Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Hahaha

 

80l erin mikken is goed man maar zou wel ff een paar potten checken om te kijken of ze wel al licht worden anders hebben ze het water nog niet nodig.

 

Scheelt dat als je van onder water geef dat je ook niet snel te veel kan geven omdat zeker 1/4 van het medium droog blijft dus altijd zuurstof in het medium aanwezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

36 planten 100 liter en binnen 3 uur weg..

 

En dat doe je dan elke dag, goed verhaal, lekker geloofwaardig

 

Het mooiste is om net voor lampen uitgaan voeding te geven, ik zou ongeveer 50l erin gooien, tegen de tijd dat de lampen aangaan staan ze droog en dan wacht je tot de lampen weer bijna uit zijn en dan geef je ze weer, als je denkt dat 50 te weinig, geef je wat meer, maar het zou mooi zijn als het steeds opdrinken in de nacht en lukt ze dat niet, geef je ze te veel, opzich niet zo erg omdat je ook weer droog laat trekken maar toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zie je staan dat ik dit elke dag doe dan?

Iets beter lezen jong ;)

 

Sinds wanneer hebben de planten het water tijdens de nacht uren nodig?

Volgens mij zijn de planten actief als de lampen aan zijn.. 2/3 uurtjes nadat de lampen aan zijn gegaan water geven is goed man jij maakt het allemaal wel moeilijk en onnodig Hazes

 

Tijdens de bloei periode is droog trekken helemaal niet nodig en kan je beter wat natter kweken..

Edited by Dries_grower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

36 planten 100 liter en binnen 3 uur weg..

 

En dat doe je dan elke dag, goed verhaal, lekker geloofwaardig

Volgens mij had jij je leesbril niet op. Hij zegt dat ie dit om de 2-3 dagen doet.

Dus voordat je iemand zo tracht neer te sabelen, zou het goed zijn om eens goed te lezen.

 

Het mooiste is om net voor lampen uitgaan voeding te geven, ik zou ongeveer 50l erin gooien, tegen de tijd dat de lampen aangaan staan ze droog en dan wacht je tot de lampen weer bijna uit zijn en dan geef je ze weer, als je denkt dat 50 te weinig, geef je wat meer, maar het zou mooi zijn als het steeds opdrinken in de nacht en lukt ze dat niet, geef je ze te veel, opzich niet zo erg omdat je ook weer droog laat trekken maar toch.

Tuurlijk joh, vlak voordat het licht uitgaat de boel lekker nat maken. Net op het moment dat het blad niet meer kan verdampen en de wortels dus ook niets gaan opzuigen. Wortels blijven dus in een vochtige aarde staan en doen daar verder niets mee.

 

Edit: Dries_Grower zei dus bijna hetzelfde. Sorry voor de dubbelpost.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik begin te denken dat het geen typ-foutje was van Hazes toen hij zei dat met meer afzuiging er ook meer zuurstof voor de plantjes is. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42859_18829_804634.jpg

 

gallery_42859_18829_845799.jpg

 

Denk dat ik de boel maar laat groeien want bij de achterste planten ga ik nooit takken weg kunnen knippen tenzij ik kunst en vliegwerk ga uithalen of ik moet potten eruit gaan halen maar volgens mij moet je een plant ook niet teveel verplaatsen ik denk als je potten eruit haalt dat je de plant weer precies zo als ie stond terug moet zetten. Denk dat ik dan wat eerder had moeten zijn ook iets wat ik evt voor de volgende ronde moet bedenken. Fotos zijn niet heel duidelijk maar heb er ff 1 plant uitgehaald ter schatting ik denk dat het weghalen van ondertakken niet echt meer gaat opleveren het staat er alleen wat netter bij. Mocht het echt veel beter zijn kan ik het altijd nog wel doen...

 

Btw water was nog niet helemaal weg maar wel bijna, dus 80l is nu ongeveer in 24 uur weg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je afzuigt zuig je zuurstof weg en ook nieuwe erbij zoiets heet vacuüm zuigen. Maar in jullie wereld zuig je alleen af en komt er gewoon lucht terug dat er in lucht zuurstof zit snappen ze dan weer niet..

 

Dries zegt dat hij 100l erin gooit voor 36 plantjes en dat het binnen 3 uur weg is.. En vervolgens zeg je weer dat je het niet elke dag doet.. En daarna zeg je dat droogtrekken niet goed is in de bloei.. Dus wat is het nou? 100liter wordt niet in 3 uur opgedronken door 36 plantjes is bullshit.

Maar goed aangezien je dus niet om de dag geeft en ze na 3 uur alles op hebben gedronken volgens jou, en dus staan ze 45 uur droog en terwijl je zegt dat ze niet droog mogen staan in de bloei..

 

Nogmaals goed verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps ik gaf alleen maar aan om vlak voor de lampen voeding te geven ivm verdampen, hij heeft immers een hoge luchtvochtigheid. Overigens staat internet er vol van dat mensen voorkeur hebben om het in de donkere periode te wateren dit omdat in de natuur het ook vaak donker is als het regent, de regenwolk houdt het zonlicht tegen.

