Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Ik denk dat het wel kan maar weet niet precies hoe haha je kan iig een hoop erop zetten ik ging net ff kijken ik zag wel dat de temp sensor maar 30 euro was https://onlinetopgarden.com/nl/dimlux-xtreme-evsa-series/2402-temperatuursensor-voor-dimlux-incl-5-mtr-kabel.html?gclid=CjwKEAjwxoG5BRCC7ezlzNmR8HUSJAAre36jBRFV9FvBMv99ELGqEcsR-lXVCCEvYkddGztr-22CbBoCZQfw_wcB

 

Maar daar zit weer geen controllertje of ingang voor de fan in, je zou zeggen dat het moet kunnen. Denk dat ik die ook nog wel erbij ga nemen.

 

ik heb alleen gevraagd hoe ik de tijden van de lampen kan instellen met sunrise en sundown dat is ook nog wel een leuke optie. Het duurt een half uur voordat de lampen opkomen en uitgaan bij mij.

 

@koala Ja ik was even niet helemaal op de hoogte dat je aarde gewoon hergebruikt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@koala Ja ik was even niet helemaal op de hoogte dat je aarde gewoon hergebruikt :)

 

Prima resultaten met Plagron Super Mix de aarde opwaarderen.

 

 

De Dimlux lampjes doen hun werk, en met goed gerei aan stekken dan zul je de resultaten zien.

Succes met de kweek! We follow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per keer 1000L? Ik ververs niet elke ronde mijn aarde, ben je gek, kweken moet wel leuk blijven :whistle: na de eerste ronde gaan er op 128 potten bij mij 5 zakken verse aarde doorheen, dat is één schep per pot :)

Btw denk je echt dat 50x 18L gaat schelen tov van 11L ?is dat omdat jij er zo lekker op had gedraaid 1.11 toch? Ik heb nu al 50x 11L zou me wel weer een rit schelen om de potten te ruilen + nog 500L aarde erbij te halen. Hoevaak kan je draaien op je aarde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheelt wel iets, maar zou lekker op 11l blijven. Zo leer je ook beter wat je planten doen qua water en voeding

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1!

Scheelt je toch een 7-8 zakkies aarde slepen.

11 liters blijven lekker handelbaar, als je tent direct 4/5 rijen dik volstaat kom je makkelijker bij de middenste met optillen voor watergift te bepalen.

(Als je niet gelijk met eb-vloed begint tenminste)

Planten blijven ook wat kleiner op 11 liters denk ik, en dat is met haze en met zoveel planten zo dicht op elkaar met 1000 watters erboven wel erg prettig.

Met 11 liters wordt t al een oerwoud van jewelste als je ff te laat 12/12 schakelt, op 18 liters is dan de ramp helemaal niet meer te overzien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 18l potten gaan niet passen in die tent man.

Ik heb er 36 in staan en dat staat hutjemutje

Share this post


Link to post
Share on other sites

18x 18L, toppen en daarna nog een weekje groei.

Komt dat toch ook wel vol ?

 

Niks mis met voorzichtigheid als 't de eerste ronde is op die lokatie.

Komen er geen problemen kun je volgende keer altijd nog 98x 7L erin zetten :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes, ik heb er wel vertrouwen in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

met die 18liter potten ga je het niet redden met die hoogte

of je moet tent van hoogte 240 hebben

werk je toch met 18liters moet je er veel minder zetten en

dan zal langer moeten voorgroeien en zal je moeten toppen en toppen en scroggen

of je haalt je correcte plant-lamphoogte niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij klaver ging het toch altijd goed.

Ik zal het deze ronde ook gaan mee maken met 18l potten en 1200watt zonnetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn hier verslagen te vinden met hele mooie scroggmonsters...meer groeien minder straf...., ik pakte zelf 90 liter per plant maar ik ben een amateur , en hobbymens dus geen broodkwekert...trapte zelf 1.3 gram per watt , maar wel 2 maanden groeien, fimmen, buigen , knakken en heel veel t.l.c

 

Nou succes maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

 

Heb besloten toch voor de 11L te gaan en gewoon het hok te draaien zoals hij is, omdat ik ze al heb en eigenlijk niet veel zin meer heb om nog van alles te gaan ruilen en nog meer aarde te halen was net nog ff in GS om te vragen voor een kleinere softbox maar dat is nu ook ff geen doen want dan moet ik waarschijnlijk ook weer een andere filter en alles hangt al, eerst maar is ff draaien ben kapot van al het werk lol dacht ff een tentje neerzetten, komt nog wel wat bij kijken :P .Tis nu nog even wachten op de stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

50x11L past mooi, toch wel blij met de keuze het zou idd wel hutje mutje worden met 50x 18L als het al zou passen.

