Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

ronde 5. nieuwe opstelling. meters gehaald. 32x PPtjes in 11liter potten

Recommended Posts

met die smiley erbij weet ik niet of je het sarcastisch bedoel of niet. ik dacht eerst dat het raar was. sowieso voor de electrischiteit en als de bladeren nat worden en de lampen zijn aan dan verbranden de bladeren toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"heb altijd rond de 1kilo gehad"

 

Met 32 plantjes en 2 * 600 watt ?

 

Ga een ander dat wijs maken! Als dat zo was kwam je hier niet met die domme vragen en zou je niet eens meters nodig zijn!.

 

Hoeveel gram per plant draaide jij toen dan als ik dat vragen mag?

 

En hoeveel watt aan licht hing er toen boven?

 

En welke voeding heb je gebruikt?

 

Welk soort stekken?

 

Want dan wil ik de zelfde set-up met zo weinig ervaring!Alvast bedankt!en dat wordt knallen!!!!!!!!!!

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites
zelf weten.

 

Als jij zo dom smiley daarbij zet is toch logisch dat ik ga twijfelen of niet. reageer dan niet. voor mij is het een normale vraag daarom zet ik het neer.

 

"heb altijd rond de 1kilo gehad"

 

Met 32 plantjes en 2 * 600 watt ?

 

Ga een ander dat wijs maken! Als dat zo was kwam je hier niet met die domme vragen en zou je niet eens meters nodig zijn!.

 

Hoeveel gram per plant draaide jij toen dan als ik dat vragen mag?

 

En hoeveel watt aan licht hing er toen boven?

 

En welke voeding heb je gebruikt?

 

Welk soort stekken?

 

Want dan wil ik de zelfde set-up met zo weinig ervaring!Alvast bedankt!en dat wordt knallen!!!!!!!!!!

 

Gr,

 

MagicStrain

 

toen had ik 50 potten van 7liter. en idd 2x 600watt. hoeveel gram per plantje weet ik niet. ga t niet per plantje bekijken. en hoezo domme vragen. er bestaan geeen domme vragen. wel domme antwoorden zie een paar antwoorden boven je. en ik zeg rond de 1kilo. dus wel eens er onder en wel eens er boven. voeding heb ik mee liggen experimenteren. me allerbest had ik alleen wortelstimulator voor het begin, en voor de bloei had ik Bloom-C. keer daarna wortelstimulator en huppeldepup A en B. weet ef niet meer hoe die heette. en daarna de zelfde als nu. alleen de vorige keren had ik niet het normale resultaat wat het hoorde te zijn door de eeerder genoemde fouten. vandaar dat ik zelfde voeding nu gebruik en wel de meters en zo nu wel haal. heb ik de eerste keer niet aan gedacht en toen ging het goed zonder die meters. maar ik weet dat het beter kan omdat ik die spullen niet had en daarom heb ik die dingen nu ook. net als die vernevelaar. weet nu nog steeds niet fatsoendelijk wanneer dat ding aan moet of niet. thnx voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke eerlijk antwoord 50 stuks rond de kilo dat kan inderdaad.Zet die luchtbevochtiger nou maar gewoon een week lang dag en nacht aan je stekken vinden dat wel fijn een hoge luchtvochtigheid!!!.En laat je niet gek maken door domme antwoorden hier!Lees mijn vorige antwoorden nog een keer terug en je zult zien dat ik geen van je vragen onbeantwoord heb!Zet het spul maar gewoon een weekje op 18/6 luchtbevochtiger een week lang aan en zie je dat de groei er goed in zit na die week,zet je de klok om naar 12/12.Twijfel je?plaats een foto en ik help jou!Dus volg nu gewoon mijn raad op minstens een week lang 18/6 terra grow meegeven met misschien beetje wortelstimulator,luchtvochtigheid hoog houden en een constante ph aanhouden van rond 6,0.Hoop dat je genoeg informatie heb nu voor dit moment.anders mag je altijd een pm sturen.Succes ermee!

