Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Zelfbloeiende soorten zijn de toekomst

Recommended Posts

Goedenmiddag,dit is mijn topic.

Er zijn sinds niet zo lang zelfbloeiende soorten op de markt,met alle gevolgen van dien :D

Mensen kunnen nu in april beginnen in een klein kweek kastje (voorgroeien) en dus de plant laten bloeien als het midden zomer is dus extra opbrengst van hogere kwaliteit.

Laten we zelfs zeggen dat het mogelijk is soorten voor binnen buiten te kweken :P

ik raad dit de mensen op dit forum dus ook aan om voor de beste outcross manier te kiezen en dat zijn dus twee verschillende soorten zelfbloeiers reeds veredeld en gestabiliseerd door iemand anders dit is niet alleen sneller resultaat, maar ook een hoger percentage zelfbloeiende planten met de door jou geselecteerde eigenschappen bij zich dragen.

(Je koopt zelf immers de zaadjes)

Zorg dat je dus niet zomaar met een andere 'gewone' soort kruist want dit proces duurt jaren.

Neem dus een ruderalis soort tegenover de ruderalis die je wilt outcrossen om te verbeteren bv. Automatic Pakistani X snow ryder en van die F1 selecteer je weer het beste vrouwje en mannetje en kruis je onderling :(

Ik zou het geweldig vinden als mensen ook hiermee bezig zijn en/of meedoen met deze topic

 

Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor maar die hype was er vorig jaar al , de autoflower in allerlij soorten

Kijk maar eens bij het zadenruil topic

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm buble maar hij heeft wel gelijk ..

 

commercieel gezien sowieso alleen is het wachten tot er ontzettend veel autoflowers worden geproduceerd

 

het is dat ik te laat ben om een mooi veld short term amnesia vol te zetten maar volgend jaar gaat die er tog echt komen, paar weken goed voorgroeien binnen en dan naar buiten met mooi weer in juni en juli zul gruwelijk toppen oogsten....

 

voor de kleine teler bied het weinig uitkomst 5 van dit soort planten geef misschien 200 gram maar voor de ruimer denkende onder ons is dit een mooie kansje...

 

ik zie trouwens heel weinig van die auto flower terwijl het de enigste commerciele auto haze is die er te krijgen is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die auto haze is volgens mij nog niet zo in omgang master....wacht volgend jaar.

groetjes

medi

hmmm buble maar hij heeft wel gelijk ..

 

commercieel gezien sowieso alleen is het wachten tot er ontzettend veel autoflowers worden geproduceerd

 

het is dat ik te laat ben om een mooi veld short term amnesia vol te zetten maar volgend jaar gaat die er tog echt komen, paar weken goed voorgroeien binnen en dan naar buiten met mooi weer in juni en juli zul gruwelijk toppen oogsten....

 

voor de kleine teler bied het weinig uitkomst 5 van dit soort planten geef misschien 200 gram maar voor de ruimer denkende onder ons is dit een mooie kansje...

 

ik zie trouwens heel weinig van die auto flower terwijl het de enigste commerciele auto haze is die er te krijgen is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de eigenaar van: http://www.piratesofthecannabean.nl/

En hij is momenteel bezig om Super silver haze, te kruizen met ruderalis.

Volgens zijn berekeningen is het na een keer of 8 gestabiliseerd, maar hij gaat het waarschijnlijk 10 keer doorkruisen.

Hij is rond volgend jaar daarmee klaar, dan heb je dus een super silver haze (volgens hem het zelfde als amnesia haze) die in 9-10 weken klaar is!

Als ik wat opvang laat ik het wel horen.

Greetz Thomas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe nooit mee met hypes, ik zoek gewoon mensen met dezelfde visie :rofl

Ik zie dus wel dat ik volgend jaar mijn kas vol in de bloei heb staan rond deze tijd :rofl

30 stuks aangezien ik met 6 personen boven de 18 samenwoon in 1 huis...

We zijn gelukkig allemaal voor blowen,en is het geen probleem dat de tuinkas lekker ruikt...

die Amnesia Haze zou ik ook graag willen telen volgend jaar stuk of 30 ofzo.

toch wel fijn dat ik zo aan links kom van zaadleveranciers die gecultiveerde (stabiele) ruderalis soorten hebben

in plaats van lowryder #1of Snow ryder.

 

De groeten iedereen en post nog ff wat links als je kunt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ken de eigenaar van: http://www.piratesofthecannabean.nl/

En hij is momenteel bezig om Super silver haze, te kruizen met ruderalis.

