Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ja Vreeken is een hele goeie ;) van de 10 klanten die zaden bij hem kopen komen bij 9 klanten niets uit en bij 1 klant komt er 1 heel zaadje uit. Als je ze belt zeggen ze standaard al dat de coca plant een moeilijke plant is en dat je beter een andere leuke exotiche plant kan zoeken om zaden van te kopen omdat 98% van hun zaden niet uitkomt. HiHi ik koop 4 zaadjes bij Mortal en van de 4 zaadjes kwamen ze allemaal netjes voorgekiemt binnen en deden ze het allemaal keurig netjes niet 1 uitval dat is pas kwaliteit. Totaal geen problemen alle zaailings hebben nu 4 blaadjes en ik zie al weer twee nieuwe zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo'n cocazaailing gekocht bij www.blauweengel.com. Ik heb zo'n 3 weken geleden het geld over gemaakt maar ik heb er sindsdien niks meer van vernomen. Heb een week geleden ook al contact opgenomen maar daar kwam ook geen reactie uit voort. Heeft iemand anders hier eens iets besteld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 van mijn planten heeft echt een groeispurt genomen deze zomer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja Vreeken is een hele goeie ;) van de 10 klanten die zaden bij hem kopen komen bij 9 klanten niets uit en bij 1 klant komt er 1 heel zaadje uit. Als je ze belt zeggen ze standaard al dat de coca plant een moeilijke plant is en dat je beter een andere leuke exotiche plant kan zoeken om zaden van te kopen omdat 98% van hun zaden niet uitkomt. HiHi ik koop 4 zaadjes bij Mortal en van de 4 zaadjes kwamen ze allemaal netjes voorgekiemt binnen en deden ze het allemaal keurig netjes niet 1 uitval dat is pas kwaliteit. Totaal geen problemen alle zaailings hebben nu 4 blaadjes en ik zie al weer twee nieuwe zitten.

 

Bij mij 10 van de 10

 

Vreeken is de afgelopen tijd heel erg verbeterd en leverde hele goede zaden. Rood vruchtvlees, goed verpakt enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn coca zaadjes binnengekregen van vreeken :D

Alleen geen citroen bij de hand,maar wel zo'n geel flesje concentraat,kan ik de zaadjes hier ook in laten weken,als ik het aandun met water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch gewoon een citroentje halen en niet lopen klooien :D

 

Ik heb mijn zaden van vreeken "overgedaan" aan iemand anders een tijdje geleden. Zijn resultaat: 10 uit 10!

 

Ik heb begrepen dat ze weer verse hebben deze week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag 10 coca zaden in verse bes aangekregen van Vreeken. Niets op aan te merken.

Goed verpakt, goede aanwijzingen. Met een pakje gratis Hibiscus zaden. TOP.

Heb er wel lang op moeten wachten omdat de vorige partij zaden niet goed kiemden. Ben keurig door Vreeken geïnformeerd.

Zowiezo nooit problemen met Vreeken gehad.

Bovendien hebben ze erg veel oude en nieuwe groenterassen, dus als je ook van lekker eten houdt.....................daar moet je wezen.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is krijg ik mijn bestelling bessen van Vreeken volgende week binnen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeeh, mijn zaden van Vreeken zijn ook al tijdje binnen! ^^ In rode bes, goed verpakt en instructies. Kreeg gratis zakje Datura. Weer hallucinogeen (A). 7 van de 10 zijn nu plantjes. De andere 3 konden ook maar daar ging ik wat mee experimenteren. Niet zo'n goed idee :( Erg goede kwaliteit in ieder geval. Nee, van mijn cocazaailing van Blauwe Engel heb ik, ondanks de vele vragen en mails, nog niks gehoord.. >;)

 

Anyhow, sommige zaailingetjes komen al enkele centimeters boven de grond en dat zaadje blijft eraan vast zitten alsof het eraan vergroeid is. Bij een heb ik al geprobeerd om het er handmatig af te halen maar dat is serieus onmogelijk. Om mijn eerdere uitdrukking te citeren: 'dat zaadje blijft eraan vast zitten alsof het eraan vergroeid is.' De plantjes lijken zich ook te strekken alsof ze te weinig licht ontvangen doordat er zich geen blaadjes kunnen ontvouwen. Maar ik kan natuurlijk ook gewoon een paranoïde mongool zijn.

 

Ik verwacht een reactie dat ik gewoon moet wachten tot de zaadjes eraf vallen, maar hoe lang kan dat ongeveer duren en zijn er situaties waarin in moet ingrijpen?

 

Groet, Canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet aan het zaadje zitten en gewoon goed in de zon zetten. Niet op de tocht (Gaan ze binnen 2 uur dood).

