Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

43X Amnesia Haze Onder Zelfgebouwde Cxb 3590 Cree Cob Led Panel.

Recommended Posts

Kleur van 3000 tot 5000k, en combinaties daarvan.

En natuurlijk burple.

Maakte voor t ongewenste effect geen enkel verschil, net als verandering van voedingslijn, genetica, temperatuur enz.

 

 

 

Jammer dat je geen 2700 K hebt uitgeprobeerd & in deze kleurcodering heb je nml ook de CXB 3590 in.HPS ligt rond de 2100 K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi, niets staat jou in de weg om het wel uit te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat ons endo systeem anders/niet getriggerd wordt door LED wiet?

 

De gevoeligheid van de receptoren, danwel signalen die afgegeven worden verschillen en laten we daar nu al bijna een jaar steeds weer over in discussie raken die uiteindelijk weer tot welles en nietes en modder gooien leidt.

 

Met alle respect..

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2700k is leuk, maar dan klettert de efficiency al zover omlaag dat t niet echt de moeite meer is om over te stappen van de vertrouwde 1000 watters die maar 1/10e kosten van n fatsoenlijke ledsetup.

3000k bracht geen enkele verbetering tov 4000 en 5000k, ik heb niet t idee dat die 2700K daar noemenswaardig verschil in gaat maken.

 

Probeer t uit zou ik idd ook zeggen, en kom eens langs met n setje samples hps en ledspul.

(Graag wel zelfde strain en voedingslijn gebruiken, anders zegt t nog niks)

Misschien heb ik t mis, mocht dat zo zijn ben ik de eerste die t toegeeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat ons endo systeem anders/niet getriggerd wordt door LED wiet?

Wat is er nou zo moeilijk aan om te begrijpen dat dit helemaal nergens uit blijkt omdat er te kort en te weinig divers met led is getest?

Jij denkt alles te weten omdat een paar kwekers - die ongetwijfeld hun best hebben gedaan - er vooralsnog niet in geslaagd zijn.

Maar daarmee kun je nog niet zeggen dat het endo systeem ueberhaupt niet getriggerd kan worden door led wiet.

Alleen niet door de led wiet die tot op dit moment door een klein groepje gekweekt is blijkbaar.

En die kwekers zijn de goede zaak toegedaan en dat waardeer ik, dus zeker geen moddergooien. Waaruit dat overigens zou blijken, is me een raadsel.

 

Zoals wel vaker zit jouw ego het gezonde verstand en de nuance in de weg.

Sciroco houdt in ieder geval nog een slag om de arm en wacht op beter tijden of anderen die het wellicht wel kunnen kweken, met andere methodes, intensiteiten, kleuren, of welke varianten er nog meer mogelijk zijn.

Maar jij weet het nu al zeker.

Knap, maar je maakt jezelf op sommige vlakken nog ongeloofwaardiger als je al was.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi, niets staat jou in de weg om het wel uit te proberen.

Konopi, niets staat jou in de weg om het wel uit te proberen.

 

Zeker niet, komt ook, alleen op dit moment ff wat andere prioriteiten.

 

Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat ons endo systeem anders/niet getriggerd wordt door LED wiet?

 

De gevoeligheid van de receptoren, danwel signalen die afgegeven worden verschillen en laten we daar nu al bijna een jaar steeds weer over in discussie raken die uiteindelijk weer tot welles en nietes en modder gooien leidt.

 

Met alle respect..

 

Wat je hier nu schrijft is heel raar weergegeven.

 

 

2700k is leuk, maar dan klettert de efficiency al zover omlaag dat t niet echt de moeite meer is om over te stappen van de vertrouwde 1000 watters die maar 1/10e kosten van n fatsoenlijke ledsetup. 3000k bracht geen enkele verbetering tov 4000 en 5000k, ik heb niet t idee dat die 2700K daar noemenswaardig verschil in gaat maken. Probeer t uit zou ik idd ook zeggen, en kom eens langs met n setje samples hps en ledspul. (Graag wel zelfde strain en voedingslijn gebruiken, anders zegt t nog niks) Misschien heb ik t mis, mocht dat zo zijn ben ik de eerste die t toegeeft!

 

4000K nog net voor de begin bloei, maar 5000 K zie ik meer voor de groei & niet zo zeer voor de bloei, maar zal het eens uittesten wanneer de tijd ervoor is.

 

kelvin-color-temperature_of_light_sources.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er geen lagere waardes dan 2700k zijn, n test met n mix van bv 4x 2000k en 2x3500k (daar heb ik er nog n paar van als spare) zou ik nog wel zien zitten misschien.

