Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Santanesia Op Dwc Met Gpleds/hy-Pro Led Voeding Onder 367W Cree Cobs

Recommended Posts

Ja oplopen kan altijd gebeuren... maar heb nooit van die pieken om het zo te zeggen.. Ja ik gebruik de vloeibare van GHE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woohoo forum weer live met upload.

Zit nu op 9 weken 12/12 en 7 weken zichtbare bloei. EC hou ik rond de 1,2 en pH tussen de 5,5 en 5,8 oid.

Helaas had ik maar een paar fotos, maar goed.

Overzichtje:

large.20180613_Overzicht_DSC4115.jpg.057

 

Het is nogal een puinhoop helaas. Alles ligt over elkaar heen. Echt dik is het ook niet geworden.

Wat close-ups van topjes.

 

Plant linksvoor:

large.20180613_Top_DSC4117.jpg.56676c170

 

En rechtsvoor (met nog wat witte pistils, maar ook wel amber trichomen):

large.20180613_Top_DSC4134.jpg.bd825e8d0

 

Denk dat ik de hoogste toppen er binnenkort maar af ga halen. Geef ik de laag daaronder wellicht nog even de tijd.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had nog een foto wat dichter erop:
20180613_pMax.jpg.0df31e3e9664878cbb747acb32a27131.jpg

Misschien lastig te zien met de hele 24MP foto gepropt in zo'n klein formaat, maar er is her en der wel wat amber zichtbaar.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, ik zie ze

prachtige foto's weer!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :dribble:

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt me een beetje tegen eerlijk gezegd, maar het ruikt gelukkig wel erg lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja had misschien wat meer mogen zijn, maar de toppen zien er mooi compact uit en een mooi wat kristallen:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat de jungle de dikte wat drukt, maar qua kwaliteit ziet het er prima uit :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk nog een laatste update op 11 weken 12/12 en 9 weken echte bloei.

De hogere toppen heb ik er de afgelopen tijd uit gehaald. De wat lager gelegen delen heb ik nog even laten staan.

Dit is een overzicht van wat er nog staat:
20180625_Overzicht_DSC4147.jpg.f705baf485115c9f0b891ae2c328aa1d.jpg

Op zich nog een lekke scrog veldje.

Met wat kiekjes van de verschillende toppen:
20180625_Top_DSC4152.jpg.e69034ad21ed1d1f53f6a1d88bfdd80c.jpg20180625_Top_DSC4150.jpg.e06021dfb37f811cd3b134eb31aa2651.jpg20180625_Top_DSC4149.jpg.c566b01968134f990129b55ecd09b392.jpg

Wel duidelijk verschillende pheno's.

EC zit nog zo rond de 1,1. Bijna klaar.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd mooie kweekjes, wel veel pheno verschil. Ook geen blijvertje tussen, vorige keer had je wel een mooie. Vond ze de vorige keer ook wat dikker. 

Kan door veel factoren zijn, maar die voeding helpt niet echt mee:whistle:

Wat ga je de volgende keer zetten ? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, deze keer ging het helemaal mis met de hoeveelheid mannetjes. Ik dacht dat ik er 12 had gezaaid en deze 4 waren de enige vrouwtjes. Dus ik had weinig (niets) te kiezen helaas.

Heb maar niet eens de moeite genomen om stekken te nemen, want super zagen ze er alle vier niet uit. De mooie planten waren allemaal man.

Twee van de overgebleven planten had ik zelfs al haast weggegooid, maar gelukkig nog laten staan. Iets is beter dan niets zal ik maar zeggen.

De mooie toppen zijn er dus al vanaf, maar toegegeven die zijn ook niet super dik.

Santanesia is wel een favoriet soortje van me. Helpt tegen artrose klachten denk ik. Heb al een tijdje geen Santanesia voorraad en het begint weer flink zeer te doen.

Ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Voor zover ik begreep is Hy-Pro toch een voeding die bij veel mensen gewoon prima werkt. Wat extra kelp erdoor (voor de "led bescherming" en extra Ca) zal toch het probleem niet zijn?

Weet eigenlijk nog niet wat ik volgende keer ga zetten. Daarom laat ik dit kleine grut nog maar aven afrijpen. Ziet er toch ook nog wel uit als best een hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker, als dat kleine gruit nog een beetje op kan zwellen met een goeie bak licht erop. Dan is dat de moeite wel zo te zien. Grappig iets dat ik zelf nooit heb overwogen. Hoelang laat je zoiets nou nog staan ? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja ik heb toch niets anders om in de tent te zetten, dus ik laat ze maar even. Ze hebben nu anderhalve week extra oid. Denk dat ze wel klaar zijn inmiddels. Van het weekend maar weer eens kijken of ze er dan allemaal uit kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ? Al "high al the time"? :D. Heeft het langer laten staan nog geloond ? Of krijgt de stress van het hakken in de plantjes dan toch de overhand ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dat is raar, mijn oude reply was blijven "hangen". Had nog een foto genomen van de stam voordat ik ze had omgehaald.

