Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

*1E Kweekalert* 5X Og Kush Huismerk

Recommended Posts

Ik heb net alvast de RFX-1 in de potten geschud voor later deze week, maar man man man wat komt daar een stof vanaf! Ik raad zeker aan om dit niet (zoals ik) in de huiskamer te doen want het steenwolstof komt overal en gaat ook behoorlijk op de huid irriteren! En een mondkapje is ook geen overbodige luxe achteraf bezien.

 

De nieuwe plantjes zijn nu 11 dagen boven de grond en staan er goed bij, op 2 na. 1 kreeg er na de 1e internode maar 1 blad wat dichtgegroeid zat (??), een conus als het ware. Toen ik zag dat dit niet meer goed kwam heb ik hem maar getopt. De ander heeft een heel moeilijke start gehad maar lijkt nu wel nieuwe blaadjes aan te maken.

 

gallery_45860_18947_840452.jpg

 

gallery_45860_18947_401062.jpg

 

gallery_45860_18947_165042.jpg

 

Gelukkig heb ik naast de 9 Dinafemzaden die zijn opgekomen, nog 3 gratis (jawel!) huismerk Masterkush zaden ontkiemd in grond. Die kunnen, mits goed doorworteld, ook gewoon zo in de RFX-1 gezet worden, dus ik heb nog reserves. De hele operatie van knippen, tent leeghalen, schoonmaken, de nieuwe lekbak erin, de startblokken overpotten in de RFX-1, nieuwe planten in de tent en dan het voorgroeitentje doorlussen aan de afzuiging van de grote tent en gebruiken als droogruimte moet straks wel in één keer gebeuren. Ik zal er hierna waarschijnlijk wel een nieuw topic voor aanmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer zou ik de zaadjes in steenwol ontkiemen dat werkt net zo goed als op aarde en geeft minder troep.

 

Zelfs als de rfx-1 vochtig is irriteert het de huid behoorlijk, heb er ook last van net alsof ik de rode hond heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer zou ik de zaadjes in steenwol ontkiemen dat werkt net zo goed als op aarde en geeft minder troep.

 

Zelfs als de rfx-1 vochtig is irriteert het de huid behoorlijk, heb er ook last van net alsof ik de rode hond heb.

Klopt, ik had deze keer zogenoemde 'spongepots' gekocht (een aanfluiting, leek alsof ze ze daar in bulk binnen krijgen en zelf per 20 in een hersluitbaar zakje doen en zo verkopen), maar die bleken toch een stuk te klein voor het gat dat al in de startblokken voorgesneden was, dus moest ik het aanvullen met wat aarde. Niet ideaal inderdaad, volgende keer ook steenwolpluggen!

 

Ja het is een nasty spulletje, ben al flink met de stofzuiger in de weer geweest maar overal waar ik m'n blote arm op rust voel ik het jeuken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk vooralsnog dat dit maar de laatste foto-update gaat worden, over 6 dagen gaan ze om. Sommigen zijn echt gewoon klaar, een enkele top zou nog even mogen maar de nieuwe planten staan te popelen om de rfx-1 in te duiken.

 

Ik heb, net als bijv. Kaak en Drrr in hun kweek deden, het grootste gedeelte van de fanleaves verwijderd, scheelt me bovendien weer wat werk vóór het knippen.

 

26 dagen groei (lamp 18/6) / 63 dagen (9 weken) bloei (lamp 12/12)

gallery_45860_18789_95138.jpg

 

gallery_45860_18789_210717.jpg

 

Toch best prima 'gesuikerd'?

gallery_45860_18789_127465.jpg

 

Typisch een topje wat verder onderin dat nu pas het licht ziet en misschien nog even zou mogen

gallery_45860_18789_271489.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een leuk knutselprojectje voor de volgende ronde, het maken van een degelijke lekbak voor in de tent, één waar ik ook het vertrouwen in heb om een emmer in leeg te gieten, in tegenstelling tot het meegeleverde tentzeiltje. Ik verlies dan wel 7 cm aan hoogte, maar hoogte is bij m'n huidige kweek ook geen probleem geweest. Bovendien zijn de potten straks maar 11 liter ipv 18.

