Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

*1E Kweekalert* 5X Og Kush Huismerk

Recommended Posts

Het zit je niet mee. Om deze reden kweek ik Amnees uit stekken. Spint is ook kut, maar daar kan je wat tegen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit je niet mee. Om deze reden kweek ik Amnees uit stekken. Spint is ook kut, maar daar kan je wat tegen doen.

Volgende keer minder water en minder voeding, nu ben ik voluit gegaan met de aanbevolen hoeveelheden omdat de planten eruit zagen alsof ze het prima aan konden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ligt het puur aan de genetica, de planten staan er immers hartstikke mooi bij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon niet meer bezuinigen op zaden en huismerk laten voor wat het is. Die 2 euro per zaadje die je bespaart ofzo doet er uiteindelijk niet zoveel toe. Niet dat de grote namen 100% garantie geven maar die hebben wel een naam hoog te houden.

 

my 2 cents :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ligt het puur aan de genetica, de planten staan er immers hartstikke mooi bij?

Ja ik weet het ook niet, ik heb nergens van tevoren over Kush gelezen dat er een verhoogde kans op herma's en toprot kan bestaan. Misschien zijn het de huiszaadjes en had ik voor een sterker zaadhuis moeten gaan ?

 

Stekken is eigenlijk geen optie, ik heb geen contacten die mij stekken kunnen leveren en voor zelf maken heb ik een extra tent + lamp nodig en daar heb ik ook de ruimte niet voor. Ben dus wel tot zaad veroordeeld, wat opzich geen probleem zou moeten zijn.

 

Zou gewoon niet meer bezuinigen op zaden en huismerk laten voor wat het is. Die 2 euro per zaadje die je bespaart ofzo doet er uiteindelijk niet zoveel toe. Niet dat de grote namen 100% garantie geven maar die hebben wel een naam hoog te houden.

 

my 2 cents :)

Ik heb nu zaden van Dinafem, wél weer een soortje (Critical Kush) dat met Emerald OG Kush gekruist is. Maar er gaat straks een hoop anders zijn, het medium, de voeding, de manier van water geven, de grootte en m'n opgedane kennis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ligt het puur aan de genetica, de planten staan er immers hartstikke mooi bij?

Ja ik weet het ook niet, ik heb nergens van tevoren over Kush gelezen dat er een verhoogde kans op herma's en toprot kan bestaan. Misschien zijn het de huiszaadjes en had ik voor een sterker zaadhuis moeten gaan ?

Alhoewel het nooit uit te sluiten is kan je dat veel beter doen. Ga bijvoorbeeld voor Shackzilla, dat is een een goeie opbrenger waar ik nog nooit rot in gehad heb.

Stekken is eigenlijk geen optie, ik heb geen contacten die mij stekken kunnen leveren en voor zelf maken heb ik een extra tent + lamp nodig en daar heb ik ook de ruimte niet voor. Ben dus wel tot zaad veroordeeld, wat opzich geen probleem zou moeten zijn.

Het hoeft geen probleem te zijn en als je kwaliteitszaad koopt zoals Shackzilla dan verklein je de kans op ellende nog meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ligt het puur aan de genetica, de planten staan er immers hartstikke mooi bij?

Ja ik weet het ook niet, ik heb nergens van tevoren over Kush gelezen dat er een verhoogde kans op herma's en toprot kan bestaan. Misschien zijn het de huiszaadjes en had ik voor een sterker zaadhuis moeten gaan ?

Alhoewel het nooit uit te sluiten is kan je dat veel beter doen. Ga bijvoorbeeld voor Shackzilla, dat is een een goeie opbrenger waar ik nog nooit rot in gehad heb.

Stekken is eigenlijk geen optie, ik heb geen contacten die mij stekken kunnen leveren en voor zelf maken heb ik een extra tent + lamp nodig en daar heb ik ook de ruimte niet voor. Ben dus wel tot zaad veroordeeld, wat opzich geen probleem zou moeten zijn.

Het hoeft geen probleem te zijn en als je kwaliteitszaad koopt zoals Shackzilla dan verklein je de kans op ellende nog meer.

