Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekarabier

300x300 SOG setup en tips aub.

Recommended Posts

kweken op 11 liter is makkelijk man

 

1 week voorgroeien met een am. niet te veel licht hoge RH

vanaf week 3 bloei echt vol met het licht erop 30 tot 50 cm.(gewoon het licht goed verdelen) tot die tijd opbouwen met licht.

vanaf week 6 rh onder de 50% houden

Edited by MisterX
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf ook nog maar beginner maar zou eerlijk gezegd nooit op die schaal beginnen voor een eerste kweek. Eerst een kleinere simpele setup draaiende proberen krijgen en zien hoe dat loopt. Als je beetje slim je materialen uitkiest kan je denk ik makkelijk alles uitbreiden naar een groter oppervlak later en je kleinere tent dan inrichten om te veggen/drogen/breeden...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kweekarabier.

Goed man zo groot beginnen. Succes. Wij helpen wel. 

En je voordeel is dat wanneer je zo groot begint je evenveel overhoud als dat je klein zou zijn begonnen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is nou het verschil tussen een 150x150 en een 300x300. De eisen voor het plantje blijven het zelfde.

Je gebruikt alleen grotere spullen en moet er mee water geven :P Zoals je niet met opticlites etc aan de gang gaat is het praktisch het zelfde.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, MisterX said:

kweken op 11 liter is makkelijk man

 

1 week voorgroeien met een am. niet te veel licht hoge RH

vanaf week 3 bloei echt vol met het licht erop 30 tot 50 cm.(gewoon het licht goed verdelen) tot die tijd opbouwen met licht.

vanaf week 6 rh onder de 50% houden

Thanks x! het gaat een am worden. dit ga ik zeker doen!

14 hours ago, al green said:

@kweekarabier.

Goed man zo groot beginnen. Succes. Wij helpen wel. 

En je voordeel is dat wanneer je zo groot begint je evenveel overhoud als dat je klein zou zijn begonnen.

Thanks! goed om te horen dat iedereen me steunt hiermee. Ik dacht ook ja als je het toch doet dat gelijk in het diepe springen dan leer je het snelst. En stel dat het gelijk goed uitpakt is het nog mooi meegenomen ook nog. de tent is nu uitgeklapt was gister alle laaste spullen naar boven gesjouwd(was wel een een goeie sport hahah) straks even de eerste dingen inrichten. En heb op advies van de GS geen druppelsysteem maar gewoon een waterpomp en vijverfolie gehaald om de planten water te geven. zijn daar dingen waar ik goed op moet letten ivm lekkage of overstroming? ik moet wel in het begin van boven water geven tot de wortels aan de onderkant van de pot zitten ergens tot na de eerste week van de bloei had hij me meegegeven verbeter me als jullie er anders over denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek arabieren need love to :punk: en een GTI natuurlijk. 

 

Ja ik ben zelf geen fan van die watervaten dumpen in een tent. De RH word zo hoog. zelf heb ik het nog nooit gedaan. Maar je moet haast wel met zoveel potten in een grote tent.

Heb je ook iets van bevochtigers en ontvochtigers?? Die zijn ook wel fijn om je klimaat goed te houden. Ook van onderen afzuigen wil helpen in de winter als jij op LED kweekt.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MisterX said:

Ja ik ben zelf geen fan van die watervaten dumpen in een tent. De RH word zo hoog.

Heb je ook iets van bevochtigers en ontvochtigers?? Die zijn ook wel fijn om je klimaat goed te houden. Ook van onderen afzuigen wil helpen in de winter als jij op LED kweekt.

Ik heb een kleine softbox voor de inblaas en een grotere voor de uitblaas bedoel je dat?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, MisterX said:

ow oke thanks ik snap hem nu slaat hij vanzelf aan wanneer de luchtvochtigheid te hoog word?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en een bevochtiger voor als het te laag word en dan zorgen dat het automatisch gaat.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik hier me softbox ook op aansluiten of alleen me ventilatoren?

92A45F3A-68AB-4C97-AE9D-BE66CEA7E015.jpeg

Edited by kweekarabier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het model niet. het lijkt op een climate controller. Daar sluit ik alleen me afzuiger en mijn inblaas op aan.

Mijn ventilatoren zet ik op de schakelklok van mijn tent. die draaien niet als het licht uit is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je je fans op een klimaatcontroller willen aansluiten?

Of op een tijdschakelaar?