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt mij op dat er een aantal mensen hier aanwezig zijn die zich zelf helemaal geweldig vinden en dit graag aan andere mensen laten weten op een manier die niet echt strookt met het doel van een forum ELKAAR HELPEN EN DUS NIET ANDERE MENSEN AFBRANDEN omdat die niet over een goede basiskennis die voor de meer ervaren mensen vanzelf sprekend is beschikken, kortom als je mensen wil helpen doe dat dan, maar heb dan net zo veel geduld met hun als de mensen die jou het geleerd hebben met jou hebben gehad, wil of kan je dit niet hou dan gewoon je kop en ga wat anders doen met je tijd. Wil je wel helpen, wijs de mensen dan op de juiste informatie om te lezen en heb geduld jij hebt het ook niet in 1 kweek geleerd.

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens Pieterpost, er wordt heel vaak al heel snel kritiek gegeven, ik vindt geef de gene die vraagt wat hulp en zeg erbij dat hij met lezen en zoeken op WF een stuk beter/sneller leert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi, Goed om te zien dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt!!!

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel zo natuurlijk dat aan de hand van de vraag geantwoord dient te worden, is de vraag een beetje dom, mag er best op gewezen worden, alleen dat geschreeuw van bepaalde mensen gelijk, terwijl hun eigen topics ook niet altijd om naar huis te schrijven zijn.

Heel veel dingen kan je idd terug vinden hier op WF, en hoe meer je leest hoe meer je leert.

Maar als iemand dringend hulp nodig heeft kan je degene gewoon helpen, of zeg anders gewoon niks.

 

Let`s all just get along......And grow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je een tip mag geven: Ga naar de bouwmarkt - Haal van dat middeldikke afdekplastic dat de schilder gebruikt als hij gaat texen. Koop bij de growshop (of ergens anders) een net en span dit zo'n 50 cm boven je planten (gerekend vanaf de pot). Dit wordt meteen je steunnet voor je toppen... Voor nu leg je dat plastic op het net dat je gespannen hebt en zorgt dat het rondom afgeplakt wordt, dus helemaal luchtdicht. Doe dit met schilderstape (crêpe) bijvoorbeeld.

 

Hang je lampen bovenin en zet er 1 aan, wissel dit per dag om. Wacht 3-4 dagen en je stekjes zijn aangeslagen, mits het goeie stekjes zijn. Dat gepruts met luchtbevochtigers is helemaal niet nodig. Het plastic zorgt automatisch voor een LV van minimaal 80, mits je zorgt dat je potten op de juiste vochtigheid zitten.

 

Fijne avond en succes verder.

