Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Knakken kan je nog wel ff doen maar het is helemaal niet belangrijk om het veld egaal te hebben en alles even hoog te hebben..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten recht onder de lamp moest sowieso wel gebeuren die zijn al 145cm hoog ze zullen nog wel iets groeien dacht ik ik zit pas in begin week 3 bloei Maar ik zal me dan niet doodstaren op een egaal veld voor de rest en heb misschien dus wel wat voor niks lopen knakken ik dacht dat het misschien de gaten wat gaat opvullen als je de top ff iets afremt en sowieso moeten ze niet nog veel hoger worden,

 

Ik zag dat sommigen na een uurtje of 6-7 alweer naar boven aan het komen waren terwijl de top gewoon omlaag geknakt was. Niet normaal, het oogt wel net ff beter zo een egaal veld vind ik maargoed.. Het lijken wel gemuteerde monsters ik had niet verwacht dat de top na wat uurtjes gewoon alweer omhoog komt, ik zal dus een touwtje moeten fixen aan de toppen die ik omlaag wil houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je de top kwam weer omhoog? Het hele geknakte gedeelte kwam weer omhoog of echt het puntje van de top kwam weer richting het licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt wel hoor, na knakken staan ze zo weer omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die uitschieters echt wil aanpakken knak je ze een stukje onder waar je ze de eerste keer knakte (waarna ze dus meteen opstonden). Steeds om blijven trekken en dan blijven ze op een gegeven moment wel lager.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dries Ja het puntje vd top kwam weer omhoog, sommigen staan alweer bijna zoals ze eerst stonden wel met een knikje in de stengel, ik zal nu alleen de toppen die echt te dicht op de lamp komen blijven knakken. Ik heb de afzuig nu hoger om in de nacht niet een te hoge lv te hebben.

 

Fotootje met lampen net 10 sec aan (links en rechts)

 

gallery_42859_18829_2565477.jpg

 

gallery_42859_18829_2055261.jpg

 

Het is iets egaler nu, of het echt wat uitmaakt vraag ik me ook af maar sommigen zaten echt bijna minder als 60 cm onder de lamp, Was een beetje bang dat ze anders verbranden er komt toch een aardige warmte vanaf als ie op 1200w staat. Maar na het knakken had ik wel een beetje zo iets van oeps misschien een beetje te fanatiek geweest.

 

Ik geef nu 2 weken alleen basisvoeding mee met een EC van 1.5 ongeveer om de 2,5 dag 80 liter ik denk dat het langzaam aan wel wat meer gaat worden nu.

Van onderen wateren lijkt goed te gaan wat ik merk is dat sommige potten een dag eerder licht aanvoelen als anderen.

Wat is beter, wateren bij de eerste lichte potten of wateren als echt de meeste potten licht aanvoelen? Hier twijfel ik over...

 

Ik heb ook verder geen maatregelen meer genomen tegen ongedierte, het is wel een beetje moeilijk inspecteren in de tent ik kan eigenlijk alleen bij de eerste rij planten. Ook iets waar je niet bij nadenkt voordat je het volstampt met planten B) maar wat raden jullie aan. Nu nog roofwantsen uitzetten oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt super uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wil preventief inzetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet doen. De mijten en wantsen krijgen spint gevoerd, dus er is een dikke kans dat er een spint of twee aanwezig is in de verpakking. Allicht eten de roofmijten deze meteen op, maar toch heb je de kans dat je het introduceert. Hou gewoon goed de bladeren in de gaten voor de tekenen, welke erg gemakkelijk te herkennen zijn.

 

Ze gaan trouwens nog wel wat door groeien denk ik, als zijn het alleen maar de toppen die langer worden. Ik denk dat je nog een keer zou kunnen knakken als je je zorgen maakt voor stralingswarmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister heb ik na wat onderste bladeren goed geïnspecteerd te hebben onder goed licht wel wat piep kleine witte beestjes gezien. Ook hadden de bladeren die de aarde raken wel wat witte streepjes puntjes op het blad (vanaf dag 1 al). Ze zitten onder aan het blad bij de nerf( de beestjes). Ik heb al een beetje rondgezocht volgens mij is het niet echt iets om me zorgen over te maken, het zijn denk ik geen tripsen, en ook geen larven ofzo. Het zijn er ook niet veel. Evt een soort bladluis ofzo ik blijf t goed in de gaten houden. Het is eigenlijk alleen helemaal onderaan de plant... Straks als ik wat meer tijd heb ff een paar bladeren nog beter inspecteren en een betere diagnose stellen :P

 

Dus er leeft wel het een en ander in de tent (behalve planten) maar dat zal je denk ik niet kunnen vermijden. Ik zuig ook aardig verse lucht aan daar zal ook wel af en toe wat bijzitten het is ook altijd een beetje hopen op het beste natuurlijk... Alle nieuwe takken en bladeren zien er mooi groen en onaangetast uit.

