Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bedankt jongens! ik ga dit advies opvolgen en vanaf dag 14 van onder wateren.

Opzich vrij logisch want normaal gesproken hang je op dag 14 de netten in de ruimte en word van boven wateren een probleem ( in de grotere ruimtes) ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo medegrowers,

 

 

Vandaag weer even een update met foto's

 

Vandaag dag 6 12/12

 

Ik weet zeker dat ik zoiezo niet te vroeg heb geschakeld, ik denk misschien wel wat te laat.

Wat gaat dat hard op rfx zeg :specool

 

Ondertussen hebben we de start voeding aan de kant gezet en zijn we overgeschakeld naar de groeivoeding.

De temperaturen zijn gelukkig prima onder controle , dus kan ik de zwaardere kachel nog even lekker in de doos laten staan :icecream:

 

Vandaag hebben de dames weer een lekkere cocktail gehad met de volgende inhoud.

Grow a en b , silica , humic , green, roots, en een scheutje enzymen erbij .

De gegeven waardes van het voedingswater waren ph 5.3 en een ec 1.4 de temperatuur van het water is 23 graden.

 

Zoals ik eerder al zei zijn de temperaturen nu optimaal , in de nacht 20.5 en met de lamp aan een heerlijke 28,5 graden.

 

Oke , genoeg geluld , Hier de foto's van vandaag.

 

gallery_30074_17393_9292217.jpg

 

gallery_30074_17393_6865527.jpg

 

gallery_30074_17393_770701.jpg

 

gallery_30074_17393_3825261.jpg

 

gallery_30074_17393_850686.jpg

 

Dat was hem weer voor vandaag :tu

 

 

Grtzz Pietje

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Pietje, als je de groei er wat uit wilt hebben weet ik wel een middeltje waar je ze even in kan dompelen. :D

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt man!! hahahahaha nou laten we dat maar niet doen ;)

 

Nu kan ik ze nog redelijk temmen met een beetje knak en buigwerk maar ik weet dat als het oppervlak volgeknakt is de dames natuurlijk de hoogte in gaan.

Als ik zie dat het uit de hand dreigt te lopen heb ik een paar keuzes, de eerste is natuurlijk spuiten met 1 van de daarvoor bedoelde middelen maar ik denk toch dat ik eerder voor een keer een hoge ec geven zou gaan.

Gelukkig is het nog niet aan de orde en staan de dames er super bij :D :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar zo te zien :icecream:

Ze zijn ook fel groen mooi teken dus

salut

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventueel kan je er een uitzetten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kechich : Het gaat zeker lekker, toen ik aan dit kweekje begon had ik er niet echt veel vertrouwen in.

Door mijn eerdere mislukte pogingen dacht ik , als ik de eerste week maar eens doorkom.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik wel durf te gaan denken aan een resultaat in de weegschaal :whistle:

 

dilago: Ja dat zou kunnen maar dat is wel echt de laatste oplossing. :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

enzymen, jij geeft ze in 1 keer veel, ik zou kiezen voor elke watergift maar dan natuurlijk minder.

Werk jij met eb en vloed of doe je alleen vloeden??

Ik geef een keer per week enzymen en wel in dubbele dosering. Dat doe ik omdat ooit bij Canna op de site stond dat dat het beste is.

Water geven doe ik met de hand van boven.

Je planten staan er mooi bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt man ! ik ben er zelf ook meer dan tevreden over :tu

 

Oke , ik ben gewend bij iedere waterbeurt enzymen mee te geven , als ik ze een keer een wat hogere ec geef ,geef ik ook iets meer enzymen mee.

Ik ga deze ronde afmaken met elke waterbeurt maar volgende ronde ga ik het toch ook eens proberen met 1 keer in de week een dubbelde dosis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede forumers,

 

Hier weer even een kleine update.

 

Vandaag dag 9 12/12

 

De dames staan echt flink te rammen, ik sta er elke keer weer van te kijken als ik mijn tentje open rist.

Als ik nu al zie hoe dit gaat onder een 400 wattertje ben ik wel benieuwd naar de prestaties onder een 1000 watter.

Op rfx gaat het echt als een speer :icecream:

 

De dames krijgen nog steeds gewoon grow a en b , silica , humic, green, roots en een scheutje enzymen.

Dit alles met een ph 5.4 en een ec 1.4.

 

De dag en nacht temperaturen zijn prima onder controle dag 28.3 , nacht 20.6.

