Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hier hetzelfde geprobeerd maar waarschijnlijk weer te weinig.

Ik moet zeggen dat de methode die ik nu gebruik mij meer dan goed bevalt :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iets je bevalt moet je het niet veranderen Pietje. :)

 

Ik had mijn stekblokjes met gewortelde stekken eerst in 4literpotjes gevuld met rfx-1 welke ik daarna flink heb ingewaterd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo medegrowers,

 

Gisteravond heb ik de klok na een week 18/6 maar eens op 12/12 gezet.

Misschien wat aan de vroege kant maar omdat ik maar een klein tentje heb ben ik bang dat ze ondanks het nodige knakwerk me tentje uitgroeien.

Ik ben natuurlijk gewent om op aarde te kweken maar zoals ik hier en daar al gelezen/gehoord heb gaat dit op een steenwolsubstraten toch iets harder dan op aarde.

Dus we zullen zien of zit de juiste keuze was.

 

Ik zal vanavond weer even een paar pic's maken van de eerste dag 12/12.

 

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij hoor Pietje! Zeker niet te vroeg geschakeld die knallen je tentje wel vol.

 

Keep en green!

 

Gr,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad mooie planten.

Ik zie wel wat spoortjes op de bladeren? trips?

Of is mijn monitor weer vuil :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worm : Bedankt man!! Ik ben net even wezen kijken en ik denk idd dat ik wel redelijk goed geschakeld heb,

Opzich moet dit geen probleem worden om dit tentje vol te krijgen met 5 planten. :verrygood

 

Zwemvis::Thanks man! Ik houd de dames altijd goed in de gaten dus ik denk dat het dit keer echt aan je beeldscherm ligt ;)

Jij bent een echt pitokweker toch!?! Ik lees wel eens verslagen van mensen die alleen maar a en b gebruiken misschien eens een beetje roots maar verder niks.

Nu vraag ik me af : gebruiken ze op pito/rfx nooit geen enzymen en dat soort dingen? als zij rondes draaien met alleen a en b zou het dus wel goed gaan of zie ik iets over het hoofd??

 

 

Oke zoals beloofd een update!!

 

Gisteravond ritste ik mijn tentje open en dacht , nu gaan ze ineens wel erg hard dus natuurlijk direct de klok op 12/12 gezet.

Doordat de donker periode nu 6 uur langer duurt was ik al bang dat ik nu waarschijnlijk wel in de problemen zou komen met alleen mijn verwarmingstube.

Net even gaan kijken en ja hoor , de minimale temperatuur was 18.7 . nu heb ik gelukkig nog een kleine tube liggen dus ook die heeft nu een plekje gekregen in het tentje.

Ik hoop dat dit morgen de gewenste temperatuur gaat behalen, als dit niet het geval is ga ik dan toch echt maar me zwaardere kachel erbij pakken :thumbsdown:

 

Water geven doe ik 1 keer in de 2 dagen nog steeds van boven , de voeding die er in gaat bestaat nog steeds uit start a en b , silica , humic en een vleugje roots.

De waardes van het gegeven voedingswater zijn ph 5.2 en ec 1.4.

Ik denk dat ik ze morgen voor de laatste keer start a en b ga geven en dat ik dus morgen overschakel naar groeivoeding.

De groeivoeding wil ik tot dag 14 van de bloei gaan geven om ze daarna te verwennen met bloom a en b :tu

 

Vandaag na 7 dagen 18/6 nu dag 1 12/12 :icecream:

 

Max temp 28.3

min temp 18.7

lv tussen 25% en 65%

Lamp op vol vermogen.

 

 

 

 

 

Oke hier dan nog even wat pic's

 

 

 

gallery_30074_17393_9673774.jpg

 

gallery_30074_17393_5748043.jpg

 

gallery_30074_17393_2664585.jpg

 

gallery_30074_17393_4788081.jpg

 

gallery_30074_17393_6711666.jpg

 

gallery_30074_17393_5551098.jpg

 

 

 

Grtzz Pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij Pietje! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt man!!

Ik moet zeggen dat de dames wel een stuk harder gaan dan op aarde dus dat gaat nog leuk worden als dit zo door gaat :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit ik volg vanaf dag 1 bloei:P

zeer interesant zo een rfx kweekje wil ik ook wel proberen in de toekomst dus zeer leerzaam

en staat je afzuiger aan in donkerperiode ?

salut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pietje, ik geef eens per week enzymen, 300ml in 70l.

En in week zes doe ik PK13/14 bij de voeding.

