Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Die foto met nacht temp is ook gemaakt terwijl ze sliepen?

Ja dit kan nu nog niet veel kwaad heb heel ff snel de tent open gedaan, is de nacht temp idd.

 

 

Wanneer de planten insprayen als de lampen net uitzijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Wat kan ik het beste doen om de stekken te laten wortelen eerst maar in kleine bekertjes of potjes? En moet ik aan de canna terra al voeding toevoegen?"

 

Beetje late reactie maar goed.

Je eerste vraag; zie dit forum. Vooral symphatisanten van "gelijk in het diepe" oftewel in uiteindelijke pot of bak plaatsen, daarnaast een minderheid die kiest voor 2 of soms 3 maten potten of bakken.

Zelf kies ik voor 2 x getimed overpotten.

Ik heb beslist geen overtuigende argumenten maar louter zeer positieve ervaringen.

Maar lees je, vooral op dit forum, goed in en ga je eigen weg.

Je tweede vraag over Canna Terra Professional aarde bijvoeden.

De eerste 10 dagen niet nodig. Zeker vanaf dat moment je plant goed blijven lezen.

Met fors licht erop (400W, 600W, 1000W) vanaf om en nabij 10 a 14 dagen bijvoeden.

Thanx man maar al die vragen waren al een beetje beantwoord bovendien staan de stekken al in de 11ltr potten, alle hulp is welkom uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben de nacht overleefd, zien er niet slap uit dus groeien gaan ze denk ik wel doen.

gallery_42859_18829_1108742.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zijn iets gegroeid en maken het goed... Foto voegt niet veel toe op t moment...

 

Wanneer kan ik de lampen op 1000 of 1200w knallen?

 

Moet ik toppen of niet? Wil de planten laag houden en geen fluf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nou 11l potten?

Zou ze 7 dagen voorgroeien en toppen.

 

Als je de lampen kan laten zakken zou ik ze nog ff op 600watt laten staan anders elke dag 100watt erbij tot 1000watt en dan naar 1200 als de bloei zichtbaar begint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal de lampen straks ietsje verlagen ze staan nu helemaal bovenin de tent.

Dus jij zegt beter eerst naar 600w op 60 cm en dan later naar 1200w gaan als de bloei begint? Dan zal ik uiteraard de afstand weer moeten verhogen.

 

In de groei heeft een hoog wattage niet veel nut?

 

PS ja ik heb 11L potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pie-o-my,

 

ik kijk aandachtig mee met je verslag, want ben van plan om met dezelfde setup te beginnen als wat jij hebt.

 

Nou is mijn vraag...

 

doe je alle 2 de 1000watters en randaparatuur op 1 groep?

 

mvg sk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb alle stroom uit dezelfde kamer, wel beide lampen op een ander stopcontact maar dus wel dezelfde groep. Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik er niet veel verstand van heb en dus eigenlijk niet 100% zeker weet of het wel kan. Ik heb het uiteraard wel meerdere malen getest met alles vol aan voordat ik begon. Geen problemen gehad. Maar ik zou dit niet zomaar aanraden. Weet wel dat de dimlux lampen de piekspanning reduceren als je opstart en dat is meestal wanneer alles eruit klapt.

 

Mijn gedachte was dat 2 dimluxlampen + softbox + fan wel op 1 groep konden. Zit wel in een redelijk nieuw gebouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft onder 3600W toch? Ik zou meteen voluit knallen met lampen aan het plafond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft onder 3600W toch? Ik zou meteen voluit knallen met lampen aan het plafond.

Is ook een optie ja, Ik heb ze iets verlaagd vandaag naar 10cm onder plafond, ik ga morgen als de stekken er goed uitzien de lampen naar ong 110cm brengen en trapsgewijs richting de 1200w.

 

Ik moet wel goed in de gaten houden dat ze niet verbranden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft onder 3600W toch? Ik zou meteen voluit knallen met lampen aan het plafond.

Heb dit ff een paar uurtjes geprobeerd maar ik moet dan teveel afzuigen en fan aanzetten om de temp onder de 30 te houden. Ze lijken dat niet lekker te vinden. Die temp leek nog niet zo een probleem maar meer de droge lucht erbij laat ze wat uitgedroogder eruit zien.

 

Ik heb de lampen dus weer op 600w gezet beetje de tent beneveld. Dan kan ik de afzuiger bijna uit zetten en de fan ook helemaal uit. Dan wordt het lekker broeierig.

