Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterXxX

2) 5X90L Cannalope Haze Scrog, 1000Watt Dimlux +150Watt T-Neon

Recommended Posts

De verschijnselen die je had mr. X heb ik deze ronde ook (helaas) op de roestvlekken in het blad na.

Ik kweek op slabs overigens en heb er ook Dimlux (geen storingen werkt naar behoren hier) boven hangen wat goed van pas komt met deze temperaturen: draai nu op 'slechts' 65% van 400W stand want hoger krijg ik wit uitslaande toppen.

Heb 10x geknakt en celstrekremmer 2x maar alsnog zitten ze op 1.60mtr vd 2mtr die ik heb in de 150W.

 

Zo ergens eind week 2 bloei begon bij mij de blad uitval, het viel me op dat tijdens het dieven blad wel heel makkelijk los liet en dat hield maar niet op. Daarvoor waren de planten mooi groen, veel grote fanleaves met wel 11 vingers (s5 x AMG kruizing), wel wat 'geklauwd' blad links en rechts vanwege de warmte (ze drinken dan meer dan dat ze vreten)

 

Tegelijk trad er een vergeling in die ik niet kon plaatsen want alles was ok ph en ec wise en ik ben toen nog minder voeding gaan geven wat de vergeling wat minder maakte maar de blad uitval ging gewoon door en ik begon hem wel te knijpen, straks is er einde bloei niks meer over aan blad behalve rond de toppen :thumbsdown:

 

Nu ergens week 8.5 is alles knalgeel, klauwblad overal maar toch bloeien de toppen nog behoorlijk af omdat die dimlux erboven hangt en de temp onder controle houdt.

 

Geen beste ronde lijkt het op het 1e gezicht en mijn vermoeden wordt een beetje boel bevestigd:

tijdens de zomermaanden (eind juni tot eind augustus) is binnen mooi afbloeien best een hele kunst, misschien omdat de nacht temperaturen te hoog blijven (hier soms 27C) en ze niet tot rust komen waardoor dit ontstaat en wat je eigenlijk ook doet het houdt maar niet op: de laatste 2wk met dichtgeknepen billen doodsbang voor rot vanwege die zware buien en een rh die maar niet omlaag te krijgen is...

 

Echt zoeken naar een oorzaak is erg lastig, de aarde die je gebruikt is misschien gevoeliger voor watergeven vanwege wat Al_green al aangaf: veel voeding vrij komen en ph dingen maar er zijn daarnaast best nog wat andere oorzaken (klimatologisch) die een duit in het zakkie doen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar je woont...maar wellicht verstandig om die Dimlux een zwieperd te geven en een Gavita in België of Duitsland te halen

Een mislukte ronde kost je veel en veeeeel meer :thumbsdown:

 

Waarom de keuze voor ultimate soil? Je kunt zelf bijna niets meer sturen.....

 

snap wat je zegt. ik heb ook de mogelijkheid om aan gavita te komen. maar dan zal ik ook een andere(hogere) tent nodig hebben

dus vandaar dat ik voor dimlux heb gekozen.

 

ik ga het toch nog even proberen met deze dimlux en anders gooi ik hem eruit idd

toch raar dat veel mensen er geen last van hebben

 

 

en waarom die soil? tjah omdat het gewoon werkt. en sturen kan je pas na 60 tot 90 dagen (dan is de aarde leeg)

dan begin ik gewoon met een beetje A en B bijgeven gaat perfect

het heeft wel 2 voordelen de aarde:

 

1) je kan nooit overvoeden. ik heb het teminste niet gezien

2) omdat je geen voeding in je water geeft tot de 4e week bloei. kan je de planten nat maken met een gieter. wat je temperatuur omlaag haalt

zo gaat het bij mij van 30 naar 27 waardoor ik de lamp weer wat harder kan zetten

 

zou niet weten wat ik nog meer moet sturen. kan zelfs nog spoelen aan het einde van de run

 

en de resultaten waren ook extreem goed (beste scrog die ik hier gezien heb) met bijna een gram per watt

en dat voor een eerste kweek, je snapt dus dat ik zeer tevreden ben

 

zeker nu ik met een PH correctie niet meer de tekorten heb in me planten die ik vorige run had

dus ik maak me niet druk

 

if it aint broken, dont fix it

 

 

 

@lost child

 

ik denk toch dat mijn diagnose goed is geweest ze staan nu 21 dagen in de bloei en de rooie steeltjes zijn niet verergert en alles wat nieuw is blijft gewoon mooi groen

vorige run was het al erger nu

 

eerst hield ik PH van 6,5 aan nu 7,3

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd!

 

28 dagen 12/12

 

1200Watt/29 graden

lamp afstand: 90cm

 

Watergift: ik geef nog om de dag 4 a 5 liter per plant. om de waterbeurt met voeding

ik geef C4 als voeding voor de bloei

 

verder valt er weinig te melden.

het gaat goed de planten zien er uit of ze het naar hun zin hebben

er laten wat blaadjes los onder het net. deze krijgen ook geen licht

 

maar vind het niet zo erg de plant zal er wel klaar mee zijn (mother nature's way of dieven)

heb 4 kleine lege plekken in me tent voor de rest zit het wel lekker vol

 

zie een paar takken met mooie potentieel voor grote goeie mooi toppen

veld is ook redelijk egaal deze run dus dat heb ik wel redelijk bekeken

 

 

Mills-C4-Bottle.png

 

30ktyir.jpg

3149j74.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hopen dat ik dat ik in de buurt kan komen van me vorige run

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 dagen 12/12

 

Wattage 1200

Tempratuur 28/22

LV 50/70%

lamphoogte 90CM

Watergift: 25 Liter om de dag

Voeding: 15ML c4 per 10 liter om de waterbeurt

 

 

weer tijd voor een update.

planten staan er gezond bij, gezonder als vorige keer. heb minder last van de te korten

toppen ontwikkelen zich goed door. wel minder dik als vorige keer dat zal komen doordat ik door het warme weer veel heb moeten dimmen afgelopen weken

 

gelukkig kan ik hem nu al 2 weken weer op 1200watt knallen

 

16a5qj5.jpg

hwnalv.jpg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

uberhaubt iemand die dit volgt?

