Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Dat gaat een jungle worden :) Ik hoop voor je dat je ze een beetje laag kunt houden ( door bijv met het licht een beetje te drukken, geen idee of dat gaat met 1000 watters iig ).

Ze zien er gezond uit en veel succes gewenst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes gaan lekker dag 2 bloei.

Lampen staan op 1200w te beuken, gister heb ik ze op 1m gezet vandaag niet verzet dus lamphoogte rond de 95cm. Ik laat ze nu gewoon ff een paar dagen staan kijken hoe de planten reageren.

Temp komt niet boven 26 graden uit nu, Nacht temp moet ik op letten die is nu rond de 18 graden in de tent terwijl in de kamer waar de tent stond is het over de 20 graden. Eigenlijk niet echt een idee wanneer ik weer moet wateren, toplaag is wel droog maar potten voelden nog redelijk zwaar aan.

 

gallery_42859_18829_2180995.jpg

 

gallery_42859_18829_3534722.jpg

 

gallery_42859_18829_310844.jpg

 

Weinig bijzonderheden voor de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de potten nog zwaar aanvoelen hoeven ze nog geen water te hebben.

Is dit dag 2 12/12?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed man! De enige tensiometer die ik heb is onbetrouwbaar. Als ik jou was zou ik het met pot gewicht doen. Later in de bloei als de planten groot zijn zou ik ze om de twee dagen water geven tot je net een klein beetje runoff water hebt (goed opletten dat dit niet het water is wat direct tussen kluit en pot loopt, maar echt onderuit de pot in de vorm van overtollig water). Dan geef je ze een dag de tijd om droog te trekken en krijgen ze zeker genoeg water. In de bloei beter te veel dan te weinig, en aangezien je op kleine potten kweekt zal het niet snel te nat staan.

 

Mijn 1000W lamp hangt op 60-70cm en dat is te dicht bij. Ik zou de lamp op een meter houden en als de groei er helemaal uit is de lampen zo hoog mogelijk houden. 150x150 is behoorlijk wat voor een enkele lamp en dan belicht je het hele oppervlak zo gelijkmatig mogelijk en krijg je geen ongewenste effecten van te veel stralingswarmte.

 

Planten gaan lekker, ik heb een goed gevoel bij dit rondje.

Edited by Kaak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijzonder dat je niet weet wat voor stekken t zijn. Hoop dat je er nog achter kunt komen. Met het oog op oogsten lijkt me dit ook wel makkelijk.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin, kun je makkelijk aflezen aan de planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat maakt het uit wat het is ze moeten omgehaald worden als ze klaar zijn eerder niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als leidraad is t wel makkelijk, misschien voor jullie overbodig maar voor mij nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is 't forum voor toch? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, nu nog uitvinden hoe ik net zulke mooie foto's maak als Wietefras dan kunnen jullie wel zeggen of ze om moeten of niet. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf gebruik amper trichomen. Ik oogst als de laatste pistils verkleuren en er geen nieuwe bijkomen (over de gehele plant). Op deze manier haal je denk ik maximaal gewicht. Nadeel als je wacht tot onderste toppen ook goed rijp zijn is dat de aller bovenste toppen dan soms een beetje hard zijn omdat de schutblaadjes van de calyxen verder ontwikkeld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo deed iedereen t vroegaaaaaaaah :rtfm: ;-).. Was ik ook van plan alleen iedereen heeft t over de trichomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij komt het meestal wel overeen. Als kwantiteit je hoofddoel is dan kun je beter wachten tot de hele plant klaar is. Als je back-to-back doorkweekt kun je beter wat eerder oogsten want in de laatste dagen gaat het natuurlijk iets minder snel. Ikzelf doe maar twee kweekjes per jaar dus elke ronde wacht ik extra lang met oogsten zo mogelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ken ook de rijpe toppen van boven eraf halen en vast knippen en drogen.

Laat je de rest nog doorbloeien tot ze rijp zijn met de lampjes een stuk lager.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drr toen ik de stekken bestelde zei hij amnsesia ik d8 ok dat is goed, bij afname heb ik de doos gecheckt stekken waren groen zagen er goed geworteld uit. Ik had niet in de gaten dat je een haze variant had en een gewone, beetje noob dus. Het zou idd wel prettig zijn om te weten hoe lang het nog nog duurt. Ik denk dat ik er evt deze week ff langs rijd om het te vragen maar je kan ze idd pas omhakken als ze klaar zijn en welke variant het ook is voorlopig staan ze nog wel ff dus daar kan je weinig aan veranderen. Maar ik kan ook niet echt wat plannen zo voor de zomer. Er is me al gevraagd om eind juni mee te gaan op vakantie maar dat kan ik sowieso op mn buik schrijven dat is over 6 weken.

