Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekarabier

300x300 SOG setup en tips aub.

Recommended Posts

Dus als ik het goed begrijp ga je eerst voor 4k mars Hydro-troep kopen, 'en mocht dat draaien ga je daarnaast nóg een 300x300 nieuwe grow starten mét quantumboards'?  Dus 2 locaties,  twee keer 300x300 setups? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, pindarots123 said:

Dus als ik het goed begrijp ga je eerst voor 4k mars Hydro-troep kopen, 'en mocht dat draaien ga je daarnaast nóg een 300x300 nieuwe grow starten mét quantumboards'?  Dus 2 locaties,  twee keer 300x300 setups? 

Waarom troep? Zou je dat aub willen toelichten. Maar het antwoord is ja haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, kweekarabier said:

Waarom troep? Zou je dat aub willen toelichten. Maar het antwoord is ja haha

Je kan beter in 1x het betere werk kopen,dan ben je veel goedkoper uit. Koop ledlampen die veel meer aan spreiding doen. Spreiding is alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alhoewel ik ook geloof in spreiding en leds heb die dat doen , worden er toch leuke resultaten gehaald met quantum boards. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook niet voor deze lampen hebben gekozen, maar hij kwam bij migro geloof ik wel uit de bus als goede budgetlamp, ondanks dat de naam mars hydro de associatie wekt van paarse troep lampen.

Het aspect van spreiding is in een grotere setup ook wel een stuk minder relevant. Ja de lampen moeten hoger, maar dit levert minder wandverliezen op dan in een kleinere ruimte. Ook lijken deze lampen me geen slechtere spreiding hebben dan de quantumboards van het aanvankelijke plan.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kweekarabier,

Hoeveel watt zijn deze lampen, dat bepaald een beetje de afstand. Ik ben zelf niet bekend met deze lampen maar ga uit van 10cm per 100w in het begin, daarna zou je 5cm per 100w van de bovenkant van de plant kunnen zitten. Maar net wat ik zeg, ik ken de lampen niet. 

Met 400w verspreid over 100x100 kan je dichter op het gewas zitten dan 400w op 50x50:tu dus dat is even uit proberen, maar begin voorzichtig. 

Mocht je ooit het geld bij elkaar geraapt hebben, zou je een kunnen kijken naar de Lumatek led lampen. Dit zijn wel prijzige lampen, maar zeker de prijs waard:tu dit is zo'n lamp bv: Lumatek 1000w oppv 150x150 of deze Lumatek 600w 120x120

De laatste is goedkoper en is perfect voor een 120x120, maar is ook te gebruiken voor 150x150, dan zou je er dus 4 op kunnen hangen. Met deze lamp haal je met de planten zeker 1 op 1. Wat inhoudt 600w = 600gr en dus 4x600gr in jouw geval of 4x1000 als je de duurdere variant neemt;)

Weet je al op wat voor medium je wilt kweken? 

Qua gif kan ik je niet helpen, ik maak mijn eigen stekken en heb dus geen last van gekke beestjes:D dit zal ik je ook zeker aanraden om te gaan doen, zodat je altijd mooie/gezonde stekken hebt zonder enige beestjes. 

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerder deze halen, prachtige lampen voor een aantrekkelijke (toch nog wel stevige) prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, kweekarabier said:

Waarom troep? Zou je dat aub willen toelichten. Maar het antwoord is ja haha

In het nabije verleden stond/staat Mars Hydro nogal te boeken als paarse/blurple rotzooilampen. Ze worden vaak geadverteerd op manieren als: 'een 250watt lamp die gelijk staat aan 1000watt HPS', wat natuurlijk grote onzin is. Ik vraag me dan ook af wie jou vwb de lampen 'advies' geeft, want ais dit de growshop is dan kun je er natuurlijk vanuit gaan dat ze met meel in de mond praten om hun eigen voorraad te pushen voor eigen gewin. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Xaim said:

Hoeveel watt zijn deze lampen, dat bepaald een beetje de afstand.

de hoeveelheid lichtpunten in relatie tot de spreiding bepaalt de hoogte, niet het wattage.

1 hour ago, VolcanicSea said:

Ik zou eerder deze halen, prachtige lampen voor een aantrekkelijke (toch nog wel stevige) prijs.

Hoe had je dat willen ophangen in 900x900 dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, cannarie said:

Hoe had je dat willen ophangen in 900x900 dan?