En trouwens als de lampen aan zijn is de plant bezig met locht opnemen dan doet de plant verder nog niks hoor, fotosynthese hoef ik hier toch niet uit te leggen? Maar goed, ik kap hier ook wel mee, ik ga naar mijn plantjes die zuipen wel 1000 liter in 2 uur weg!!!

 

Dries heeft nergens gezegd 2/3 dagen daar had topic starter het over, maar misschien heb jij een fantasie bril Kees dat jij Dries dat ziet typen

 

https://sensiseeds.com/nl/blog/een-cannabisplant-water-geven/

 

Ook zijn er weer mensen die dat onzin vinden maar zo stellig zijn dat het meteen onzin is vind ik dus onzin. Topic starter klaagt immers over een te hoge luchtvochtigheid en waarom zou dat nou toch komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nou zo dom of wat?

Je verzint alles bij elkaar man..

Ik geef 80 tot 100l water jij maakt ervan dat ik dit elke dag doe.. Logisch dat ze dat niet in 1 dag weg gezopen krijgen..

Ik wacht een paar dagen tot de potten wat lichter worden en dan herhaal ik het weer..

Maar zoals al eerder gezegd waarschijnlijk denk jij dat jou manier DE manier is, lekker blijven denken man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hazes,

Misschien moet je er dan volgende keer bijzetten op wie of wat je op/aanmerkingen slaan.

Nu leek het alsof ze op de TS sloegen.

 

Verder adviseer ik je iets meer in de werking van een plant te duiken.

Je snijdt een aantal zaken aan zoals 'zuurstof aanzuigen' en 'water geven in of vlak voor het donker' waar het lijkt of je er naast zit.

Ik kan het mis hebben omdat ik niet alles even duidelijk geschreven vind.

Wat bedoel je bijvoorbeeld met het onderstaande:

En trouwens als de lampen aan zijn is de plant bezig met locht opnemen dan doet de plant verder nog niks hoor, fotosynthese hoef ik hier toch niet uit te leggen?

Bedoel je vocht opnemen of bedoel je lucht opnemen?

 

De link van Sensi die je aanhaalt, die lijkt eerder geschreven om zoveel mogelijk te schrijven in plaats van dat ie handige info geeft.

Er staat bijvoorbeeld in dat je misschien wel eens niet overdag water moet geven omdat dan de waterdruppels op je bladeren als vergrootglazen gaan werken.

Hoeveel mensen ken jij die met een sproeier over het bladerdek gaan?

Een ander argument in het stuk is: Het komt in de natuur ook niet voor, dat planten in de zon water krijgen.

Ten eerste is dat onzin, want ik zie het overdag erg vaak regenen. Dat dan de zon niet op zijn allerfelst tot ons doordringt, ok. Maar de hoeveelheid licht die er vanaf komt, is nog steeds enorm.

Ten tweede staan planten in de natuur niet in potten waar het water blijft staan. Als het in de natuur 's nachts regent, loopt er water langs de wortels en verdwijnt dit grotendeels de diepte in. En bij je tuinplanten in potten dan? Daar valt bij een regenbui zo weinig water op dat kleine oppervlakte. Zelfs bij een flinke regenbui zal er op een 18 liter pot die buiten staat, minder dan een liter vallen. Dit zal aan het bladerdek liggen. Veel blad > nog geen 200 cl. Een stekje > dan zeker meer dan een liter.

In een tentje echter zal het water gewoon in de pot gaan zitten als je ze vlak voor het donker watergeeft. De aarde of welk medium met enige capillaire werking ook, zuigt het op. En omdat de plant 's nachts niet werkt (voor wat betreft stroming dan) blijft het water waar het is: Om de wortels. Die constant nat staan. Niet goed.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hazes,

je verhaal over zuurstof is nou een typisch geval van "ik heb de klok horen luiden, maar ik weet niet waar de klepel hangt"

 

Je ververst de lucht om de zoveel tijd, niet de zuurstof. Dat ook de zuurstof ververst wordt, is een gevolg van de luchtverversing.

Als het alleen om zuurstof zou gaan, dan hoef je eigenlijk niks te doen. Niet af te zuigen, niks. Door het miniscuulste kleinste kiertje komt voldoende zuurstof binnen. Zuurstof die alleen voor de wortels bedoeld is. Niet voor het bladerdek.

 

Je zuigt 'vacuum' ("je creëert onderdruk") om er voor te zorgen dat er geen geurtjes uit je tent ontsnappen. Als je zou kweken waar de geur niks uit zou maken, dan zou je om die reden ook niks hoeven af te zuigen. En ook niet om nieuwe zuurstof binnen te krijgen.