"k h heb nu natuurlijk al 70 euro aan deze zaden uitgegeven, ik ga het hiermee eerst ff proberen. Maar ik neem het wel mee voor de toekomst, mocht het echt slecht uitpakken met m'n nieuwe zaden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik der nog een pc fannetje of 2 bijhangen

Je leest m'n gedachten, hier zat ik gister toevallig ook al aan te denken. Gewoon zo'n zelfde ernaast voor wat extra circulatie.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb sinds een weekje bij 2-3 toppen in het midden de volgende bladproblemen:

 

gallery_45860_18789_229641.jpg

 

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het komt alleen bij de middelste plant voor. Ik loop richting het einde, over een paar dagen staan ze 8 weken in bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lamp indien mogelijk iets hoger,en meer ventilatie

Edited by toerist123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we nog even met laatste wekelijkse update, ik heb besloten dat volgende week vrijdag de schaar erin gaat! Dit om ruimte te maken voor een gezond stelletje nieuwe planten op RFX.

 

De afgelopen dagen ben ik al wat aan het afbouwen geweest met de voeding, sowieso gisteren gestopt met Green Sensation. Ik geef nu nog een paar dagen minimaal Bloom mee en dan zal ik ze nog een weekje spoelen met afgezuurd water. De LV heb ik de laatste week weer goed onder controle weten te krijgen door het watergift terug te schroeven. Aan de planten is nu ook goed te zien dat ze omschakelen richting het einde, de bladeren worden wat lichter en van onderuit beginnen er langzaam wat te verdorren.

 

Nog wat fotootjes:

26 dagen groei (lamp 18/6) / 56 dagen bloei (lamp 12/12)

gallery_45860_18789_1010800.jpg

 

Sommige toppen zitten al vol met bruine pistels

gallery_45860_18789_382419.jpg

 

gallery_45860_18789_256780.jpg

 

gallery_45860_18789_95579.jpg

 

Anderen lijken nog wel eventjes te kunnen

gallery_45860_18789_153866.jpg

 

gallery_45860_18789_39983.jpg

 

gallery_45860_18789_708296.jpg

 

Dat was hem weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar was ik al bang voor...

Waar is het suiker...?? :search:

Geen thc ben ik bang voor..

Het enige wat je kunt oogsten is herma zaad.

 

Sorry dat ik zo hard ben,

maar jou reactie bij Dilago was ook niet leuk.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er indd beetje weinig bepoederd uit, kan ook aan de foto liggen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar was ik al bang voor...

Waar is het suiker...?? :search:

Geen thc ben ik bang voor..

Het enige wat je kunt oogsten is herma zaad.

 

Sorry dat ik zo hard ben,

maar jou reactie bij Dilago was ook niet leuk.

Ik heb geen problemen met recht door zee en eerlijke reacties hoor, er staat immers niet in de huisregels van dit forum dat iedere reply met een laagje suiker bedekt moet worden. Zo ook niet bij Dilago, die in zijn topic de laatste 2 pagina's nog veranderlijker dan het hollandse weer was met zijn conclusies en toekomstplannen. Dan mag daar best wat van gezegd worden.

 

Ik denk dat de foto's enigszins vertekenen omdat ik het licht van de flits behoorlijk wat had teruggeschroefd. Ik heb al wat proeftopjes geknipt die nu liggen te drogen, dan zullen we eens kijken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De natuur, doet niet voor niets..

Alles heeft een reden en een gevolg..

 

De reden, dat ons geliefde plantje THC aanmaakt, is omdat ze graag stuifmeel wil opvangen om bevrucht te worden.

Als dat is geslaagd, stopt dat onmiddellijk.

 

Jou hokje is helaas totaal bestoven en zal geen tot zeer weinig THC hebben geproduceerd.

Je zou de totale oogst nog kunnen omzetten in olie.

maar verder is het niets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is duidelijk te zien dat deze wiet flink bestoven is, mooie dikke toppen die niet te roken zijn: het tyipische kweken met goedkoop zaad verhaal. Niet willen investeren wel willen incasseren. Zoiets banaals niet eens kunnen herkennen en dan al grootse plannen hebben om op rfx-1 te gaan kweken. Een plan gedoemd om te mislukken<---- Zulke reacties krijg je van mij niet Pindarots, want ik kom hier niet om te bewijzen dat aarde, kokos, of steenwol de beste club is. Dus ik wens je succes, want het is geen hogere wiskunde.