 

De afmetingen van de bak zijn 81x81x20 cm (lxbxh).

 

Eerst eens beginnen met een geraamte

gallery_45860_18948_101147.jpg

 

Dan kruislings twee lagen isolatieplaat op maat snijden en als bodem voor de vijverfolie

gallery_45860_18948_63831.jpg

 

gallery_45860_18948_511107.jpg

 

Dan beginnen met het netjes leggen van de folie. Met latjes aan de zijkant zet ik het folie klem door het doorheen te schroeven.

gallery_45860_18948_332185.jpg

 

gallery_45860_18948_445301.jpg

 

En als laatst de randjes nog even bijsnijden, voìla!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een prima lekbak, zeker een stuk degelijker dan dat zeiltje wat bij een tent geleverd wordt. Ik ben ondertussen begonnen met mijn tweede ronde op rfx-1. De vorige keer heb ik ingewaterd met een badkuip aangezuurd voedingswater (pH 5.5 + Ec 1.8) echter heb ik gemerkt dat de potten al lang droog waren voordat de stekken aansloegen. Zodoende heb ik dit keer de rfx-1 gespoeld met zuiver kraanwater en peroxide. Daarna heb ik een vat voedingswater aangemaakt van 40 liter en alle stekken via de bovenkant bewaterd.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een prima lekbak, zeker een stuk degelijker dan dat zeiltje wat bij een tent geleverd wordt. Ik ben ondertussen begonnen met mijn tweede ronde op rfx-1. De vorige keer heb ik ingewaterd met een badkuip aangezuurd voedingswater (pH 5.5 + Ec 1.8) echter heb ik gemerkt dat de potten al lang droog waren voordat de stekken aansloegen. Zodoende heb ik dit keer de rfx-1 gespoeld met zuiver kraanwater en peroxide. Daarna heb ik een vat voedingswater aangemaakt van 40 liter en alle stekken via de bovenkant bewaterd.

Heb je letterlijk de rfx-1 in een badkuip gegooid en het daarna in potten geplensd? Denk je dat het beter is om het startblok in de droge rfx-1 te zetten en er dan een ruime hoeveelheid voedingswater overheen te gooien totdat je drain krijgt? of van tevoren inwateren, bijv. in de douche uit laten lekken, dan het startblok erin en nogmaals nawateren eroverheen?

 

Verder zal ik zeker in het begin ook van boven wateren en dan het water ook over het startblok laten lopen. Gewoon insturen met dezelfde waardes, tenzij je afwijkingen aan de plant ziet toch? Volgens mij kun je anders namelijk ook blijven meten, een uur later is bijv. de PH in het medium alweer een stuk hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, de eerste ronde heb ik de rfx-1 droog in de potten gedaan die ik onder de douche heb gezet. Het aangezuurde voedingswater heb ik met emmers uit de badkuip geschept en gemiddeld 20 liter per 11iliterpot ingewaterd. Daarna heb ik de stekken in de startblokken erin gezet en ben via de bovenkant begonnen met voeden toen de planten onder de lamp werden gezet. Het duurde erg lang voordat de planten aansloegen.

 

De huidige keer heb ik twee wasmanden van ieder 40 liter gevuld met water en peroxide en daar heb ik de rfx-1 in gekiept met de wortels van de vorige ronde er nog in. Vervolgens heb ik het enigszins laten opdrogen tot het klef was en in de potten gedaan. Daar de stekken in startblokken opgezet, 40 liter voeding aangemaakt (pH 5.6 Ec 1.8) en heb via de bovenkanten de planten gegeven. De drain meet ik niet maar gebruik ik om de droogste planten nat te houden en de wortels op gang te krijgen.

 

Verder is het steeds insturen met deze waarden:

 

Groei: pH 5.5 Ec 1.5

Bloei pH 5.7 Ec 1.5.

 

De Ec moet je even mee spelen, de vuist regel is dat je niet te hoog in de voeding wilt zitten en de drain meten is niet perse nodig inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom drain niet meten?

Kun je op rfx geen ophopingen krijgen van zouten net zoals bij slabs?

 

Als je daar met een hogere ec blijft insturen dan dat de planten gebruiken loopt je ec flink op ik de slabs.

