Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Geweldig :verrygood

Het is shack#3/smm

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man, leuke soortjes ook, succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er weer geweldig uit! Kun je vertellen waarom je de gaten niet helemaal hebt opgevuld of heb ik daar overheen gelezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Budgetkweek,

Nee dat zou stom zijn, dan is de kans dat het een man is veel te groot, ik moet er wel bijzeggen dat als ik weet welke de mannen zijn dat ik ze om hak.. Daarna nog even kijken welke van de vrouwen ik de mooiste vind, gehe vleeskeuring :wOOt , daarna zal er in elk gat maar een vrouw overblijven! Ik houd me wel aan het gedoogbeleid :smoke

 

@ sannie,

Aangepast :smoke Die NYCD uit je shop heeft een verschrikkelijke kiemkracht!! :verrygood (zie update straks)

 

@ speedway,

Tnx man, of het leuke soorten zijn zal blijken als ik mijn eerste joint er van opsteek..

 

@ Whazzup,

Ik heb die gaten niet helemaal opgevuld omdat de plantjes zo dichter bij het grondwater zitten met hun worteltjes.. Ik merkte de voorgaande jaren al dat de bovenste 8 cm van de grond kurkdroog was.. Als ik het gat verder zou opvullen heeft dat niet veel zin, je hebt dan alleen maar maar droge grond.. Nog iets, helemaal opvullen betekend dat er nog minimaal 8 zakken allmix bij moeten, word het dan niet wat te veel van het goede?

Wat ook meespeelt dat je plant zo weer 10 cm hoger kan worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit allemaal plantkas!! :verrygood

volgend jaar wil ik ook een kas gaan maken nadat ik mijn schuur heb gebouwd..ik ga dit topic zeker volgen en ik verwacht er heel veel van!! succes en tot later.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update van de plantjes voor deze week..

 

Na goed kijken in het blue topgat zag ik vanmiddag iets groens :wOOt

med_gallery_5639_2054_19946.jpg

 

 

Ik nog beter kijken in een ander kuiltje.. Ja nog een!

med_gallery_5639_2054_20927.jpg

 

 

Bij de NYCD was er al een verder..

med_gallery_5639_2054_153637.jpg

 

 

En nog een NYCDtje die zijn zaadhulsje mee naar boven heeft genomen..

med_gallery_5639_2054_143497.jpg

 

 

Totaal zijn er nu 2 bluetop's en 4 NYCD's boven de grond.. Van de andere zaden heb ik er nog geen kunnen ontdekken..

 

Verder doen de andere plantjes het goed, alleen vind ik dat deze NYCD een beetje op een lange jan begint te lijken.. Als deze zo door gaat word ze een stekkie! (sorry Toetoe)

med_gallery_5639_2054_95850.jpg

 

De K.C.39 plantjes groeien mooi breed, morgen ga ik van de onderste scheuten een stekje knippen om het geslacht te bepalen.. :smoke

med_gallery_5639_2054_48825.jpg

 

Het bladprobleem van deze K.C.39 was toch veroorzaakt het uitdrogen van het te kleine potje, nu deze in het gat staat ziet ze er weer een stuk beter uit.. Toch heeft ze wel een aadige tik gehad.. De andere K.C welke eerst het misbaksel was groeit deze nu voorbij..

med_gallery_5639_2054_8847.jpg

 

En als laatste de Blue top, welke ik een geweldig mooi plantje vind :)

med_gallery_5639_2054_104169.jpg

 

Tot zo ver..

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey plantkast heb je bouw topic ook netjes gevolgd :)

 

en zie nu je kweek, leuk al die plantjes :wOOt en lik vind die bleu tops ook een hele lieverd :verrygood

 

die planten van je gaan ( hopelijk nou twijfel ik daar neit aan ) flink groot worden zeker als je uiteindelijk maar 4 planten gaat kweken

 

succes met je kweek

 

wip binnenkort weer is langs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent altijd welkom masteryero :)

 

Dat ik vanmorgn 2 stekken ging knippen zag ik nog meer plantjes boven de grond, totaal 12 nu :wOOt 4x NYCD, 3x Blue Top, 2x K.C. 39 en 3x shack#3xssm..

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik ga verduisteren eerder, maar anders is het volkomen afhankelijk van wanneer de soorten zullen gaan bloeien.. Kan september/oktober/november dat ze klaar zijn, ik heb nu nog geen idee..

 

Op het zakje van de K.C.39 (Spanish Beauty x K.C.606) werd vermeld dat deze rond eind sptember klaar zou zijn, hoewel dat eigenlijk vaak ook niets zegt..

 

Bij de andere soorten welke uit sannie zn shop komen word geen indicatie gegeven wanneer ze klaar zullen zijn.. De tijd zal het leren :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er weer erg netjes uit plantkas :nerd

Ik blijf je zeker volgen!