TS ging toch een tweede tent kopen, geen fabriekshal huren? :P

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 x 300 toch?

mwah, je kan met die lampen prima 150 x 150 beschijnen als je 't mij vraagt, zeker met 4 stuks omdat ze elkaar dan overlappen

Ik denk dat je met 4 van die lampen een heel eind komt, maar je kan altijd nog een paar lumatek attis 200w erutussen hangen inderdaad

Of 4 x die lumatek 1000w waar Xaim het over had inderdaad

 

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, cannarie said:

de hoeveelheid lichtpunten in relatie tot de spreiding bepaalt de hoogte,

Dit zeg ik toch indirect :rolleyes:?

Misschien een beetje te summier uitgelegd :rofl

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, VolcanicSea said:

mwah, je kan met die lampen prima 150 x 150 beschijnen als je 't mij vraagt, zeker met 4 stuks omdat ze elkaar dan overlappen

Zeg je wat ja. Was nog niet helemaal wakker :)

1 hour ago, vakman said:

TS ging toch een tweede tent kopen, geen fabriekshal huren? :P

niet helemaal wakker dus

1 hour ago, Xaim said:

Dit zeg ik toch indirect :rolleyes:?

Ik haal het er niet uit. Je zegt zelfs dat je met 400w op 50x50 de lamp hoger zou hangen dan op 100x100. Als de afmeting van de lamp het zelfde is zou je hem op 100x100 hoger willen hangen. Dat je hem op 50x50 dan misschien wil dimmen is dan weer een ander verhaal.

 

Overigens id die geekbeast volgens greensell ook door mars hydro gemaakt

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Xaim said:

Met 400w verspreid over 100x100 kan je dichter op het gewas zitten dan 400w op 50x50

Met verspreid doel ik op de licht punten die verspreid zijn, maar je hebt gelijk cannarie:rofl
Maar ik bedoel hetzelfde als wat jij roept.

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn wat lampen van Mars Hydro die niet heel slecht uit de test komen (o.a. door een collega/vriend van Migro)

Maar heel goed zijn ze ook weer niet. De GS of de ledleverancier bieden deze vooral aan. Denk dat ze er veel marge op pakken.

Hoe meer spreiding, hoe beter. Dat is bij deze Mars Hydro maar ook bij Quantum boards niet echt het geval.

Voor priijs/kwaliteit verhouding is de GeekBeast waarschijnlijk nu een van de beste ready mades.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad als je plug and play wilt Geekbeast of Lumatek.

Niet om de TS te ontmoedigen maar van Mars Hydro was ik zelf ver weggebleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Er zijn wat lampen van Mars Hydro die niet heel slecht uit de test komen (o.a. door een collega/vriend van Migro)

Zoals ik al zei was migro zelf er (wel ruim een jaar geleden) best enthousiast over.

https://www.youtube.com/watch?v=f1c-b55HhSk

Als ik me niet vergis heeft TS de grotere versie van de zelfde lamp.

Ben zelf ook voorstander van meteen goed spul, maar opzich zullen dit prima lampjes zijn voor een beginnerskweekje ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je meerdere lampen ophangt kan ik mij de keuze voor deze budgetleds wel voorstellen! Het zijn de spiegelkapjes onder de ledlampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is of ze wel per se zo budget zijn.

Migro heeft een vergelijking waarin hij ook kijkt naar de kosten per PPF.

Daar komen lampen van Hydro Mars er niet slecht uit, maar dat gaat over Amerikaanse prijzen.

Van de specifieke Mars Hydro TS3000 heb ik die gegevens (PPF) niet kunnen vinden. Wat de fabrikant opgeeft, heb je niet veel aan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een terechte vraag ja, ik denk dat je nog goedkoper uit kan zijn met andere budgetleds maar heb de prijzen ook zo niet paraat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spreiding van de ts3000 is 150x150 in de groei en 120x120 in de bloei. 

En hij heeft er dan 9 van hangen. 

Misschien zie ik het verkeerd, maar aan spreiding zal hij echt niks tekort komen... 

Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn. 

Maar dat neemt niet weg dat je hiermee gewoon een goeie ronde kan neerzetten. 

Ik ben erg benieuwd hoe je lampen het gaan doen, het ziet er fancy uit zo :popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof dat spreiding ook niet helemaal het juiste woord was. Je hebt namelijk ook nog te maken met hoe ver de lichtpunten van elkaar verwijderd zijn.

Voor die 120x120 footprint die jij noemt moeten de lampen wel op een bepaalde hoogte hangen met de nodige wandverliezen tot gevolg. Dat is de reden dat een strips- of spiderachtige lamp de voorkeur heeft boven zo'n board achtig geval.

Maar idd gewoon lekker knallen nu met deze dingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van een arabier verwacht je ook geen budget lampen he. 

:rofl

Geintje man, zet hem op @kweekarabier

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan niet wachten op een verslag.

Hoe ga je de tent warm houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...