Ik denk dat ik de lampen pas voluit zet als de stekken goed aangeslagen zijn, het is ook redelijk warm weer dus je moet wel aardig koelen dat betekent een drogere tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3,

 

ik denk dat ze iets teveel licht en lucht hebben gehad vannacht want ze kleuren wat geel en ogen wat droog.

Ik houd de lampen voorlopig op 600w en de afzuig etc laag heb de tent wat extra besproeid want de LV was ook laag.

 

De startblokjes waar ze instaan zijn ook kurkdroog, de aarde niet als ik erin prik met mn vinger. Moet ik voor de rest nog iets aanpassen? Misschien wat voeding aanmaken en de blokjes wat bevochtigen of is het niet erg dat de bovenlaag droog is?

 

gallery_42859_18829_2815895.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toplaag is veel te droog geworden maat!

Ff een drukspuit kopen en die toplaag vochtig houden en de stekpluggen helemaal!

Anders liggen ze zo plat.

 

Ik kan de lampen bij mij niet verlagen omdat ze op een vast punt hangen bovenin de tent dus ik verhoog de wattage tot 1000watt in de groei zodat ze niet gaan strekken maar als je de lampen kan verlagen zou ik dat doen zolang de klok nog op 18/6 staat, scheelt je een hoop stroom.

Zodra de klok op 12/12 gaat zou ik elke dag de lampen 10cm verder van de planten hangen en 100watt omhoog gaan.

Zodra de bloei zichtbaar begonnen is zit je al op de 1200watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toplaag is veel te droog geworden maat!

Ff een drukspuit kopen en die toplaag vochtig houden en de stekpluggen helemaal!

Anders liggen ze zo plat.

 

Ik kan de lampen bij mij niet verlagen omdat ze op een vast punt hangen bovenin de tent dus ik verhoog de wattage tot 1000watt in de groei zodat ze niet gaan strekken maar als je de lampen kan verlagen zou ik dat doen zolang de klok nog op 18/6 staat, scheelt je een hoop stroom.

Zodra de klok op 12/12 gaat zou ik elke dag de lampen 10cm verder van de planten hangen en 100watt omhoog gaan.

Zodra de bloei zichtbaar begonnen is zit je al op de 1200watt

 

Thanx maat :) ik heb gister de blokjes al wat bevochtigd dat het niet zo droog hoort dacht ik al.

Door de warmte gister was het niet verstandig om de lampen al omhoog te schroeven daardoor werd het hok te snel droog door de afzuig en fan... Dan moet ik evt vaker de toplaag bevochtigen ik wou alleen niet teveel in de aarde blijven wateren zodat de wortels beter op zoek gaan naar vocht onderin maar denk dat ik als ik omhoog ga in wattage dat ik wel wat meer moet doen dan alleen de wanden van me tent natspuiten.

 

Weinig reactie hier voor de rest van anderen, die denken ook laat hem maar etteren :popcorn:

Ik heb net alle planten ingespoten met anti spint middel. Ze zagen er weer groen en fris uit gelukkig toen ik de tent open deed dus denk dat het echt te droog was gister, Ik zal vandaag proberen de toplaag vochtig te houden en het wattage weer op te schroeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat in spuiten van de planten moet je doen als de lampen net uit zijn, net als het bevochtigen van de toplaag. Als je plantjes met lampen aan gaat bevochtigen verbrand je ze sneller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hoge luchtvochtigheid is leuk in het begin maar als je het mij vraagt overbodig om zo hoog te houden..

Bij mij is het niet hoger geweest dan 50% met 2x 600watt en ze waren allemaal binnen een aantal dagen aangeslagen en groeien als kool nou.

Hoge lv is toch moeilijk te krijgen en houden met de lampen aan.. Met de lampen uit is het niet zo moeilijk gwn weinig afzuigen.

Houd wel rekening met je filter dat je geen waterdampen en/of hoge lv van +70% er doorheen laat gaan want dan leeft ie maar kort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet dat t beter is als ze net uit zijn, ik heb dit keer een half uur voor de lampen aangingen gespoten. T was wel verdampt na een half uur.