 

Maar weet niet of dat ook zo is op rfx :P

 

Mijn mening: af en toe een x je drain meten = weten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet alleen dat de meeste rfx-1 kwekers de drain niet meten en steeds insturen met eerdergenoemde waarden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is rustig op het forum!

 

@Dilago (en andere rfx-gebruikers), morgen ga ik de startblokken in m'n rfx zetten en om geen belachelijke hoeveelheden voeding door het riool te spoelen had ik het volgende in gedachte, onder de douche met gewoon kraanwater de 9 potten volledig doorspoelen en uit laten lekken (dat ook al het stof een beetje eruit spoelt). Dan de startblokken erin, en dan de juiste verhouding voeding / ph aanmaken en dit er overheen spoelen totdat ik drain heb.

 

Juiste aanpak? Het is nieuwe rfx dus kurkdroog ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een prima aanpak, ik heb hetzelfde gedaan met als enige verschil dat ik peroxide door het kraanwater heb gedaan. Dit waren ze na drie dagen.

 

gallery_6495_18670_226167.jpg

 

En bij wijze van test heb ik een aantal planten ook op steenwol slabs gezet.

 

gallery_6495_18670_106458.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ik zie dat het niet aan mij ligt dat er op steenwol zoveel algengroei plaatsvindt :likken: Heb hetzelfde namelijk. Mooi dan ga ik dat plan volgen, straks alvast de 9 potten onder de douche en uit laten lekken.

 

Zo zien ze d'r bij mij nu uit, écht klaar om morgen, als de tent leeg is, de rfx in te duiken.

gallery_45860_18947_134345.jpg

 

gallery_45860_18947_121806.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een prima start om ze al zo ver geworteld te hebben! Algengroei hoort er bij,na een tijdje let je er niet eens meer op. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ukkies heb je daar, succes met knippen morgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ukkies heb je daar, succes met knippen morgen :)

Vandaag is alles geknipt, maar wat een hel was dat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De zaden zaten werkelijk OVERAL, honderden zaden hebben we uit de toppen verwijderd!!

 

Wat een clownfiesta was deze oogst, ik heb dit keer meer aan mijn pincetten dan m'n schaartjes gehad!

 

900 gram nat, is wat er uiteindelijk is overgebleven. Maar het meeste is wel echt supercompact, echter heb ik de toppen wel flink moeten openvouwen om al het zaad te verwijderen, echt monnikenwerk dus. Nu maar even afwachten wat er overblijft, zeer benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkoop je ze als huismerk zaadjes op internet :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, wow... En jammer man. Volgende ronde goed uitkijken voor mannenbloemen, gezien de hoeveelheid en de staat (mooi bruin, mature zaad) en dat ze diep zaten in toplen zijn ze al in een vroeg stadium bestoven, zo'n 5 weken voor oogst al.

 

Hermazaadjes kunnen leuk zijn om diverse ontkiemmethoden te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, wow... En jammer man. Volgende ronde goed uitkijken voor mannenbloemen, gezien de hoeveelheid en de staat (mooi bruin, mature zaad) en dat ze diep zaten in toplen zijn ze al in een vroeg stadium bestoven, zo'n 5 weken voor oogst al.

 

Hermazaadjes kunnen leuk zijn om diverse ontkiemmethoden te proberen.

Wat valt er eigenlijk nog te zeggen over de kwaliteit van de wiet die van herma's in het algemeen afkomt? De eerste testroker van (wat eerder gedroogde topjes) mijn wiet zegt over de smaak: zacht en mild. Ouwe Rocker mistte zijn suikertjes al en inderdaad, bij het knippen was de eerder aanwezig plakkerigheid een héél stuk minder.

 

De geur die er momenteel vanaf komt is nog misselijkmakend scherp, chemisch, kruidig. Alles heeft de afgelopen dagen bij een veel te hoge LV te drogen gelegen. Ik heb nu mijn kleine pc-fan als actieve uitblaas geïnstalleerd en hiermee zakte de LV al direct van 80 naar 65% in een half uurtje.

 

gallery_45860_18789_789183.jpg

 

gallery_45860_18789_571658.jpg

 

gallery_45860_18789_755959.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...