Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

43X Amnesia Haze Onder Zelfgebouwde Cxb 3590 Cree Cob Led Panel.

Recommended Posts

Wietefras.

 

Mijn strips zitten gemiddeld 15 cm van elkaar af. Moet ik dan ook 15 cm erboven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen joh.

 

Ik heb altijd begrepen dat de rest van je klimaat belangrijker is als je licht. Zit dat allemaal wel snor?

Je zou misschien een strook reflectie-folie langs je gangpad kunnen hangen, een draad spannen en daar een strook materiaal aan hangen. Ik gebruik orca-folie en dat scheelt echt een bek licht rondom.

Ga je deze ronde weer alle blad weghalen, of ga je 50/50 test doen?

 

Sowieso, succes weer met je nieuwe run, voorlopig staan ze er strak bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met hydroponic ga je ook meer opbrengst mee krijgen dan met pot grond en ook belangrijk een goeie moeder plant die goed opleverd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twiet

 

Klimaat heb ik redelijk onder controle. Heb een temp / lv sensor hangen in het hok die data live streamt naar mijn telefoon. Kan dan een kachel op afstand aan en uit zetten. Maar alsnog krijg ik de LV niet echt goed onder de 50%, meestal 55-58%. Of ik de afzuiger hoger zet, of een semi profi ontvochtiger erbij zet, veel lager wordt het niet. Het enige wat het meeste effect lijkt te hebben is het radiatortje die ik af en toe aanzet.

 

Ik ga deze ronde in zijn geheel iets minder blad weghalen dan voorheen. Denk 1/3 minder.

 

Thx.

 

@The-choca.

Tja, wie weet. Ik bedoel ik meet toch echt alles wat ik doe, waarom dan niet kijken naar hydro. Moet me verdiepen in de mogelijkheden. Opzich wat ik fijn vindt van op aarde is dat het geluidsloos is. Ik probeer de hele kweek naar nul geluid te brengen. Heb een frequencyregelaar waardoor de afzuiger ook tot vrijwel geen geluid is gereduceert, de COB lampen maken ook helemaal geen geluid. Enige waar ik me nu aan stoor is de compressor in de pomp als ik de spuit gebruik om ze te bewateren. Zo erg zelfs, dat ik heb besloten om het vat op een verhoging te zetten, met het kraantje een bouwemmer te vullen en die dan in de plantenbak te kieperen. Water geven nu is 3x pw 4 x een emmer vullen met 15L. Zelfs mijn simpele circulatiepompje heb ik aangesloten met een smartplug zodat ik deze op afstand af en toe een half uurtje aan kan zetten ipv continue, vindt dat brom geluid tegen het vat aan veraadelijk.

Bij hydro werkt men vaak met pompen die vaak continu aan moeten staan toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klop op hydroponic maak meer geluid ik heb zelf ook wel is op bubbel emmers gekweekt dan zit er in iedere emmer zo bruis steen

ik denk dat jij daar niet vrolijk van word ;) maar ik gaf alleen maar aan als je echt meer opbrengst wil hebben dan is op hydroponic echt een knal medium maar ook wel wat meer werk en het zou echt super werken met led omdat je minder warmte heb

maar een goeie moeder plant zou je nog wel kunnen selecteren om je opbrengst om hoog te krikken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Globetrotter, Ik heb ook wel pompen die je echt niet hoort. Gekocht bij een KOI karper kweek spullen site. Zo'n pomp is een stuk duurder dan een fonteinpompje van het tuincentrum, maar het scheelt enorm qua geluid.

 

 

Wietefras.

 

Mijn strips zitten gemiddeld 15 cm van elkaar af. Moet ik dan ook 15 cm erboven ?

Met strips kun je er nog wel dichter op, maar goed het moet ook wel praktisch te doen zijn. Je moet ook niet hebben dat de planten tegen de ledjes aan groeien.

 

De hoogte van de lamp wordt bepaald door (gewenste) uniformiteit van de lichtverdeling. Als je er te dicht op gaat dan krijg je hot spots. Aan de andere kant als je de afstand te groot maakt dan is je uniformiteit wel beter, maar dan verlies je weer onnodig licht op de wanden.

 

Als je het echt wilt weten dan moet je met een lichtmeter aan de gang. Rekenregel die standaard veel gehanteerd wordt is dat de donkerste delen nog 80% van de gemiddelde lichtintensiteit zouden moeten krijgen.

