Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

leuke plantjs plantkast ik ben benieuwd naar het eind reslutaat wat zullen dat bomen zijn man

 

succes

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
:bier Mooi hoor

Moet je de mannetjes er nog vantussen halen?

en wat doe je als er een aantal vrouwtjes tesamen in een gat staan? verplaatst je die dan nog(lijkt me moeilijk aangezien ze nu vollop kunne wortelen)

of laat je ze gewoon samen staan?

de rede waarom ik dit vraag is omdat mijn kas nogal aan de kleine kant is en ik vroeg me af of het toch mogelijk is om een aantal planten dicht op mekaar te laten groeien?

Soms zie je bij indoor kwekers dat er een hele hoop planten op een kleine oppervalkte staan is dit dan geen probleem?

 

@ Trees,

Tot nu toe weet ik pas van 2 planten het geslacht (2x K.C.39, vrouwelijk) en van de grote NYCD ook bijna zeker.. Nog geen mannen gezien, zo ja zullen deze meteen weggeknipt worden..

 

Als er meedere vrouwtjes in een gat over blijven zal ik de mooiste uitzoeken en deze laten staan, de andere zal ik allemaal wegknippen (als stekken). Uitgraven zal ik niet aan beginnen om geen wortels te beschadigen..

 

Twee planten in een gat is naar mijn mening niet echt een goed idee, ze zullen elkaar alleen maar in de weg zitten zoals gantjanator al zegt.. Waarschijnlijk zal deze ene plant net zo groot worden als de 2 planten in het gat samen, in een pot is dat in iedergeval wel zo..

 

Om toch alle ruimte op te vullen ga ik de planten buigen, vanmorgen heb ik bij de grote K.C.39 de hooftop zo ver naar beneden gebogen dat deze op de hoogte van de zijtoppen zit, hierdoor zullen de onderste takken zich sneller ontwikkelen en krijg je en brede plant..

 

Je kasje is inderdaad wat aan de kleine kant voor het aantal planten dat je nu hebt, je kan het nog een tijdje aankijken maar ik denk dat je uiteindelijk maar plaats heb voor 2 planten, die zal je dan wel moeten buigen of toppen, anders zullen ze langer dan breed worden..

Je kan er voor kiezen om te gaan verduisteren, dan is het wel mogelijk om alle planten welke je nu heb staan netjes binnen de beperkte ruimte af te bloeien..

 

Mijn planten zullen waarschijnlijk in de loop van de tijd ook dicht op elkaar gaan groeien (zie foto), aangezien ze in de maand juni nog FLINK gaan groeien..

 

Binnen kwekers hebben soms zo veel planten op een kleine oppervlakte staan om hun groeiperiode te verkorten, als je veel kleine plantjes op een vierkante meter hebt staan kan je ze zeer snel in bloei zetten zonder weken voorgroei.. Hiermee kan je op jaarbasis eventueel net een oogst meer draaien.. Dit geeft geen problemem (alleen met justitie dan) omdat de planten op het juiste moment in bloei worden gezet voor het een onbeheersbare jungle word.. Aangezien we buiten niet echt kunnen bepalen (alleen met verduisteren ) wanneer de planten zullen gaan bloeien heeft het niet veel zin om veel planten op een kleine ruimte te zetten, ze zullen elkaar verdrukken en uiteindelijke misschien wel een kleinere opbrengst geven..

 

Deze 2 planten groeien ook volledig tegen elkaar aan, ondanks dat ze 220cm uit elkaar stonden.. (lage topjes voor is een deel van een plant, struik achter is de andere)

gallery_5639_962_74317.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker pijpje jah :verrygood

 

Volgens mij was het een groeizaam weekje.. :bier

 

Overzicht

med_gallery_5639_2054_94193.jpg

 

 

NYCD

gallery_5639_2054_20324.jpg

 

De grootste NYCD is zeker weten een vrouw, vandaag de eerste witte haartjes gespot.. Door het toppen is ze wel wat bijgetrokken en breder gaan groeien..

med_gallery_5639_2054_42442.jpg

 

Kleine NYCDtjes :smoke

med_gallery_5639_2054_83024.jpg

 

 

K.C.39

med_gallery_5639_2054_62335.jpg

 

 

Buigen van dichtbij.. Deze is vorige week maandag uit de hoogte naar beneden gehaalt.. Zie het resultaat ;) Je ziet ook het ijzerdraadje waarmee ik het topje naar beneden buig..

med_gallery_5639_2054_55464.jpg

 

 

Het buigen doet zijn werk, je ziet steeds meer topjes op de zelfde hoogte komen

med_gallery_5639_2054_62357.jpg

 

 

Vorige week 16 stekken geknipt, maandag nog een paar en dan gaat ze om..

med_gallery_5639_2054_25286.jpg

 