 

Hier even wat foto's van vandaag dag 9 12/12

 

gallery_30074_17393_3506921.jpg

Hier even mijn nieuwe lens getest :D

 

gallery_30074_17393_474125.jpg

Duidelijk verschil met de oude lens, alleen de nieuwe lens zoomt wel erg veel in.

 

gallery_30074_17393_2586037.jpg

 

gallery_30074_17393_6249821.jpg

de uitschieters net direct even geknakt zodat ze mooi het hele oppervlak van de tent gaan vullen.

 

gallery_30074_17393_7724188.jpg

 

 

 

Dat was hem weer voor vandaag.

 

Grtzz Pietje :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hier Pietje, de planten staan er piekfijn bij!:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vult al aardig aan pietje

en ook lekker groen wat voor voeding gebruik je?, en meet je ph en ec af?

salut

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago, bedankt kerel! Elke keer als ik me tentje open rits krijg ik meteen een stijve :likken: :innocent: hahaha

Gaat zeker lekker , ik ben er ook helemaal blij mee :D

 

 

Kechich: Het begint idd al een mooi tentje te worden :tu

De voeding die ik gebruik is puk nutrients , deze voeding had ik nog staan.

Ec en ph meet ik idd.

 

 

topic:

 

Toen ik gisteren de dames van drinken wou voorzien zag ik dat de wortels al aardig onderuit de potten kwamen.

Toen heb ik besloten om te stoppen met van boven water geven en begonnen met van onder water geven.

 

Dit ging opzich prima alleen vroeg ik me af of de gaten onderin de pot voldoende zijn om genoeg water in de potten te krijgen??

Ik heb de lekbak vol gepompt, dit 20 min laten staan en toen terug gepompt.

De waardes die ik terug kreeg zijn nog niet echt van belang maar uit nieuwschierigheid toch even gemeten natuurlijk.

De waardes die ik terug kreeg waren ph 5.7 en een ec 1.9.

De ph is perfect alleen de ec is natuurlijk wat te hoog, de reden dat dit zo hoog is ligt volgens mij vrij simpel.

Ik heb de dames steeds 1 keer in de 2 a 3 dagen 2 liter per pot gegeven, het water komt dan natuurlijk onderuit de potten en dit water heb ik gewoon laten liggen.

Het water wat bleef liggen verdamt voor een gedeelte alleen de zouten blijven liggen, ik maak me daarom ook niet druk over een iets hoge ec.

 

Als iemand me nog even kan vertellen of de gaten die standaard in de 11L potten zitten voldoende zijn met rfx zou dat super zijn!!

 

 

Gtzz pietje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 11 liters eb vloed rfx gaat prima met de normale gaten (evt iets langer laten staan water)

 

ik eb/vloed met 11 liters elke dag , omdat je relatief weinig medium gebruikt ,met kratten heb je meer medium/rfx daar eb/vloed ik om de dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je snelle antwoord :tu

Bij mijn vorige poging gebruikte ik ook kratjes , hier had ik allemaal gaten in de boden geboord, maar ja hier zaten ook nog geen gaten in de bodem natuurlijk.

 

Je zou toch zeggen dat ze in de kratten sneller uitdrogen omdat de kratten aan de zijkant open zijn, door de verdamping zou ik eerder denken dat ze in de kratten eerder uitdrogen dan in een gesloten pot , Of zet jij er geen 2 maar 1 per krat??

 

Ik ga ze morgen weer vloeden, ik ga het vloedwater er morgen een half uur in laten staan.

Thanks man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er mooi groen uit pietje.

Als je niet had gezegd dat je 2 mislukte pogingen hebt gehad zou ik denken dat je precies weet waar je mee bezig bent.

RFX is voor mij nog onbekend gebied dus ik volg stilletjes mee op de achtergrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat leuk zo man, als er eenmaal goed de groei in zit heb je gewoon een veldje voor je, beetje mini, maar wel een veld. Zo te zien gaan ze echt lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koala : Bedankt voor je complimenten! Op zich weet ik wel hoe ik een plantje moet groeien en bloeien, alleen op aarde altijd met succes.

Maar als dit zo door gaat krijg ik eindelijk eens succes met een hydrokweekje :tu

 

Twiet : Bedankt man!! tja wie het kleine niet eert is het grote niet weert :whistle:

Dit is voor mij echt een hobby kweekje, puur om ervan te leren en te genieten! tot nu toe heb ik geleerd dat ook ik op rfx kan kweken en genieten doe ik elke keer als ik met mijn hobbyprojectje bezig ben :icecool :verrygood

 

Vandaag dag 12 , 12/12

 

Vandaag weer een keer van onder water gegeven , het water 30 min laten staan en toen terug gepompt.

