Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

gallery_42859_18829_652993.jpg

 

gallery_42859_18829_935672.jpg

 

Bij een paar bladeren miste het puntje van het blad, weet niet of het nou aangevreten is of zo gegroeid.. Iemand enig idee wat dit is? Ziet er niet echt lekker uit.

 

Voor de rest gaat het goed, groeien als een trein, lijkt wel of sommige potten alweer wat licht aanvoelen, ik heb ze woensdag ochtend water gegeven dat is 2,5 dag geleden, kan het kloppen dat ze nu al om de 2 dagen water moeten hebben?

 

gallery_42859_18829_3624309.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie een gat in je tent. Heb je last van muizen?

 

In dit stadium mogen ze elke dag water met voeding.

Gaat prima zo!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd man gaten dicht maken!

Die misvormde bladeren kan ook komen door het toppen (heb ik ook)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering !Wat groeit dat absurd !!

In ieder geval veel succes deze ronde :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zelf wel heb gemerkt is dat zelfs met toppen dat ze de lucht in blijven schieten.. Ze zijn bij mij al ongeveer op navelhoogte en ik ben 185cm hoog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handig zon gat in je tent kan je avonds makkelijker foto's maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat gat is afgedicht met koolstoffilter, er komt alleen lucht doorheen en was er a fabriek in gemaakt geen muizen dus :)

 

Ze groeien idd met een noodgang en ik zal straks weer wateren, nu zijn de lampen uit dus ik moet helaas wachten. Hoop niet dat ze nu te droog staan. Maar dat zal wel meevallen, ik zal nu eens wateren van onderen.

 

Ook viel het mij op dat het toppen sommige planten hen amper afremt. Welke week zit jij @dries, heb je ook een verslag toevallig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me geen zorgen maken om die bladpunten, dat soort moeilijk verklaarbare dingen heb ik ook wel eens. Lekker dagelijks of om de dag water geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha gaat lekker man kleine topjes al, jij hebt ook een tent van 150x300 met 2 dimlux toch? Hoe lang draai je er al mee en wat is de hoogste score die je hebt gehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de 2e ronde in deze tent en de vorige ronde was zwaar verneukt door Cocos vol met zouten.

 

En idd ook 150x300 met 2x 1000watt dimlux

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42859_18829_377580.jpg

 

gallery_42859_18829_2125482.jpg

 

gallery_42859_18829_2532154.jpg

 

Gaat goed hier, enige zorg is dat ze zo hard groeien dat ik nou niet weet of t wat krap wordt of niet. De zijtakken groeien behoorlijk tegen elkaar aan, maargoed dat zal ik maar moeten leren. Maar ik zie nog geen ongedierte en t ziet er allemaal groen uit tis echt niet normaal hoe hard dat groeit.

 

Ik heb nu 2x 80 liter van onder gegeven zo in de bak gegoten. Lekker makkelijk dat wel, enige is dat t hok wel aardig vochtig wordt en dus ook de lucht die uit de uitblaas komt. Het duurt wel ff voordat het opgenomen en verdampt is en ondertussen staat de afzuig wel aan. Nou is dat niet zo een probleem voor mij alleen vraag ik me af of ik me filter niet vernachel hiermee? Vochtige lucht is niet echt goed toch.. Volgens mij gaat het met de lampen uit zo richting de 80% rv de afzuig staat dan wel laag, en ja met de lampen aan zal er ook aardig wat verdampt worden hoe betrouwbaar die goedkope meters zijn weet ik ook niet. Maar de lucht zal aardig vochtig zijn zo? Is er een manier om je filter überhaupt te testen of iets?

Ja als je wietlucht ruikt maar dan ben je misschien te laat. Ik wel wel safe zijn namelijk....

Dit is wel een puntje waar ik dus een beetje zorgen over maak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou je water giften dichter achter elkaar kunnen doen en dan minder vaak water in één keer? Op aarde neemt wat minder snel op dan laat zeggen mapito of slabs. Hoevaak water je nu en/of kun je niet iedere dag 1x wateren anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 liter???? Hoeveel liter is een plant nodig per keer denk je??

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ze nodig hebben? 10% vd potmaat dat is 1.1 liter per pot, ik gooi nu omdat van onder water 1.6 liter per pot er zal wel wat extra nodig zijn als je van onder water was mn redenatie.