Je kan mooi zien dat de kleine zaailingen te weinig licht krijgen door hun grote zussen, ze strekken als een malle.. maandag zijn ze ook verleden tijd..

med_gallery_5639_2054_73167.jpg

 

Shack#3xssm

med_gallery_5639_2054_11644.jpg

 

 

 

Blue Top

Hij?? groeit prachtig, ook lekker breed uit zichzelf..

med_gallery_5639_2054_32256.jpg

 

Zoek de andere zaailingen..

med_gallery_5639_2054_99083.jpg

 

 

Is dit een mannelijke bal?? Of is het normaal dat zoiets zich ontwikkeld in wat je op de volgende foto ziet??

med_gallery_5639_2054_11623.jpg

 

 

Een week later groeit er uit het balletje weer een blad.. :smoke

med_gallery_5639_2054_24322.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie close-ups !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die balletjes heb ik er ook 2 op me grootste double funn zitten, wou al een toppic openen maar zie dat jij met het zelfde probleem zit :verrygood

 

hoop dat iemand er meer over kan vertellen :bier

 

ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

:smoke

 

Blue Top man..

gallery_5639_2054_30145.jpg

 

gallery_5639_2054_85406.jpg

 

 

En wat er over blijft..

gallery_5639_2054_58637.jpg

 

 

K.C.39 is stille getuige van een massaslachting.. Ze staat er scheef van :bier

med_gallery_5639_2054_2877.jpg

 

 

Bij de NYCD ook begonnen met buigen..

gallery_5639_2054_31338.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi plantkas,

ik zag je foto met het balletje staan,was dat op je blue top(rip) die je nu

neergehaald hebt of een andere plant.?

 

ik heb deze op een shackxsmm was er ook een tijd niet zeker van wat

het zou worden.

nu een dag of 10 later is het duidelijk toch een ventje geworden.

 

med_gallery_7060_1851_1487035.jpg

 

 

je plantjes gaan lekker man,veel succes met buigen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit in die kas van je,

 

ben benieuwd wat dit gaat opleveren in zo'n mooie kas :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ acidboy,

Nice pic! Jammer dat het meestal de mooiste zijn welke mannen blijken.. Het was zoals je al zei mijn Blue Top, maar ook de 2e KC.39 en de kleine zaailingen in dat gat.. Misschien niet eens zo erg dat ik nu met die kleine Blue Top zaailingen verder moet, anders had ik binnenkort weer een hoogte probleem, aan die kant is de kas maar 230cm hoog..

 

@ IB1

Nog 4 maandjes wachten, dan weten we meer :verrygood

 

Nog een kleine update van de 2 K.C.39 stekken welke ik probeer af te bloeien onder 200 watt SL

med_gallery_5639_2054_423188.jpg

 

 

med_gallery_5639_2054_95066.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie vol kassie gaat dat worden Plantkas... :whistling

 

Lekkere soortjes ook...vooral die NYCD lijkt me heerlijk als ze tenminste op tijd bloeien gaat

Vorig jaar was je pas in oktober klaar met je HH dus met een NYCD zal dit wel november worden maar what the heck je hebt een kas met ventilatie :verrygood ..

 

 

Greetzz Cucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit plantkas, spijtig van die man, was een mooie plant.

Wat ik wel niet echt begrijp is dat je ze zo laag al begin te buigen.

Hogere plant + buigen = Meer zijtakjes die de lucht inkunnen toch?

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja jammer, maar hoort erbij toch.. :verrygood

 

Ik begin zo laag met buigen omdat je dan de plant vanaf het begin kan sturen, het is de bedoeling dat elke plant zo'n 6 m2 gaat bestrijken, als ik pas zou beginnen met buigen als ze 1meter+ zijn zal het moeilijk worden om nog een mooie volle struik te krijgen.. Je zegt wel hogere plant + buigen = meer zijtakken, is ook wel zo maar als je klein begint krijg je enkele nieuwe zijtakken, deze kunnen als ze iets langer zijn ook weer gebogen worden, en later de nieuwe ook nog een keer.. Net zo lang tot de plant naar mijn mening breed genoeg is.. Pas dan mag ze de hoogte in..

 

Vanacht ook nog even in de kas geweest, planten waren enorm gegroeid in 2 dagen!! Ook weer aan het buigen geweest, de K.C.39 bestrijkt het hele gat nu.. De grote NYCD krijg een spoedcursus breed worden, begint goed te lukken.. De Shack#3xssm begonnen met 45 cm wat te hoog te worden, deze heb ik daarom getopt en vervolgens naar beneden gebogen, ik hoop dat ze hierdoor meer dan 2 nieuwe uitlopers maken.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp het :whistling

let dan wel op dat de zijtakken niet te lang worden en gaan breken zou ik denken.