 

Alleen is dan de gecombineerde efficiency weer bijna op hps niveau.. dus geen stap vooruit, alleen n dure sprong opzij...

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er geen lagere waardes dan 2700k zijn,

Die zijn er wel

 

 

n test met n mix van bv 4x 2000k en 2x3500k (daar heb ik er nog n paar van als spare) zou ik nog wel zien zitten misschien.

 

Alleen is dan de gecombineerde efficiency weer bijna op hps niveau.. dus geen stap vooruit, alleen n dure sprong opzij...

Dat klop ook niet. De efficientie daalt niet als je verschillende kleurtemperaturen mengt en zoveel lager zitten die 2000K COBs ook bij lange na niet.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoho, ik praat wel over mijn armatuur he.. heb nog 1 vd 6-cxb met constant voltage driver sets over.

Als ik daar 4 leds van vervang voor 2000k versie vd zelfde led durf ik t wel aan, maar met andere merken/types in de mix voorspel ik n kostbare rookwolk en einde test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooooooo, wat een felle discussies hier. Dagje niet gekeken en er zijn paar pages bij gekomen. Na de LV strijd is de strijd LED wiet vs HPS wiet losgebarsten :-)

 

Ik kan niet meepraten over die verschillen gezien dit mijn eerste LED kweek is en het moet nog allemaal blijken. Wel heb ik van mijn maat die op LED kweekt gerookt en ik werd prima stoned. Meer kan IK hier niet over zeggen. Dacht eigenlijk dat licht gewoon licht is en hoe sterker dat licht (wel van juiste kleur) hoe beter het resultaat. Dacht dat dat het was grofweg.

 

Zelf kweek ik met de 3500 Kelvin CXB's. Waarom? Ik begreep uit de meeste kweekverslagen en info dat dit het meest gangbare was om te kweken met die COBs.

Week 7 begint. Maar even te lui voor een foto update. Komt met een paar dgn.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje:

 

Ik zie bij wat planten, niet veel, denk 4 a 6 planten van de 43, de bladeren lichter groen worden, dan enkele bladeren geel, meestal met,bruin bij randen / punten.

Is er sprake van over / ondervoeding (lijkt me raar want geef de andere planten dezelfde voeding) of niks om je zorgen over te maken gezien ik nog minder dan twee weken moet?

 

gallery_21392_19538_1015580.jpg

 

PS: Is het wijs om de laatste week geen voeding meer te geven of laatste 2 wkn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt inderdaad op ondervoeding. Het kan voorkomen dat planten die bijvoorbeeld in de luchtstroom van een ventilator staan, meer verdampen dan de rest. Wanneer je alle planten hetzelfde geeft, zullen deze planten meer verbruiken dan de rest en ook sneller droog staan bijv.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Jij denkt alles te weten omdat een paar kwekers - die ongetwijfeld hun best hebben gedaan - er vooralsnog niet in geslaagd zijn. Maar daarmee kun je nog niet zeggen dat het endo systeem ueberhaupt niet getriggerd kan worden door led wiet. Alleen niet door de led wiet die tot op dit moment door een klein groepje gekweekt is blijkbaar.

 

Ik spreek uit patient ervaring, kunnen we dat van jouw ook zeggen Kees?

Wist je iets van neuropathische pijnen en receptoren en hoe belangrijk beleving van een patient is dan lulde je met alle respect niet zo respectloos en kon je aardig inschatten wat PG, Scir en ik nu proberen keer op keer over te brengen.

 

De patient te gaan vertellen wat ie wel of niet moet voelen als hij LED wiet consumeert want US fora, lab testen en de LED kweker zeggen :doctor:

 

Scir maakt overigens zelfde voorbehoudt als ik doe, hopen dat LED in de toekomst wel wat wordt want onder LED kweken is wel kwl hoor tov HPS.

Dikke toppen, besparen op stroom en randapparatuur, wie wil dat nu niet dan :withstupid:

@globe

tot hoe lang in de bloei heb je groeivoeding mee gegeven en ben je voorzichtig met voeden nav eerder opgedane kweekervaringen onder een ander type licht?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Ik heb groeivoeding in principe alleen in de groei periode gegeven. Nja, een gedeelte van week 1 bloei ook nog wel omdat ik het vat leeg wilde maken. De volgende vat was al bloei voeding.

 

Ik geef deze week nog een weekje afgezuurde water met alleen wat cannabooster er nog in (wel minder) En volgende week (laatste week) krijgen ze alleen water was het idee.