 

anders neem ik de moeite niet om te posten

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker, alleen geen commentaar is geen reactie ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg altijd alle topics, heb alleen niet altijd commentaar. Je kunt trouwens zien hoeveel views je topic krijgt en offie 'hot' is. Misschien een keer wat foto's bij nacht?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk opzet, en leuk soortje.

 

Ik zie dat je dezelfde PH meter als mij gebruikt. Heb deze jaren geleden in Zwitserland gekocht en vind hem beter dan mijn bluelab. Alleen heb ik deze jaren geleden gekocht in Zwitserland, en vind er geen manual over. Weet jij welk merk deze is of waar ik daar iets van informatie over kan terugvinden. Heb hem in al die jaren nog nooit moeten hercalibreren, en zou het een zonde vinden om hem ooit kwijt te raken.

 

Waarom blaas je niet gewoon uit het raam, nu zie ik dat je in de koolstoffilter blaast in de kamer bij het raam, maar rechtstreeks buiten blazen geeft je ruimte zowiezo enkele graden minder. Ik neem aan dat je dit doet voor het geluid, maar je vind een demper voor zo'n €30.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@helvetica

 

meer info als dit heb ik niet over de PH meter

http://www.bloomshop.nl/check-meter-p-5010.html

 

 

ik heb hem gekalibreerd door hem in een PH 7 vloeistof te zetten

en vervolgens hem op kalibreer knop te drukken

 

kon er ook weinig over vinden

 

 

en ik blaas me lucht naar buiten die houten plaat heb ik aan een dakraam geschroefd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi egaal veldje doe je beter als ik! Lopen nagenoeg gelijk..suc6 verder!

 

En wat reacties betreft is t denk een goed teken dat er weinig gereageerd word,want als er.iets.is wat niet.klopt zijn er genoeg die je dan wel.willen vertellen wat er niet.goed gaat dus zou me daar niet.al te.druk om maken..is wel leuk een beetje feedback moet.ik toegeven maar t gaat (te) goed bij je ;) dus lekker zo doorgaan.

 

Zie je geen kans om foto's zonder hps te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uberhaubt iemand die dit volgt?

 

anders neem ik de moeite niet om te posten

 

zelfde soortje, zelfde setup, zelfde hps foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg alleen micro .

1200 watts volg ik niet .

is me 1050 watts te veel . :likken:

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uberhaubt iemand die dit volgt?

 

anders neem ik de moeite niet om te posten

 

zelfde soortje, zelfde setup, zelfde hps foto's

 

vind je dat storend? zelfde soortje en set up?

en vorige run heb ik ook veel foto's gemaakt zonder HPS

 

als de planten nog amper bloemen hebben maak ik de foto's nog met HPS

zal vanaf nu weer foto's zonder licht posten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees altijd wel mee man, alleen over 1000watt weet ik weinig. Gewoon doorzetten! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

vind je dat storend? zelfde soortje en set up?

 

 

nee hoor je kweek gaat mooi en ik volg, maar er valt weinig op te merken

 

het is hooguit een beetje saai omdat er weinig verschil met je vorige run is

 

mooiste verslagen zijn juist die waar alles misgaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat valt mij wel op

 

veel planten +veel problemen zit je geramd met commentaar op je topic

maar vooral om te zeggen wat voor prutser je bent

 

moet zeggen dat deze run me niet helemaal naar me smaak is

door dat ik hele begin periode van de bloei heb moeten dimmen zijn de toppen niet zo mooi opgezwollen

 

had graag ook wat meer verloop in me veld. hoog aan de buitenkant laag aan de binnenkant

is me niet gelukt om het wat hoger achter te krijgen

 

denk dat ik daarom minder A klasse wiet ga krijgen en meer fluff

heb hier en daar ook wat blad verwijderd zodat toppen wat meer licht krijgen

 

het groeide gewoon wat minder hard als vorige keer :( de schuld van de 800 watt IPV 1200

 

ik overweeg voor de volgende run ook Coco's

waarom? je planten groeien sneller op coco's en hopelijk meer opbrengst

 

wat me alleen een beetje tegenhoud is het elke dag water geven, en ook elke dag voeding aanmaken

ik weet niet of ik daar tijd voor heb.

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rodja, de DImlux is al een paar keer uitgevallen. Dat lijkt me voor de kweker geen saaie aangelegenheid.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vooral met opstarten vertoont de dimlux problemen

 

om schijtziek van te worden. sollicitatie naar herma's doordat hij niet goed opstart

dus nu moet zorgen dat ik elke dag op een bepaalde tijd op locatie ben om te controleren of de lamp wel opstart

 

zelfs weekendje weg moeten annuleren :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi klote inderdaad. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Dimluxen hebben nog nooit een klap verkeerd gegeven, maar mocht dat wel gebeurd wezen had er bij mij gelijk wat anders opgehangen geraakt!

Desnoods een stel van die lowbudget 600 watters... ik ga echt niet met apparatuur draaien waar ik niet van op aan kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...