Volgens zijn berekeningen is het na een keer of 8 gestabiliseerd, maar hij gaat het waarschijnlijk 10 keer doorkruisen.

Hij is rond volgend jaar daarmee klaar, dan heb je dus een super silver haze (volgens hem het zelfde als amnesia haze) die in 9-10 weken klaar is!

Als ik wat opvang laat ik het wel horen.

Greetz Thomas.

SSH hetzelfde als amnesia ? ?

 

BWHAAAAAAAAAAAhhh... <_< :rofl

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat verhaal idd ook al op meerdere plekken gehoord kees.

t kan <_< hehe dunno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wel weet is dat ze alletwee zeer goed te roken zijn <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch blijft het vaag, al was dat geen volle SSH hupla..

 

Kees. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

een amnesia of een silver ... ik vidn het een wereld van verschil

 

de ssh die super krachtig van smaak is en wat je mot trekken terwijl de amnesia een heel zacht lekker haze-achtig smaakje heeft

 

de silver die je knock out of in de war achter laat en de amnesia die je meer lekker spacy high laat zijn en wat suffig

 

een auto ssh zou geweldig wezen want idd met goede selectie zou je in ideale omstnadigheden binnen 9 a 10 weken moeten kunnen oogsten ... met wat slecht buiten weer gok ik dat ze 14 weken duren maar goed eindelijk is mooie resultaten kunnen boeken met haze buiten :rofl

 

vorgie week liep ik met keesthemad nog door amsterdam ff de dampkring in .... tref daar een amnesia haze outdoor gekweekt kostte 6 euri <_< kwaliteit is het duzz zekerzzz :D :rofl

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik alle verhalen goed gelezen en begrepen heb (urban myths), bevatten SSH en Amnees voor 50% dezelfde genen.

Het zijn dus halfzusjes.

Ik kweekte ze beide, vond het kwa geur en smaak meer een nuance-verschil.

De ene is nog lekkerder dan de andere, maar ik weet niet welke...

Ook strekten ze hetzelfde, en lieten zich goed scroggen.

Alleen de struktuur van de bloemen was bij de amnees vat grover.

Grotere calyxen en zo.

 

Ik heb ze nu ook allebij weer staan.

Amnesia-haze stekken uit het oosten des lands,

En SSH-tjes uit de buurt van Aalsmeer.

Ik zal eens goed op de verschillen letten.

 

Succes met je kruisingen, Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik alle verhalen goed gelezen en begrepen heb (urban myths), bevatten SSH en Amnees voor 50% dezelfde genen.

Het zijn dus halfzusjes.

Klopt, zie de volgende 2 linkjes:

Amnesia Strain Info

SSH Strain Info

Beide bevatten een flinke dosis O-Haze (Original Haze) en daarnaast Northern Light #5 en Skunk #1

Ik dacht echter dat de Silver Haze van Greenhouse Seeds ook genen heeft van Neville's Haze.

 

Wat betreft de AF soortjes laat ik het kruizen over aan de pro's, ik doe wel zadenkweekjes maar alleen om mijn eigen zaden voorraad uit te breiden en op pijl te houden.

 

Ik kan overigens de Blueberry Autoflower aanraden, mooie kleine planten met 15+ gr. per plant :lol: ze zijn trouwens ook slechts 15 tot 20 centimeter geworden :lol:

Ze hebben nu 8 weken onder 12 uur HPS bij de rest van de planten gestaan (zijn hier ook ontkiemt), dus met maar 12 uur licht zijn ze heel tevreden!

Misschien doe ik nog eens een ronde met alleen Blueberry Auto's :lol: kunnen er zo een stuk of 64 in een tent (8 x 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn sinds niet zo lang zelfbloeiende soorten op de markt,met alle gevolgen van dien :lol:

 

AF's hebben zeker hun plaats, maar om nou te beweren dat ze de toekomst zijn, dat is er wat over.

De eerste auto-flowers (van joint doctor) bestaan nu al bijna zo'n 15 jaar, en kijk waar AF's nu staan.

 

Als argumenten haal je een vroegere oogst en extra opbrengst van hogere kwaliteit aan.

Je kan idd vroeger oogsten en de kwaliteit en opbrengst zullen optimaal zijn als je je autoflower plantje op het ideale ogenblik laat groeien, maar ze kunnen toch niet tippen aan een echte goede buitenplant hoor.