Edited by Sammy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen. Kijk. met deze reacties kom ik tenminste ergens. bedankt allemaal. Ik heb dus zoals jullie weten een luchtbevochtigings apparaat gekocht. me waaier heb ik neergezet voor de temp een beetje omlaag te halen. echter wil het nog niet werken. morgen teken ik wel even hoe me hok uit ziet soort plattegrond en dan kijken of jullie een andere opstelling tip weten voor de waaier en of luchtbevochtiger. me lv is nog steeds 50procent (normaal met lampen aan 40 dus het is beetje beter). me temp met waaier aan 38graden!. pff. heb de waaier nu wel op stand 2, en beetje boven de toppen uiteraard maar vind het niks als mijn lampen door de waaien bewegen haha. had me planten al 2e dag nu op 12/12 dus kan beter niet terug gaan naar 18/6. en ze zijn goed aangeslagen al in het begin dus dat is wel prima. heb ook ergens gelezen om boterhamzakjes over de stekken te doen om idd een kleine tropisch klimaat of zoiets te creeren waardoor er condens op komt en dus ook de lv voor die planten goed zijn (correct me if i am wrong). ik heb de lampen op 70cm. gaat dit niet door de zakjes heenbranden aangezien die zakjes ook maar dun zijn? en tast dit de bladeren niet aan? een ding wat ik de volgende keer wel weer aanschaf is een fancontroller voor de afzuiging. kan ik daar ook mee spelen. ik ben nu echt de hele dag door aan het kijken in me hok en als ik iets raars zie dat ik dit kan posten en gelijk actie kan ondernemen. was eerst aan het denken om via een andere ruimte nog een extra slang te trekken waardoor er (voor de tempratuur dan) nog meer frisse lucht naar binnen komt? ook nog een idee? hoor het allemaal en ben blij dat ik nu antwoorden krijg waar ik wat mee kan doen. want zoals je ziet in de eerdere post heb ik gelijk zo een luchtbevochtiger gehaald. haha. ik plaatst sowieso elke week een update foto en als er iets mis is ook. thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen. na een nacht van alles te hebben geprobeerd heb ik de luchtvochtigheid nog niet veel omhoog gekregen en de temp blijft het zelfde. ondanks de koude verneveling en de ventilator. zou het volgende helpen. boterham zakjes over de stekjes doen (met de lamp aan) voor de luchtvochtigheid op de plantjes te verhogen, en dan toch de afzuiging maar aan voor de tempratuur omlaag te halen? groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo. dadelijk weer beginnen met water geven. kijken hoelang ik nu moet gaan kutten voordat ik eindelijk de juiste waardes heb haha. en even experimenteren dan met die zakjes om de stekken heen. had er wat van gelezen voor de lv . maar hier nog geen antwoorden gehad op mijn vragen daarover maar dat test ik even uit. ga gewoon vaker kijken . gaan de zakjes niet stuk door de hitte? stikken de s tekken niet? hou jullie op de hoogte over of mijn waardes goed zijn gegaan haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieterpost wat voeg jij toe in dit topic i.p.v alleen te melden wat niet deugd wat anderen melden?.Je hebt 2 berichten geplaatst,geef dan ook advies wat deze kwekert het best kan doen!.

 

Krasi zullen we jou topic weer even naar boven halen? iets met een growshop?

 

Maar laten we elkaar gewoon verder helpen,we zijn hier allemaal voor het zelfde doel!En niet iedereen heeft overal dezelfde gedachten over dat is ook het mooie aan dit forum om daarover te discuseren!.Topicstarter en bovengenoemden : SUCCES met jullie kweekjes!!!

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wooow Magicstrain, wat is dit dan, persoonlijke aanvallen??

Ten eertse mijn verhaal was niet aan jouw gericht maar algemeen, volgens mij ben jij juist de gene die hier de helpende hand biedt dus waarom je je aangevallen voelt??????

Ten tweede `t topic dat je aanhaalt is allang verleden tijd en totaal niet relevant aan het gene wat ik hier neer heb gezet.

Omdat dit de eerste keer is dat je me aanvalt laat ik het hierbij, waarschijnlijk weet je zelf niet eens waarom, of heb je een kutdag, boeit me niet, volgende keer ga ik ook spuwen.

Duzz voel je niet zo snel aangesproken, anders had ik je wel geadresseerd, even goede vrienden. :huh:

 

Edit: mister onwetend, sorry voor de topicvervuiling :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi. Maakt niet uit joh, probeer me even dan weer verder te helpen met de vragen die ik bij de eerdere edits heb gedaan haha.

 

@algemeen weer:

 