 

groeten jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) :) :o ;)

 

 

Je kijkt maar, zijn jouw plantjes. :smoke

Iig goed te zien dat ze goed ontkiemen. :nerd

 

 

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Dat ik vandaag thuis kwam stonden 16 van de 18 zaden boven de grond :o

 

Foto's

6x NYCD

med_gallery_5639_2054_50187.jpg

med_gallery_5639_2054_5243.jpg

med_gallery_5639_2054_99820.jpg

 

6x K.C.39

med_gallery_5639_2054_81818.jpg

med_gallery_5639_2054_129870.jpg

Gaat als een speer..

med_gallery_5639_2054_51520.jpg

 

Deze heeft echt een opdonder gehad, komt waarschijnlijk ook niet door mijn selectieronde

med_gallery_5639_2054_13796.jpg

 

5x Blue Top

med_gallery_5639_2054_62066.jpg

 

Door wat lekkage ziet het er wat treurig uit, maar deze is wel het meest gegroeid van allemaal!

med_gallery_5639_2054_68130.jpg

 

Net boven de grond..

med_gallery_5639_2054_105890.jpg

 

 

3x Shack#3xssm

med_gallery_5639_2054_9379.jpg

 

med_gallery_5639_2054_60509.jpg

Deze was niet opgekomen, daarom uitgegraven om nader te inspecteren wat de oorzaak was.. Wel ontkiemd, maar het lijkt of iemand het worteltje wat er uit kwam opgegeten heeft.. :nerd

med_gallery_5639_2054_19286.jpg

 

 

Plantkas gaat een weekje op de waddenzee zijlen...

 

Tot volgende week ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal fijntjes uit, goede grond er doorheen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update met foto's van gister..

 

2 weken geleden stekken gesneden van de bijde K.C. 39 planten.. Bij mij mogen ze wortelen in een aquariumpje.. Vorige week vrijdag hadden ze nog geen wortels, maar ik ging een week weg dus had ik ze in een potje met grond gezet.. Dat ik vandaag keek kwamen de wortel er al onderuit, 8 cm gegroeid maar ze tonen na 2 weken 12/12 nog steeds geen geslacht :)

gallery_5639_2054_410994.jpg

gallery_5639_2054_1852.jpg

 

 

NYCD; Ze gaan hun gangetje, op 2 misbaksels na.. Ik hoorde dat dit misschien kan komen door zuigende luizen..?

gallery_5639_2054_132357.jpg

Misbaksel..

gallery_5639_2054_171548.jpg

 

 

Lange Jan word steeds langer.. Vandaag heb ik van deze een topstek gemaakt, misschien dat deze dan iets in de breedte wil groeien.. Ook liet deze iets van geslacht zien, lijkt naar mijn zin wat op een vrouwtje?? Neemt niet weg dat ik het nog steeds een lelijke plant vind welke niet door de selectie heen zal komen :specool

gallery_5639_2054_95703.jpg

gallery_5639_2054_7753.jpg

 

med_gallery_5639_2054_2141.jpg

 

 

K.C.39; Plantjes gaan goed, alleen laten de oudste net als de stekken nog geen geslacht zien..

gallery_5639_2054_29374.jpg

Achteraan zie je de Blue Top boven het gat uit komen..

gallery_5639_2054_15058.jpg

 

 

 

Blue Top; Er staan er 5 met een klein achterblijvertje

gallery_5639_2054_97940.jpg

 

De oudste toont haar geslacht.. Ik zou het nog niet weten wat het is..

gallery_5639_2054_138311.jpg

gallery_5639_2054_7652.jpg

 

 

 

Shack#3xssm; Zijn er toch maar 3 gebleven, groeien verder goed.. Ze strekken een klein beetje, maar ik zat te denken dat als ze groter zijn dat ik het gat wel aan kan vullen met grond tot aan de kiemblaadjes :)

gallery_5639_2054_2053.jpg

 

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He plantkas ,

Gaat lekker zo te zien .

Wordt het grond water bij jou hoog gehouden door de omliggende boeren ?

Want het is hier al aardig droog aan het worden.

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ene plantje lijkt idd last van luizen te hebben,maar het kan ook iets anders zijn uiteraard..even goed aan de onderkant van de blaadjes kijken..voor de rest ziet het er allemaal heel erg mooi uit!! B)

ik ben erg benieuwd hoe het over een week of vier uitziet.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm,....ik weet nog dat ik de Diesel zaadjes had laten vallen en niet alles terug kon vinden en heb er toen wat anders bijgedaan. Nu zie ik een bekend probleempje van die zaadjes. Je hebt je eigen toch niet vergist ? Want als dat zo is, zou ik geen moeite meer nemen voor deze plantjes.