En ik gebruik per oogst 1 liter B'cuzz bloeistimulator. Deze keer had ik me verkocht en nu heb ik B'cuzz bloeibooster. Nu dan gooi ik dat er maar bij en de bloeistimulator komt volgende keer wel weer.

 

@Kenich bij jonge planten kan de afzuiger wel uit want ze krijgen de aanwezige CO2 nooit verbruikt. Als het zo vochtig wordt dat de kappen van het plafond roesten moet uiteraard de afzuiger aan. Of als ze beginnen te stinken, dat kan bij een stinksoort al binnen een week zijn, en de stank een probleem wordt moet natuurlijk ook de afzuiger aan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwemvis klopt helemaal wat je zegt, maar ik dacht zelf mischien staat zijn afzuiger aan vandaar dat het te koud is

ik zelf laat het 3 x n half uurtje draaien voor de stank anders

als alles aangaat stinkt het wel in 1 x vers

(wat ik geleerd heb op het forum is dat ze helemaal geen co2 verbruiken)

heb het in een stukje tekst kunnen vinden maar dan bedoeld voor een co2 emmer

 

http://www.growcente...ter-p-4524.html

De fabrikant garandeert CO2-uitstoot gedurende 60 dagen indien constant gebruikt. Als je het combineert met een timer om met uw verlichting samen aan te gaan dan is het haalbaar voor 75-90 dagen.

 

Sluit de meegeleverde luchtpomp in uw 15-minuten timer, en activeer deze tijdens de "lichten aan" periode (dan verbruiken planten co2) en ervaar de voordelen van een toegenomen van de groei met maximaal 6 keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je gelijk hebt, 's nachts verbruiken de planten weinig of geen CO2.

En ik denk dat Piet's planten niet te koud staan want ze zien er perfect uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mee eens ze zijn perfect ,was alleen benieuwd of de afzuiger aanstond?

 

door:pietje wietje #56

Oke zoals beloofd een update!!

 

Gisteravond ritste ik mijn tentje open en dacht , nu gaan ze ineens wel erg hard dus natuurlijk direct de klok op 12/12 gezet.

Doordat de donker periode nu 6 uur langer duurt was ik al bang dat ik nu waarschijnlijk wel in de problemen zou komen met alleen mijn verwarmingstube.

Net even gaan kijken en ja hoor , de minimale temperatuur was 18.7 . nu heb ik gelukkig nog een kleine tube liggen dus ook die heeft nu een plekje gekregen in het tentje.

Ik hoop dat dit morgen de gewenste temperatuur gaat behalen, als dit niet het geval is ga ik dan toch echt maar me zwaardere kachel erbij pakken :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes staan er fris en gezond bij ;)

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Kechich het heeft over die 18,7°C van Piet.

Hij heeft de tekst van Piet gecopieëerd. ;)

En houden jullie aub op complete berichten te quoten ;)

No offense :)

Edited by Zwemvis
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kechich: Welkom , schuif gezellig aan!! Bedankt voor de complimenten!

Ik heb de afzuiger wel gewoon aan staan, in de nacht uurtjes draait hij op minimaal, ik zou er voor kunnen kiezen om de afzuiger uit te zetten in de nacht alleen heb ik geen zin om hier weer een tijdklok tussen te zetten voor die week dat dit nog een oplossing is.

Dan kies ik er liever voor om gewoon een zwaardere kachel neer te zetten.

 

Zwemvis: Bedankt man!! Jij gebruikt dus ook gewoon enzymen, jij geeft ze in 1 keer veel, ik zou kiezen voor elke watergift maar dan natuurlijk minder.

Uiteindelijk komt dit op hetzelfde neer ;) ik vond het al een vreemd idee , zonder enzymen.

Werk jij met eb en vloed of doe je alleen vloeden??

 

 

Crimson Fart : Bedankt!! ik ben er zelf ook dik tevreden over!! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjewel ik ben aangeschofen jointje in de asbak drinken staat paraat

oke afz op minimum toppie

wat bedoel je met voor die week dat dit nog een oplossing is ,?

 

dikkere verwarming altijd goed

,alleen ik zag dat jouwn verwarming werkt vanaf 660watt toch:P

daarom dacht ik beter gooi je gwn je afzuigertje uit en dan houden je buisverwarmingen hetwel op temp met die idee

dat je wat mindr verbruikt

salut

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen ik zag die werkt vanaf 660watt toch

 

Ik denk dat ik begrijp, dat jij bedoelt te zeggen: :likken:

Dat je er dan minimaal 660 w in zou moeten verwarmen?

 

Geen idee. Zou maar zo kunnen.

