Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Zelfbloeiende soorten zijn de toekomst

Recommended Posts

nou ik ben er klaar mee!

 

ik kom net terug van een avondje woudlopen.

met als bedoeling het oogsten van een 15tal lowryder#2, maar het was niet zomaar een guerilla kweek.

 

ik wilde met deze kweek op een wat kleinere schaal testen of het rendabel is om meerdere planten per m2 te zetten.

(in dit geval 10 per m2)

dat is namelijk de enige manier in mijn ogen om een succesvolle oogst te behalen bij een guerilla met autoflowers.

het terrein waar ze stonden was een plek met veel zon een fantastische grond en een goed bodemwaterpeil.

het veld stond helemaal vol met brandnetels, die toen ik de lowryders neerzette een centimeter of 30 hoog waren.

 

nou is het handig om eerst even te weten hoe ik tegen een guerilla met autoflowers aankijk; (en voor een deel ook bij een guerilla met normale bloeiers)

er zijn eigenlijk 2 dingen echt belangrijk, want de rest is grofweg te plannen.

 

de eerste is dat je zo min mogelijk bij je planten langs hoeft te gaan, dus alleen als het echt moet.

het tweede punt is dat de opbrengst op moet wegen tegen de moeite en het risico

 

terug naar het verhaal, ik had een week of 5, 6 geleden de mannen al verwijderd, ik kwam uit op 6 stuks per m2.

ik vond het een redelijk aantal en sindsdien ben ik er niet meer geweest tot vanavond.

eenmaal aangekomen blijkt er geen plant meer te staan, dat terwijl er geen tekenen waren dat er mensen of dieren bij zijn geweest.

dat brengt me maar tot 1 conclusie: ze worden niet groot genoeg om zichzelf te kunnen redden tussen onkruid.

je moet dus zelf al het onkruid verwijderen, 1x per 2 weken ofzo.

dat zorgt er weer voor dat je een spoor maakt, je ongezien door het bos moet proberen te lopen, en al die andere dingen die je liever niet wil doen.

 

dus: het is onhaalbaar want je moet er meer werk in stoppen terwijl je minder oogst.

 

maar misschien, ooit, zullen er autoflowers zijn die de 2 meter halen, dan word het pas interressant maar op het moment is het gewoon niet te doen.

 

panjaabie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Zelfbloeiende soorten zijn de toekomst

 

Niet in dit formaat :lol:

 

med_gallery_16467_4905_12028.jpg

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet dus zelf al het onkruid verwijderen, 1x per 2 weken ofzo.

dat zorgt er weer voor dat je een spoor maakt, je ongezien door het bos moet proberen te lopen, en al die andere dingen die je liever niet wil doen.

Jouw oplossing is anti-worteldoek (zouden eigenlijk in de kleur groen moeten maken). Aantal m2 schoonmaken van onkruid, doek spannen, vastzetten op de punten, gaten in snijden (kun je ook thuis al doen) en in de gaten de auto´s zetten. Probleem opgelost. Anti-wortel-doek is niet duur, kun je klein opvouwen, laat water door. Kortom: volgend jaar gewoon weer een poging doen.

 

Neem je ook nog een nieuwere kruising autoflower, wordt ie ook alweer groter. De nieuwere soorten halen een steeds groter formaat.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet in dit formaat :lol:

 

med_gallery_16467_4905_12028.jpg

 

Namaste ;)

zo iets mischien ?

 

gallery_8034_9706_503666.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
zo iets mischien ?

 

gallery_8034_9706_503666.jpg

 

Ik dacht eigenlijk meer aan zoiets :lol:

 

med_gallery_16467_4905_68502.jpg

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht eigenlijk meer aan zoiets

 

 

 

Namaste

 

 

en dan 2 augustus klaar B)

gr

Carpie

 

ps: @panjaabie , jammer man :lol: ...jah idd een grote deen laat zich niet snel overwoekeren :)

worteldoek kost 0.40 euro als je 300m2 besteld ;) ...en kijk eens bij een tuincentrum dan schik je je rot..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jouw oplossing is anti-worteldoek (zouden eigenlijk in de kleur groen moeten maken). Aantal m2 schoonmaken van onkruid, doek spannen, vastzetten op de punten, gaten in snijden (kun je ook thuis al doen) en in de gaten de auto´s zetten. Probleem opgelost. Anti-wortel-doek is niet duur, kun je klein opvouwen, laat water door. Kortom: volgend jaar gewoon weer een poging doen.

