Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Racker gooit z'n verhoudingen naar meer N tegen het eind toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slepen met aarde wordt niemand blij van, dat is ook zeker een van de redenen dat ik nu met steenwol aan het stoeien ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwoah, kan me er niet zo druk om maken.

Beetje beweging op zn tijd is goed voor je.

Als t nou om 100 zakken per keer ging was t een ander verhaal... maar zoals nu 50 zakjes per jaar is toch wel te doen?

Bij de GS schuiven ze de boel gewoon met de heftruck op n palletje de bus in, op de zaak hoef ik ze dan alleen nog ff naar boven te brengen, en 10 weken later weer terug naar beneden

Denk dat t gesleep met water nog meer energie kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de begane grond is het wel te doen ja, maar als je het allemaal een trap op moet sjouwen en later na de kweek via diezelfde trap weer moet lozen gaat dat tegenstaan. Bij mij althans.

 

Die 18literpotten wegen er in, zeker als ze nog wat nat zijn en dat moet allemaal weer de trap af. Vreselijk gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je aarde ook gewoon hergebruiken natuurlijk, niks geen gesleep.

Alleen opwaarderen met wat lekkers van moeder natuur.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaak : volgens mij deed hij dat ook idd. normaal als ik op aarde kweek geef ik gewoon de laatste week alleen maar water maar ik heb racker volgens mij zelf horen zeggen dat water alleen vergif is . ik ga in de laatste week gewoon vloeden met start voeding.

 

dilago :Dat zeg je precies goed : 1 van de redenen ;)

 

 

scirocco : dat is dus juist het probleem, als het maar een paar zakjes zijn maakt het niet uit even wat heen en weer te slepen ;)

Het is natuurlijk niet alleen het slepen , er zijn veel meer voordelen.

Met pito / rfx is het automatiseren veel makkelijker , je planten staan eigenlijk nooit of niet snel te nat .

De pito kan niet meer vocht vasthouden dan het vast kan houden , aarde daarin tegen word blubber als het te nat word.

Pito/rfx is veel makkelijker te sturen , bij aarde heb je altijd te maken met een buffer.

Normaal gaat er 100 l aarde in 1 doos , bij rfx zit er 240 l in een doos. zo zijn er voor mij genoeg voordelen om over te stappen naar rfx ;)

 

dilago : trap op en trap af met je spullen is altijd ff klote maar als je het dan voor mekaar hebt geeft dat wel weer een goed gevoel :tu

 

 

Vakman : Opzich is er niks mis met aarde , ik heb er heel wat kweekjes mee gedaan maar ik vind persoonlijk dat er meer voordelen aan steenwol zitten die voor mij belangrijk zijn.

Ik heb ook wel 5 rondes achter elkaar gedraaid met dezelfde aarde zonder op te waarderen, als je goed blijft voeden is dit geen enkel probleem. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo mensen ,

 

vandaag weer even een update van dag 39 12/12

 

We zijn nog steeds op de goede weg, de dames drinken lekker en staan er nog steeds mooi bij.

 

Ondertussen geef ik de dames nog steeds een lage ec 1.2 de ph van het voedingswater heb ik inmiddels verhoogt naar ph 5.8

 

Hier even wat pic's van vandaag dag 39 12/12

 

gallery_30074_17393_5815378.jpg

 

gallery_30074_17393_815906.jpg

 

gallery_30074_17393_2867715.jpg

 

gallery_30074_17393_2399160.jpg

 

gallery_30074_17393_2148328.jpg

 

 

Dat was hem weer voor vandaag .

 

Grtzz Pietje :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crimson Fart : zeker weten , het gaat boven verwachting goed.

Maar zoals ik al eerder dit topic aangaf lag de drempel wel erg laag dus gaat het al gauw boven verwachting ;)

 

Kechich : Jazeker de kristallen glimmen mooi, maar als je 2 weken verder bent zien ze er nog veel mooier uit :D

 

 

Update dag 42 12/12

 

Vandaag zijn we al weer aangekomen op dag 42 van 12/12, nog precies 3 weken en dan zijn ze al weer klaar voor de slacht.