 

Het verversen van de lucht doe je omdat de hoeveelheid CO2 snel afneemt als planten werken. Planten zetten dit CO2 samen met licht om in koolhydraten. Dat is in het kort Fotosynthese (Jij gebruikte dat woord ook ergens, maar foutief). CO2 zit er maar in kleine hoeveelheden in de lucht. iets van 0,03 procent van de lucht is CO2 (zuurstof 23%)

En daarom ververs je de lucht om de zoveel tijd.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb trouwens me afzuiger wel weer van minimaal 50% naar 35/40% moeten zetten omdat de lage buitentemperatuur van de laatste paar dagen niet warmer dan 25 graden in de tent werd

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja met die temp schommelingen blijf je altijd een beetje tweaken, ik kan nu ook niet te hard afzuigen als de lampen uitzijn dan wordt het toch echt te koud. Ook zet ik als de lampen uit zijn de inblaas uit en fan uit. Als er echt toppen opgroeien dan zal er wel wat meer circulatie moeten komen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een ontvochtiger erbij.

Of een kacheltje erin.

 

Te veel vocht als de lampen uit zijn is voor veel mensen een probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb trouwens me afzuiger wel weer van minimaal 50% naar 35/40% moeten zetten omdat de lage buitentemperatuur van de laatste paar dagen niet warmer dan 25 graden in de tent werd

 

Daar zullen velen mee te maken hebben gehad! Sterker nog, de verwarmer sloeg nog maar aan op een bepaald moment bij 25 graden zoals jij aangaf. Het weer is alweer aan het veranderen met oplopende temperaturen.

 

Verder nog on topic. Hoeveel water en voeding die planten zuipen maakt ieder verhaal apart. In een lekbak moet ook veel meer vloeisel ingegooid worden. Omdat een hoeveelheid eigenlijk verspild wordt. In vorm van..verdamping en hoge LV. Fijn tegen spint, maar minder voor je toekomstige toppen (kans op toprotting)- (meeldauw op de bladeren).

 

Een beetje plant zuipt gemiddeld 400 a 500 ml op een dag. Dus reken maar ongeveer uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedrunner

 

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt van de hoge rh als je water erin gooit.

Volgens zwemvis zakt de rh alleen als de planten echt maar dan ook echt droog staan en dus niet meer verdampen en tijdens en vlak na het water geven ziet hij geen verschil in rh in zijn log

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof Zwemvis zijn log zeker, maar de logica lijkt toch ook het volgende aan te geven:

Als er water op de vloer staat, en de lampen kunnen hier op schijnen, dan zal er een redelijke verdamping ontstaan.

En dan lijkt het me dat de RV zal stijgen.

 

Nu is er wel een verschil tussen Relatieve Vochtigheid en Luchtvochtigheid.

Tyfus, waarom heb ik niet beter opgelet op school!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lampen erop kunnen schijnen heb je zeker gelijk maar ik neem aan dat dat het geval niet meer is of wel Pie?

Edited by Dries_grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moet zeggen de laatste keer was het minder vochtig, de eerste keer dat ik water in de lekbak goot kwam er een behoorlijke natte lucht uit de uitblaas. Misschien idd nu dat de bladeren het volledig afdekken dat de hitte vd lamp niet zo op het water komt. Dus ik denk dat ik maar van onder blijf geven want dat is wel lekker makkelijk.

 

Lampen hangen nu trouwens redelijk laag. De hoogste top recht onder de lamp zit op 80cm, tot nu toe zie ik geen problemen. Zo zit het omliggende gewas toch wel redelijk dicht op de lamp.

 

Kan je ook filmpjes posten ? Deze link is ff een test, had ff wat video vd tent gemaakt kan wel handig zijn evt.

 

http://www.wietforum...36560-img-2631/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom alleen te melden dat ze hard groeien, hier en daar een vinger van een blad wat er zo uitziet, ik denk dat die een beetje teveel licht heeft gehad? Zien er wat slapjes uit maar dit zie ik alleen direct onder de lamp bij enkele losse vingers van bladeren.

gallery_42859_18829_1069896.jpg

 

En mijn enige zorg is dus dat het evt te vol is maar ik kan daar nog geen inschatting van maken er is wel al wat top groei, het is iig echt een zwaar oerwoud :lol:. Ook merk ik wel wat verschil in gewicht van potten gister sommigen stonden al droog, sommigen nog niet ik heb dus gewacht met wateren tot vandaag maar er zullen dus altijd planten zijn die meer dorst hebben en planten die wat natter staan?

URL=http://www.wietforum.nl/gallery/image/636689-img-2636/]gallery_42859_18829_1681131.jpg[/url]

 

gallery_42859_18829_1437294.jpg

 

gallery_42859_18829_1907171.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet precies wat er fout is gegaan aan mijn post maar de link niet op klikken dat moet gewoon tekst zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42859_18829_685493.jpg

 

Ik zit nu in begin week 3 bloei, ze zijn echt behoorlijk de hoogte in geschoten de top onder de lamp zit nu op 70cm en hoger kan ik niet meer, er zijn veel planten die aardig boven de rest uit sprieten, moet ik die anders knakken ofzo..? Hier en daar wel een slappe vinger van een blad, geen idee wat dat is.

 

Ik heb eergisteren voor het laatst wortelstimulator meegegeven. Het schema geeft aan nu 2 weken alleen basisvoeding daarna verder met de afharder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de alle uitschieters geknakt, ze kwamen te dicht op de lamp, ook was het veld niet mooi gelijk. Ik hoop dat dit het veld wat egaler gaat maken, tot hoever in de bloei is het ok om de takken te knakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...