 

Er zit op de maxicontroller wel een switch dat je de klok op 10/10 zet voor versnelde kweek :P, maar dit kweekje gaat gewoon goed afgerond worden en dan evt de zomer ff een pauze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4 bloei

 

gallery_42859_18829_3010003.jpg

 

gallery_42859_18829_2715839.jpg

 

Jeetje wat groeien die krengen snel zeg, dat ik de tent net open deed was ik echt verbaasd. Grote bladeren hebben ze en het zijn nu echte planten aan het worden. Misschien voor de meeste niet zo bijzonder maar voor mij is het best wel kicken. Ook waren de potten ineens heel licht dus heb alles nog 1.1 liter water gegeven EC1.3

 

Het wateren deed ik gewoon met een grote maatbeker maar dat gaat hem na deze keer niet meer worden want het begint een oerwoud te worden.

Met wat voor materiaal geven jullie water? Per keer gaat er toch wel een liter of 60 doorheen, nu giet ik steeds in 1 x al het water in de pot per plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh, kan snel gaan :dribble:

 

edit: volgens mij doen de meesten tegenwoordig van onder geven.

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de lekzak die bij de tent zit er niet in zitten?

Ik pleur al het water gwn in die zak 2l per pot maar ik ga er iets overheen en gooi 80l water in die zak.

Makkelijker kan niet n

 

Ik zie ook dat je al die ingangen van de tent naar binnen gedrukt heb.. Je kan ze beter naar buiten halen dan hebben de planten voor die ingang wat meer ruimte.

Wel goed afsluiten natuurlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat het probleem is, het is meer een naam hype geworden en niet meer de top selectie. Kijk maar eens bij eu.seedfinder en zoek eens onder Amnesia, ik tel 11 soorten Amnesia en 14 soorten Amnesia Haze en dan heb je nog auto,s en hybrides.

En elke stekkenboer kan een zakje zaad hebben gekocht met de naam Amnesia er in , maar het zegt geen helemaal niks over het soortje wat je in handen hebt.!

De oudste Amnesia en Amnesia Haze zijn waarschijnlijk de meest gebruikte van ongeveer 10 jaar geleden. Deze zijn waarschijnlijk Hypro Amnesia en Soma,s Amnesia Haze. De bloeitijd verschilt giga en het zit dus ook alleen maar in de naam en niks meer.! Je kan bloeitijd verschil in de naam hebben van meer als 6/7 weken in de max.!

 

Dus het is heel belangrijk voor je zelf dat je weet met welke genetica je werkt, dan kan je ook meer opzoeken op het net over bepaalde problemen of juist bepaalde eigenschappen die erg goed zijn.

 

Maar hou er rekening mee dat niet iedereen even eerlijk is over wat voor genetica je in handen hebt. En dat geld zeker voor de Amnesia hype stekken shit.!

 

Mvg Aza veel geluk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanks voor de duidelijkheid en de tips :) ik blijf erbij dat ik denk dat het iig een haze variant is ten eerste beginnen ze redelijk te ruiken nu en het ruikt naar mijn mening echt naar haze weet niet of dat kan. Ook als ik naar foto's van andere verslagen kijk die amnesia haze kweken lijkt de structuur en de vorm van mijn bladeren er heel erg op. Maar nogmaals ik kan er compleet naast zitten.

 

@dries, Ik heb geen aparte lekzak gekregen maar de onderzijde van de tent is de lekzak zover ik weet het is een dik vijverfolie achtig materiaal. Enige is dat er misschien hier en daar wel een kreukeltje in zit dus het water kan niet vrij overal heen stromen. Ik zal het een keer proberen, en de lekzak zoveel mogelijk strak proberen te krijgen. Krijg je geen last van schimmels of iets dergelijks met zo'n plas water in je tent? Ik had namelijk in mijn vat nog een laagje voeding met water en dat begon te meuren als een gek na een paar dagen..

 

Anders moet ik een pomp met een gietlans aanschaffen.

 

Ik zal idd die ingangen naar buiten proberen te drukken, sommigen staan direct tegen een muur aan waar dus geen licht binnen kan komen maar wel wat lucht dus die staan een beetje open vandaar dat ze wat naar binnen hollen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel ff informeren dan of het daadwerkelijk een lekzak is maar dat verwacht ik wel van dat merk.

Kreukels enzo maken vrij weinig uit, dat heb ik ook en krijg je moeilijk kreukelvrij.

Als je 100l water in die zak gooit staat er ongeveer 1,5 tot cm water in dus het water komt overal.

 

 

En nee ik krijg geen schimmels enzo in die zak omdat het water binnen 12 uur volledig is opgenomen en de rest verdampt.

Heb je een circulatiepompje in je vat?

Ik krijg geen schimmels na een paar dagen met een circulatiepomp.

Ik doe altijd het vat vullen met 80l water zodat het op kamertemperatuur kan komen en op de dag dat ik ze water ga geven maak ik de voeding enzo aan en pomp het de tent in en als het vat weer leeg is vul ik em meteen weer met vers water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd wel slim om dat ff te checken, straks giet ik met me stonede harses 60l voeding zo de kamer in :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en of t waterpas is? ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch wel meer dan dat erin pompen hoor, minimaal 80l heb je wel nodig in die tent.

Verzuipen op aarde gaat ook niet snel omdat je vanaf onder water geeft en de kluit verder naar boven droog blijft en daar blijft genoeg zuurstof in zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...