Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Toplaag zou ik bespoeien ja met wortel stimulator en een druppeltje dreft.

ik zou nog niks weghalen als het te vol word kan je ze altijd nog weghalen.

 

over die filter buiten de tent heb ik duidelijk 2 keer gezegt dat die tip is voor de 1ste 5 dagen na aanplant.

 

de vragen die je stelt zijn al aardig vaak behandelt dus misschien dat daarom niemand reageerd.

Als de klok omgezet is zal de toplaag ook gelijk minder uitdrogen omdat er minder licht op komt.

 

Dus rook er gewoon ff 1 en relax.

 

@Dries_Grower

omdat je op deze manier overkomt als een roeptoeter.

ik heb het al geprobeerd, en jij?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe niet anders.. Als je het zelf geprobeerd heb doe dan niet zo achterlijk met je waardeloze uitspraken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoge lv% als de planten moeten wortelen is goed dat is gewoon een feit.

Beetje raar dat je daarover wilt discusieren. waarom denk je anders dat stekken wortelen in een propogator?

 

Pie-O-My ik hoop dat je er toch nog wat aan hebt de aankomende rondes.

 

Fijne avond allebei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb helemaal niet gezegd dat het niet goed is voor de planten.. Het is zeker goed voor de planten maar ipv dat zou je ze ook iedere dag nat kunnen sproeien met een drukspuit..

Ik zei alleen dat het niet nodig is en dat is het ook niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je ze iedere dag natspuiten? spuit je zo niet het stikstof van het blad af?

Is een HPS ook nodig of kan het ook met een spaarlamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je ze iedere dag natspuiten? spuit je zo niet het stikstof van het blad af?

Is een HPS ook nodig of kan het ook met een spaarlamp?

Ik spuit de stekken zelf ook bijna niet nat, meer de toplaag vd aarde en de startblokken in de aarde zodat ze niet uitdrogen. Voor de rest spuit ik water op de wanden van me tent, + natte handdoeken voor de LV en dat lijkt goed te werken. Het ging mij meer om het vochtig houden vd toplaag of ik dat met water kan doen maar die vraag heb je net beantwoord. Klinkt ook wel logisch maar ik twijfelde omdat ik de stekken ook niet wou overvoeden met wortelstimulator, ook is het bij mijn voeding zo dat ik naast de wortelstimulator ook basisvoeding moet toevoegen om op de gewenste EC te komen. Ik weet dus niet cker of ik dat telkens op de aarde kan spuiten en in de blokjes.

 

Opzich mn eigen schuld had ik maar de potten moeten afdekken, maar ik heb daar het materiaal nu niet voor en ben ook bang dat ik misschien de stammetjes beschadig, of dat er dampen en het materiaal afkomen ik vind het niet erg om de laag zelf vochtig te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las ik het nou goed, Dreft?????? Echt gewoon dreft op de toplaag??? En sorry hoor maar sproeien op de toplaag? Fok de toplaag, gooi gewoon water onderin en laat de wortels maar naar beneden zoeken naar het water met voeding. En afdekken is idd onzin en slecht qua zuurstof.

 

Verder zie ik soort handdoeken over je potten heen? Haal die erweg joh, de kans dat er rare stofjes inzitten en dus ziektes is velenmale groter dan het werking heeft.. Want ik gok dat je je lv er mee wilt verhogen. Als ze slapen zou ik je afbuiging 15 min per uur aan doen de overige 45 min uit, ze voeding geven vlak voordat ze gaan slapen. Zo zal je lv wel wat hoger worden.

 

Wat ook handig is wellicht, een cola fles of iets wat erop lijkt, de bestikkering eraf halen, aan de bovenkant stuk afsnijden, vervolgens met tape aan een tentstok vastmaken en vullen met water.

 

Trouwens je inlaat, ik zie dat je gewoon de inlaatgaten van je tent open hebt, gebruik je niet een slang er doorheen? Zo komt er namelijk ook licht doorheen? En met een slang er door kan je die ook deels door je tent leggen wat de verspreiding van zuurstof ten goede komt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

met alles is niets mis.

Simpelste manier is een emmer pakken, vullen met water. (natte)handdoek op de vloer en een handdoek half in de emmer en dan op de grond op de andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmers en natte handdoeken hebben helaas bijna geen werking als je plus minus 700 kuub lucht per uur afzuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeft nou ook nog niks af te zuigen toch, gewoon 1 lamp aan alles dicht.

 

edit: in de eerste week tenminste..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las ik het nou goed, Dreft?????? Echt gewoon dreft op de toplaag??? En sorry hoor maar sproeien op de toplaag? Fok de toplaag, gooi gewoon water onderin en laat de wortels maar naar beneden zoeken naar het water met voeding. En afdekken is idd onzin en slecht qua zuurstof.