 

Ruderalis heeft haar zussen Indica en Sativa bijlange nog niet van de troon gestoten. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruderalis heeft haar zussen Indica en Sativa bijlange nog niet van de troon gestoten?

nog niet maar ik denk dat het in de toekomst zeker wel kan gaan gebeuren vooral buiten :lol: denk nu maar aan de sativa /haze kruisingen die nu pas sinds dit jaar er zijn .

maar voor grotere binnen kwekers die zouden altijd wel met stekken blijfen werken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei, de auto-flower bestaat al bijna 15 jaar, waarom is deze 'revolutie' er dan nog niet eerder gekomen?

Ik zie eerlijk gezegd het voordeel niet. Akkoord, ze bloeien sneller af, maar dit gaat toch ten koste van opbrengst, niet?

Je kan ook geen mooie moeder selecteren, dus je bent verplicht om altijd met zaad te werken, wat toch resulteert in verschillende geno/phenotypes.

Interessante discussie, dat wel. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ieder zijn eigen voorkeur blijft houden.

Veel mensen kweken Indica's en Ruderalis maar er zijn altijd nog mensen die geen problemen hebben met een Sativa van 13 of soms wel 16 weken.

 

Ik kweek vooral op smaak en als ik daarvoor een plant 13 weken moet laten bloeien dan doe ik dat met liefde :P

Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch om te zien dat er zoveel creatieve mensen bezig zijn met nieuwe kruizingen en daarmee weer nieuwe smaken, geuren en kleuren uit de planten naar boven halen.

Ik denk dat 2010 toch wel het jaar kan worden voor de Ruderalis, afgelopen jaar kwam er iedere maand wel een Autoflower bij en je ziet nu dat men ook met Sativa's van 13 weken gaat kruizen dus hier zullen ook wel 8 weekse bloeiers uitkomen.

Het enige nadeel is dat ze niet stekbaar zijn maar een zadenkweekje kan hier weer uitkomst bieden.

 

Ik vind de Ruderalis kruizingen vaak nog niet potent genoeg, zo high of stoned als je wordt van een ongekruisde Indica of Sativa wordt ik niet met een Ruderalis, misschien nog niet de juiste plant gevonden :nerd

 

Een ding is zeker, het zijn leuke plantjes, ik heb er momenteel eentje op de tafel staan in de woonkamer (7 weken, 17cm hoog :lol: :lol: ), leuk voor mijn kat :lol: vind ze heerlijk.

En het ziet er mooier uit dan een bloemetje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ze eigelijk de laaste aantal jaren echt pas zijn met begonen te kruisen

ik ben van meenig als je sativa's er door blijft kruisen dat ze groter worden en meer opbrengen maar dit heeft veel tijd nodig omdat je op de autoflowering telkens moet op selecteren

en je kun zo voor de buiten kwekers leuke binnen soortjes aanbieden

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de site van dutchbreed staan ook wel wat interessante kruisingen. Vind zelf de kruising met de thunderfuck man uit 1993 wel goed klinken. Iemand wel eens gehoord van die thunderfuck? Vind ook die lowmaster (master kush) wel lekker klinken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ze kunnen toch niet tippen aan een echte goede buitenplant hoor.

 

Het is en blijft een bermkruid.... :lol:

 

Het zou verboden moeten worden :lol:

 

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou een ruderal-sativa cross met een wat langere bloeitijd ook niet meer thc bevatten? of zie ik dat verkeerd? op die manier zou je namelijk nog steeds wel degelijk kunnen afbloeien, als hij maar snel genoeg begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil het best eens proberen autoflowering maar heb toch voor eigen rokertje gewoon een lekker haze soortje of een goeie witte soort , mischien een goeie home grow thai.

kwestie van smaak denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik snow ryder heb staan die een ruderal-outcross is van snow white en ook nog een 120cm wordt. :D

ik heb het uiteraard over veredelde soorten en niet ruderalis skunk ofzow. vergis je niet in de kracht van een dwerg :D er zijn wel al wat goede maar die moet je wel weten ;)

ik zou met mijn kas drie runs buiten kunnen draaien per seizoen en op die manier beter de ruimte benutten ;) natuurlijk wel een dikke buitenboom a 3m voor de lol, gewoon cementkuipje :)

 

 

@justin: probeer automatic white shark (autoflower white soortje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil ze best proberen collie , 't is alleen jammer dat ze alleen per 10 pack gaan.

5 om te proberen vind ik zat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...