 

gallery_42859_18829_1009347.jpg

 

gallery_42859_18829_1817053.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update, De meeste gaan erg hard vooral snachts, iedere keer als je de tent open maakt zijn ze weer iets gegroeid :)

 

Lampen op 110cm

gister de hele dag op 750w

Temp 27 (was warm gister)

RV 40%

 

gallery_42859_18829_196747.jpg

 

gallery_42859_18829_590487.jpg

 

Zoals je ziet zijn er een paar die extra hard gaan en hier en daar ook een iets minder stekje maar 85% gaat goed en het duurt niet lang meer of de eerste bladeren raken de potrand moet ik de hardgroeiers gaan toppen of iets mee doen of nog ff met rust laten?

 

Ook zit nog even te denken hoeveel ik er over zal houden heb namelijk ook mijn twijfels of het niet wat te krap wordt voor 50-48 stuks. Lees dat amnesia wel van ruimte houd en vrij wild groeit en ik wil de boel wel onder controle houden kwa hoogte en breedte ik zat te denken om wat mindere stekjes weg te gaan halen.

 

En nog 1 dingetje waar ik over twijfelde kan ik de toplaag en startblokken vochtig houden met gewoon kraanwater? Of moet ik daar voeding voor aanmaken. Ik doe namelijk geen PH meten alleen EC de EC van mijn water is 0.7 ik voeg eerst wortel stim aan het water toe tot EC 0.8 ongeveer en dan met basisvoeding tot EC 1.3,

 

de toplaag en blokjes drogen erg snel uit maar wil ze ook niet over bevoeden door steeds water met voeding te sproeien, aan de andere kant twijfel ik weer of gewoon water wel ok is. Volgende keer zal ik de potten met iets afdekken maar daar heb ik nu niet echt zin meer in ben er toch veel bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pie-O-My

 

Als je de eerste dagen de afzuiging uit en de tent goef afsluit dan loopt als het goed is de lv op tot boven de 90%.(wel uitkijken dat het niet te warm word.

Op die manier gaan ze heel snel wortelen en zullen dan veel sneller gaan groeien als je extra lampen aan gaat doen.

De toplaag zal dan ook niet zo snel uitdrogen en ze zullen dan ook niet gaan strekken dus dan kan je de lamp er hoog boven hangen.

Je kan de ruimte waarin de tent staat dan afzuigen voor de geur.(filter buiten de tent dus).

 

Waarom zou je ze niet afdekken, beetje lui? slechte gewoonte voor een kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afdekken en die hoge luchtvochtigheid is onderhand niet meer van deze tijd.. Wie zie je het nog doen?

 

Heeft niks met lui te maken maar met het feit dat het helemaal niet nodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pie-O-My

 

Als je de eerste dagen de afzuiging uit en de tent goef afsluit dan loopt als het goed is de lv op tot boven de 90%.(wel uitkijken dat het niet te warm word.

Op die manier gaan ze heel snel wortelen en zullen dan veel sneller gaan groeien als je extra lampen aan gaat doen.

De toplaag zal dan ook niet zo snel uitdrogen en ze zullen dan ook niet gaan strekken dus dan kan je de lamp er hoog boven hangen.

Je kan de ruimte waarin de tent staat dan afzuigen voor de geur.(filter buiten de tent dus).

 

Waarom zou je ze niet afdekken, beetje lui? slechte gewoonte voor een kweker

Ik moet helaas wel afzuigen man of ik moet maar met 1 lamp draaien, met de lampen aan wordt het anders te warm nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja was eigelijk een tip voor als je ze net hebt geplant (eerste 5 dagen ofzo).dus volgend rondje misschien als het niet te warm is.

 

@Dries_Grower Ok interresant. kan je dat ook nog onderbouwen of zuig je dat zo uit je dikke duim?

zal er verder maar niet op in gaan. fijne avond nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar niemand kan dus een paar simpele vraagjes beantwoorden... hmm ok. Loggen heeft niet echt een meerwaarde zo... Ik besteed mn tijd op dit forum wel wat nuttiger dan denk ik. Fotos maken, uploaden, vragen stellen gaat em niet worden dan :wave:

 

@Amechesia zoals je ziet groeien de stekken dus het aanslaan is niet zo een probleem, leuk dat je reageert maar ik ga nu niet nog filters uit me tent halen etc. daar heb ik niet zoveel aan gap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou ik dat moeten onderbouwen?

Probeer het zelf eens meneer de professional dan zul je zien dat het niet nodig is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...