Iedere watt die nodig is om mijn plantjes kost wat kost op een minimale temperatuur van zo'n 21/22 graden te houden.

 

Met andere woorden,

Je moet niet kijken wat het kost,

maar denken aan wat het op brengt.

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen ik zag die werkt vanaf 660watt toch

 

Ik denk dat ik begrijp, dat jij bedoelt te zeggen: :likken:

Dat je er dan minimaal 660 w in zou moeten verwarmen?

 

Geen idee. Zou maar zo kunnen.

Iedere watt die nodig is om mijn plantjes kost wat kost op een minimale temperatuur van zo'n 21/22 graden te houden.

 

Met andere woorden,

Je moet niet kijken wat het kost,

maar denken aan wat het op brengt.

 

:smoke

klopt mooi gezegt: niet kijken naar wat het kost maar wat het opbrengt mee eens

alleen ik vond het een beetje onnodige die grote verwarming erbij te zetten

maar als het niet op dat 21/22 blijft dan natuurlijk wel maar..

ik zag dat pietje een buisverwarmingg heeft en nog een maar die is niet aangesloten19graden

en zijn afzuiger stond heeel licht aan

dus ik dacht uit die afzuiger andere buisverwarming erbij moet wel lukken temprattuur 21/22

Bezuinigen:P

zo niet gwn doen wat nodig is om op 21 te blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kechich: Goed bezig kerel , Ik zou zeggen geniet ervan ;)

Ik bedoelde ermee dat ze binnen nu en een week zo geuren dat de afzuiger uit geen optie meer is, Deze amnees is gewoon met 9 weken klaar dus de lucht begint lekker vroeg.

 

 

Oude rocker: Leuk dat je hier ff komt kijken :tu

Normaal gesproken geef ik je echt wel gelijk in wat je zegt! Dan kijk ik eigenlijk ook niet naar wat het allemaal kost ,ik weet dat het altijd genoeg oplevert.

Maar omdat ik nu maar een 400 watt peertje gebruik word de kachel dus duurder dan de lamp, dat is iets waar ik natuurlijk niet vrolijk van word. Maar ja wat moet dat moet he ;)

 

 

Topic Dag 3 12/12

 

De temperatuur is nog steeds een klein probleem , ik heb de 2e verwarmingstube (een kleine) er bij gehangen ook de kleine klipfan heb ik even via een tijdschakelaar gezet , zodat deze alleen aan gaat wanneer de lamp aan is.

Maar nog steeds als ik op mijn mini maxi meter kijk zie ik een minimum temperatuur van 19.2 voorbij komen :thumbsdown:

Normaal gesproken zou ik in dit stadium de dames in de nachtuurtjes voorzien van ongeveer 24 graden alleen dat zit er met de tubes dus echt niet in.

 

Als ik naar de planten kijk zie ik wel wat paarse steeltjes maar verder zie ik geen rare dingen die erop zouden duiden dat de temperatuur te laag is.

Het is en blijft nog ff twijfelen , dat dit de grens is, is wel duidelijk natuurlijk :D

 

Water geven doe ik nog steeds van bovenaf , ik wou de dames gisteren water geven maar vond dat de potten nog redelijk zwaar waren dus die watergift uitgesteld tot vandaag.

Vandaag was dan ook direct de laatste dag van start a en b , vanaf volgende waterbeurt krijgen de dames grow a en b ,humic, silica , roots een een beetje enzymen.

De ph gaat straks van 5.1/5.2 naar ph 5.4 de ec blijft 1.4.

 

Vanaf wanneer is het eigenlijk gebruikelijk om van onder te gaan wateren??

 

 

Foto's dag 3 12/12

 

gallery_30074_17393_1500646.jpg

 

gallery_30074_17393_134023.jpg

 

gallery_30074_17393_7082919.jpg

 

gallery_30074_17393_7082919.jpg

 

gallery_30074_17393_1680945.jpg

 

gallery_30074_17393_302537.jpg

 

Grtzz Pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hiero Peitje!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien helpt die lage temp juist een beetje om de dames wat lager te houden?

 

Ze staan er fris en fruitig bij verder, hier en daar beetje rood steeltje, moet kunnen joh.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago: Bedankt makker!! ;)

 

 

Twiet: Bedankt man, de planten laag houden is met het nodige knak en buigwerk niet zo moeilijk.

Ik zie de lage temperatuur niet als een voordeel, dit remt namelijk in de groei. maar ja we zullen zien ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal ervan genieten

en vanonder doe ik meestal na 2 weken bloei

Salut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook zo iets als Kechich..

Maar dan nog, geef ik ook nog wel eens van boven een beetje..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...