 

Neem je ook nog een nieuwere kruising autoflower, wordt ie ook alweer groter. De nieuwere soorten halen een steeds groter formaat.

 

EmTee

 

 

ja dat van die worteldoek is een goeie ;) maare grotere autoflowers, eerst maar is even kijken hoe groot die krengen worden anders vind ik het de moeite in ieder geval niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht eigenlijk meer aan zoiets :)

 

med_gallery_16467_4905_68502.jpg

 

Namaste ;)

zo effe lekker dromen. je zou een stuk of 10 van zulke autoflowers in je tuin hebben :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom al in de buurt dus ? :lol:

 

post-6678-1281732528_thumb.jpg

 

Foto van een meter of 5 hoog.

Gsm aan een bamboe van 3 meter gebonden met de 10s timer aan ;)

 

post-6678-1281732795_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt zeker in de buurd nou nog hopen op wat mooi weer voor lekkere dikke glinsterende toppen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Komt in de buurt van de lengte van deze planten op de achtergrond. (mooie struikjes trouwens)

 

gallery_16467_4905_14488.jpg

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus: het is onhaalbaar want je moet er meer werk in stoppen terwijl je minder oogst. --- panjaabie

 

Dat je eerste en enigste probeersel met 15 Lowryder2, uiteindelijk 6 vrouwen, op een m2 mislukt is wil niet zeggen dat het onhaalbaar is panjabee :lol:

 

15 (6) is veels te weinig om 'terrein te veroveren' :)

 

Groene zee ! (zoals die brandnetel zee)

 

Overgrow ! ;]

 

Dominate !

 

(en laat die slakken korrels in dat geval ook maar, die diertjes moet je dan ook wat gunnen, ha ha)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 1 rupsje in mijn pot met 5 lowryders. In 2 dagen bijna 3 plantjes verwoest(bijna dood).

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergis je niet panjaabie ;) ,deze Autoflower struiken zijn 1.20M hoog.

in een combo met worteldoek is deze soort ideaal voor G

gallery_22295_10617_643586.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Waar ik 'tuintjes' heb, IN NEDERLAND, is het in volle grond relatief laat geschikt qua bodem temp, wat samenhangt met het daar erg hoge grondwater niveau in het voorjaar, waardoor ik later starten moet omdat de grond later op temp is... gelijktijdig moet wel op tijd klaar zijn voor die nebelige zooi komt gedurende de herfst , anders krijg je dat geklooi met die grimmige grauwe schimmel, ed.

 

Ten eerste moet je natuurlijk die hoeveelheden zaad niet kopen. Maar zaadkweekjes doen.

 

Voor dat wegzetten... ik heb daar een maniertje voor, en een 'ding'. Ik kan 50 zelfbloei zaailingen, of voorontkiemlingen, in 1 keer wegzetten, vergelijkbaar zoals je een enkele "normale" zaailing zou wegzetten ('overpotten' naar volle grond).

Kan ook meer maar... dat ontworpen 'ding' is voor 50. En ik heb er vier van (gemaakt) en die kunnen alle vier in ene mee (of verplaatst worden van de ontkiem / tussen locatie).

 

Maar, voor test grondjes zet ik ook met de hand voorontkiemde zaadjes in de grond. 240 stuks in het laatste test grondje ;) en dat valt ook wel mee. Het gaat sneller dan zaailingen uit potjes kiepen en een gat daarvoor graven kan ik je mededelen, en je hoeft geen potjes mee terug te zeulen of op te ruimen.

Elk voordeel heeft een nadeel en andersom, zal het wel op neer komen...

 

EDIT : En dat verduisteren - met 'normale' planten - vind ik ook niks voor op guerilla.

(PH Donner zal daar anders over denken , voor -my way- is het niks , geen probleem toch ?)

 

P.S. Ik wil helemaal geen zelfbloei promotor / verdediger worden eigenlijk.

 

Ik doe wat ik doe en voor NL Guerilla is het , wat mij betreft , ideaal.

 

Mooie topic wordt dit mannen ;) ,

Kga ook zeker een heel eind mee met Panjaabie

Jammer dat je niet uit de doeken wil/kan doen welk systeem( ding) je uitgevonden hebt B) ??