 

Kaak een vraagje nog hoe herken je spint in dit stadium? Ik heb nog amper toppen dus webjes zal je niet krijgen ik inspecteer mn bladeren goed en dus op die paar witte beestjes na niks gezien. Ik wil ook niet straks in eens gaan dweilen met de kraan open dus ik wil er wel bovenop zitten. Ik moet ook iets van een loep kopen denk ik want meeste van die krengen zie je amper met het blote oog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drr ja ik wou evt preventief uitzetten... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt een beetje als trip maar foto's zouden helpen. Daar zijn ook roofmijten voor trouwens, alleen een andere soort (ook te verkrijgen bij Entocare).

 

Ik heb gezocht naar foto's van mij als voorbeeld van spint in een vroeg stadium, maar niet kunnen vinden. Maar er komen allemaal wit/gele stipjes op de bladeren, waar ze eraan vreten. Check anders het topic van Dilago voor de tekenen. Je ziet deze het eerst op de bladeren dus. Ze moeten al best wel ver zijn willen er webjes komen.

 

Ik was vergeten dat je stekken had. Ik zou toch maar gewoon een pakje TETRIX roofmijten kopen voor de zekerheid tegen de spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx, ik denk alleen niet dat het trips is, ze zijn niet langwerpig en echt heel minuscuul. Ik ga zo weer ff kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42859_18829_45264.jpg

 

gallery_42859_18829_2706037.jpg

 

gallery_42859_18829_1992406.jpg

 

Kleine updateje weer, topjes beginnen stukje bij beetje te groeien, ruikt behoorlijk sterk en geen issues. Ik heb roofmijten ingezet.

 

Wat is nou het beste kwa wateren, als de eerste pot licht aanvoelt of als de meerderheid echt licht aanvoelt.

Ik heb eergisteren namelijk 90 liter gegeven, 2 dagen later is de eerste pot licht maar nog zeker niet allemaal. Wacht ik dan een dagje met wateren of beter gelijk wateren??

 

Ik merk wel dat de planten in de breedte weinig ruimte hebben en ik hoop niet dat omdat er niet veel licht doorheen komt of dat ze elkaar in de weg groeien teveel fluff onderin komt. Niet al te diep het bladerdek in komt er al niet veel licht meer doorheen. Ik denk dat ik volgende keer wel iets minder als 50 stuks moet pakken.

Of evt gelijk op 12/12 en niet toppen, teveel de breedte in lijkt mij niet efficient met 50 stuks. Uiteindelijk gaan we het aan de opbrengst zien straks.

 

Zijn er nog dingen die ik zou kunnen doen zodat ik straks toch die 2kg ga halen... Evt een nog een netje spannen ofzo (denk dat ik te laat ben), 40g per plant is volgens mij best wel veel voor een plant met zo weinig ruimte als doel. Ik staar me trouwens niet dood op het eindgewicht maar wat je kan doen moet je doen. Ik begin ook best nieuwsgierig te worden zo langzamerhand :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42859_18829_1555230.jpg

 

gallery_42859_18829_1366888.jpg

 

Zo ziet het er vd zijkant uit... Ok of niet? Lijkt mij wel beter om voortaan iets meer de ruimte te hebben en misschien 40 stuks neer te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wegen wegen van de pot... Als de plant groeit wordt hij groter en ook zwaarder... Hoe weeg je dan op gevoel?

 

Gewoon elke dag water geven en proberen ervoor te zorgen dat het droog is als je aankomt, zo niet sla je x dagje over. Je planten drinken nu wel een liter de plant per dag ongeveer denk. In 1x heel veel zoals 90 liter en dan maar afwachten hoe snel dat gaat raad ik echt af, maar hey dat ben ik, en volgens velen hier een domme schreeuwer ;)

Als je elke dag op locatie kan zijn/komen, geef ze dan elke dan eens vanaf nu 50liter van onderen en kijk morgen eens hoeveel er nog in de bak ligt, is deze droog, doe je er weer 50l in etc, staat deze voor nog meer als 30% nat dan zou ik die dag niks doen en dus overslaan.. Maar nogmaals dat ben ik.

 

50 stuks is ook te veel, zei ik in begin al.. Maar dit was volgens velen makkelijker om 1 op 1 te draaien, ja met veel flut..

