Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Lol, ik denk dat Pietje nu overtuigd is. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik niet,,

Sommige mensen, (friezen vooral) zijn maar moeilijk te overtuigen.. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is jammer Pietje,,

 

Als je iets logichieser nadenkt,

dan kan het niet anders, dan dat je tot de conclusie komt,

dat 5 op een meter teveel overlap geeft.

 

Maar ik vind goed hoor..

 

Ten eerste heb ik nog nooit gehoord van logichieser nadenken!

Toevallig wel van logischer nadenken.

Ten 2e is eigenlijk het enige wat je nu zegt dat jou manier van denken beter is dan die van mij.

Ten 3e zie je hier heel veel topic's voorbij komen met 5 planten op ongeveer een meter in een vierkante ruimte, ik weet zeker dat deze mensen meer gepresteerd hebben dan jij ooit zult bereiken, kijk en lees het volgende topic maar eens door : http://www.wietforum.nl/topic/95022-vijf-amnezen-onder-gavita-1000de/

Ten 4e heb ik het niet zo op mannetjes met zo'n grote bek zoals jij, ik zie dat je in meerdere topic's flink bijdehand doet , op deze manier kom je vanzelf een keer de verkeerde tegen, wijsneus

 

dilago: Jammer van deze reactie, een eigen mening is heel belangrijk .

Gewoon met iemand mee lullen die zijn verstand in zijn kont heeft zitten noem ik triest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu laat je je wel een beetje kennen Pietje Wiet, het enige wat ik deed is jou de bal terugkaatsen en dat weet je ook wel. En Oude Rocker is een prima kerel, hij heeft nog vertrouwen in de mensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een lamp ophangt die 80x80 cm beschijnt maakt het geen donder uit of je er 1, 2 , 3, 4 of 5 planten onder zet.

Het enige wat er verschild is de tijd die je moet voor groeien.

Doordat ik altijd op aarde gekweekt heb had ik even niet in de gaten dat dit op rfx zoveel sneller zou gaan.

Het enige wat ik nu misschien fout heb gedaan is de klok te lang op 18/6 gehad.

Dus wat hij zegt over de overlapping slaat als een kut op een trommel en is dus het enige wat overblijft dat zijn manier van denken (op zijn manier) logischer is dan die van mij.

Als je dan niks te melden hebt zeg dan niks.

 

Dat jij mij de bal gewoon terug kaatst had ik ook wel in de gaten en dat is het ook precies.

Ik heb jou iets geprobeerd uit te leggen, puur om je te helpen .

Wat jij doet is niet bedoeld om iemand te helpen maar om gewoon een punt te maken, daar zit hem precies het verschil.

 

hoezo zou 5 op een meter teveel overlap geven? 5 is weinig toch

 

Ja volgens mij ook , volgende keer alleen de klok eerder op 12/12 ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb je gezegd dat ik er een plant zou uithalen, dat is om je te helpen. Verder noem jij me eigenwijs in mijn topic en dat helpt niet, zeker niet als je zelf ook eigenwijs bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom, Pietje had ik speciaal voor jou er ff een tekeningetje bij gemaakt..

Dat je het nu nog niet begrijpt zegt alles over jou,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat om de LAI (leaf area index)

wat de ideale LAI voor wiet is weet niemand ,zeker niet per soort.

 

meest logische is een LAI van +- 2.5 wat bij meeste gewassen aangehouden word voor zover ik me kan herinneren(als je het bladoppervlakte van 1m2 zou optellen/uitrekenen zou je op 2.5m2 uit moeten komen)

 

dus zoals pietje zelf al schreef , is het niet zozeer het aantal planten wat belangrijk is (binnen een bepaalde bandbreedte) maar meer hoe lang je voorgroeid.

en voorral het juiste moment schakeld naar 12u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker Knakenpoetser.

 

Maar het ging er hierom, of 4 dan wel 5 planten op een vierkant logischer is.

Daar heb ik hem proberen te laten zien,

dat 4 planten een betere verdeling geeft dan 5..

 

Maar dat zouden er ook 9 kunnen zijn bv..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah ,

 

mijn ervaring is dat hoe logisch of onlogisch je het ook neerzet , dat een beetje gezond gewas sowieso alle gaten opvult.(kijk maar is verslagen polletje soms ook vreemde opstelling planten vind ik)

 

wel denk ik persoonlijk dat in dit kweekje 1 plant eruit goed idee is (denk dat het iets te vol word, net te laat geschakeld 12u)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer eens knakenpoeter,

maar we hadden het over een ideaal/logische opstelling..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer even een update van dag 18 12/12

 

Zondag avond zat ik even lekker te genieten van mijn mooie dames maar zag toen ineens een paar bladeren met wat sporen waarvan ik zeker wist dat ik die niet had veroorzaakt .

Tja als ik het niet gedaan heb blijft er natuurlijk maar 1 ding over , dus een zoektocht gestart naar de daders.

De daders heb ik gevonden , ze hadden een noord afrikaans uiterlijk :whistle: hahahaha nee het is niet altijd hetzelfde liedje :oeps

Na een tijdje speuren kwam ik een larf tegen , we hebben dus ineens een paar wannabe trips in het gewas , meteen even wat tegen ze gedaan en hopen dat ze weg blijven.

 

Dat ze er zijn is natuurlijk niet fijn maar ik wil ook altijd graag weten waar ze zijn weggekomen aangezien de stekken 200% schoon waren toen ze in de potten gingen.

Ik denk dat ze uit een paar oude zakken aarde komen die nog bij mij op de zolder staan , iets anders kan ik me zo gauw niet bedenken.