De potten voelden redelijk zwaar maar ik ga morgenavond ook even kijken of ze nog genoeg drinken hebben, zo niet dan moet ik het advies van knakenpoetser toch maar ter harte nemen en ze elke dag van onder te vloeden :book:

 

Het voedingswater wat ik vandaag heb gegeven bestond nog steeds uit hetzelfde , Grow a en b , silica , humic, green , roots en een vleugje enzymen.

Dit alles met een ph van 5.4 en ec van 1.4.

Nu de waardes weer gemeten die ik terug kreeg die lagen nu een stuk beter dan de vorige keer.

De waardes die ik terug kreeg waren ph 5.7 en ec 1.5 ( vorige keer was de ec 1.9 die ik terug kreeg)

 

 

Hier dan even een paar pic;s van vandaag dag 12 van 12/12

 

 

gallery_30074_17393_5962608.jpg

 

gallery_30074_17393_306796.jpg

 

gallery_30074_17393_5540574.jpg

 

gallery_30074_17393_2712948.jpg

 

gallery_30074_17393_5914450.jpg

 

Dan had ik nog een vraag over peroxide.

 

Volgens mij gebruiken de meesten pito kwekers dit, ze gebruiken volgens mij de 35% en doen hier 1ml per liter in het water.

Als je het in het water gooit kun je het de eerste 24 uur gebruiken om te reinigen , na 24 uur valt het uit elkaar als zuurstof.

Nu is mijn vraag , gooien jullie dit gewoon in het water waar de voeding nog in zit?? Maakt dit niks kapot aan je voedingswater, of zeg ik nu iets raars??

 

 

Graag hoor ik hier meer over!! Hoe je dit het beste kunt gebruiken .

 

 

Grtzz Pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak ongeveer 1 keer per week een vat aan van 500 liter en doe 0.5 liter h2o2 (ook 35%) erbij.

vat blijft een week lang schoon, geen slijkvorming, en de planten gaan prima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info! :tu

Ik ga meteen even speuren op het internet voor de h2o2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een lust voor het oog hoe je planten erbij staan Pietje Wiet! Ik denk dat ik ook voor de 11liters ga bij mijn tweede poging op rfx-1. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info! :tu

Ik ga meteen even speuren op het internet voor de h2o2.

GCN, de rest verkoopt geen 35% meer aan particulieren wegens nieuwe wetgeving shit

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 per krat , 11 liter 1 .

 

mijn ervaring is dat als je ze beide op verhoging zet dat zodat ze uitlekken, verschil in verdamping merk ik weinig van.

 

is vooral het volume rfx , krat is +-30liter per 2 planten , 11 liter maar +-10 (zit nooit helemaal vol)

jij hebt je 11 liters ver uit mekaar dus relatief grote planten dus zuipen veel ,vandaar dat ik elke dag zou geven als ik jou was.

 

peroxide geef ik minder dan de meeste ,200ml per 1000liter wel elke keer als ik bakken aanmaak (2 x per week)

na oogst doe ik 1liter per 1000liter 1 malig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago: wederom bedankt voor je mooie woorden! Als ik jou was zou ik kiezen voor 18 L potten met rfx.

Ik wou dit eigenlijk nu ook doen maar omdat dit echt een miniatuurtentje is ga ik zeker problemen krijgen met 18L potten.

Wat knakenpoetser zegt is helemaal waar begin ik nu te ondervinden , ik moet ze nu eigenlijk al iedere dag wateren, ik denk dat je met 18L wel weg komt met 1 keer in de 2 dagen.

 

Rodja : Thanks man! ik ga direct even bestellen :tu

 

Knakenpoetser: Ik ben er ondertussen al achter dat ik je helemaal gelijk moet geven! Iedere dag water geven is nu al een must en dan zit ik nog steeds met groeiende planten , laat staan hoe dit gaat als ze straks uitgegroeid zijn en beginnen te bloeien :blink: Ik denk dat ik ze dan misschien wel moet vloeden en dan nog ven een extra litertje van boven erbij moet geven. Ach ja we gaan het zien ;)

Die 200ml per 1000 liter laat je dan 24 uur staan en geef je daarna mee toch?! die liter per 1000 aan het eind doe je dan binnen die 24 uur omdat je het dan gebruikt om te reinigen of zie ik het verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een weekje en we zien de vloer nie meer:D

gaat helemaal naar zin,ook mooi groen is het

en ga je een netje ophange of wat stokken ?

Salut :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...