Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

Test: Koelbatterij op semi-gesloten systeem

Recommended Posts

Ja, heb ff lopen klooien met de 3000m³-box. Eerst aangepast, want de ruimte is te klein om hem in zijn normale ogen op te hangen (dan hangt hij veels te laag). Boel aangepast, massief rubber ertussen van een dikke cm maar toch teveel trillingen door de ruimte (koelpanelen). Poging 1 mislukt :wacko: . Vervolgens heb ik de box in rubbers gehangen aan M12 tapeinden met oog(je) en die staan verder weg van de hoeken, dus de rubbers trekken de box alle 4 de kanten uit. Zo hangt hij precies in lijn met de rest :D . Wel weer 2 middagen verder met 1 artikel :closed: .

 

Ik heb ook de koeler weer los gehad en iets anders opgehangen om een betere afwatering te krijgen via de "drain" (aftappunt condenswater) Die loopt nu mooi af. Alle buizen hangen nu, en de kabels kunnen er door.

Schiet al lekker op.

 

Volgende week weer wat plaatjes ;) .

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
:closed: :wacko: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt even niet langs geweest hier :closed:

 

super GEIL hokje :wacko: :D ;)

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even.... dan kunnen we de verdeelslangen uit het stof halen :closed:

Daar begon het eerste contact mee met A&T Trading :D . Nu komt die friesche dame wel vaker langs in haar minirok, and high-heeled :wacko: (moet van Adje ;) )

 

Laterzzzz, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar mag je ook wel foto's van maken hoor...

 

Altijd lachen :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die verdeelslangen in het stof, of van die minirok en "high heels"???

 

:closed:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou @Boefje030..... ik laat eerst nog ff wat anders zien; kabeltjes enzo :D .

 

Zo, weer ff een up-date. Ben allemaal kleine pieldingen aan het doen en dan valt het bijna niet op dat je iets gedaan hebt :wacko: .

Ik ben al 2 dagen met de stalen 3000m³ box bezig geweest, maar het bevalt me nog niet 100% dus dat gaat ook allemaal stiekum verder.

 

Ik heb de kabels gelegd en alle buis (slagvast, grijs) voor de kabels geplaatst zodat het er allemaal netjes en overzichtelijk bij ligt/hangt/staat.

 

Hier een plaatje van de schakelkast. Hier is ie nog opengewerkt om de bedrading/kabels er doorheen te doen en de bedrading aan te sluiten. Ik heb vlak voor elke aansluiting een lus in de draad gelegd zodat je altijd wat speling hebt in de draadlengte met het plaatsen van het gehele bovengedeelte van de kast met de kabeldoorvoeren.

Het is ook beter voor de draden die mooi vrij zitten in plaats van onder een bepaalde trek.

Ik heb ook het juiste gereedschap ervoor gebruikt. Schaf op z'n minst een goed kabelmes aan. Die klik je om de kabel, draai je 1x rond, en je hebt een perfecte breuk zodat je de kabel (zonder beschadiging aan de draden,) kunt "breken" en de buitenste mantel eraf haalt.

Een 2de vereiste is een degelijke striptang om de draden te kunnen strippen. Goed gereedschap is het halve werk, en zorgt voor de langste levensduur.

 

gallery_14245_8472_302663.jpg

 

We kunnen de gehele kast zo van de stroom afkoppelen door die grote rode 32A stekkerverbinding.

 

gallery_14245_8472_921406.jpg

gallery_14245_8472_176186.jpg

 

Bovenin zit een centrale aarderail waar alle aarddraden bijelkaar komen (groen/gele draden). Zoals je ziet hier ook weer de lus in de draden.

 

gallery_14245_8472_1051815.jpg

 

Aan de onderzijde van de schakelkast rechts komt de voedende kabel binnen, 5x2,5mm².

 

gallery_14245_8472_498272.jpg

 

Hier zie je de hele kabelfabriek die vanaf de schakelkast de kweekruimte in gaat. Er lopen nog een paar kabels rechtdoor. Die gaan naar de pomp voor het voedingsvat en de vatverwarmer/mengpomp.