 

BTW: :specool De Diesel zijn erg snel met het showen van hun geslacht, zelfde als vorig jaar B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ buble,

Het slootwaterpijl (daarmee ook het grondwater) word niet zozeer door de boeren geregeld, meer door de waterschappen welke als er te weinig water in de sloten staat water inlaten vanuit het kanaal :whistling

 

@ kezus,

Ik vond op een paprikaplantje al een heel peleton luizen welke flink aan het werk waren, tot mijn grote spijt :verrygood heeft geen van alle het overleefd.. Zou best kunnen dat ze een tussenstopje hadden gemaakt op een zaailing..

 

@ Toetoe,

Eigenlijk is die lange jan de enige overlevende van je 3 zaadjes na mijn mislukkingen met het kiemen.. Weet je eigenlijk wie de vader is? Als ik naar de bouw van de plant kijk moet ik aan vezelhennep denken, misschien pappa?.. En als ik het goed begrepen heb geeft de mannelijke plant het thc gehalte door.. De andere NYCD zaaden komen uit sanny zn shop..

Ik denk dat ik voor een van de andere zaden kies maar ik ga er zeker minimaal één stek van deze plant af laten bloeien (als ze vrouwelijk is)

 

 

Het lijkt er veel op dat de 2 grote K.C.39 planten vrouwelijk zijn, bij de stek van de grootste zag ik zojuist na 17 dagen onder 12/12 witte haren in het topje, bij de andere zie ik een miniscuul iets wat daar ook op lijkt :bier

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de tuin ook vol met luizen en af en toe wil er wel eens één overvliegen naar mijn plantjes..nu heb ik het geluk dat alles in de tuin sneller groeit dan mijn plantjes en dat ze mijn plantjes niet de voorkeur geven maar die krengen moet je scherp in de gaten houden..en in jouw geval zou ik ze zeker gaan bestrijden want ze gaan je hele kas door tot ze alles gehad hebben..ik heb het idee dat er dit jaar ook meer van die beestjes zijn dan andere jaren,maar dat kan aan mij liggen..succes ermee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat goedkomen daar ben ik zeker van :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dat heb ik dan gemist. Het zaad wat ik stuurde is was over/niet gebruikt van vorig jaar.

Kwam van een indoor Diesel kweker, die er nog steeds mee werkt.

Heb er voor mij eigen ook maar wat bij gehaald en deze zijn lekker gedrongen.

Ik heb ook geen idee zal hem de foto eens laten zien. En je kijkt maar, alleen de sterskte tellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gehe, weer iets nieuws voor mij, ik dacht namelijk dat je de zaden uit de toppen van je plant van vorig jaar had, vandaar mijn vraag naar de vader.. Nu ik een topstek van de plant heb genomen beginnen de zijtakken zich goed te ontwikkelen.. We zullen zien.. Maar nog tussendoor, had deze plant veel last van toprot onder je afdakje? Wanneer was deze klaar met bloeien? Helaas is je oude topic niet meer, anders kon ik het terug zoeken..

 

ff een snelle update..

 

Foto van K.C.39 stekken voor het weekend..

med_gallery_5639_2054_44752.jpg

 

 

Blue top en NYCD stek, ik wacht met smart op wortels..

med_gallery_5639_2054_89064.jpg

 

 

Vanacht in de kas..

 

NYCD

med_gallery_5639_2054_81071.jpg

 

K.C.39, de rechterplant heb ik volledig kaal gestekt, de linker zal blijven staan.. De 4 zaailingetjes zullen volgend weekend ook eindigen als stek :verrygood

med_gallery_5639_2054_77653.jpg

 

Blue top, vorige week dacht ik dat de grootste plant het geslacht liet zien, deze week zag ik dat op de plek waar ik het geslacht zou moeten zien een klein blad werd ontwikkeld.. Nu weer ik nog niets :whistling Die plant groeit wel als kool, de andere zaailingetjes worden al verdrukt..

med_gallery_5639_2054_67381.jpg

 

Shack#3xssm

med_gallery_5639_2054_81560.jpg

 

 

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bier Mooi hoor

Moet je de mannetjes er nog vantussen halen?

en wat doe je als er een aantal vrouwtjes tesamen in een gat staan? verplaatst je die dan nog(lijkt me moeilijk aangezien ze nu vollop kunne wortelen)

of laat je ze gewoon samen staan?

de rede waarom ik dit vraag is omdat mijn kas nogal aan de kleine kant is en ik vroeg me af of het toch mogelijk is om een aantal planten dicht op mekaar te laten groeien?

Soms zie je bij indoor kwekers dat er een hele hoop planten op een kleine oppervalkte staan is dit dan geen probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@trees

 

Soms kan je van 1 grote plant net zo veel halen als 2 kleine op dezelfde ruimte. Het is zeker overzichtelijker, en je krijgt minder popcorn en kleine topjes.

 

Persoonlijk zou ik voor één grote kiezen in plaats van 2 kleine maargoed.

 

 

 

Plantkas alsvanouds! Je doet het super :bier :verrygood

 

 

grt.!

 

Nator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...