De dames staan nog steeds lekker te chillen in het tentje , de toppen ontwikkelen zich mooi.

Ik sta er nog steeds van te kijken hoe het gaat onder een 400 watt lampje, ik zet normaal gesproken alleen maar moeders onder een 400 watt lampje maar bloeien gaat dus ook prima :D

 

Het voedingswater bestaat nog steeds uit bloom a en b , silica , humic , roots , green , boost en een scheut enzymen.

Dit alles bij een ph van 5.8 en een ec van 1.2 , ik zit nog steeds laag met ec omdat ik merk dat ze daar op dit moment gewoon genoeg aan hebben.

De dames krijgen elke dag water van onder en drinken dan ongeveer een liter per plant per dag.

 

 

Hier even wat foto's van vandaag dag 42 12/12

 

gallery_30074_17393_5432338.jpg

 

gallery_30074_17393_6125808.jpg

 

gallery_30074_17393_866392.jpg

 

gallery_30074_17393_2378970.jpg

 

gallery_30074_17393_1419230.jpg

 

gallery_30074_17393_551566.jpg

 

gallery_30074_17393_7038926.jpg

 

Dit was hem weer voor vandaag.

 

Ik wens iedereen een lekker weekend,

 

Grtzz Pietje :tu

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig, nog steeds een voorbeeldige kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je complimenten kerel !

Tot nu toe gaat het gelukkig eindelijk eens net zo vlekkeloos als mijn aardekweekjes , daar ben ik natuurlijk helemaal gelukkig mee :verrygood

Vanaf nu ga ik helemaal over op steenwol , dat gaat mijn rug wel prettig vinden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de volgende ronde ga ik wel een paar dingen anders doen.

De 11 liter potten ruil ik in voor 2 kratjes , in beide de kratjes komen dan 2 planten te staan.

Ik merk dat het wel even duurt voordat het vocht goed in de potten zit bij het wateren, doordat het wortelstelsel onderin de potten behoorlijk dicht is neemt deze moeilijk water op.

Nu moet ik water er zeker een half uur in laten staan , ik denk dat dit bij kratjes een stuk beter zal gaan.

Ook hebben de kratten het voordeel dat ze meer volume medium hebben per plant wat bij iets vollere planten ook niet verkeerd is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf, ziet er perfect uit bij jou.

 

Ook je plannen voor je volgende kweekje klinken goed, ik denk dat je planten meer ruimte wel zullen kunnen waarderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat zit er top uit :dope:

ik zit er ook over na te denken om over te stappen op mapito...met kratten

hoe ik het hier lees moet ik dat zsm doen :D

Salut :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat laatst ook te overwegen om eens hydro te doen maar al dat meten elke watergift leek me toch te veel werk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twiet : bedankt voor je complimenten! Ik ben er ook zeer over te spreken.

Normaal gesproken zou ik met aarde meer dan genoeg hebben aan 11 liter potten maar nu ligt dat toch net even wat anders.

Ik heb al meer pogingen gedaan op rfx maar dat ging altijd in de beginfase al flink fout , nu heb ik de problemen in de beginfase opgelost en heb verder geen problemen meer gehad, eigenlijk vind ik dit een stuk prettiger/makkelijker werken dan aarde ;)

 

Kechich : bedankt man!! overstappen is een goed plan , ik vind dit persoonlijk veel prettiger werken dan aarde.

Als je nu even wat mis zit kun je veel makkelijker sturen in vergelijking met aarde. een ander groot voordeel van rfx is het nooit of niet snel te nat kweken.

Hierdoor krijgt je wortelstelsel altijd voldoende zuurstof wat het opnemen van de door jou gemaakte cocktail veel makkelijker gaat.

 

 

Kaak : Op aarde moet je toch ook meten wat je geeft , alleen bij een volledig biologische kweek op aarde doe je dit niet.