 

gallery_14245_8472_673203.jpg

gallery_14245_8472_470047.jpg

 

Hier komen de kabels door de wand de kweekruimte in.

 

gallery_14245_8472_865618.jpg

 

Je ziet hier ook de eerste 4-voudige wand(plafond)contactdoos hangen. Deze zijn van ABB, en zijn voorzien van draden met een harde kern van 2,5mm². Er zit een doos onder waar je de lasklemmen in kwijt kunt en je kunt zien dat er 2 bruine draden in lopen. Beide stopcontact-paren hebben een voedingsdraad (bruin), en een doorgeluste min (blauw) en een doorgeluste aarde (groen/geel)

 

gallery_14245_8472_562100.jpg

gallery_14245_8472_118714.jpg

gallery_14245_8472_352334.jpg

 

gallery_14245_8472_418371.jpg

gallery_14245_8472_215106.jpg

gallery_14245_8472_1076666.jpg

 

Op de bovenstaande foto zie je 2x 4-voudige contactdozen en 1x 2-voudig. De 2-voudige is voor de lampen aan deze zijde. Anders zou hij boven de kachel uitkomen, maar dat is beter op te lossen i.v.m. de warmte van de kachel/kanaalverwarmer. Ik heb nu een 2-voudige aan de beide zijden van de koeler met een kabel boven de koeler langs.

De 2de doos is voor de luchtbevochtiger en heb dus ook maar 1 bruine draad aangesloten omdat ik geen 4 nodig ben.

De 3de doos is voor de ontvochtigingsklep, zelfde verhaal.

 

Hier zit de voorzijde van de schakelkast er weer voor. Zo is het weer een mooi overzichtelijk geheel

 

gallery_14245_8472_131547.jpg

gallery_14245_8472_898467.jpg

gallery_14245_8472_957165.jpg

 

Ik gok dat de luchtontvochtigingsklep wel overuren gaat draaien ;) . Hij is lekker hoog, maar dat kwam ook een beetje door het weer :closed:

 

gallery_14245_8472_494926.jpg

gallery_14245_8472_898755.jpg

 

Zo, volgende keer weer ff met wat pieledingen bezig, en de lampen moeten nog worden voorzien van een leuk ophangsysteem.

 

De groeten maar weer. :wOOt

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig ben je niet ergens tussen de kabels blijven steken!

Ziet er netjes uit hoor

Langzaam aan wordt het plaatje compleet

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chapeau, Lady, Chapeau!

 

Top! is het enigste woord, wat mij bij deze opzet in de hersenen schiet.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey greenlady,

Word je hokje nog beveiligd? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, de deur staat open en de koffie is klaar :verrygood .

 

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jij maar ff in mijn laadbak moeten instappen want ik heb twee linker handen :rolleyes:

Dit ziet er goed uit zeg. Alles netjes weggewerkt, complimenten.

 

Laten we zeggen ik ben meer van lange halen gauw thuis. Functioneel, veilig, maar mooi nee...

 

En Big Butt Bram is ook in geen velden of wegen meer te bekennen anders had ik die kunnen ontvoeren met zijn zaagtafel en schroefmachine :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guesswho/@Torsti/@henkiedepenkie/@A&T Trading:

 

Bedankt voor de lovende woorden. :lol:

 

@leuke Hobby; Ik heb eerst geen tijd :lol: . @BBB is al met de fut geloof ik, of hij rookt zijn gehele voorraad aan 1 stuk door op :rolleyes: .

Ja, waar sommigen toch uithangen al die tijd??? :verrygood

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey miss

 

tijdje niet op het forum geweest sinds en paar dagen weer terug en zie al weer hele mooie dingen opbloeien.

nog effe geen tijd nu om je hele verslag door te lezen dat komt later.

vroeg me alleen af waarom je voor aarde bakken hebt gekozen en niet voor hydro?

sla me niet voor het hoofd als er al een antwoord in je verslag staat hoor :verrygood !

Zeer mooie opzet goed over nagedacht ga je zeker volgen zeer benieuwd

 

keep up the good work

 

cya parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
vroeg me alleen af waarom je voor aarde bakken hebt gekozen en niet voor hydro?

cya parve

 

Ik kon geen roze kratjes vinden voor de mapito :verrygood .