 

gallery_42859_18829_1594859.jpg

 

Als morgen de stekken zouden komen doe ik er geloof ik goed aan om de aarde al in de potten te doen en te voor wateren met voeding en wortelstimulator ? Verder nog tips voor een goede start?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gozer ik zeg je een aantal reacties terug al dat er maar 36 18l potten inpassen :D

Ja haha maar Koala zei weer dit als je ff terug leest ;) : Mijn advies is 50 x 18L pot, dan zitten ze allemaal precies strak tegen elkaar aan maar dat is geen probleem, als je toch 2000w hebt hangen.. (met eventueel boost)

18L geniet altijd mijn voorkeur boven 11L en al helemaal voor iemand die voor het eerst kweekt.

Lees anders even mijn verslag door.. wie weet helpt dat met je keuze.

 

 

Vandaar dat ik nog een beetje twijfelde, het is uiteindelijk een simpel rekensommetje en het moet wel passen 50x18L, mijn tent is 150 bij 300, een 18L is 30 bij 30cm dus 5x10= 50 potten

 

wel strak tegen elkaar dus zoals koala zegt.

 

Denk dat jij aan een andere tent zit te denken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zat ik in het begin dus ook te rekenen maar dat pakte toch heel anders uit..

Ik heb ook een 150x300 tent en heb geprobeerd er meer dan 36 potten in te krijgen maar dan gaan ze scheef staan enzo dus 3x niks of je moet de rand opvullen met 11l potten maar dat is ook niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toevallig zag ik net dat je 2 maten 30L potten hebt die van 30,5 cm en 30cm voor de leergierige mensen onder ons :D

 

gallery_44791_18836_1960741.jpeg

 

Dat ziet er gezellig uit daar, zie dat je die standaard hebt voor je filter die is idd ook wel erg makkelijk, waar kan je die voor een schappelijk prijsje halen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuur je wel ff een pb ;)

Die steun was bij mij zeker wel nodig met een filter van 75kg

 

Als er daadwerkelijk potten zijn die 5mm smaller zijn moet ik daar is ff voor kijken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je sodemieterd de potten eruit en knikkert er een aardelaag direct in.

heb je helemaal geen potten nodig.

Enkel een flinke waterdichte bak en eventueel een irrigatiesysteem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nou wat het probleem is bij mij.. De potten die ik heb zijn 31x31x31....

Moet ze dus van 30x30x30 hebben

 

Of je sodemieterd de potten eruit en knikkert er een aardelaag direct in.

heb je helemaal geen potten nodig.

Enkel een flinke waterdichte bak en eventueel een irrigatiesysteem.

 

Zo bedoel je? :D

 

gallery_44791_18836_3077458.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat trekt me toch niet echt zo een bak niet omdat het niet lekker kweekt maar meer omdat een vriend van mij ooit net voor zn eerste kweekje een brief in de bus kreeg met: We weten waar je mee bezig bent, we adviseren je nu er nog mee te stoppen voordat we de politie bellen.

 

Hij had net in een hele slaapkamer de bodem gevuld met aarde (wel op vijverfolie) :rofl Ik denk dat er minimaal wel een zakje of 30 lag als ie geluk had. Kon ie weer ff alles wegbrengen. Iedere keer als ik ff bij m langs kwam zei die neem ff zakje aarde mee naar beneden. Hahaha moet er nog steeds om lachen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nou wat het probleem is bij mij.. De potten die ik heb zijn 31x31x31....

Moet ze dus van 30x30x30 hebben

 

Of je sodemieterd de potten eruit en knikkert er een aardelaag direct in.

heb je helemaal geen potten nodig.

Enkel een flinke waterdichte bak en eventueel een irrigatiesysteem.

 

Zo bedoel je? :D

 

gallery_44791_18836_3077458.jpeg

 

 

Inderdaad Dries..dat zijn ze de gevulde ruimtes.

 

Pie o my..was op een flat zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...