Als je dit eenmaal onder de knie hebt is dit echt veel makkelijker dan aarde.

Het is niet nu ik dit onder controle heb ik ineens helemaal anti aarde ben geworden maar ik zie in rfx wel veel voordelen die voor mij belangrijk zijn. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik tabletten en schimmels en Bac Bloei. Meet dus niks.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies wat ik al zei, bij een volledig biologische kweek meet je niks.

Ik heb ook wel eens een volledig biologisch kweekje gedraaid.

 

http://www.wietforum.nl/topic/88947-1e-keer-uit-zaad/page__hl__%20pietje%20%20wiet

 

Opzich heel mooi maar het vergt wel wat kennis , als je teveel voed heb je al snel een probleem.

Dan krijg je zoutophopingen in je medium met blokkades als gevolg , als je goed vooruit denkt krijg je hele mooie opbrengsten met super lekkere wiet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heel mooi uit Pietje, het tastbare bewijs dat de aanhouder wint en dat juich ik van harte toe!

 

Wat het ideale medium is ligt ook aan de wensen van de kweker denk ik. Voor Pietje weegt evenals voor mij het argument sjouwen met aarde heel zwaar, maar dat kan voor een ander totaal niet relevant zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel eens een volledig biologisch kweekje gedraaid.

 

Opzich heel mooi maar het vergt wel wat kennis , als je teveel voed heb je al snel een probleem.

 

De enige kennis die je moet hebben voor een goede biologische kweek,

is dat je vertrouwen moet hebben in de natuur..

En ook 100% biologisch evt bij voeden.

Ik vind dat Plagron, daar een hele goede lijn voor heeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago : zeker weten kerel! de aanhouder wint ;)

 

 

oude rocker : wat je daar zegt is vaak precies het probleem met als gevolg , te veel voeden met blokkades tot gevolg ;)

 

Update dag 48 12/12

 

Vandaag al weer aanbeland op dag 48 van 12/12 , nog 2 weken en 1 dag voordat de dames naar de kapper gaan.

De bloei zit er nog steeds lekker in en de toppen ontwikkelen mooi , ze krijgen steeds meer de gewenste look's :D

 

Vandaag weinig gelul maar wel wat pic's :D

 

gallery_30074_17393_444021.jpg

 

gallery_30074_17393_3368225.jpg

 

gallery_30074_17393_2445681.jpg

 

gallery_30074_17393_6531555.jpg

 

gallery_30074_17393_413976.jpg

 

Dat was hem weer voor vandaag

 

 

Grtzz Pietje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er kerngezond uit, totaal geen tekenen van tekorten. Maar als ze over twee weken al omgaan hoop ik voor je dat ze nog wat aandikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 48 12/12

 

Vandaag al weer aanbeland op dag 48 van 12/12 , nog 2 weken en 1 dag voordat de dames naar de kapper gaan.

 

Ik zou wel een annuleringsverzekering nemen als je gaat reserveren..

Ik wil een wedje met je gaan maken dat ze nog zeker 3 week te gaan hebben, voordat ze 'klaar' zijn. :)

 

Maar ze staan er lekker fris bij.. :verrygood

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago : thanks man! Met dat aandikken komt het vast wel goed , je moet ook niet vergeten dat ze maar onder een 400 wattertje staan he.

Normaal kweek ik eigenlijk altijd met 1000wattters en dan heb je natuurlijk al snel veel dikkere toppen maar ik verwacht dat ze nog wel wat gaan zwellen ;)

 

oude rocker : Ik denk echt dat ze over 2 weken klaar zijn voor de kapper , ik heb deze stek al vaker gedraaid en eigenlijk altijd op 9 weken klaar.

Het enige wat ik nu anders heb gedaan vergeleken met de andere rondes is dat ik ze nu flink heb lopen knakken , dit doe ik normaal gesproken niet dus daardoor zou het misschien een dag of 2 a 3 langer kunnen duren maar ik verwacht dat ik de dames over 2 weken gewoon om kan gooien ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...