Nee, we gaan eerst op een special mixje van A&T, en laten hier zien wat je met aarde er uit kan halen.

Als alles gaat lopen zoals verwacht, dan zul je het wel zien :rolleyes: .

 

Lees het hele verslag maar ff. Er is al heeeel veel veranderd sinds het begin, daarom duurt het allemaal ff iets langer als normaal.

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat allemaal lekker :verrygood Als ik dan misschien toch nog wat mag mierenneuken: ik ben niet zo kapot van je openstaande beugeltjes die je gebruikt hebt om de koeler op te hangen, beetje zonde vind ik. Verder is het misschien een goed idee om volgende keer een kastje te nemen wat een maatje hoger is om de aansluitklemmen wat makkelijker bereikbaar te maken.

 

Wat een werk he, respect!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laten we zeggen ik ben meer van lange halen gauw thuis. Functioneel, veilig, maar mooi nee...

 

als je met mij iets doet, en je gaat voor een compleet klimaatsysteem en dan is het automatisch functioneel, veilig en mooi wordt het dan vanzelf :verrygood

en als je het op deze manier doet, kost het nog niet eens zo gek veel meer als een conventioneel systeem, maar dan heb je wel wat.

maar dat wist jij al hé :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik dan misschien toch nog wat mag mierenneuken:

 

Miereneuker :lol:

 

Ik ben nog niet klaar met de box. Ik schroef hem daarmee vast om hem uit de rubbers te ontlasten. Elke keer dat ding boven mijn macht tillen en tegelijkertijd in-en uithaken, dat valt niet mee. Ze zitten er toch en daar maak ik nu mooi gebruik van :P .

De "haken" gaan er straks af, en er komt een kleine valbeveiliging aan te zitten, dus ze houden wel nut!

 

Ach, van een kast met een maatje hoger heb jij geen last met je 3 plantjes :rolleyes: :lol:

(zo, ff terug geneukt :lol: )

Nee @Whazzup, het lag aan de rest. Ik had de boel al te hangen en de box, daar kwam een andere voor. De ophanging van deze bleek iets anders te zijn dan wat ik voor de softbox had gemaakt :o . Dusss...de box maar aanpassen aan de rest deze keer. De rest veranderen is meer moeite :D

 

P.s. bedankt voor de kritiek! Alles is welkom :verrygood

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

lady, volgens mij bedoelde whazzup op de koeler, maar dat is meer esthetisch denk ik

 

@Whazzup,

 

de kasten zijn zo, of je zou een dinrail vrij moeten laten, en dan is het idd makkelijker... maar als het eenmaal zit, je hoeft er niet elke dag in te zijn... tja

en dat werk dat valt reuze mee, kijk een wat je moet doen met vmvl kabel, veel meer kabels leggen, adereindhulsjes eraan maken, in de kroonsteentjes schroeven of in de contactdozen

nu is het kabels leggen, strippen, lasdoppen zetten, aansluiten.... klaar, valt echt reuze mee en degelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
lady, volgens mij bedoelde whazzup op de koeler, maar dat is meer esthetisch denk ik

 

Ja, inderdaad....mijn fout.

 

Als er zo'n "vervolg"hok komt, dan wordt het ook zeker 1 van 3m plafondhoogte :verrygood .

Ik heb nu "kopstoters" in de ruimte te hangen!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey greenlady.

ik dacht eens even kijken waar jij zoal mee bezig bent en het werd me al snel duidelijk dat deze dame geen linker handjes heeft :lol:

het eerst dat me te binnen schoot was... Holy Shit!! :verrygood

 

succes verder, ik kom zeker vaker even een kijkje nemen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey greenlady,

Word je hokje nog beveiligd? :verrygood

 

 

oh das gunstig, moet volgende week ff in die hoek zijn. sterke bak met een wolkje melk en suiker graag!, ben een dure koffiedrinker maar met jouw hobby kan dat er vast wel vanaf! :lol:

 

prachtige verdeelkast trouwens, getuigd van stukje kwaliteitsherkenning en inzicht in gebruiksgemak ( :rolleyes: ).

 

kijk uit naar het eindresultaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...