 

Verder zie ik soort handdoeken over je potten heen? Haal die erweg joh, de kans dat er rare stofjes inzitten en dus ziektes is velenmale groter dan het werking heeft.. Want ik gok dat je je lv er mee wilt verhogen. Als ze slapen zou ik je afbuiging 15 min per uur aan doen de overige 45 min uit, ze voeding geven vlak voordat ze gaan slapen. Zo zal je lv wel wat hoger worden.

 

Wat ook handig is wellicht, een cola fles of iets wat erop lijkt, de bestikkering eraf halen, aan de bovenkant stuk afsnijden, vervolgens met tape aan een tentstok vastmaken en vullen met water.

 

Trouwens je inlaat, ik zie dat je gewoon de inlaatgaten van je tent open hebt, gebruik je niet een slang er doorheen? Zo komt er namelijk ook licht doorheen? En met een slang er door kan je die ook deels door je tent leggen wat de verspreiding van zuurstof ten goede komt.

Ok bedankt voor de input, alle gaten waren al licht dicht gemaakt dmv slangen dus er komt geen licht meer binnen.

 

Ik heb de lampen nu al hard aan staan omdat ik een paar andere topics gelezen had ze zo snel mogelijk onder hun definitive licht moeten komen dat resulteert in wat extra droogte en warmte dus dat maakt t dat ik wat loop te kutten volgende keer misschien eerst maar een week met 1 lamp draaien. Het licht lijken ze lekker te vinden maar de droge lucht erbij niet. Ik blijf iig opletten dat ze het aankunnen.

 

Ik heb gister ook even een stekje wat niet zo lekker ging eruit getrokken en te kijken hoe de wortels lopen. Hij was al best aardig geworteld en kwam tot de conclusie dat de toplaag idd niet zo heel belangrijk is, de wortels begonnen pas halverwege het startblok en waren vooral naar beneden gericht.

 

 

Anyway morgen staan ze er een week. Ik denk dat ik morgen weer bij ga voeden ze hebben dan in principe een week geen voeding gehad dat lijkt goed te werken dat was een goeie tip van koala, en evt morgen de klok omgooien. Ik heb besloten nog niet te gaan toppen of iets dergelijks ik ga de plant gewoon zn ding laten doen, maakt het mezelf makkelijker, het schijnt beter niet te doen bij amnesia (?) en zo leer ik eerst maar eens hoe de plant natuurlijk groeit, ook kan ik evt later nog knakken als de toppen te hoog worden.

 

ps, die handdoeken ga ik ook weghalen, het leek mij idd ook een beetje een broeinest voor ongedierte

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meest zielige planten jn het begin worden vaak de grootste opbrengers :D

Haha ja ok zal ik in mn achterhoofd houden... ik had nog 53 stekjes in totaal dus ik kon er wel 1 missen, ik doe er nu nog sowieso nog minimaal 2 weg. Het was ff een experiment maar gaf me wel wat duidelijkheid.

 

Morgen de klok om of niet? Ik zit dan precies op 7 dagen voorgroei

 

gallery_42859_18829_1771766.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd er wel rekening mee dat als je stekken eruit trekt en nieuwe erin zet dat die opnieuw moeten aanslaan.

Buiten dat zou ik ze nog wel een paar dagen laten staan.

Heb je misschien wat meer foto's bijv zijaanzicht van aan aantal planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen wacht nog een paar dagen.. Misschien dat een ander er anders over denkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak van die paar dagen maar ongeveer 2 weekjes. Heb je ze al wel getopt? Dat ken nu wel.

Ze moeten over de pot heengroeien. Dan krijg je pas kanjers als je ze in de bloei zet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedrunner ik zit met 50 stuks op 150x300x215 denk dat dan iets te vol wordt, ook kan ik niet te veel de hoogte in dus nog een paar weken lijkt me niet verstandig.

 

Ik zal vandaag nog niet in de bloei gaan misschien morgen dan. Ik post straks als de lampen aan gaan nog wat fotos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze ook fimmen dan gaan ze meer de breedte in groeien ipv omhoog.

dan zou ik wel ff 2-3 dagen wachten tot ze weer gaan groeien en dan pas omschakelen.

en je kan gewoon die 50 stuks laten staan had vroeger ook zelfde formaat tent en ook altijd rond de 50.

 

en ik zou zsm mogelijk ff die uitschieters een beetje knakker/supercroppen

 

edit: ze zien er mooi uit trouwens op een enkeling na die een beetje verdampingsproblemen heeft, die zou ik in de hoek wegzetten

Edited by Amecheesia
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een eerste kweek zijn iets kleinere planten fijner dan te grote. Ik zou dit weekend schakelen! Hoeveel had je er nou per m2 staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken maar uit 50 op 4,5m2

 

Zou ze wel vandaag toppen als je het weekend ga schakelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...