Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

*1E Kweekalert* 5X Og Kush Huismerk

Recommended Posts

Sinds de vorige update een paar kleine ontwikkelingen. Ik heb een PC-fan toegevoegd om wat airflow in m'n tentje te krijgen, deze draait mee op de schakelklok van de lamp. En ik heb m'n eerste knakjes uitgevoerd omdat 1 plant (op de vorige fotos linksachter) wat harder groeide dan de rest en zo houd ik alles op dezelfde hoogte.

 

Omdat verschillende bronnen de term 'bloei' anders interpreteren (de één zegt vanaf het moment 12/12, de ander pas bij zichtbare bloei beginnen met tellen), zet ik er vanaf nu wat duidelijker bij dat ik vanaf 12/12 bedoel.

 

De planten krijgen nu om de dag 1 liter water (soms om de 2 dagen, op gevoel) + Plagron terra Grow (helft aanbevolen hoeveelheid ivm minerale voeding vanuit de growmix-aarde). Ik ga denk ik pas bij echt zichtbare bloei lichtjes beginnen met Terra Bloom.

 

De temperatuur houdt zich mooi tussen de 21 - 27 graden en de LV schommelt tussen 35-45%. Mooi om te zien dat de planten heel goed in staat zijn zelf een stabiele temp. te creëren. Ik hoef momenteel echt nog maar minimaal af te zuigen, terwijl ik in het begin op maximale afzuiging temperaturen boven de 30 graden had in m'n tentje.

 

26 dagen groei (lamp 18/6) / 3 dagen bloei (lamp 12/12): PC-fan (140mm 12v, max 200m3/h) toegevoegd, de plant linksachter ga ik verplaatsen naar het midden en lichtjes knakken.

gallery_45860_18789_504006.jpg

 

De knakjes:

gallery_45860_18789_317565.jpg

 

26 dagen groei (lamp 18/6) / 9 dagen bloei (lamp 12/12)

gallery_45860_18789_1094090.jpg

 

En een plaatje met de lamp uit:

gallery_45860_18789_531225.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit maar ik denk dat er wel een plant uit mag om het niet te vol te laten worden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi mooie setup ! heb een vraagje geeft die pc fan genoeg wind in je tentje?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit maar ik denk dat er wel een plant uit mag om het niet te vol te laten worden.

 

@Dilago Ik zou het erg zonde vinden om in dit stadium nog een plant weg te gooien. Ze staan nu 11 dagen op 12/12. Onderstaande fotos geven misschien een ander perspectief, ik kan een paar takken nog richting wat open ruimte knakken. Ik wil vanaf zichtbare bloei onderin zeker nog wat dieven, ook om het water geven wat gemakkelijker te maken.

 

gallery_45860_18789_295004.jpg

 

gallery_45860_18789_167880.jpg

 

 

hi mooie setup ! heb een vraagje geeft die pc fan genoeg wind in je tentje?

 

@Mr. Green Deze fan verplaatst volgens de specs op 12v zo'n 200 m3/u en is fluisterstil, ter vergelijking, een clipfan van 15cm verplaatst ook 200 m3/u maar maakt meer toeren en is derhalve een stuk luider. Bovendien bevestig je die aan het frame van je tent waardoor het trillingen mee kan geven. In principe zou het ook zonder fan kunnen maar hiermee is de temp. in de tent regelmatiger en het zorgt voor een mooi briesje over het bladerdek. Ik heb hem opgehangen aan 2 stukken buigzaam stroomdraad.

 

Verder heb ik een web-it net besteld, hopelijk begin volgende week erin hangen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een indica dominante, dan zal het wel meevallen. Zolang het licht ook onderin kan komen is het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar maakt meer toeren en is derhalve een stuk luider.

Jou verhaal incl. de rekensom, klopt.

Maar een pcfan maakt toch echt veel meer toeren hoor..

 

Het verschil zit hem in de gebruikte lager vooral.

Die pcfan, die draait op een een vloeibaar lager.

Dat is een stuk stiller, dan een droge lager. En gaat veel langer mee..

 

Een groot nadeel van de PC fan is dat hij niet zwenkt.. :(

En daar door niet alles kan bestrijken.

 

Maar daar gaat deze jongen vast nog wel wat op verzinnen, (als tie eindelijk tenminste weer tijd kan vinden om verder te knutselen met Arduino..:( zo leer ik het nooit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is inderdaad even een ander aangezicht.