 

Het gaat mij er om hoe ik het gemakkelijkste mooie dikke toppen kan kweken zonder spint, rot en zaad. Dat is en blijft het einddoel van mijn insteek om te kweken en hoe ik daar het beste kom ben ik niet dogmatisch in. Dat het hier niet gewaardeerd wordt dat ik van medium wissel net zo gemakkelijk als van broeken zal me aan mijn reet roesten. Dat jij denkt mij te kunnen vertellen hoe ik moeten kweken zegt weinig over mij maar veel over jou. Er staat nergens in de forumregels dat ik verplicht ben mij bij een medium en een medium alleen te houden noch dat ik me moet conformeren aan de regels die andere users voor me bedenken.

 

Het gaat mij slechts om Rome te bereiken en dat lukt je niet door te bezuinigen op zaad. Dat wil jij niet geloven omdat je weigert te investeren in goeie genetica en daar zal de rfx-1 je niet tegen beschermen. Desondanks, succes met de hermafrodieten, deze en de komende generatie.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is duidelijk te zien dat deze wiet flink bestoven is, mooie dikke toppen die niet te roken zijn: het tyipische kweken met goedkoop zaad verhaal. Niet willen investeren wel willen incasseren. Zoiets banaals niet eens kunnen herkennen en dan al grootse plannen hebben om op rfx-1 te gaan kweken. Een plan gedoemd om te mislukken<---- Zulke reacties krijg je van mij niet Pindarots, want ik kom hier niet om te bewijzen dat aarde, kokos, of steenwol de beste club is. Dus ik wens je succes, want het is geen hogere wiskunde.

 

Het gaat mij er om hoe ik het gemakkelijkste mooie dikke toppen kan kweken zonder spint, rot en zaad. Dat is en blijft het einddoel van mijn insteek om te kweken en hoe ik daar het beste kom ben ik niet dogmatisch in. Dat het hier niet gewaardeerd wordt dat ik van medium wissel net zo gemakkelijk als van broeken zal me aan mijn reet roesten. Dat jij denkt mij te kunnen vertellen hoe ik moeten kweken zegt weinig over mij maar veel over jou. Er staat nergens in de forumregels dat ik verplicht ben mij bij een medium en een medium alleen te houden noch dat ik me moet conformeren aan de regels die andere users voor me bedenken.

 

Het gaat mij slechts om Rome te bereiken en dat lukt je niet door te bezuinigen op zaad. Dat wil jij niet geloven omdat je weigert te investeren in goeie genetica en daar zal de rfx-1 je niet tegen beschermen. Desondanks, succes met de hermafrodieten, deze en de komende generatie.

Oké bedankt voor je input. Ik heb voor de volgende ronde zaad van Dinafem, veel mensen op dit forum zijn erg tevreden over hun zaden (gebruik de search maar eens), Heb toch zo'n 70 euro voor 10 afgetikt dus goedkoop vond ik ze niet.

 

Wat betreft herma's; volgende ronde ga ik me nog strenger toeleggen op het watergift en de hoeveelheid voeding ietwat terugschroeven (en overstappen op merk Canna). Ook beter inspecteren en sneller herkennen. Met 9 planten kan ik het me iets beter permitteren om er 1 uit te trekken wanneer nodig. Ook voeg ik wat luchtcirculatie toe nog en ik ga van onderen water geven t.z.t.

De natuur, doet niet voor niets..

Alles heeft een reden en een gevolg..

 

De reden, dat ons geliefde plantje THC aanmaakt, is omdat ze graag stuifmeel wil opvangen om bevrucht te worden.

Als dat is geslaagd, stopt dat onmiddellijk.

 

Jou hokje is helaas totaal bestoven en zal geen tot zeer weinig THC hebben geproduceerd.

Je zou de totale oogst nog kunnen omzetten in olie.

maar verder is het niets

De toppen voelen nochtans behoorlijk plakkerig aan, ik denk dat het wel meevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker toch een beetje feedback of niet dan? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De natuur, doet niet voor niets..

Alles heeft een reden en een gevolg..

 

De reden, dat ons geliefde plantje THC aanmaakt, is omdat ze graag stuifmeel wil opvangen om bevrucht te worden.

Als dat is geslaagd, stopt dat onmiddellijk.