 

Qua voorzichtigheid nav eerdere kweekervaringen.....ik heb een pauze gehad van dik 5 jaar vandaar dat ik de ervaring beetje kwijt ben en opnieuw probeer te finetunen. 5 jaar geleden had ik van die lumatek hps systemen. Ik probeer altijd minder voeding te geven en niet heel veel water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wist je iets van neuropathische pijnen en receptoren en hoe belangrijk beleving van een patient is dan lulde je met alle respect niet zo respectloos en kon je aardig inschatten wat PG, Scir en ik nu proberen keer op keer over te brengen.

Wat denk je wat gevoel is als je anderhalf jaar last hebt van je S/I gewricht & het gevoel hebt alsof je rug gebroken is?Bleek later toch iets van een ontsteking te broeien, maar weet dus wat pijn is.Rondom deze hele discussie formuleer je het helemaal verkeerd.Bij Ledverlichting krijg je alleen maar stijging in de terpenengroep, maar ook in de cannabinoidengroep & het kan best zijn dat de ene terpeen de andere overstijgt, waardoor er een andere werking ervaren wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10jr ervaring met kapotte zenuwen (en nieuwe verbindingen) en ruggenmerg (zenuw) schade in de nek.

NAH en door het nekletsel ook in de HWK en CWK afwijkingen.

Facet en tussenwervel schijven op 1 plek goed kapot in de nek en iets daarboven een 'het kan nog net'.

Niet operabel zonder blijvende schade als stem kwijt, hoge dwarslaesie en een groot probleem met andere nekwervels na een tijdje rondlopen met de titanium casing op c7-c4.

 

Pijn aan rug of grote teen lijkt me heerlijk tov de combi waar ik mee te maken heb :withstupid:

 

@globe

probeer tot aan het einde van de strek in de bloei groeivoeding mee te geven, als het goed is staat dit ook in het voedingschema vermeldt

door dit te doen heb je later in de bloei veel minder last van een tekort op N, CA en MG wat en weinig in de bloeivoeding zit en een stuk lastiger op te nemen is voor de plant later in de bloei.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas bloei voeding geven vanaf eerste zichtbare bloei toch??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cap

zwaar auto ongeluk, iemand knalde met 120+ op de trekhaak

ik heb een topic in de medicinale hoek

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 8 IS INGEGAAN.

 

Tijd voor een update, we gaan de laatste week in. Over een dik week gaan ze om.

 

Omdat de LV toch richting de 60% kroop heb ik er een elektrisch element ingezet, zo'n 2000W ding, echter heb ik m aangesloten aan een verbruiksmeter en verspreid over de afgelopen 5 dgn verbruikt ie ca 300W per uur gemiddeld, dus valt mee voor laatste 2 wkn add-on.

 

LV is nu rond 48% waar ik blij mee ben. Temp ca 29 graden.

Voeding ga ik niet meer geven, alleen maar spoelen tot het eind. Laatste 3 dgn gaat het licht helemaal uit.

 

Ben de boel ook aan het automatiseren. Heb 2 IP cameratjes erin die ik links en rechts of omhoog en omlaag kan besturen. Ik heb me ook verdiept in Apple's Homekit (automatisering systeem voor huizen, best uitgebreid). Zo heb ik een Wifi LV / Temp sensor, geconnect aan mijn Homekit en kan overal vandaan mijn data live zien met grafiek etc. Ook kun je er smart plugs op aansluiten. Deze laten zien hoeveel de aangesloten apparaten verbruiken en je kan ze op afstand aan en uit zetten.

 

gallery_21392_19538_709158.jpg

De situatie na 8 wkn.Ze worden een beetje gelig, het einde nadert.

 

gallery_21392_19538_1801613.jpg

Hier wordt ik blij van. Dit weekend even eem microscoopje halen.

 

gallery_21392_19538_2153087.jpg

Veel toppen.

 

gallery_21392_19538_706598.jpg

Nog eventjes

 

gallery_21392_19538_362594.jpg

Ondertussen staat ronde twee in de voorgroei. Zodra het hoofdhok vrij komt kunnen ze meteen in de groei.

 

Groet,

 

Globetrotter.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag even een microscoopje gehaald voor een tientje bij de growshop en als ik mijn iPhone tegen het kijkgat bevestig kun je best chill via je telesoonscherm kijken.

 

Hoe lang moet ik nog denken jullie gebaseerd op de foto's...

 

gallery_21392_19538_141170.jpg

 

gallery_21392_19538_570212.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie bijna geen amber...

wel cloudy/milky ...

persoonlijk zou ik tot 20 á 30% amber gaan (ligt aan soortje en gewenst effect)

 

iets meer dan een weekje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigen gebruik wat meer amber.

Anders? dan nu zo ongeveer om gaan halen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...