Heb net weer water gegeven. Dit keer maar een half uur gedaan tot ik de waardes goed had:D..en niet zo uur als de vorige keer. nu duurder het langer omdat ik gewoon wat secuurder bezig was met de hoeveelheden tot ik het eindelijk goed had:). had eerst me ec tot 1.1gebracht. alles opgeschreven zodat ik voor de volgende keer gewoon die aantallen moet gebruiken waardoor het binnen 5min. bij wijze van spreken meteen al goed is. en daarna de ph terug gebracht naar 5.7. alleen dacht ik nu. ik heb voor nu dus 85ml terra grow gebruik, 5ml supertrive en 20ml atazyme. daarmee kwam me ec op 1.1, binnenkort komt hier budmax bij. heb van een ervaarder ene gehoord dat als de bladeren goed uit zien (en dat doen ze) je met week 1, 3, 5, 7 budmax kan toevoegen. hoe moet ik dit dan met de waardes doen? gewoon minder terra erin doen? of minder atazyme? . temp in hok is nog beetje aan hoge kant. zie me eerdere vragen. dit ga je merken aan de bovenste bladeren. een paar gaan hierdoor wat krom trekken. heb even de waaier aan maar hierdoor gaat de temp niet omlaag, maar dan weet ik dat het tenminste wel verdeeld word over de gehele ruimte. ik heb ook even om te testen over 2 planten boterham zakjes gedaan, met de meter van lv eronder. kijken of dit idd gaat werken. en of de bladeren niks mee gebeurd. de plantjes zijn nu (met de 18u meegerekend dus na 7e dag al gemiddel 18cm hoog). en ze zien er lekker normaal groen uit:). ben tevreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi M-O, zoals ik in `t begin zei, je hebt nieuwe aarde, pas na 2 weken ga je licht bijvoeden, dus eerst een week 50%, en daarna steeds iets hoger,de eerste 2 weken van de bloei geef je nog groeivoeding, daarna bij verschijnen van de eerste haartjes ga je over op bloeivoeding.

Dan is belangrijk, wat Tim ook al vaker tegen je heeft gezegt, je waterbeurten moet stabiel zijn, toen ik met 11 literpotten werkte en stekken, gaf ik de eerste keer 600ml per plant, dan ff een week niks, dit laat je wortels naar water zoeken, en dus door de pot heen groeien.

Daarna, week 2 om de dag 200ml per plant, week 3 om de dag 250ml, week 4 om de dag 400ml tot een max van 500/600ml per plant, controleer zowiezo altijd `t gewicht van je potten.

Aan het begin moet de lv hoog zijn, dit doe je door maar 1 lamp aan te zetten en hoog te hangen, dan wordt `t niet zo warm en hoef je minder hard af te zuigen, dus meer LV, hulpmiddelen zijn idd een luchtbevochtiger, natte handdoeken op de vloer en net als de lichten uitgaan sproeien met een plantenspuit, dit alleen de eerste 3 weken, dan afbouwen en vervolgens niet meer sproeien.

De 2e lamp doe je meestal de 2e week aan, en hoog hangen dus, steeds wat lager tot eind 2e week op 60 cm boven de planten.

Om `t jezelf gemakkelijk te maken kan je idd beter eerst voor 1 voedingslijn gaan, als je deze goed kent, kan je altijd wat vervangen/bijnemen, ook zou ik eerst alleen met basisvoeding en wortel/bloeistimulators werken.

 

Als je te snel teveel wilt gaat `t meestal mis, ik heb je vorige topics ook gelezen, en je begaat naar mijn mening steeds dezelfde fouten, nl teveel en verschillende voeding, geen goede waterhuishouding en lichte klimaatproblemen.

Probeer eerst de basis onder controle te krijgen en werk vanuit daar verder.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en hoop dat je lekker door kan growen met steeds meer ervaring, we zijn allen beginners geweest en ik heb ook veel fouten begaan en af en toe nog wel eens, maar trek er leer uit, mvg Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste. bedankt voor je hele uitleg. ik citeer even een zinnetje van je: "iets hoger,de eerste 2 weken van de bloei geef je nog groeivoeding".