 

Ik had wat adviezen gekregen om er 1 plant uit te halen , ik zou eigenwijs zijn als ik dat niet opvolg .

Nou dan ben ik maar eigenwijs , ik weet dat deze plant bij dag 21 stopt met groeien en daar zit ik nog 3 dagen vanaf.

Als ik ze vanaf nu niet meer knak , krijg ik nog mooi even wat hoogte in mijn gewas en weet ik zeker dat het goed komt.

Bij de volgende ronde gaat de klok gewoon eerder op 12/12, dan heb ik deze problemen in ieder geval niet.

 

Oke genoeg gepraat hier de foto's van dag 18 12/12

 

gallery_30074_17393_5810062.jpg

 

gallery_30074_17393_2781491.jpg

 

gallery_30074_17393_2669507.jpg

 

gallery_30074_17393_6546155.jpg

 

gallery_30074_17393_5101721.jpg

 

Dat was hem weer voor vandaag.

 

Grtzz Pietje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het echt super mooi hier! Mooie hoogte en diepte in het gewas, echt groot fan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Piet mooie wiet (planten)

 

Bloei al 3 jaar met 5 plantjes die opstelling met 4 stuks vind ik maar onzin gewoon opvullen die handel en 5 hoofd toppen zijn meer als 4 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude rocker : ja ik had gewoon de klok eerder om moeten zetten , ach dan heb ik er in ieder geval van geleerd.

Jammer van onze iets wat hoog opgelopen discussie , misschien heb ik wat overdreven gereageerd daarvoor mijn excuses :tu

 

Kechich : Bedankt man! ik ben er zelf ook dit tevreden mee! alleen ik ga volgende ronde denk ik toch voor kratjes in plaats van potten.

 

Kaak : Bedankt voor je complimenten !! met de hoogte ben ik ook zeker blij , flink knakken en buigen maar het heeft het gewenste resultaat ;)

Doordat ik de laatste paar dagen niet meer heb geknakt heb ik nu toch nog wat hoogte verschil gekregen , dat gaat zeker goed zo.

 

Samaiine : Thanks man!! ik heb eigenlijk altijd wel wat groter gekweekt maar ben deze kweek begonnen om ervan te leren en te genieten.

Na een dag hard werken en een hoop gezeik vind ik het heerlijk om me even lekker terug te trekken en rustig met me plantjes bezig te zijn.

Ik heb eigenlijk alleen voor 5 planten gekozen omdat ik dat als een soort grens zie.

Je mag natuurlijk helemaal geen plant hebben maar als je er 5 zet krijg je volgens mij geen proces aan je broek , daarom 5.

Het maakt qua opbrengst niet echt uit , ik kan onder dit lampje net zoveel halen van 1 plant als van 5 ;)

 

 

Update dag 21 12/12

 

 

Vandaag is het dag 21 van 12/12 , de groei is nu gestopt en alle energie gaat vanaf nu dan toch echt helemaal naar de aanmaak van de toppen.

 

De dames hebben vanaf vandaag een extra toevoeging gekregen , de boost gaat erbij :D

Het voedingswater bestaat nu uit silica , humic , bloom a en b , green , roots , boost en een scheutje enzymen.

Dit alles bij een ph 5.4 en een ec 1.4

 

Hier de foto's van dag 21 12/12

 

gallery_30074_17393_8406274.jpg

 

gallery_30074_17393_1738750.jpg

 

gallery_30074_17393_1642787.jpg

 

gallery_30074_17393_70020.jpg

 

gallery_30074_17393_5082968.jpg

 

gallery_30074_17393_5078799.jpg

 

gallery_30074_17393_3366425.jpg

 

Dit was hem weer voor vandaag.

 

Ik wens iedereen een prettig weekend :bier

 

 

Gtzz Pietje

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vol is vol maar ze staan er wel heel mooi bij! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed :dope:

heb je er ook een ventilatortje bijhangen ?

Salut :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago bedankt voor je complimenten man!! ik denk zelfs dat vol dit keer iets te vol is maar ja liever te vol dan helemaal niks, als je maar plezier hebt ;)

 

BudWiser710 geen commentaar is goed commentaar ;) vooralsnog gaat het allemaal boven verwachting , maar ja ik was nooit verder gekomen dan de eerste week :whistle:

 

Kechich Gaat zeker lekker, de toppen beginnen nu echt te groeien en dat is natuurlijk wat we willen!

Ik heb er een klein clipfannetje in hangen , deze blaast precies tussen lamp en gewas :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er allemaal mooi bij, ga zo door.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koala : bedankt man! ik was zeker van plan zo door te gaan ;)

 

Vandaag weer even een update.

 

Vandaag dag 24 12/12

 

De dames staan nog steeds lekker te genieten van het mooie klimaat.

Bij de laatste keer water geven gaf ik ec 1.4 en kreeg 1.5 terug daarom vandaag even 1.3 gegeven.

 

De dames krijgen elke dag van onder water alleen gisteren was daar even geen tijd voor, ze stonden vanavond net iets te droog.

Net de dames maar weer voorzien van een lekkere cocktail. ec 1.3 ph 5.5

 

Hier even wat pic's ( het blad hangt iets door mijn gebrek aan tijd gister)

 

 

gallery_30074_17393_6275403.jpg

 

gallery_30074_17393_8320543.jpg

 

gallery_30074_17393_1568211.jpg

 

gallery_30074_17393_4534732.jpg

 

gallery_30074_17393_4863734.jpg

 

gallery_30074_17393_3039622.jpg

 

Dit was hem weer voor vandaag

 

 

Grtzz Pietje :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...