Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ja, ik kan me al aardig inbeelden dat de lente en de zomer hun in 2009 een enorme boost zal geven.

Daar hoop ik ook op.

Eentje ga ik proberen snoeien tot een bonsai. Ik heb altijd van Bonsai boompjes gehouden.

Weet niet waarom, maar ik onderhoud ze ook graag.

Hier een ginseng bonsai, en nog eentje waarvan ik niet welke het is.

Maar net omdat ze zoveel zorgen vragen, hou ik ervan om naar te kijken en mezelf realiseer: het hangt in mijn handen.

Je kan kiezen naar waar ze groeien en hoe.

Zo zijn er zelfs artiesten die de schors er vanaf halen om een mooi stuk hout bloot te leggen. Maar dat is niet aangeraden in een amateur zijn handen.

 

Ik hoop erop dat zo'n cocaplant in bonsai vorm enorm oud kan worden?

Voor de blaadjes doe ik het allesinds niet, maar meer omdat het excentrieke plant is.

 

Maar toch nog een vraagje hoor:

Ik heb er hier 3 die al een goede twee weken bovensteken, maar ze hangen nog gekruld naar beneden.

Komt dit nog goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand waar je nog goede zaden kan halen?

bij vreekens zijn ze er maar in september 2009 en zo lang kan ik niet wachten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er net 5 ter ontkieming gelegd...

 

Helaas hebben ze al veel te lang bij een andere (uiterst lui) member gelegen (HEHE).

 

Dus nu probeer ik het maar...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 van de 5 zaden die ik bij vreeken heb gekocht [dit jaar!] ontkiemden. Het duurde meer dan 3 week voordat ze boven kwamen :lol:

 

echter 1 van de 4 ontkiemde is uit zijn bes gekomen, de andere 3 zijn afgestorven. [steeltje boven de grond met de bes er nog aan]

 

in iedergeval 1 ! :lol: .. groeit echter niet zo snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 1 plantje zou ik ook zeer blij zijn, alleen moet je nu 9 maanden wachten bij vreekens daarom zoek ik een andere betaalbare en betrouwbare site

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand nog een andere verkoper van deze zaden? Niet voor een te hoge prijs!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In november heb ik weer nieuwe binnengehad ..ook bij vreken besteld ..van de 30 doen het er ook 30 .. ik had er al 6 die 50 cm hoog zijn ofzo .. je moet wel erg geduldig zijn en niet teveel water geven ... het zijn geen goudvissen :D

Bij eentje heb ik bijna al het blad eraf geplukt en sinds een week geeft die overal ,ook waar eerst niets zat,nieuwe bladeren..!!

Kan niet wachten totdat het weer zomer gaat worden en ik ze weer in de tuin kan zetten ...

 

Oh en ik meng zelf mn grond ,1deel zilverzand,2 delen cocopeat.. voed ze alleen maar bij met compost..ph heb ik op 6.2

 

Suc6

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola coca tita,s

 

ik ga binnenkort een aardige lading cocaplantjes inslaan ,voor in m,n shop,de prijzen vallen ook best mee [ geloof ik :D ]

 

ook komt er coca honing bij

 

gelukkig zijn deze planten legaal ,dus mogen in m,n tuin shop

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola cocakauwers

 

zo de eerste 15 planten van ongeveer 6 maanden zijn binnen ,morgen ff in die amazonia zetten

 

de honing is heerlijk :D

 

ook de mate de coca smaakt heerlijk [ thee ],zeker met schepje coca honing erbij :P

 

mvgr thunder

 

 

 

p,s, rie nee wordt je niet slow door ,is net als koffie ,maar dan gezonder door al die verschillende vitaminen,mineralen,etc,juist helder ,zeker niet vaag :}}}}

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze weer thunderbolt 3500 verse coca zaden vers in de bes heb ik weer wat om te zaaien haha :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola

 

ja kom binnenkort aan bij je ,lekker kauwend tussen die coca velden lopen ,gaan we vuurtje stoken en zetten dan vers kopje coca de mate :tu

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites
hola

 

ja kom binnenkort aan bij je ,lekker kauwend tussen die coca velden lopen ,gaan we vuurtje stoken en zetten dan vers kopje coca de mate :)

 

mvgr thunder

 

 

Komt helemaal goed amigo ik heb de honing al helemaal voor je gemaakt lekker sterk theeft me wel mn avond gekost haha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand mij vertellen waar je die zaden haalt?? :) greetz kreliuzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Weet iemand nog een andere verkoper van deze zaden? Niet voor een te hoge prijs!

 

Probeer eens een botanische tuin, Leiden, Delft etc.Heb ze vroeger zelf ook gehad incl Khat, maar een beetje teveel werk dat verzorgen.Ik hou me tegewoordig gewoon bij de Mate de Coca uit Peru.Kant en klaar!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) stel dat ik 5 zaden zou willen...

 

hoe zou ik dat dan doen?

 

stel he...

Share this post


Link to post
Share on other sites

m'n zaden zijn binnen van vreekens zaden

ik wil ze nu ontkiemen maar heb nog een vraagje

moet ik eerst het vruchtvlees eraf doen en dan in citroensap leggen

of eerst in citroensap leggen en dan het vruchtvlees erafdoen

of gewoon in citroensap leggen en het vruchtvlees er niet afdoen

en zou het lukken ze gewoon te onkiemen in zaad en stekgrond of beter de samenstelling halen die op het pakje staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola

 

 

neem nu contact op met mortal !!!!!!!

 

is een met verstand ervan en veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper en beter dan vreeken,cocagrower,etc

 

dus luitjes doe je voordeel ermee

 

 

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites
m'n zaden zijn binnen van vreekens zaden

ik wil ze nu ontkiemen maar heb nog een vraagje

moet ik eerst het vruchtvlees eraf doen en dan in citroensap leggen

of eerst in citroensap leggen en dan het vruchtvlees erafdoen

of gewoon in citroensap leggen en het vruchtvlees er niet afdoen

en zou het lukken ze gewoon te onkiemen in zaad en stekgrond of beter de samenstelling halen die op het pakje staat

 

eerst het vrucht vlees er af halen dan een nachtje in citroensap en dan op 1cm diep in de cocopeat.

dan moet het goed komen.

 

mvg harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...