 

Dat kun je met een gewone lux meter van een paar tientjes prima nameten. Dat heb ik voor COBs gedaan en ik heb ook wat zitten rekenen met simulatiesoftware en kwam op dezelfde waardes uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras,

 

Kijk, now we're talking. Ja, als ik gewoon die pomp kan vervangen dan blijf ik het liefst natuurlijk water in de bakken spuiten. De pompen waar jij het over hebt maken dus niet die irritante compressor geluid wat door muren heen gaat? Ik zet die pomp 3xpw niet meer dan 5 min aan en erger me eraan. Meestal probeer ik watergift te "syncen" met het centrifugeren van een was. Zal vast in mijn hoofd een hoop meer opvallen dan in realiteit, maar toch.....

 

Ik ga zeker kijken naar die pomp dan. Momenteel heb ik een medium zware dompelpomp, zo'n ding van rond de 100,- die ik gebruik, spuit als een malle, krachtig etc, maar met het benodigde geluid. Ik denk dat ik voor een simpele spuitstick niet eens dat vermogen nodig heb. Tis bijna een hoge druk spuit nu.....

 

@the-choca,

 

Als ik stealth pompen kan scoren, zal ik zeker kijken naar de werelden van hydro. Helaas geen ruimte om een moeder te houden :-(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pomp waar ik het over heb is geen drukpomp, maar meer een pomp voor een koivijver filter. Ik gebruik dat ding om in de hydro het water rond te sleuren. Is ook niet super zwaar met 3500l, maar er komt ook een flinke straal uit.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Langerd

Ongetwijfeld goedkoper, maar die chinese dingen en daaraan gerelateerde apps hebben een aardige crashrate, waarbij je de app opnieuw moet opstarten in je 'hub' Apple en Google kosten wat meer maar crashen praktisch nooit of zelden.

 

Ik ga over een week 2.5 wkn naar de andere kant van de wereld. Maak een vat aan van 200L en een vriend van me komt 6x water geven uit dat vat. Voor de rest zijn alle plugs 'smart' in het hok en dus op afstand bestuurbaar van afzuiger, lampen, ventilatoren etc. Ook is er een Temp / LV meter die naar de app data stuurt en 2 remote cameratjes die je alle kanten op kunt draaien en in zoomen.

 

Ben benieuwd hoe de ronde gaat lopen als ik zo 2.5 week weg ben. Maar als het systeem crashed is het kut, vandaar de keuze voor Apple, over het algemeen leveren ze stabiele systemen.

 

Zelfde idee voor ip camera'tjes, die heb je voor 3 tientjes en voor een meijer. Ik heb een relatief duur systeem (2 cam's voor 100,- p.stk) en altijd snelgeladen stabiel topbeeld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das ook waar :)

Op riu gaat het wel goed blijkbaar die sonoffs. Heb er 1tje gekocht om te testen.

 

Goede reis gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buis wijst ook op het gevaar van 'overladen'. Dat gebeurt als een toestel al urenlang aan de oplader ligt. "Wij raden dan ook aan onmiddellijk de stekker uit het stopcontact te trekken als de accu 'vol' is." De brandweer noemt dit overladen 'levensgevaarlijk'.

 

Neem aan dat dit niet bij je kan gebeuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, kwaliteit gaat boven kwantiteit zeg ik altijd maar!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi

 

Nee, de iPad laadt tot 100% dan ontlaadt ie een beetje en dan laadt ie m weer tot 100% zodat overladen onmogelijk is. Hebben ze als security ingebouwd. Goedkope troep = zeker gevaar

 

Nu al een week op de Filipijnen. Alles perfect onder controle vanaf smartphone met ronde 2 :-)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man, kijk je wel een beetje uit daar, ze zijn een beetje erg tegen de drugs. Lijkt me niet leuk om vanwege langeafstandskweken tegen de muur gezet te worden. :execute

 

Geintjuh. :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk inderdaad heeeel goed uit hier, werk via allerlei omwegen en vpn’s dat ik sowieso untracable ben....

 

Met Rodrigo Duterte wil je echt, maar dan ook echt geen problemo hebben.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels terug in ons landje. Alles is top gegaan met op afstand aansturen en monitoren. Enige wat fout ging, was de 'human factor' -de goede vriend die 2x pw geprepareerde emmers met voeding en juiste PH in de bakken moest gieten....die ging uit zichzelf kraanwater geven in de laatste week (zag de emmers niet staan) Pffff.....

 

Ondanks dat staan ze er aardig bij, ze zijn hoger dan de vorige ronde, ca 85-90 cm. Morgen begint WK 5

 

Weet niet of het lukt met de upload, maar heb een timelapse van de laatste 5 wkn...

http://www.wietforum...6350-timelapse/

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool zo'n filmpje inderdaad. Wist niet eens dat je dat ook kon uploaden hier.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe geen echt verslag over mijn ronde 2. Af en toe een leuke foto....

Heb het idee dat ze er iets mooier bijstaan dan de vorige.

 

Zit nu in wk 6.

 

gallery_21392_19538_6949182.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...