Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Sorry filter is 3100 m3, hij zal niet op volle toeren draaien dus dat zal wel goed zitten. Ik heb 18 liter potten denk dat ik er misschien 20 of 22 neerzet. Waarom 11 liters met meer planten?

 

http://www.phreshfilters.eu/which_filter.html

 

je softbox afzuiger mag max 3100 zijn dus hetzelfde

indien deze in de zomer toch op volle capaciteit moet draaien om koel te houden heb je geurprobleem.

altijd goed informeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yep die zooi MOET naar buiten weet misschien wel wat. maak een raam ombouw of iets en zet een raam op een kier en dump daar die lucht ik dump alles uit een feluxraam heb het raam geblindeerd. op een flinke kier gezet spieker folie ervoor gespannen zodat je niks ziet als je door die kier kijkt daarna een plaat hout tegen het kozijn aan en daar een gat in gemaakt en daar de aansluiting voor me slang op gemaakt ik haal me verse lucht ook uit de kamer zelf indeling is lastig ik heb er ook problemen mee doordat me uitblaasplek op een rare plek zit

https://www.youtube.com/watch?v=Sr1WR9GnUlU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donderdag krijg ik de stekkers, 55 Ammetjes, Dus k moet nog ff geduld hebben.

 

Ik had een panty gekocht maar die was niet uitrekbaar genoeg om over die slang te trekken 315mm, weet niet wat voor panty jij hebt gekocht Mister X maarre die maat moet wel voor wijf met van die olifanten benen zijn. Ik had nog wel de grootste maat die ze hadden zag ze toevallig in de supermarkt maar die gaat er niet overheen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie setup man! Gelijk goed beginnen daar hou ik wel van.

 

Bij action heb je van die witte afzuigkap filters die past als het goed is wel om je slang.

 

Succes kerel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 254 slangen voor passieve inlaat en ik doe de complete panty er overheen dus niet de benen maar het middel zeg maar :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42859_18829_1900813.jpg

 

Zo alle potten staan ingewaterd, 1,5L per stuk, EC 1.4. Deze voeding heb ik....

 

full32647983_a.jpg?

Er staat op de voedings gebruiksaanwijzing: beginnen op EC van 1.3 eindigen op 1.7 ik begreep dit in eerste instantie niet helemaal dus alle potten zijn dit keer EC 1.4 gedaan, kwam er net achter dat er bedoelt wordt begin vd kweek en einde vd kweek dus niet echt heel handig. Kan dit veel kwaad?

PH hoeft niet gemeten te worden.

Ik had aangemaakt en spul is vrij geconcentreerd dus zat in no time op 1.4 dus kon het niet meer verlagen en alles wegpleuren vond ik ook zonde.

Morgen komen de stekken, ik zal ze in de ochtend uurtjes ophalen maar de lamp(en) staan pas om 18:00 geprogrammeerd op 18/6. Wat doe ik met de stekken in de tussentijd, gewoon in de potten en in het donker zetten, of gelijk onder de lampen? Hier twijfelde ik nog over....

 

Ik zal wat foto's schieten als ze er zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze eerst nog maar ff donker, maar wel al in de potten.

Kunnen ze mooi ff herstellen van t planten en alle stress die dat geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ik ben vader geworden van 48 dametjes, ik kwam zo uit met aarde en vindt het een mooi getal. Het zijn amneesjes

 

Ze waren mooi geworteld, zagen er groen uit dus heb ze gelijk in de aarde gezet. Beetje beneveld, natte handdoeken neergelegd en tent dicht gedaan. Er brandt nu gewoon een gloeilampje in de tent, Ik heb nog geen lampen aan gezet, de timer staat op 18:00 voor 18/6. Lampen staan zo hoog mogelijk en wou ze op 600w zetten. Of is dit nog een beetje teveel voor stekken 2x600w?

 

gallery_42859_18829_401461.jpg

 

gallery_42859_18829_1058809.jpg

 

gallery_42859_18829_963400.jpg

 

Sorry voor de slechte belichting loop hier nog een beetje mee te kutten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet dat gloeilampje maar uit, dan hebben ze nog ff een nachtje rust voordat ze de zon op hun bakkes krijgen.

Voor dag 1 zou je nog 1 lamp aan kunnen zetten midden boven in de tent, en morgenavond nummer 2 erbij.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok lamp is uitgezet, zal beginnen met 1 lamp vanavond :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke pot maat heb je nou genomen? En wat voor kappen gebruik je?

 

Of is dat een domme vraag en is er maar 1 soort kap die bij deze lamp past? Met 48 stuks zou ik wel zon adjust a wing kap nemen, deze kappen geven duidelijk meer lichtopbrengst mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Standaard kappen zitten er nu op je kan ze idd uitbreiden. Volgende ronde misschien...

 

Lampen zijn nu aan op 600w, ik haal er voordat ik ga slapen nog 1 uit zodat ze niet te lang onder 2 lampen staan. Lampen zijn op maximale afstand...

 

Het slechtste stekje heb ik eruit getrokken en een foto gemaakt de andere zien er stuk beter uit. Deze heeft ook wat stipjes op het blad dus heb hem er gelijk uitgehaald. Ik heb nog een paar stekjes waar op het blad een laagje zit met wat witte gloed nu onder HPS, echter hebben de stekjes in een doos met een laag perliet gezeten en bij het planten kan er wat stof op gewaaid zijn dus weet niet of ik me gelijk zorgen moet maken ik heb zo duidelijk mogelijk proberen te fotograferen.