Succes met je dames man.

Thnx, volgens mij gaat dat helemaal goed komen!

 

Ik heb net alles nog even rigoreus geknakt, dit zal waarschijnlijk één van de laatste keren zijn vóór de zichtbare bloei zich aandient. Verder merk ik dat om de dag een liter per plant niet meer genoeg is omdat de blaadjes dan een beetje beginnen te hangen. Ik verhoog het watergift nu en ga ze dagelijks 750 ml + Plagron Bloom (helft aanbevolen hoeveelheid) geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel water joh? En ik maar 'men benne zuunig' doen, omdat ik overal lees dat minder beter is dan meer.

 

Met de LED zit ik op 100ml per dag ongeveer.

Misschien toch te weinig dan.

Heb 1 plant ooit een keer zien hangen na droge periode.

Zolang ze niet gaan hangen hebben ze voldoende water toch?

 

Ziet er goed uit hoor, zou hier meer vertrouwen in hebben dan die soepstengels hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even in de 3e week 12/12 flink dieven dan komt het ligt ook onderin en gaat het helemaal goedkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gister een elastisch netje gespannen en even vluchtig één en ander er onder geleid, zojuist toen de lamp aanging heb ik alles wat preciezer onder het net geleid en deels geknakt.

 

26 dagen groei (lamp 18/6) / 15 dagen bloei (lamp 12/12)

gallery_45860_18789_19463.jpg

 

gallery_45860_18789_507077.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel water joh? En ik maar 'men benne zuunig' doen, omdat ik overal lees dat minder beter is dan meer.

 

Met de LED zit ik op 100ml per dag ongeveer.

Misschien toch te weinig dan.

Heb 1 plant ooit een keer zien hangen na droge periode.

Zolang ze niet gaan hangen hebben ze voldoende water toch?

 

Ziet er goed uit hoor, zou hier meer vertrouwen in hebben dan die soepstengels hier.

Ik til de pot altijd even op en voel in de aarde, nu had ik 2 dagen achter elkaar 1 liter en 750 ml gegeven, maar vandaag sla ik toch weer een dagje over want ze voelen nog nat zat. Met aarde blijft het toch ook een beetje op gevoel en goed blijven kijken.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ik gaf in dit stadium 7 Liter om de dag er verdampte ook een heleboel

 

ben wel benieuwd wat die OG kush van jouw gaan doen. is toch wel een erg gehypt soortje

maar der zijn zo veel verschillende

Ik zag dat jij met 90 literkuipen werkt dus dan is die hoeveelheid per keer niet zo gek.

 

In videos van

'flushen' ze na 16 dagen bloei (12/12) de plant met een hoeveelheid water ter grootte van het medium, en laten de plant dan 5 dagen droogtrekken. Zijn er meer mensen fan van deze methode? Het zou de bloei bevorderen.

 

26 dagen groei (lamp 18/6) / 18 dagen bloei (lamp 12/12)

gallery_45860_18789_594075.jpg

 

'Zichtbare' bloei:

gallery_45860_18789_243021.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ziet er dikke prima uit zo .

 

ghs kweken op hydro met dat spoelen .

dat is op grond niet mogelijk denk ik .

 

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een foto update, eigenlijk verloopt alles vlekkeloos.

 

Temperaturen zitten netjes tussen de 20-27 graden, LV rond 35-45%

 

Ik geef nu 750ml water per dag + Terra Bloom, over een weekje (4 weken 12/12) ga ik eens beginnen met het toevoegen van Green Sensation.

 

Verder heb ik tot vandaag nog flink wat lopen dieven, al het spul waarvan ik denk dat het toch maar fluff gaat worden en wat amper licht krijgt, zo kunnen de planten zich focussen op de grotere toppen. Her en der nog wat takken proberen te leiden met wat tie-wraps aan het net.

 

26 dagen groei (lamp 18/6) / 23 dagen bloei (lamp 12/12)

gallery_45860_18789_314031.jpg

 

gallery_45860_18789_227465.jpg

 

gallery_45860_18789_530013.jpg

 

gallery_45860_18789_675257.jpg

 

gallery_45860_18789_359742.jpg

 

Verder ben ik nog wat aan het knutselen geweest met houten latjes en horgaas om alvast een droogrek te maken voor in m'n voorgroeitentje. Ik heb er nu twee, zal waarschijnlijk wel genoeg zijn. Ze steunen op van die meegeleverde clipjes aan het geraamte.

