel een paar het niet zouden redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi M-O, je bgerijpt me verkeerd, als de bladeren lichter worden, iets meer voeden en bij verbrande puntjes weer ff minder :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

niet luisteren naar zulke cynische mensen, gewoon blijven proberen, veel lezen hier(vooral de basis is belangrijk), veel doen en uiteindelijk zal je zien dat het je steeds gemakkelijker gaat. Alsof iedereen dit dit goed doet er talent voor heeft :)

 

mensen die zeuren op je werk zul je altijd hebben, mensen die zeuren met opbouwende kritiek heb je gelukkig ook nog^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx loekino. klopt inderdaad. en elke keer leer je weer meer. ik heb de vorige keren voor de eerste keren zeg maar goed gedaan. 1x was het goed mis gegaan door een ontwetende dommigheid van me. nu heb ik zoiets van: als het nu niet beter is dan de vorige keer stop ik er mee:). dus afwachten.haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_28940_11472_1429830.jpg

 

even een foto van bovenaf. 4e dag in de 3e week. wel een verschil tegenover vorige week. begin week 4 maak ik weer een foto met t licht uit. zie je t toch duidelijker. maar wel net als de lampen uit of aan gaan;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey collegas. hoe werkt het precies met zaden ? heb overal liggen zoeken maar zie alleen het ideale klimaat etc.etc. maar niks van de hoogte van de lamp? mijn zaadjes zijn bijna allemaal al uitgekomen, de ene wat hoger dan de andere. binnenkort ga ik ze overpotten. ik heb600wat lampen. moeten de lampen bij zaden ook zo hoog mogelijk of kan het bij zaden ook gewoon al op 60cm afstand? groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey M-O, in principe kunnen ze gelijk op 60cm hoogte, ingraven tot de ronde lobblaadjes, en een ventilator zachtjes erop laten blazen, dit om een sevigere stam te krijgen en het strekken tegen te gaan, na een dag of 4/5 laat je de ventilator tussen plant en lamp door blazen op een hogere stand.

Vochtigheid is minder belangrijk met zaden, omdat deze een grote sterke penwortel hebben.

Omdat je reguliere zaden hebt, moet je wanneer je ze op 12/12 zet in de gaten houden, zodat je de mannen eruit kan halen, dit zal met ongeveer een week zichtbaar zijn, wat later kan ook, maar ze zijn meestal sneller dan de vrouwen.

Ik adviseer je ze zowiezo een week of twee op 18/6 te laten groeien voor mooiere planten, succes. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn wat uitgekomen zaden van me:P ga ze dadelijk overpotten. doe ze zo diep mogelijk aangezien ze best wel lang zijn hehe. van de 14 zijn er 11 zo lang:) toch netjes:P

 

gallery_28940_11472_1187932.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl , dat ziet er niet zo uit als wat ik van ontkiemde zaden verwacht.

Ach, het is onkruid en red zich wel weer, maar het is niet een lekkere start :wacko:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl :wacko: :)

 

Ze hebben echt respect voor jou! De 4 de rij,de achterste maakt al een diepe buiging voor jou, om je warm te begroeten!

 

;) ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe:P je moet ze inderdaad als ze op de helft zijn overpotten. maar deze hadden 2 dagen niks gedaan en toen dag erna waren 3 omhoog geschoten en dag erna de rest zo als nu:D. komt goed. ben ook nog maar aant experimenteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey M-O, je planten zijn mooi groen, houden zo, niet te snel willen, zijn ze week 5 nog mooi groen, dan kan je een leuke oogst halen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx. daar ben ik ook blij om dat ze mooi groen zijn. voorheen had ik al binnen 2 weken andere kleur bladeren en veel dode bladeren. ik moet zeggen, toen had ik wel meer topgroei al. maar ze waren wel eerder uitgebloeid. hopen nu op deze manier dat ik idd een betere oogst heb. de mooie kleur heb ik gewoon te danken doordat ik inderdaad een ec en ph meter nu heb:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je houdt ze mooi, goed bezig man :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx... Nu hopen dat de toppen gaan schieten. de vorige keren had ik ze na 3weken al verneukt (kwa kleur bladeren en stelen en rotte bladeren etc.) en had ik wel al in 5e week dikkere toppen. raar he:D.. maja deze moeten misschien langer, want heb nu begrepen dat het k2tjes zijn en die pp'tjes stopten ik altijd na 8/9 weken. denk dat deze dan iets langer moeten. ik laat ze iedergeval lang genoeg staan als de planten het toelaten:)(A)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topopbouw lijkt niet op die van een K2, weet je zeker dat

je K2 hebt gekregen van jouw stekkenboer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker is het niet. de vorige keren had ik altijd pp. heb ook nagevraagd. maar hier wisten ze niet wat het was, en wisten zeker dat het geen pp waren. en een paar die er op gokten zeiden k2. waar vind jij het op lijken dan:D? en hoe vind je ze uit zien?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

K2 herken je aan de extreme geur als je met je vingers langs de steeltje wrijft.

Maar als je het verschil niet weet tussen pp en nlx....dan wordt dat niks.

 

K2 heeft ook dikke vingers.. Wat nu niet het geval is.

Ik denk dat het gewoon een nl. X. Is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...