Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

ronde 5. nieuwe opstelling. meters gehaald. 32x PPtjes in 11liter potten

Recommended Posts

ik weet iedergeval wel 100% dat het geen pps zijn, want die geur ken ik inmiddels wel. en deze ruikt beter. PP rook ik pas na5/6 weken ongeveer, deze rook ik al na 2/3 weken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het geen PP is denk ik ook aan NL.Want het zijn aan de opbouw te zien idd geen k2,moet zeggen dat je ze er mooi bij hebt staan! ;) Hoe staat het met je zaden waar je mee aan het experimenteren bent?

 

Succes ermee!

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me eerste forum berichtje ik ga je zeker volgen succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@magicstrain. ik heb geen ruimte kunnen fixen of een tent snel waar ik de zaden in kon laten kweken. heb ze provisorisch in mijn hok erbijgezet. gewoon dan maar al op 12/12 maar van me aankomende loon ga ik een apart tentje halen compleet voor zaden te kweken (A).. thnx voor compliment dat ze er goed bij staan.

 

@growtop. succes met je bezoekjes overal en hier is echt veel info te vinden:).

 

@algemeen. Ef gekke vraag. Planten groeien als de lampen uit zijn, neem aan dat bloeien ook gebeurd met lamp uit. nu moet ik zeggen dat de laatste dagen (sinds ik shootingpowder gebruik) als ik kijk dat de toppen groeien tijdens de lichtcylus en niet nadat ze zijn gaan slapen. kan toeval zijn maar dit is mij 3x achter elkaar opgevallen:) groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ef gekke vraag. Planten groeien als de lampen uit zijn, neem aan dat bloeien ook gebeurd met lamp uit.

 

Wijze uitleg van de GS?

 

Planten groeien net zo goed met lampen aan, ze slaan het ontvangen licht op en zetten het om in suikers en meer waar je weer mooie

toppen van krijgt later, in de groei wordt er meer baldgroen aangemaakt.

De FOTOSYNTHESE stopt nadat licht uit gaat en da's weer heel wat anders dan groeien of bloeien, wel onderdeel van het geheel en daarom mag je ook niet de donkerperiode verstoren, komt de fotosynthese weer op gang en gaan ze mogelijk terug de groei in of herma'en ze.

 

Shooting Powder (als je planten het kunnen hebben) doet je toppen exploderen en dat je de omvang toe ziet nemen met licht aan is helemaal niet raar :)

 

Vd rest zien ze er mooi uit, zeker geen K2'tje wat je hebt, wat wel weet ik niet al lang niet meer op de stekkenmarkt geweest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey collega's. Even een vraag. Mijn bladeren zien er mooi uit maar begin langzaam paarse bladeren te komen. had laatste keer al minder basisvoeding gegeven omdat ik 1zakje shooting powder op 50l water ging geven. wilde niet te hoge ec hebben. kwam uit op ec van 1.9. dit was dus blijkbaar te veel. nu heb ik ipv de normale (buiten shootingpowder gebruik ik normaal: terra bloom 85ml, 25ml budmax, 5ml supertrive en 40ml atazyme en kom ik op een goede ec uit). met die eerste keer 1zakje shootingpowder had ik al minder basisvoeding gegeven. vandaag heb ik zelfs dit gegeven: 20ml terrabloom, 20ml budmax, 2ml supertrive, 40ml atazyme en zakje shootingpowder. had nu ec van 1.68. dus beter dan vorige keer. t zakje shooting moet er gewoon in , kan toch niet nog minder basisvoeding geven ? op het zakje staat dat ik eerst een ec moet aanmaken van 1.2 en dan het zakje erin. maar als ik dat doe kom ik boven de 2.0. en aangezien het de vorige keer al te veel was blijkbaar heb ik vandaag dus mindere basisvoeding gegeven. hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nergens staat dat je de dosis SP perse in 1 keer mee moet geven, als je een te hoge EC krijgt met een basisvoeding EC van 1.2 kun je het ook over 2 of 3 keer verdelen?

 

Als je SP meegeeft laat dit

20ml budmax, 2ml supertrive

 

eens achterwege, vooral die budmax draait ze de nek om als je die tezamen met de SP geeft volgens mij.

 

heb zelf nog aantal zakjes SP maar gebruik dit zelden vanwege lastig te combineren met andere supplementen/merken.

vooral op kokos/hydro werkt het fantastisch weet ik van een ervaren kweker maar op aarde?

 

hoop dat je wat aan de info hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke. dankje. denk het wel. straks even kijken hoe het heeft gereageerd na gister. budmax geef ik in week 1,3 en 5. ben nu in week 5. als het inderdaad nog paarse bladeren heeft overgehouden dan laat ik dat andere achterwege. 20ml bloom en 40atazyme is wel gewoon goed he? groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midden van 5e week.

 

gallery_28940_11472_1714648.jpg

 

let niet op de potten rechts. die heb ik gewoon voor spek en bonen daar neer gezet omdat ik geen andere plek had:P maar het lukt op zich wel hehe:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi MO, het ging redelijk goed, dus ik liet je lekker gaan, toppen gaan best lekker, hadden iets dikker gekunt, maar dit wijt ik aan de wisselvallige start, nu heb je een bladprobleem, de reden, ik vermoed ph, en/of watergift, heb je je bodem al eens gemeten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga me met elmanito in het andere topic.

calcium te kort :lol:

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja. had hem deze ronde nieuw. Na een paar dagen twijfelde ik en heb ik laten nakijken was niks aan de hand. maar ik laat hem nog een keer nakijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even 2 kleine vragen. mijn toppen beginnen zwaarder te worden waardoor ze gaan hangen langzamerhand, een paar dan. ik heb in het begin geen bamboestokjes geplaatst en heb ook geen net hangen. dit moet ook te fixen zijn met stukje touw lichtjes om de stam binnen en dan het touw aan de plafond vastmaken met een punaise. moet kunnen toch? en een paar planten voelen nog beetje zwaar (bewaterd aan) terwijl de andere gewoon licht zijn en droog zat voor een nieuw beurt. is het een idee om onder de zware planten iets te leggen waardoor ze hoger komen te staan en ze niet dan weer extra water krijgen terwijl ze het niet nodig hebben? groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allebei mogelijk, als de potten nog zwaar zijn, niet wateren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi. i know. maar het zijn maar 2/3 potten van de 32 waarbij je voelt dat ze nog water hebben. die andere zijn daarintegen toe aan water. vandaar dat ik daar volgende keer iets onder zet dan :lol: ahaha. lang niet meer gezien hiero:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim van je, je was goed bezig, dus ik liet je begaan, totdat je allerlei boosters ging gebruiken, toch teveel, maat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou. voor mijn onwetendheid vind ik toch al dat ik aardig dikke topjes begin te krijgen:)(A). vorige keer had ik dit volgens mij op het eind. ik heb zelfs niet zo veel fluff eraan zitten. te plekken waar ik normaal fluf heb zitten ook grotere topjes van nu al zeker 7cm:).. kan niet wachten tot het klaar is.owja. zaterdag gaan ze de 7e week in:)

 

gallery_28940_11472_2120017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ik ga me met elmanito in het andere topic.

calcium te kort :lol:

Net een welles nietes spelletje B) maar moet de pH ook niet vergeten.

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's met de lampen net uit. zie je het toch beter. ik ben nu overigens alleen nog water met de juister ph aan het geven.

 

gallery_28940_11472_2113722.jpg

 

gallery_28940_11472_301465.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan een bodemmonster nemen om uitsluitsel te krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze 1 x volle dosis voeding geven en dan spoelen tot het einde.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...