Je moet gewoon gaan snoeien. Veel dubbelsteeltjes eraf halen. En onderin kijken wat geen licht krijgt dus afknippen. Liever dat de plant zich dan concentreert op de hoofdtop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben in principe wel iedere dag op locatie dus ik zal eens proberen om dagelijks 50L te geven maar ik denk dat ik wel redelijk kan voelen of de pot aan de droge kant is of niet, maar dit is ook een optie bedankt.

 

Steeltjes weghalen is wel wat lastig achterin of ik moet echt potten uit de tent gaan halen terwijl ik achterin snoei. Zal het overwegen misschien wat hulp vragen aan een vriend ik heb ook wel het idee dat het wel nodig is hoor dus misschien dat ik maar ff de handjes uit de mouwen moet steken maar er is ook niet echt reactie v/d mensen die zeiden 50 stuks die hier misschien een betere kijk op hebben dat had dan wel weer handig geweest.

 

Mocht dit log weinig reacties meer krijgen dan is voor mij de afweging wel om er niet mee door te gaan, er is dan eigenlijk niet veel meerwaarde voor mij en toch wel wat risico om alles er zo uitgebreid op te blijven zetten maar dat zie ik dan wel weer het is pas 1 dag hahaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet je log opgeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms kijken mensen gewoon stilletjes mee of weten ze niet wat te zeggen, gewoon lekker alles bijhouden zodat je er later weer naar kan kijken hoe je dingen goed/fout deed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal sowieso het resultaat posten en nog wat fotos aangezien er dus wel animo is, maar was met deze update toch wel ff bezig. Fotos maken uploaden, vragen hier verwoorden en dan weinig antwoord wat betreft het wateren en evt toch wat ruimtegebrek in de breedte. Is ook geen ramp ofzo uiteindelijk moet ik het toch zelf doen. Maar af en toe wat input van een ervaren persoon is wel fijn ik moet namelijk nog ff en anders zit ik alleen dus mijn hele kweek hier te posten voor de liefhebbers en zelf maar stressen zeker :rofl

 

Peace :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha we loeren sowieso mee hoor.. Kun je niet om je tent heen? Zou niet weten wat ik moest doen als ik de achterkant nie open kon doen xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat er niet te veel reacties komen omdat de planten geen last lijken te hebben met de manier waarop je ze water geeft.

Bladstand is mooi, krijgen niet te veel en droog zien ze er ook niet uit, beetje afwisseling ( dan wat droger dan wat meer water ) is ook niet heel erg.

 

Behalve dat het wat vol is ( 50 en dan nog getopt is idd te veel ) en ze daardoor ook wat hoger worden vind ik het er goed uitzien.

 

Ik zou wel wat tijd gaan besteden aan het dieven, denk dat dit wel nodig is met deze jungle om de topjes boven wat harder te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik snap het wel ;)

 

Ja ik kan helaas niet om de tent heen ik kan er dus alleen van de voorkant in. Opzich hoeft het niet zo een issue te zijn volgende keer. Ik denk dat ik evt weer voor 50 stuks ga maar dan zsm op 12/12 liefst gelijk ik heb ze nu namelijk 9 dagen voorgegroeid. Of iets minder planten kan ook. En ja het toppen en knakken was misschien in mijn geval ook niet heel handig omdat ze daardoor extra de breedte in gaan. Maar dat zijn dus allemaal van die dingen die je zelf moet ervaren... En of het nou echt te vol is moet ook nog blijken, ik zie op youtube toch ook wel filmpjes voorbij komen waarbij ook onder het bladerdek toch wel goede toppen komen misschien alleen de onderste laag niet.

 

Ik heb gister wel wat planten bijgeknipt, echter zijn sommige planten zo hoog dat ze niet helemaal stabiel staan als ik ze eruit haal op zichzelf. En ik moet echt wel een stuk of 10 planten eruit halen om overal bij te komen en dan in de tent ook nog wat schuiven al met al best een lastig werkje en of ik de planten nou echt een plezier doe met zo een hele operatie weet ik ook niet want hier en daar breekt er weer een stammetje of een blad zit ergens tussen. Ik ga in ieder geval straks weer verder.

 

Ik had gister trouwens een uur na de lampen aan 50L water in de bak gegooid en die was volledig weg na 10 uur. Ik ga straks weer 50L erin ketsen.

 

De EC zit op 1.6 nu. Volgens het schema moet begin week 6 de afharder gaan toevoegen dat is precies vandaag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg je voor genoeg ventilatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb een active inblaas + passive inlaten rondom + fan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...