Ik weet niet wat voor weer het daar is, maar hier is het al enkele dagen zonnig :verrygood

laat ze groeien die planten van je!

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey plant, Mooie kas prima gemaakt :verrygood

 

die KC39 omder sl zijn die al wel geworteld? zou ze iets langer hebben laten groeien denk k.

 

Mooi dat je dames hebt en wel van de NYCD NYCD call the police :whistling

prima dat buigen straks breeede volle met vette toppen :)

 

Ga je volgen succes en groeten sec...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ secondsun,

Die K.C.30 stekken hebben al lange tijd wortels, ze waren bedoelt om het geslachten van de planten in de kas te bepalen. Toch liet mama eerder het geslacht zien :specool Ik heb ze 6 mei geknipt en laten wortelen onder 12/12...

 

Zo staan ze er nu bij, de thc productie is goed op gang..

gallery_5639_2526_57657.jpg

gallery_5639_2526_78783.jpg

 

Eindelijk ook goed aangeslagen: links de stek van mijn bluetop man(RIP) welke op termijn de 3 andere dames mag gaan bevruchten :lol: Rechts staat de topstek van de NYCD uit de kas, groeit nog redelijk maar heeft ook al witte draden in haar groeitopje..

gallery_5639_2526_35602.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF snelle update..

 

Rechts voor zie je de NYCD zaailingen, ze zijn onderhand bijna groter dan hun buurvrouw.. Een van de 5 zaailingen is vrouwlijk, bij de andere valt er nog bijzonder weinig te zien :lol:

med_gallery_5639_2054_12056.jpg

 

med_gallery_5639_2054_53568.jpg

 

med_gallery_5639_2054_93825.jpg

 

Een shack lijkt vrouwelijk te zijn, de andere 2 hebben veel weg van mannen, deze was zeker een man :specool

med_gallery_5639_2054_142439.jpg

 

Mooi penworteltje.. Het resultaat van in volle grond zaaien..

med_gallery_5639_2054_101604.jpg

 

 

2 vrouwelijke Blue tops gespot, van één nog geen idee en deze was helaas voor hem man..

med_gallery_5639_2054_27295.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat buigen werpt blijkbaar stevig vruchten af :specool

wat een mooie struiken.

Volgend jaar ook eens proberen.

blijf je zeker volgen!!

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt weer een dik oerwoud... :specool

 

mooi hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go Plantkas show the prutsers how to dig big holes and how to build big greenhouses and grow real weed.

 

 

Esmie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jimfried,

Het buigen gaat volgens plan, ze kunnen me niet breed genoeg ;) Zolang je nog in de groeiperiode zit kan je nog altijd buigen B)

 

@ tomas,

Precies wat de bedoeling is.. Vooral die K.C. 39 gaat het oerwoud vormen..

 

@ Esmie,

Ouwe pokert, ik doe mn best ;)

 

Nu de serieuze update..

 

Blue Top, de linker en de rechter zijn vrouw, bij de middelste is het nog niet zichtbaar.. Ze zijn een beetje achter gebleven in de groei omdat de grond te nat is geworden door lekkage.. Vandaag iets aan de lekkage gedaan en het linker plantje gebogen om haar de breedte in te laten groeien..

gallery_5639_2054_39859.jpg

 

gallery_5639_2054_147907.jpg

 

 

Shack#3xssm, de 2 planten welke nog over zijn lijken bijde man te worden :smoke Ik kijk het nog een weekje aan.. Misschien dat er nog witte haren uit komen.. Voor de zekerheid alvast een vrouwelijke NYCD uitgegraven en in dit gat geplant.. Zal me benieuwen of ze aan slaat..

med_gallery_5639_2054_54745.jpg

 

man?

med_gallery_5639_2054_21980.jpg

 

 

K.C.39 weet van geen ophouden, groeit als kool.. Vandaag de hoofdtop weer naar beneden gebogen en alle hoge groeitoppen getopt.. Ze is nu 105 cm hoog en 140 breed :)

med_gallery_5639_2054_92142.jpg

 

med_gallery_5639_2054_1921.jpg

 

 

NYCD, beetje een rommelig, maar de grootste slungel op deze foto is verplaatst naar het shack#3xssm gat.. Ze zijn gemiddeld zo'n 110 cm hoog..

med_gallery_5639_2054_85078.jpg

 

med_gallery_5639_2054_43842.jpg

 

vrouw!!

med_gallery_5639_2054_5632.jpg

 

En wat ik hier nou van moet denken... :cry

med_gallery_5639_2054_4252.jpg

 

De grootste NYCD gaat ook lekker, ze heeft vandaag weer een buigsessie achter de rug.. Ze moet breder!!

med_gallery_5639_2054_79620.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg mooi uit plantkas!! :)

vooral die kc39 bevalt mij erg om te zien.. :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...