Kben zeker geintresseerd in deze zelfbloeiers van 1.20 cm en ben ook niet te lui om de mannen er uit tehalen wekelijks...

Ook ik weet wel plekken die GS bedoelt want die zijn er heel veel in Nederland.

En ook plekken die verlicht worden snachts en waar je nu als g-grower je neus voor ophaald...

 

En daar kan je geen bomen kwijt...

Ben ook zeker bereid een grow van 80 of zo online te zetten in 2011, als dat je er van weerhoud

Maja...met een auto systeempje ala GS...wordt misschien Nederland echt groen... :lol:

Kijk PH Donners systeem is ook er 1 van "GROWLOW"...maja hij laat tenminste wel zien wat en hoe hij het doet.... :)

en reken maar dat het navolging heeft in Nederland....ik zag er 1 in de nieuws sectie van een meter of 15... :wub:

http://www.regio15.nl/images/stories/incid...22/dsc_4093.jpg

khoop toch dat je er eens een topic aan wijd...kga dat zeker volgen.. :)

dus: show us YOUR WAY PLEASE :no

Gr

Carpie

ps: als je 300m2 wortel doek besteld kost het 0.40 per m2 dus dat is ook te doen....toch B) ism anderen op een meeting oid... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ik ben later begonnen en sneller klaar dan de snelste Deen, lekker puh ;P

 

EDIT : En dat verduisteren - met 'normale' planten - vind ik ook niks voor op guerilla.

(PH Donner zal daar anders over denken , voor -my way- is het niks , geen probleem toch ?)

 

Tja er zijn er hier een paar die weten het allemaal zo mooi te vertellen.........

Als of jij het zo maar ff Uit je duim...eh zak schut ;)

 

Nee joh je hebt gelijk....tis ook nix....en als je de mogelijkheid hebt raad ik je het ook af!

Waarom moeilijk doen.......gewoon nog ff harder zuigen :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha... probeer je wat druk te zetten carpe ? ;)

 

Mooie topic wordt dit mannen --- carpe diem

 

Weet je nog "verslag of geen verslag thats the question"

 

En dat is het nog steeds "the question" omdat ik te maken heb met partners (in crime?) B)

Die zijn huiverig, staan niet te springen, en willen niet dat ik ook maar iets laat zien eigenlijk. Ook al heb ik fotos gemaakt en filmpjes.

 

Ik heb inmiddels voor mezelf , dus los van m'n partners , al diverse plekjes uitgezocht , ver weg van de gezamelijke onderneming zogezegd , waar ik volgend seizoen met 1 van de partners aan de gang ga - dit is wel wat extra werk naast de gezamelijke activiteiten. Dus als ik niet achter tralies zit :lol: dan toon ik mijn methode zeker volgend seizoen, als het er nu niet van komt.

 

------------------

 

Wat ook meespeelt , nu , is dat we een tijdje terug rondom 1 lokatie van ons (de partners) een verhoogde activiteit hebben waargenomen van boot-smurfen tesamen met , jawel , een boswachter smurf, in een aparte boot, tesamen.

Dit hebben we nooit eerder gezien.

 

We zijn ze tegen het lijf gevaren (1 meter er langs) tijdens een verkenning ronde : dat wil zeggen niet naar de spot toe maar de omgeving rond varen , "verkleed" als achteloze plezier vaarders die van het zonnetje genieten, dus zonder ook maar enig g-gereedschap bij ons te hebben.

 

De combinatie van die twee samen , blauwe smurf en groene smurf, is wat verdacht is ;)

 

Mischien vals alarm, maar we moeten nog op de lokatie checken : of die lokatie uberhaupt "opgerold" is , zo niet bepaalde dingen checken of ze er toch geweest zijn of niet. Als dat zo is, is het de vraag hoe ze daarop gekomen zijn.

(Als het zo is, Heeft die groene smurf het bij toeval ontdekt ? of iemand anders)

 

Zowiesoo moeten we naar die lokatie want wat er staat is bijna klaar voor de oogst, en die geven we niet zo maar op.