Sorry rocker maar dat is compleet lariekoek. Als je dan zo hard commentaar wil geven zorg dan dat het niet onzin is. THC heeft nul komma nul met stuifmeel opvangen te maken (is voor bescherming van de zaadjes tegen licht, beestjes en beesten). Best wel raar dat een wietkweker niet weet hoe een wietplant voortkweekt en wat THC is (een van de vele secondary metabolites in de trichomes die niets met stuifmeel opvangen te maken heeft... gelukkkg maar, wordt anders een beetje moeilijk cbd soorten te bestuiven).

 

Ik bestuif elke ronde vele planten, al enkele jaren, al mijn planten (deels natuurlijk). Er is in de laatste fotos helemaal niets in pindarots' zijn toppen dat wijst op hermas. Kan best zijn dat er wat zaad inzit, dat is zo niet uit te sluiten maar nee, zo eenvoudig en gelijkmatig gaat bestuiven van iedere top van onder naar boven niet. Die bruine haren hebben in dit geval duidelijk een andere oorzaak.

 

De stigmas (de haartjes die jullie pistils noemen) vangen het stuifmeel op. Die sterven dan af, beginnend op het punt waar de stuifmeel de stigma raakt. Dat verschil is heel duidelijk. Binnen enkele dagen beginnen de pistils (wat jullie de calyx noemen) te zwellen, en binnen een week of twee kun je ze zien zitten. Duurt 4-5 weken voordat je daadwerkelijk zaad hebt.

 

Het is 100% zeker geen OG Kush maar wel een hele nette eerste kweek. Pas op dat ze niet gaan rotten met het aankomende klote weer. Vetste cola even open buigen en inspecteren.

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindt het ook jammer voor je ! Met degelijke genetica in je tent draai je een topronde.

Zo te zien heb je het kweken wel onder de knie ;)

 

 

Vindt het vaag dat veel 'nieuwe members' vaak vergeten dat dit forum ook een shop heeft.

Je kan hier heel wat mooie genetica krijgen, 25euries voor 5 fem zaden.

Nog nooit heb ik probs gehad met zaden van Sannie&Friends.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten hebben net zo veel trichomen als de jouwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook net zoveel zaad? :innocent:

 

Geintje Pindarots123, prima kweekje hoor! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sativied

 

Ik heb nooit anders geweten/geleerd, dan dat het plantje hars aanmaakt om het stuifmeel op te vangen..

En als ze nog niet is bestoven, maakt ze hoe verder ze in de tijd komt steeds meer hars aan,

 

En in dat hars, zit de door ons zo gewaardeerde werkzame stoffen.

Echter, als ze wel is bestoven, dan stopt dat proces..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja... zoals het probleem met de meeste dingen die wietkwekers "weten" of "geleerd" hebben:

"It ain't ignorance causes so much trouble; it's folks knowing so much that ain't so." - Ben Franklin.

 

Cannabis maakt geen "hars" en geen harskliertjes (trichomes) aan om stuifmeel te vangen. Dat vertellen overheidsites wel aan scholieren en dergelijke... Ik wil niet lullig doen maar jezus ik hoop dat je een uitzondering bent anders is het hier wel heel erg gesteld.

 

Ooit gehoord van een stempel? Ook wel stigma genoemd. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stempel_(plant)

Dat zijn in cannabis de witte haartjes in de bloemen die later oranje-bruin worden. Die zijn er om de stuifmeel op te vangen en niet voor de sier.

 

Die komen per paar uit een ovule (baarmoedertje lol), wat samen de pistil heet. Nummer 8 in het plaatje:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/Cannabis_sativa_Koehler_drawing.jpg/1602px-Cannabis_sativa_Koehler_drawing.jpg

Aan het ondereinde van die witte haartjes vormt na bestuiving van die witte haartjes het zaadje.

 

Daaromheen zit een "bract" gewikkeld (wat wietkwekers een calyx noemen, ook prima), en daarop zitten de meeste trichomes, om de de zaadontwikkeling en het resultaat, het zaadje, te beschermen tegen (uv) licht, insecten en herbivoren. De plant kan zich niet voortplanten met het stuifmeel dat aan trichomes blijft plakken. Cannabis maakt niet minder trichomes aan na bestuiving, wel minder calyxen.

 

Als je eigenwijs wil blijven doe dan dat aub, voor je eigen bestwil, over aptus of bio vs hydro of zo en niet de bloemetjes en de bijtjes van cannabis want nogmaals, beetje raar dat er wietkwekers zijn die niet weten hoe een wietplant zich voortkweekt. En dat is een major understatement.

Edited by Sativied
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...