Zat nog een beste dikke boom tussen (2 euro munt voor schaal):
20180707_Stronk.jpg.8db99c889b0ffa99996bced5faccf9f6.jpg

 

Ik weet niet of het langer laten staan nou heel veel heeft toegevoegd qua gewicht, maar ze zijn er wel wat rijper van geworden denk ik.

 

Het is wel weer een lekker wietje. Ruikt goed. Moet nog steeds knippen helaas.

 

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy monky ! dat is inderdaad een dikke stam. Dat hele Hydro kweken is zo gek nog niet. Kan ook niet anders natuurlijk he. De eigen kweekjes zijn altijd beter, maar droog knippen dus ? Sterkte ! haha. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ja droog knippen duurt nog langer, maar ik kan het wel beter in mijn eigen tempo doen. De boel zit eigenlijk al te curen en af en toe knip ik dan wat.

We roken er al een paar weken van. Geeft een vrij extreem high effect. Met name de plant linksvoor was een sterk afwijkende pheno van voorgaande keren dat ik deze soort gezet heb. De andere planten moet ik nog proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Wietefras said:

Oh dat is raar, mijn oude reply was blijven "hangen". Had nog een foto genomen van de stam voordat ik ze had omgehaald.

Zat nog een beste dikke boom tussen (2 euro munt voor schaal):
20180707_Stronk.jpg.8db99c889b0ffa99996bced5faccf9f6.jpg

 

Ik weet niet of het langer laten staan nou heel veel heeft toegevoegd qua gewicht, maar ze zijn er wel wat rijper van geworden denk ik.

 

Het is wel weer een lekker wietje. Ruikt goed. Moet nog steeds knippen helaas.

 

Kijk een echte geldboom:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, zelf heb ik een DWC op mn balkon gehad met een pompoen plant. Wat ik hier zie bij jou doet me denken aan wat ik zelf ook had in eerste instantie: Te veel voeding in het water. De plant was gestopt met groeien en was donker groen in de bladeren. Terwijl ik me wel aan het opschrift van de pokon had gehouden.

Ec 1.5 is veel te hoog. Pas bij het verdunnen tot iets van 1/4 keer de voedings waarde ging de groei weer goed. Beter te weinig dan te veel voedingsstoffen. Dan een beetje kijken dat ze niet te donker groen worden en dan gaat het hard. Misschien luste dit soort ook minder voeding dat kan ook nog. Maar ec 1.5 in DWC is echt te hoog.

 

Groeten

 

Hannesh 

Ps.

Nu is een pompoenplant gewoon weg te groot voor een balkon (cherrytomaat had beter gepast). Maar je krijgt wel een idee van wat een DWC allemaal kan. 

Photo0080.jpg

Photo0119.jpg

Photo0068.jpg

Photo0072.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hannesh

Niet dat het geen mooie enorme plant is maar het ligt wel heel ver van een meter gestuurde cannabis binnenkweek onder LED's op DWC af waar jij het mee aan het vergelijken bent.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, ik kweek normaal gesproken inderdaad met een iets lagere EC. Rond de 1.3 zoiets.

Ik laat het eigenlijk afhangen van wat de plant opneemt. Als de EC afloopt dan verhoog ik de EC. Als de EC oploopt dan verlaag ik de EC.

Ben overigens nog steeds niet klaar met knippen. Heb wat gezondsheid issues en mijn hoofd staat er niet naar. Het "cured" nu met het blad er nog aan.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, die theorie ken ik inderdaad. Ec meten bij terugvoer/in de waterbak. Maar een lage ec deed het goed bij mijn DWC. Dat scheelde heel veel.

Misschien moet je een soort nemen die veel voeding lust. Dat gaat dan een stuk beter. Had 3 kush en een NLX. Die kush kon heel wat hebben kwa voer maar die NLX bijna niets in vergelijking. 

Enig idee welk soort wat is?

Groeten,

Hannesh

Ps.

Een verfkrabber scheermes werkt heel snel. Al het grote blad er af en dan kan het prima curen met de blaadjes waar thc op zit.

Gecured is toch lekkerder. :D

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft allemaal erg lang geduurd (om verschillende redenen), maar het is geknipt. Totaal 532g.

Uiteindelijk dus nog best een aardig resultaat vanonder 367W (watts uit de muur dus zeg 350W aan licht).

  • Like 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...