Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Santanesia Op Dwc Met Gpleds/hy-Pro Led Voeding Onder 367W Cree Cobs

Recommended Posts

Regulier zaad zelfs :)

 

Dacht dat ik alle mannen eruit had, maar blijkbaar niet :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan nog steeds geen foto's uploaden helaas.

 

Eerste bloei is zichtbaar. Doordat er nog drie (!) planten uit gegaan zijn is het nu wel een stuk minder vol, maar er staan er nog genoeg. Hoop ik.

 

Om de hoogte er een beetje uit te halen heb ik het scrognet er weer ingedaan en de dames daarop vast gezet. Netje zit redelijk vol.

 

Ondanks dat de dames niet al teveel blad hebben, drinken ze wel lekker door. Iets van 6 a 7 liter water per dag. Wellicht omdat ze wat meer op de tocht staan. Ik heb de koelfans nu op 9V gezet (voorheen 5V) en de lamp zit er vrij dicht op. Dat geeft door de hele tent heen toch wat extra luchtstroom.

 

EC hou ik zo rond de 1,5. Daar blijft het stabiel bij.

 

pH breng ik dagelijks terug naar 5,5 en de volgende dag staat die dan weer op 6.x (ergens tussen de 6.1 en 6.4). Kan me niet heugen dat ik ooit gehad heb dat de pH steeds zo snel opliep.Verbaast me wel wat. Normaal gesproken hoef ik maar één keer per week de pH te corrigeren, maar nu dus echt wel elke dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar de foto's, hopen dat je binnenkort weer kan uploaden.

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH breng ik dagelijks terug naar 5,5 en de volgende dag staat die dan weer op 6.x (ergens tussen de 6.1 en 6.4). Kan me niet heugen dat ik ooit gehad heb dat de pH steeds zo snel opliep.Verbaast me wel wat. Normaal gesproken hoef ik maar één keer per week de pH te corrigeren, maar nu dus echt wel elke dag.

Schrijf je dit toe aan je nieuwe voedingslijn?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je de vorige keer niet stekjes van die Santanesia ?

Of ga je opzoek naar mooier genetica ?

 

Als de ph schommeling door de nieuwe voeding komt kun je die gelijk afschrijven. Ik weet niet hoe het met Dwc is maar op rfx heb je echt geen zin om elke dag de PH goed te krijgen. Volgens mij vinden de planten het ook niet zo fijn dat je steeds meer zuur aan je voeding moet toevoegen voor de Ph.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zou wel fijn zijn als we hier gewoon weer foto's kunnen uploaden. Is een beetje kaal verslag zo :)

 

Zou kunnen dat de voeding er mee te maken heeft dat de pH zo oploopt, maar dat zal toch niet? Zal het nog eens meten, maar in het voedingswater in het reservoir ernaast loopt de pH niet zo snel op dacht ik.

 

Waar het ook door komt, kan me inderdaad niet voorstellen dat dit goed voor de planten is. Een heel punt schommeling elke dag is wel erg veel lijkt me.

 

Ik had inderdaad drie Santanesia stekjes als moeders gehouden, maar die waren weer terug in de bloei geschoten. Had ik ze in een grotere pot gezet en weer uit de bloei getrokken en dan stonden ze een paar weken later alsnog weer in de bloei. Al was ik toen ook begonnen met planten die (kort) op 12/12 waren gezet. Dus er zat vanaf het begin al wat bloei in. Het is een nogal kieskeurige plant blijkbaar. Heb wel vaker stekken in de bloei genomen (zelfs op oogstmoment aan toe) en dan kreeg ik ze ook wel weer gewoon in de groei en dan bleven ze in de groei.

 

Was eigenlijk de bedoeling om deze ronde weer eens te proberen om wat stekken te nemen, maar ik heb dit keer zo weinig keus, dat doe ik de volgende ronde wel weer. Heb nog wat zaad over gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update na 2 weken bloei.

 

Overzicht van het veldje:

large.20180505_Overzicht_DSC4056.jpg.3580e930996a2960ff7e08f7d55fd69b.jpg

 

Het hoogte verschil is net zo hard weer terug gekomen, maar goed ik ben wel blij dat ik ze nog even plat gelegd heb. Anders was het helemaal scheef geweest. Armatuur hangt nu wat schuin en het gaat verder wel.