Ik heb de weken zo voor me: eerste 4 dagen van 18u noem ik voorgroei. daarna als ze op 12/12 gaan de eerste 3weken gewoon de groei. en vanaf week 3 de bloei periode. als ik het bij jouw goed lees zie ik dit dus verkeerd of bedoel jij dat ik gewoon tot en met week 5 groeivoeding moet geven ? en met die water beurten wil ik nu ook constanter geven. voorheen gaf ik de 1e dag 250per plant. en zodra ik de 1e week van groei in ging meteen 500ml. dan ong 3/4 dagen niks, en dan weer 500ml. dit deed ik tot ongeveer week 3,5 en toen gaf ik van onder voeding. nu wilde ik dus om de dag eigen geven. dus vandaag gegeven, morgen niks, dinsdag weer geven, woensdag niks, donderdag weer geven etc.etc. en dan steeds maar 250ml. tot dat ik gewoon zie dat de plant meer nodig heeft. deze manier niet goed? wil ook zolang mogelijk van boven blijven geven. lijkt mij op een of andere manier beter? nu ik jouw tip lees over dat ik paar dagen beter moet wachten zodat de wortels door de pot gaan zoeken lijkt me ook inderdaad goed en heb ik vaker gedaan voorheen.maar wilde nu dus constanter vandaar. zou ik nu ipv di. water geven dit dag overslaan zodat de wortel gaan zoeken?of is het daar niet nog te vroeg voor aangezien de wortels (waarschijnlijk) nog niet zo super gegroeid zijn? en over de hoogte van de lamp. de eerste 4dagen van de voorgroei hing ik hem helemaal boven (1.20 of zo) en omdat de planten goed zijn aangeslagen heb ik ze op 70gezet. dit omdat ik de vorige keren de planten erg gestrekt had, en de lamp toendertijd geleidelijk omlaag deed. ik liet hem ook langer helemaal omhoog. morgen ga ik proberen nog eens met die natte handdoeken maar dan op de grond. had ze eerst op een waslijn naast de lampen hangen. bedankt iedergeval en ik schrijf me alles op . thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, met groei bedoel ik de voorgroei en en de eerste 2 weken van de 12/12 periode, dat truukje van de wortel laten zoeken doe je meteen vanaf aanplanten, met stekken, 600ml water per pot en dan een week niks, als je water geven erg moeilijk vindt kan je het beste bakken of schotels onder je potten zetten, deze vullen met wat water, de plant zal dan het water dat ze nodig acht opnemen, als de bak of schotel bijna droog staat doe je er weer wat water in.

De eerste 2 weken strekt een plant, vooral een stek nauwelijks, de 2e week ga je met de lamp steeds een stukje lager tot je op 60cm zit.

Zowiezo moet je je afzuiging en inblaas afstemmen op je ruimte en aantal lampen, dan kom je met je waardes beter uit.

Dan nog je ph, deze dien je zoveel mogelijk rond de 6.0 te houden, dus tussen de 5.8 en de 6.5, zelf hanteerde ik 6.0.

Succes. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej. maar is het nu nog verstandig om mijn lamp weer hoger te hangen? en ik heb een voedingschema waar de waardes opstaan en hier s taat dat de ph tussen 5.6 en 5.8 moet zijn. ik heb laatst naagevraagd wat voor afzuiging ik heb maar heb het nergens genoteerd dus ben het vergeten. het is wel bestemd voor mijn ruimte die 3 bij 4 ongeveer is. ik w8 nu gewoon ef een of 2 dagen langer voor voeding te geven zodat de wortels inderdaad gaan zoeken. maar wat kan ik het beste nog met de tempratuur doen? toch de afzuiging maar aan? want het is gewoon 39graden. en dan in de schaduw gemeten he:S.. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, ik zou zeker je afzuiging aanzetten, je hebt allebei je lampen al aan dus ik zou eerst kijken wat de afzuiging met je temperatuur doet en anders ff wat hoger hangen, als de plant straks groter is gaat ze zichzelf ook koelen dmv een bladerdek.

Als dat echt je aanbevolen ph-waardes zijn zou ik 5.8 aanhouden, kan je geen raam openzetten daar, ruiken doen ze toch nog niet en een goede filter voorkomt gewoon de geuren later in de bloei, 39C is echt te hoog, als dit zo blijft zou ik of nog ff een lamp minder te gebruiken of voor 2x400watt gaan ipv 2x600 watt, dit kun je in de winter weer switchen.

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1lamp is zat hoor de eerste dagen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ff die lamp omlaag hangen en die afzuiger gewoon zacht aanzetten.

om de RV% hoger te krijgen kan je pedaalemmer zakken gebruiken of magnetronfolie spannen erboven met een paar latjes ofzo.

hoe hoog is je temp. met het licht uit nu?

 

 

gallery_28408_11843_281735.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...