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, cannarie said:

waarom zou je je fans op een klimaatcontroller willen aansluiten?

Of op een tijdschakelaar?

 

Sorry ik ben nog een beginner die snel leert. Zou je dat aub willen toelichten alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie en @pindarots123

nu wij het er toch over hebben... ik heb dat advies ooit eens over genomen in mijn begin tijd en ik heb dat nooit meer geëvalueerd. Dit doe ik echt al 5 of 6 jaar ofzo :execute Er werd mij vertelt dat de planten moesten rusten tijdens de donker periode en heb daar eigenlijk nooit aan getwijfeld en het is geen onderwerp wat in elk topic naar boven komt.  Wil je zeggen dat iedereen zijn fans in de donker periode door laat draaien? Laat mij rade om goeie ventilatie te behouden en toprot te voorkomen zeker? Dat verklaart mss wel waarom ik altijd toprot heb...

 

Nouja zo zie je maar weer. je blijft fouten maken en leren. zelfs na jaren. Ik heb de schakelklok er maar tussen uit gehaald :comp:

 

 

@kweekarabier

Ik zie dat je van boven af gaat zuigen. Hoe ga jij de kamer verwarmen? zonder extra verwarming kan het nog wel eens te koud worden.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks allemaal! Dus de conclusie is ventilatoren gewoon laten draaien 24/7 het hele proces. Begrijp ik dan goed dat ik de softboxen moet aansluiten op de climate control? En alleen de lampen op de timer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha @MisterX oke,dat verklaard dan een hoop. Ik hoop voor je dat dit de oorzaak was en dat je nu van die toprot af bent!

Edited by JackyH80
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf zou ik voor kleinere potten gaan dan 11ltr als je sog wilt kweken. Dan hoef je ook niet zoveel voor te groeien. Ik kweekte vroeger altijd op aarde 7 ltr en nu met hydro 6.5ltr smartpots en dan ben ik nog anderhalve week aan het voorgroeien.  

Maar hier zijn de meningen over verdeeld ,is net wat je gewend bent. De meeste mensen o.a. ikzelf zijn gewoonte dieren  en als je het 1x zo doet blijf je meestal zo doorgaan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MisterX said:

@cannarie en @pindarots123

nu wij het er toch over hebben... ik heb dat advies ooit eens over genomen in mijn begin tijd en ik heb dat nooit meer geëvalueerd. Dit doe ik echt al 5 of 6 jaar ofzo :execute Er werd mij vertelt dat de planten moesten rusten tijdens de donker periode en heb daar eigenlijk nooit aan getwijfeld en het is geen onderwerp wat in elk topic naar boven komt.  Wil je zeggen dat iedereen zijn fans in de donker periode door laat draaien? Laat mij rade om goeie ventilatie te behouden en toprot te voorkomen zeker? Dat verklaart mss wel waarom ik altijd toprot heb...

 

Nouja zo zie je maar weer. je blijft fouten maken en leren. zelfs na jaren. Ik heb de schakelklok er maar tussen uit gehaald :comp:

 

 

@kweekarabier

Ik zie dat je van boven af gaat zuigen. Hoe ga jij de kamer verwarmen? zonder extra verwarming kan het nog wel eens te koud worden.

Ik ken ook kwekers die helemaal geen fans gebruiken en bij je meest recente kweek had je toch geen rot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier draaien ze toch ook 24/7. Alleen in het begin als ze nog zaailing zijn niet. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kwam ik net tegen. 

Windsnelheid nabij het oppervlak

Indien er nagenoeg geen wind is, zal net boven het evaporiserend oppervlak een luchtlaagje ontstaan met een hogere luchtvochtigheid dan verder van het oppervlak. Er ontstaat een gradiënt van de luchtvochtigheid zodat vlak bij het oppervlak de luchtvochtigheid groot genoeg is om de evaporatiesnelheid sterk te kunnen beperken. Indien er wind is, wordt de van damp voorziene lucht telkens ververst door lucht met een lagere, gewone luchtvochtigheid. Zo blijft de evaporatie met grote snelheid doorgaan, het maakt bijvoorbeeld dat kleding buiten sneller droogt wanneer het waait.

Grts 

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, dilago said:

Ik ken ook kwekers die helemaal geen fans gebruiken en bij je meest recente kweek had je toch geen rot?

Je kan je piemel ook onbeschermd in een engelse tourist steken zonder een soa op te lopen. Toch zou ik het niet adviseren.

Edited by cannarie
  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...