Gewoon het zaadje erop laten zitten dus. Ze werken zich er zelf uit en dan gaat het ook een stukje sneller allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik had al zo'n vermoeden dat dat spaarlampje niet zo'n goed idee was ;) Helaas heeft dit huis nogal wat gaten en kieren dus als ik ze in de zon/bij een raam zet dan staan ze zeker in de tocht. Ik heb ze nu maar een meter onder een 600W HPS 12/12 gezet (er staan ook andere planten onder). Of kan ik beter 24/0 van een 36W tl gebruiken?

 

Wat moet ik precies onder tocht verstaan? Mag er wel een ventilator bij staan?

 

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negen van de tien zaadjes zijn hier inmiddels ontkiemt :o

 

med_gallery_11348_6565_24522.jpg

med_gallery_11348_6565_119173.jpg

med_gallery_11348_6565_205035.jpg

 

 

Grtz Jantuinman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 3 weken geleden 5 zaden van vreeken ontvangen 9.50 euro en alle 5 zijn inmiddels opgekomen :o

netjes een nachtje in citroensap laten zwemmen en in de cocopeat gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een paar zaadjes besteld.

Tevens een Propagator besteld hopelijk heb ik die ook snel binnen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 5 die ik bij vreeken heb gehaald, zitten na 5 week nog steeds onder de grond, 1´tje heeft echter wel al een worteltje.

 

:tu wat doe ik verkeerd=, hoe diep zaaien jullie de zaadjes=, zelf heb ik ze 1cm diep geplant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als 1tje er al een worteltje heeft,nog even gedult hebben dan kan het nog wel 2 weken duren voor ze boven zijn ze groeien niet echt hard heb ik gemerkt.

die van mij zijn nu 4a5 weken en laten net de eerste blaadjes zien.

 

mischien iets warmer zetten bij mij staan ze op ongeveer 25 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe diep heb je ze gezaaid?

 

Is de temperatuur van groot belang? bij mij staan zo op ongeveer 18graden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de beschrijving staat dat je ze moet ontkiemen tussen de 20 a 30 graden :P

dus 18 graden lijkt met toch te laag,zou ze toch iets warmer zetten.

 

ik had ze ongeveer 1 cm diep gezaaid net als jou.

heb ook heel veel twijfels gehad over de zaadjes want het duurde zo lang voor dat ik wat zag wat op een plantje leek, maar als je een worteltje ziet moet het goed komen.

 

hier staan ze in de vensterbank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjn coca plant ziet er gezond uit, maar verliest opeens al zijn bladeren.

 

Is dat normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door BBB: leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :P

 

Dit schijnt eens in de zoveel tijd te gebeuren, op http://www.angelfire.com/planet/dbotany/novoguide.htm zeggen ze er ook wat over trouwens bakken met info te vinden daar ervaringen van kwekers, een compleet handboek en de mogelijkheid zaden te bestellen.

 

http://www.angelfire.com/planet/dbotany/

 

Ook mijn zaailingen van vreken beginnen nu eindelijk na enkele weken boven te zijn los te komen van de zaadjes, duurt dit bij jullie ook zo lang?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zit er al een tijdje mee in me hoofd en wil het nu maar eens gaan kweken gewoon puur voor de fun ;)

 

Wie heeft Coca planten en/of weet een goed adresje voor een coca stek (deze zijn legaal volgens mijn weten). Ik heb al bij cocagrowers zitten kijken maar € 75,- voor een stek en € 99,- voor 10 zaadjes ook...

 

Voor de kenners, wel Erythroxylum coca coca :rolleyes:

 

 

ik heb er 1:D

 

zie album gekocht voor 15e als stekkie is nu 75 euro waard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 9 van de 10 boven. (van Vreeken, verse bes)

Waarlijk voor Coca niet slecht.

 

Maar je moet met Coca echt geen haast hebben. Is het eenmaal een struik moet je regelmatig snoeien, maar in de jeugd...................

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier vijf op vijf!

Maar mensenlief, dat heeft lang geduurd!

Ze zijn nog bezig met bovenkomen en de bes is er nog niet volledig af. Ze is er bij eentje wel mooi aan het afkomen.

Nu heb ik veel geduld, maar deze kieming duurde toch wel heel lang hoor. Ik had bijna de moed opgegeven tot ze bovenkwamen B)

Als ze wat groter zijn post ik wel eens een foto, dus euhm over een jaartje ofzo haha!

 

Edit: Ik heb dus de zaadschelp, die bes zo, bij één zaailing eraf gehaald. En dat blijkt dus geen goed idee te zijn.

Het stukje blad dat er nog in zat, was nog helemaal niet volledig ontwikkeld.

Maar ik vond dat ze er toch wat lang opbleven hoor, blijkbaar dus met die reden!

Ik kan er nog altijd niet van over hoe traag het gaat lol! Mijn cactussen van Azarius staken véél sneller boven. En ik doe het nochtans allemaal op een verwarmde mat hoor!

Edited by Indicaantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eerste jaar groeiden mijn planten ook traag.

 

Als ze eenmaal wat groter zijn, dan gaat het best hard B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...