 

Aan de onderkant heb ik alle diefjes verwijderd. Het veld is niet erg dicht, dus er valt nog best wel wat licht door.

large.20180505_Onderzicht_DSC4063.jpg.7193b15d1daa2b83b783c1034b115cd0.jpg

 

Wat prille topjes:

large.20180505_Topje_DSC4059.jpg.993232254baf50674da43a0586701537.jpg

 

large.20180505_Topje_DSC4062.jpg.c9580d91f7d580ba06206852c3894707.jpg

 

Kiekje door één van de lege plantgaten op het voedingswater en de wortels. Lekker bordje spaghetti:

large.20180505_Spaghetti_DSC4069.jpg.1f5c2ccd555cef9641296fa9e9c53702.jpg

 

Het water is vrij donker bruin door de voeding.

 

Het gaat redelijk zijn gangetje heb ik het idee. Nu vooral aftellen totdat de toppen er echt lekker uit gaan zien default_smile.png

 

EC hou ik zo rond de 1,5, maar het begint wel op te lopen. Als het op de 1,6 uit komt dan corrigeer ik het weer terug naar beneden. Vul de bak ook bij met een wat lagere EC (1,2). Wellicht moet ik binnenkort wat lager gaan zitten.

 

pH blijft nog steeds oplopen. Dagelijks corrigeer ik het naar beneden. Ik heb de bak water vervangen en de bakken zelfs helemaal schoon gemaakt van binnen toen ze leeg waren. Was bang dat er wellicht iets op de bodem was gevallen waar de pH van bleef stijgen. Dat heeft allemaal niet veel uitgehaald.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soepie ook, lijkt me een mooi systeem, mocht ik ooit over willen stappen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het pH probleem is overigens toch wel opgelost door het water te vervangen. De eerste dag (twee dagen) liep de pH nog wel wat op maar sindsdien is het weer gewoon stabiel zoals het hoort. Komt nu een paar honderste maximaal een tiende bij. Dat hou ik wel weer een week vol zonder het te hoeven aanzuren.

 

@420man010, Bedoel je dan de lamp of de bakken? Die bakken zijn niet echt een mooi systeem (beetje teveel in het midden), maar wel lekker eenvoudig.

 

Zo'n led lamp is wel mooie techniek al moet ik zeggen dat dit nou niet bepaald een meesterwerk is met al die draadjes, maar ach. Het werkt wel :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor wekelijkse update na bijna drie weken bloei (ruim 4 weken 12/12). Weinig te melden eerlijk gezegd. Het pH probleem is dus wel over met de waterwissel. De groei is er uit en de toppen gaan nu wat meer in de dikte. EC nog steeds rond de 1.5. Verder gaat het nog steeds zijn gangetje denk ik.

Overzicht (lamp tijdelijk hoger gehangen):

large.20180510_Ovezicht_DSC4074.jpg.84d9e4d4f563de74cd23b56bf7dbb3a3.jpg

Topjes:

large.20180510_Topje_DSC4076.jpg.08be026b893c4b4b9882289f997af1ee.jpg

large.20180510_Topje_DSC4079.jpg.437dee7d3bda33c60ac90763662a4cf0.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er mooi bij hoor!

 

Zou je nou ook nog een bietje stoned worden van die ledwiet? :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er keurig uit! Mooi veld geworden en mooi groen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer tijd voor een "update". Na inmiddels 4 weken bloei en 6 weken 12/12.

 

EC zit nog rond de 1.5 en de pH blijft gelukkig verder stabiel.

 

Is toch nog best een hoop groen aan gekomen uiteindelijk. Die 4 plantjes hebben de tent toch redelijk gevuld.

 

Ik heb wel het gevoel dat de toppen zich wat langzamer ontwikkelen. Qua afmeting vooral.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder, dus maar weer eens een update. Inmiddels 5 weken echte bloei en 6 weken 12/12.

EC heb ik wat verlaagd, want het begon steeds meer op te lopen. Zit nu rond de 1.4, maar wellicht is dat nog te hoog.