 

Spannend... we laten de "heat" eerst nog wat afkoelen en gaan dan checken. Pas dan is het zeker of ze daadwerkelijk op de lokatie geweest zijn. Dit checken gaat op een bepaalde manier want je snapt dat we niet in een valletje lopen willen, opgewacht of opgenomen... of weet ik het wat... dit gaat gemaskerd en al in de nacht met meerdere boten waaronder een paar "wegkom" boten voor het geval als eer, eh... strubbelingen ontstaan :)

We gaan echt niet stoppen als er plots geroept wordt : "stop"

Ha ha, nee dan zijn we weg, linksom of rechtsom.

 

Maar dan nog... als de locatie wegvalt... t'is er maar 1, van twaalf. Ha ha.

 

Dat gezegd hebbende: er is een andere lokatie waar in de omgeving iemand geweest is, niet direct erbij maar... "close".

Maar dan nog... mocht die wegvallen of we laten die wegvallen, dan nog zijn er 10 over.

 

=====================

 

En ik ben later begonnen en sneller klaar dan de snelste Deen, lekker puh ;P

 

EDIT : En dat verduisteren - met 'normale' planten - vind ik ook niks voor op guerilla.

(PH Donner zal daar anders over denken , voor -my way- is het niks , geen probleem toch ?)

 

Als of jij het zo maar ff Uit je duim...eh zak schut

 

Nee joh je hebt gelijk....tis ook nix....en als je de mogelijkheid hebt raad ik je het ook af!

Waarom moeilijk doen.......gewoon nog ff harder zuigen

 

PH

 

Whoeoeoeoe

Wat proef ik hier B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha ha... probeer je wat druk te zetten Carpe ? B)

 

 

ja tuurlijk GS.. zet ik druk daarmee dat was me insteek, das duidelijk toch :)

.....kwil helemaal niet weten waar je growd en hoeveel spots je heb...

wel hoe "dat ding" werkt :lol: ....want nu ben je een "tovenaar" of een bluffer... B) ( weer druk dus :wub: )

als het werkt ben je voor mij de auto-g-grow generaal... ;)

follow the leader toch ;)

 

En misschien heeft Donner wel 100 van die plekkies...geen idee..en kwil het ook niet weten ook... :)

tja..afwachten dan maar op "your way"...wel een beetje flauw...een snoepje voorhouden en dan weg trekken :no

gr

Carpie

ps:Een Deense en verduister g-grow generaal hebben we al ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PH

Whoeoeoeoe

Wat proef ik hier :)

 

gallery_22925_8436_18390.jpg

 

Amnesia :lol:

Ook drie x nix om te verduisteren zeker ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm :lol: ....300m2 auto-amnesia...zou je dat ruiken ;)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kom al in de buurt dus ? :lol:

 

post-6678-1281732528_thumb.jpg

 

Foto van een meter of 5 hoog.

Gsm aan een bamboe van 3 meter gebonden met de 10s timer aan ;)

 

post-6678-1281732795_thumb.jpg

 

zijn de voorste 3 planten NDB's ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah, AFjes van 1m20, dat begint er al op te lijken die kan je inderdaad zoals carpe al zegt op heel veel plekken kwijt, al is het in kleinere aantallen.

 

ik ben ook zeker niet TE lui om wekelijks mannen te verwijderen, maar ik ben vorig jaar gepakt met guerilla dus risicoverlaging is gewoon een van mijn prioriteiten.

nou heb ik daar al een aantal oplossingen voor, hoewel ik het meeste nog even goed uit moet werken.

het is ook de reden waarom ik het dit jaar nogal rustig heb gehouden, iets waar ik zelf eigenlijk wel van baal, ik had gewoon gelijk moeten knallen :lol: je weet wat ze zeggen, uitstel is afstel, ofzoiets B)

 

 

@collie weed,

ik ben benieuwd wat de oogst is, en hoelang duurt het dan van zaailing tot oogst? als dat 3 maanden duurt bijvoorbeeld ben je het voordeel van de AFjes al kwijt :)

 

@ Green silhouette

en ja nou ben ik ook wel benieuwd wat je bedoels GS ;) het is echt precies als dat urbanjungle verhaal van PH ;)

ik wil meer weten! ! ! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@panjaabie : Je moet ze ook voorgroeien, in begin maart binnen,mei pas>buiten dan heb je ze in Aug. klaar&dik.

deze was pas eind mei gezaaid,dus ik ben te laat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...