Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

43X Amnesia Haze Onder Zelfgebouwde Cxb 3590 Cree Cob Led Panel.

Recommended Posts

Je kan ook een app Telephoto gebruiken om vergrotende foto's te krijgen ipv een microscoopje te gebruiken.Mooie trichs op die toppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die app vergroot je niet echt zoals je dat met een microscoop doet. Dat lijkt alleen maar zo.

De lens van je telefoon is namelijk een vast gegeven.

Het enige dat je met zo'n app doet is digitaal inzoomen.

 

Voor nog geen €3 koop je in China een microskoop-lensje voor op je telefoon.

Die geeft een beter resultaat dan de foto's van Globetrotter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat ook gelijk scherp, want zulke lenzen heb je ook voor je fototoestel.Zo'n app is gewoon handig gelijk & automatisch scherp.Een prepareermicroscoop is nog beter alleen beetje lastig met foto's nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat je allemaal bedoelt.

De app is geen telelens, maar doet alleen maar alsof.

 

Het microscooplensje klem je vast op je telefoon.

Je drukt het lensje tegen het object dat je wil fotograferen en dan is het object scherp.

Ga je er een stukje vanaf, dan niet meer en zul je bij moeten focussen.

Maar dat kan niet bij alle cheapolensjes

 

https://nl.aliexpress.com/item/Brand-New-60x-Handheld-Mini-Pocket-Microscope-Loupe-Jeweler-Magnifier-With-LED-Light-with-Clip-Christmas/32790562852.html?spm=a2g0z.10010108.1000014.23.40ee34f5yuqmJR&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.81646.000000000000000&pvid=8c28b2be-4242-42f2-baae-fcca638ccf12&tpp=1

 

Je kunt ook een macrolens of fish-eyelens kopen voor je telefoon.

Daarmee vergroot je de boel ook enorm, maar niet zo veel als met een microscooplens.

 

https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-macro-lens-for-smartphone.html?spm=a2g0z.search0104.0.0.J7KdLb&initiative_id=AS_20171023033554&site=nld&groupsort=1&SortType=price_asc&g=y&SearchText=macro+lens+for+smartphone

 

Prima voor op je telefoon voor de incidentele fotograaf.

Voor een paar euro een beetje klooien met je foon en fotografie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had er maandag al eentje besteld op ebay na zitten kutten met mijn ding met tierapjes klemmen aan de phone. Zo'n wasknijper lens voor op iPhone besteld. Deze zal 200x vergroten, dus komt goed. Wel pas voor de volgende ronde. Duurt nog een maandje uit China. 15,- incl verzending...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Één van de reviews over zo lens

 

Works okay by hand, but on phone the picture is really small.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi

Dat is niet zo'n probleem op de iPhone 7+. Die kan 2x optisch inzoomen, waardoor de microscoop cirkel best beeldvullend wordt. (zoals foto's hierboven, die zijn ook 2x opt zoom, anders was het een kleine circel middenin inderdaad.

 

Ok, het besluit is genomen. Ze gaan nu 3 dgn volledig in het donker staan, geen water meer vanaf vanavond. En dan gaan ze om.

 

Nachtshot....

gallery_21392_19538_2031577.jpg

 

gallery_21392_19538_1494441.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Één van de reviews over zo lens

 

Works okay by hand, but on phone the picture is really small.

 

Enorme domoor die het apparaat waarschijnlijk niet begrijpt.

En juist van hem lees je een review en daarop baseer je dat het allemaal niks is.

 

 

gallery_8785_2616_580513.jpg

 

Deze foto heb ik zojuist, 10 minuten geleden, gemaakt met mijn telefoon.

Het is de letter 'a' op een brief. Gewoon een 11 of 12 pts letter.

Je ziet de vezels van het papier.

Het scherm op mijn telefoon is beeldvullend.

 

Het is inderdaad zo'n lens die je met een knijper op je foon klikt.

Kost inclusief verzendkosten nog geen € 3,-.

Die vergroot 60 x.

Die van Poldergrower 200 x, dus dat zal helemaal fabuleus zijn.

 

Zo'n kut-app komt niet eens in de buurt. Simpelweg omdat ie niet vergroot, maar alleen digitaal inzoomt.

Heel ander principe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft goed gesneeuwd daar, veel plezier met knippen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ik heb wel.

Ik heb zelf een Samsung Galaxy S8.

Volgens mij zitten alle lenzen bij alle telefoons ongeveer op dezelfde afstand van de bovenkant van de telefoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kut-app heb je binnen no time gedownload.Hoe lang duurt het eerder je dat lensje binnen hebt?Heb je geen leuke top binnen handbereik?

 

gallery_21392_19538_1801613.jpg

Hier wordt ik blij van. Dit weekend even eem microscoopje halen.

 

 

Veel toppen.

 

gallery_21392_19538_706598.jpg

Nog eventjes

 

 

Ondertussen staat ronde twee in de voorgroei. Zodra het hoofdhok vrij komt kunnen ze meteen in de groei.

 

Groet,

 

Globetrotter.

 

Zijn nou mooie foto's! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad zon app zoomt digitaal in dus hij trekt de foto alsware uit elkaar en vergroot hem waardoor het dus niet echt inzoomen is.

bedankt voor de link !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn om en ontleed! Het was een lange zit. Blij dat ik het gehad heb. Pffff.

 

gallery_21392_19538_645756.jpg

gallery_21392_19538_910120.jpg

gallery_21392_19538_1212290.jpg

 

Ze zijn in mijn droogtent verplaatst en heb na het knippen drie levels vol 7 touwen diep. Dus in totaal 21x80 cm = 17 meter met afgeknipte takken en een vol rekje. Best compacte toppen over het algemeen. Door het snoeien in wk eind wk 2, weinig fluff.

 

Nu benieuwd naar het resultaat. Gekweekt Amnesia op 3m2 oppervlakte. Onder 21 x CXB 3590, totaal 1345W aan COB LED. Canna voedingslijn op aarde. Afzuiger 1500m3, inlaat passief.

 

Shoot... ;-)

gallery_21392_19538_254745.png

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

1863 gram :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2017 gram

 

Je begrijpt gewoon niet dat zo'n app helemaal niet vergroot.

Dat geeft niet dat je dat niet begrijpt, maar hou er dan niet zo halsstarrig aan vast.

 

Denk eerder dat je mij niet begrijpt.Heb zelf veelvuldig met microscopen gewerkt, dus weet wel dat het plaatsen van lenzen de dingen vergroot, heb trouwens ook nog lenzen voor mijn minolta camera waar je gewoon een rolletje in doet.

Bij sommige telefoon toestellen heb je een hele goeie camera erin zitten.Huawei werkt zelfs tegenwoordig samen met Leica, maar de oude Sony had ook hele goeie camera's erin, alleen niet geschikt voor apps.Juist de combinatie van zo app met zo camera geeft al hele goeie foto's.Niet 1000 x vergroot bv , maar toch een heel leuk resultaat.Trouwens goedkoop is duurkoop, zeker voor USD 4,-

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1204 gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé, gratis wiet, ik doe mee. :dribble:

 

1745.

 

Het hangt er mooi bij, is snel voorbij deze ronde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...