 

gallery_45860_18789_587916.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update, voornamelijk foto's. Zit nu op 31 dagen lamp 12/12.

Lastig weekje met die hogere temperaturen buiten. Het wordt bij mij binnen al snel 25-26 graden en die lucht blaast mijn tentje passief in. Gelukkig koelt het in de avonden redelijk snel af en lukt het me vooralsnog om de temp rond de 29-30 graden te houden met de lamp aan.

 

Ik geef nog steeds tussen 800-1000ml water per plant + Bloomvoeding, sinds 2 dagen voeg ik daar ook Green Sensation toe, een all-in-one topbooster (vergelijkbaar aan PK 13/14 denk ik) voor de laatste 5 weken bloei.

 

Ik heb nog even een EC-metertje op de kop weten te tikken zodat ik even kan kijken hoe hoog de ec is met deze gecombineerde voeding. Deze moet ik nog binnen krijgen.

 

PH in is rond de 6,5

 

26 dagen groei (lamp 18/6) / 31 dagen bloei (lamp 12/12)

gallery_45860_18789_849848.jpg

 

gallery_45860_18789_162976.jpg

 

gallery_45860_18789_425712.jpg

 

gallery_45860_18789_115820.jpg

 

gallery_45860_18789_183160.jpg

 

gallery_45860_18789_187928.jpg

 

gallery_45860_18789_62297.jpg

 

gallery_45860_18789_516115.jpg

 

Als jullie nog op- of aanmerkingen hebben, ik hoor ze graag! Tot de volgende update.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie topvorming, maar wel een wat verschillende opbouw. Zijn dit nu pheno-verschillen of komt dit puur omdat de toppen met al die bladvorming direct onder de lamp staan?

 

Vanaf de bulb (400 watt) gemeten hangt deze nu precies 40 cm van de top direct eronder vandaan en ook heb ik een pc-fan die de lucht eronderdoor blaast.

 

De top met een open structuur, bevindt zich helemaal aan de zijkant tegen het tentdoek:

gallery_45860_18789_205765.jpg

 

De toppen direct onder de bulb:

gallery_45860_18789_322763.jpg

 

gallery_45860_18789_401777.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is phenoverschil, de planten staan er bijzonder mooi bij! Houden zo!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is phenoverschil, de planten staan er bijzonder mooi bij! Houden zo!

Goed om van jou te horen, thanks! Ik hou jouw kweekje ook nauwlettend in de gaten, ik wil het eigenlijk in het klein gaan kopieren in m'n tent, dus 9x11 liters op 90x90cm, moet kunnen lijkt me. Jij bent m'n leidraad wat betreft m'n volgende kweekje.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten zien er goed uit, nog zo'n 5 weken bloei vanaf nu?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten zien er goed uit, nog zo'n 5 weken bloei vanaf nu?

Voor deze soort staat in de beschrijving dat ze 7-8 weken bloeitijd nodig hebben. Moet ik er vanuit gaan dat ze daar 'zichtbare' bloei mee bedoelen of vanaf het moment 12/12? Precies 2 weken geleden zag ik in ieder geval voor het eerst zichtbare bloei, dus in theorie zouden ze nu inderdaad nog 5-6 weken moeten. Natuurlijk zal ik me eerder baseren op de uiterlijke kenmerken; trichomen, status van het blad, wateropname etc.

 

Gisteren heb ik voor het eerst de gecombineerde voeding gemeten met een EC-meter. Op 5 liter voegde ik de aanbevolen hoeveelheid Plagron Terra Bloom (25ml) + Green Sensation (5ml) toe; de EC-meter gaf 1.81 aan. Is dit hoog voor een kweek op aarde? En wanneer ik het omlaag moet brengen, is het dan beter om de basisvoeding of de topbooster (Green Sensation) te verlagen?

 

Ik moet zeggen dat er nog vrij weinig geur van de planten af komt. Alleen als ik het blad/stengels aanraak kan ik het goed ruiken.

 

Nog een foto bij nacht:

gallery_45860_18789_651856.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Ec van 1.8 is wel fors maar ze kunnen het nog hebben. Wat is de Ec van je kraanwater?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Ec van 1.8 is wel fors maar ze kunnen het nog hebben. Wat is de Ec van je kraanwater?

EC van kraanwater is slechts 0,4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...