 

Iedere dag wateren is niet handig voor mij , ten eerste ligt er dan ook altijd water in je tent. Dat lijkt me ook niks want of het voor de vochtigheid scheelt is maar de vraag dan en als je te weinig van onder geeft verspreid het water zich ook niet zo goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga maar harder afzuigen, dan gaat je LV juist omlaag. Gaat goed daar man! Je kan ook de onderste takken weghalen, of in ieder geval de tertiaire vertakkingen onderin (dus de vertakkingen van de eerste takken).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga straks als de lichten aan zijn de boel maar weer is ff goed onder de loep nemen ik zal wat fotos posten hoe het er van onder uitziet om evt wat zijtakken te gaan snoeien als t moet. Maar het gaat idd goed, ik heb het idee dat de voeding waarmee ik werk ook wel erg goed is, het is wat aan de dure kant maar er zit iets in wat blijkbaar goed werkt want tot nu toe gaan de plantjes zelf als een raket met geen enkel spoor van problemen. Misschien dat het moeilijkere gedeelte nog moet komen haha dus ik wil niet te vroeg juichen ;)

 

En harder afzuigen is idd ook wel een optie om dat vocht wat beter te verminderen. Mijn instinct was eigenlijk om hem zachter te zetten zodat de filter niet te hard moest werken, maar hij staat toch aan en daar wordt het misschien alleen maar vochtiger van. Ook weet ik niet zeker of het wel een probleem is hoor maar vorige keer viel het me op dat als ik van onder water dat de lucht uit de uitblaas wel behoorlijk damp aanvoelde en dat er dus aardig wat verdampt werd.

 

Lamp afstand is nu zo rond de 95cm van de hoogste top tot plant, heb het idee dat ze nog wel iets lager kunnen maar dat kan altijd nog wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet idd harder gaan afzuigen man, als ze wat groter worden gaan ze een stuk meer verdampen..

Ik heb mijn Softbox ook van 20 naar 40% moeten verhogen in de nacht uren want ik ging ook richting de 75% rh

 

Lampen lekker op 1200 watt zetten al dat zal de planten ook wat drukken.

 

 

Als je via het filter afzuigt zou ik altijd proberen onder de 70% rh te blijven anders gaat het filter een stuk sneller naar de klote.

Van onder water geven zou geen verschil moeten maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je gooit er 80 liter in en hoe lang voor je de volgende beurt weer geeft dan?

 

Ik geef ook van onderen zoals jij en doe gewoon een liter de plant erin en dat elke dag. Zo staan ze niet continu met natte voeten en en hou je de voeding wat verser doordat het nu niet een dag of 2 blijft liggen..

 

En idd meer afzuigen, krijgen ze ook meteen meer zuurstof van :)

 

Omdat je zoveel water geeft per keer is je lv ook zo hoog, het blijft liggen en dat gaat verdampen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb maar 36 planten erin staan en gooi ook 80 tot 100l water erin en is binnen 3 uurtjes allemaal weg en dan zijn de potten nog niet eens echt licht geworden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit nu 2-3 dagen tussen de 80liter het water blijft zo 24 uur liggen denk ik. Dat zal misschien nog wel iets vaker worden maar de vloer is ook wel ff droog.. Ik kan evt ook wel iets minder erin gooien. Maar als je iedere dag een liter water per pot in de bak gooit staan ze toch juist wel constant nat? Dan zou ik dagelijks 50 liter erin moeten ketsen dan is het ook een aardige vochtbom daarbinnen of nemen ze het gelijk op...

 

Mocht het echt niet werken allemaal dan moet ik een pompje gaan halen met een stuk slang en evt pvc pijp ofzo, het liefst zou ik wel van boven wateren maar moet zeggen makkelijker dan van onderen geven wordt het niet, zeker als je niet goed bij de achterste planten komt zoals in mijn geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pie, als je gewas dicht is getrokken zoals nu verdampt er maar een minimale hoeveelheid water van de bodem. Het overgrote deel vocht in de lucht wordt verdampt door de planten. Harder afzuigen en je probleem is als het goed is opgelost.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Lampen lekker op 1200 watt zetten al dat zal de planten ook wat drukken.

 

 

 

 

Wat denk jij dan lampies staan al een tijd op 1200w ik zit met die gram per watt in me achterhoofd toch :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...