 

Mochten er problemen zijn ga ik sowieso terug maar op het eerste gezicht vind ik ze er wel goed uit zien maar k weet ook nog niet alles.

Ik heb bij het planten geen anti spint middel gebruikt, zal ik dat anders toch maar gaan halen morgen?

 

Temp is 24C

RV 50% (ik benevel de planten en tent regelmatig)

 

gallery_42859_18829_2448798.jpg

 

gallery_42859_18829_2376316.jpg

 

Slechte stek

gallery_42859_18829_1051643.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boel vreemde rommel op die stekken. Spint en trips aangetast. Nu maakt dat weinig uit al ken ik dit soort stekken never kwijt.

Maargoed..als alles verder weg is of dood aan eitjes of larven..no problemo.

Groeien en bloeien er wel om.

 

Haal anders de roofmijtjes en of Vermitec er maar bij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was wel echt het allerslechtste stekje uit de hele doos ik had er nog een paar over in de doos dus heb m gelijk weggegooid , de rest ook maar in me hok gezet. Morgen moet ik nog wat aarde halen om 1 potje te vullen, had net genoeg voor 47 potten.

 

Ik hou ze de aankomende dagen goed in de gaten en morgen maar wat spulletjes halen. De bovenste 2 fotos zijn van stekjes die wel goed zijn, die zien er behalve de redelijk slappe bladeren (wat denk ik door het planten komt) toch nog wel goed of zie ik dat verkeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoom maar goed in. Ik zie de eitjes zitten.

Ze kunnen al inactief zijn hoor. Of anders bij geen actie onderneming. Dan zie je over 17 dagen incubitatie tijd de spint verschijnen. Kun je beter voor zijn. Als tip gevende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hazes als je iets beter gelezen had had je gezien dat hij dimlux armaturen gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mochten het echt kutstekken zijn kunnen ze evt de prullenbak in, en kan ik ook andere vragen ik ga niet met bagger aan de haal is zonde van me tijd, moeite en mooie spullen. Gelukkig moet ik ze nog betalen. Ik ga morgen maar nog ff de boel goed onder de loep nemen. Er zijn 80.000 middeltjes tegen spint maar een stekkenboer kan zn stekken niet spintvrij houden? Is ook wel apart...

 

Anders maar uit zaad gaan kweken.

 

Roofmijten zijn duur, is er iets waar ik mee kan beginnen wat niet zo duur is ik ga niet gelijk een hoop geld tegen iets aangooien wat misschien de prullenbak in gaat. Neem olie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook fuck als je bij wijze van 1000 stekken onder de spint hebt zitten.

Je kunt ze verdelgen maar eenmaal aangetaste bladeren krijg je nooit meer correct met stekken.

Ze kunnen dus met duizenden de prullebak in.

Want een beetje kenner wil dat soort stekken niet.

By the way. Vind ze maar eens. Stekkenboertjes zonder spint op de stekken.

Verder zijn neem olie..vertimec en detergent met opgelost in water..met name de laatste methode vrij goedkoop en effectief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het neem olie recept dat op neem-Holland staat en dit werkt perfect voor mij en kost niet veel.

In de bloei zal je toch roofmijten iod uit moeten gaan zetten anders komen ze net zo hard weer terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze eenmaal een beetje goed aanslaan en ik besluit door te gaan, koop ik wel wat roofmijten, maar zit dan ook een beetje met de rh, die moet heel hoog zijn dus dan zullen het tetrixen zijn. Mijn rh komt niet veel hoger als 50%

 

Ik zal eerst wat neem olie of iets dergelijks proberen. lig iets om mee in te spuiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dries growner, als je ook meeleest zie je dat ik me antwoord al heb gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacht temp

 

gallery_42859_18829_523944.jpg

 

Slapende stekken, moest toch ff kijken of ze niet afgestorven waren :whistling maar ze waren gelukkig springlevend en geen hangende bladeren ofzo

gallery_42859_18829_1643977.jpg

 

Was bij een winkel met bestrijdingsmiddelen die evt ook o.a. vertimec verkocht die raadde mij aan eerst dit te proberen. gallery_42859_18829_923029.jpg

 

Was niet zo duur en ik wil ook niet gelijk met gif beginnen. Straks maar de boel goed inspecteren, wat is de beste tijd om planten in te spuiten net na de lampen uit zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die foto met nacht temp is ook gemaakt terwijl ze sliepen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Wat kan ik het beste doen om de stekken te laten wortelen eerst maar in kleine bekertjes of potjes? En moet ik aan de canna terra al voeding toevoegen?"

 

Beetje late reactie maar goed.

Je eerste vraag; zie dit forum. Vooral symphatisanten van "gelijk in het diepe" oftewel in uiteindelijke pot of bak plaatsen, daarnaast een minderheid die kiest voor 2 of soms 3 maten potten of bakken.

Zelf kies ik voor 2 x getimed overpotten.

Ik heb beslist geen overtuigende argumenten maar louter zeer positieve ervaringen.

Maar lees je, vooral op dit forum, goed in en ga je eigen weg.

Je tweede vraag over Canna Terra Professional aarde bijvoeden.

De eerste 10 dagen niet nodig. Zeker vanaf dat moment je plant goed blijven lezen.

Met fors licht erop (400W, 600W, 1000W) vanaf om en nabij 10 a 14 dagen bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direct in de definitieve pot. Dan beschadig en stress je de wortels en plant het minst.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...