Verder had ik drie van de hogere toppen geknakt (die staken een eind boven de rest uit). Wellicht niet helemaal handig, maar ze lijken het nog wel te doen.

Overzichtje:

large.20180527_Overzicht_DSC4107.jpg.17b1f6d5fb8fb4a352dfb1928c16c11a.jpg

Het ziet er nogal chaotisch uit op deze foto, maar het valt eigenlijk wel mee. Toppen blijven wel vrij klein/smal.

 

Foto's van wat toppen (eerste twee dezelfde als de votige keren).

Linksvoor:

large.20180527_Top_DSC4110.jpg.86bc3e125ae2c75eb9715c0c606336ac.jpg

Linksachter:

large.20180527_Top_DSC4111.jpg.95ae95c42f5311a116446017d2148a47.jpg

Plant rechtsvoor begint eindelijk ook wat oranje haartjes te krijgen:

large.20180527_Top_DSC4112.jpg.2991930856c0a8fc92f330d3c4d9029e.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, ze mogen nog wel even lijkt mij.

Zou zelf meer voor het systeem gaan wat bongalong hanteert met rfx als ik zou moeten kiezen uit verschillende hydro manieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fatamorgana, Ja zeker die plant rechts begint net pas te verkleuren. Ik heb van deze kruising planten gehad die in 6 weken klaar waren maar ook pas na 11 weken oid. Dus het zal nog wel even duren voor ze allemaal klaar zijn.

 

Gewoon DWC is wat mij betreft toch wel het makkelijkste. Je heb nauwelijks verdamping buiten wat de planten zelf verdampen en je meet direct het water waar de planten in staan, dus je weet beter wat je planten opnemen en wat ze nodig hebben. Voor grote kweken zal het wellicht wel simpeler zijn om een hele ruimte in te richten met RFX.

 

In het klein heb ik gewoon twee bakken water staan met wat gaten in het deksel en een verbinding ertussen voor de circulatie. Stuk eenvoudiger/schoner dan eb en vloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat schone en eenvoudige is idd wel ideaal. heb wel is wat zitten rommelen met een DWC emmer met luchtsteen. Dat werd helemaal niks, PH en luchtstenen was geen goede combi. Ben nog maar bij aarde gebleven, maar dan ben je wel veroordeeld tot de maatbeker, op je knietjes iedere keer 4 tot 8 potten af te gaan op de kleine schaal, iedere keer 150 liter aarde afvoeren. Dat wordt snel vervelend haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb wel is wat zitten rommelen met een DWC emmer met luchtsteen. Dat werd helemaal niks, PH en luchtstenen was geen goede combi

Tsja, ik had dus eerder in deze kweek ook wat pH problemen, maar normaal gesproken zou de pH toch gewoon stabiel moeten blijven in zo'n bak water. Hooguit de eerste dag of twee dagen na het vullen dat het nog wat verloopt, maar daarna moet het wel klaar zijn.

 

Ik heb er ook luchtstenen in. Een 20 of 30 liter pomp over die twee bakken verdeeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor een PH- gebruik je erbij ? Of zit dat hem in de voeding ? Heb het met Canna PH - geprobeerd dat was huilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu de pH- van GPLeds/Hy-Pro (en dat is dan salpeterzuur), maar normaal gesproken gebruik ik in de bloei fosforzuur (zou het merk niet weten).

 

Op zich zou het allemaal toch gewoon salpeterzuur of fosforzuur moeten zijn? Hooguit in een andere concentratie.

 

Ik neem gewoon de goedkoopste die ze hebben staan. Wel rekening houdend met de concentratie, want 20% zuur is wel goedkoper dan 40%, maar dan heb je er wel 2 keer zoveel van nodig.

 

Heb wat dat betreft alleen ooit ellende gehad met pH- in poedervorm van GHE. Daar liep de EC naar mijn idee heel hard van op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH problemen is het enige wat ik nog niet heb gehad in RDWC, Ik gebruik Lucas formule met GHE (dan alleen de micro en bloom voor groei/bloei) daarnaast nog de PH - van GHE. Werkt als een trein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...