Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

als je denkt planten meer nodig hebben ,kan je ook gewoon 2 xper dag eb/vloeden ,bv korter erin laten staan (tuinbouw doen ze meerdere malen per dag eb/vloed alleen minder hoog ivm met ons)

 

Ik heb paar jaar terug met teststrips zitten testen peroxide ,boven een bepaalde waarde kan het wortelschade geven(niet of moeilijk vast te stellen maar is er dan wel)

mijn conclusie is dat die 200ml per 1000liter ,goed is , zat in veilige waarde (weet waardes niet meer heb ik knowhow een beroepstuinder maar vergeten meet nu niet meer)en is in balans (loopt niet steeds na paar weken bv)

elke keer als ik vat aanmaak gooi ik peroxide erin, dan geeft die beurten 2 tot 4 maal (ligt aan opzet of elke dag of om de dag) daarna weer nieuw vat.

tijdens teeltwissel laat pomp ik 2 bakken vijver in en laat ik soaken min 24u dit is 1liter/1000liter,

met nieuwe planten erop weer verse watervat met 200ml/1000liter .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kechich: Ja nog even en de tent is helemaal vol, dan gaan ze zeker de hoogte opzoeken omdat de breedte vol is.

Op zich moet dit geen problemen geven, met een 400 watt lamp heb ik maar 40cm nodig tussen lamp en gewas dus ik denk dat dit wel goed gaat :specool

Ik hang eigenlijk altijd een netje op , vroeger deedik altijd stokken zetten maar als ik dan verder in de kweek kwam bleef ik maar stokken steken, als ik tussen dag 14 en 17 van 12/12 strak boven het gewas een netje ophang gaan ze er mooi doorheen tot dag 21 van 12/12. dan is de groei er normaal gesproken uit en gaan we ons vol op de toppen storten :tu

 

Knakenpoetser : Ik zou graag 2 keer eb en vloeden maar dit ga ik echt niet redden. de lamp gaat om 6 uur s'avonds aan en om 6 uur s' ochtends uit.

Ik heb een drukke baan dus moet vroeg aan het werk dus kan ik niet midden in de nacht nog eens mijn planten gaan bewateren. :cry

Super bedankt voor je aanvullende informatie :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je nodig voor het meest simpele en effectieve eb- en vloedsysteem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag! Waarom maak je je zo druk om die nacht temperatuur? Ik zou daar echt geen kachel voor bijzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je nodig voor het meest simpele en effectieve eb- en vloedsysteem?

 

een vat, een pomp en een vijver

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Pietje Wiet,

 

Je tentje ziet er leuk uit!

Succes met kweken en veel plezier !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je nodig voor het meest simpele en effectieve eb- en vloedsysteem?

 

een vat, een pomp en een vijver

De vijver heb ik, het zijn er twee door een tussenschot van elkaar gescheiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ergens dat ik van vat naar vijver 1 ga van vijver 1 naar vijver 2 en weer terug naar vat .(geen plek voor 2 vaten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakenpoetser : automatiseren is natuurlijk een prima plan, Alleen zit je dan niet direct vast aan een voeding's pc ?

Je zal toch iets nodig hebben wat de waardes stuurt lijkt mij? Als jij zou automatiseren, hoe zou jij dit doen?

 

dilago : Rodja heeft het uitgelegd :tu

 

Kaak : Welkom en dank voor je compliment! De nacht temperatuur wil ik (zoals oude rocker ook al zei) niet onder de 20 graden hebben.

Als je de temperatuur niet op orde hebt merk je dat direct of vrij snel aan het gewas, en jammer genoeg niet in positieve zin in dit stadium.

Er zijn overigens wel veel mensen die de nacht temperatuur in de laatste week van de bloei onder de 20 laten zakken , dit zou vettere wiet geven.

 

Oude rocker : goed bezig kerel ;)

 

Kweekpiet : Jo piet ;) Welkom!! Bedankt voor je complimenten man!!

Plezier heb ik gelukkig heel snel dus dat gaat helemaal goed komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voedingscomputer heb je niet nodig (persoonlijk niks dan elende met voedingcomputers gehad,als ph of ec elektrode stuk is gaat computer maar door)

 

je maakt gewoon 2 x per week je vat aan, gaat perfect .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakenpoetser : Oke , Ik dacht altijd dat bij het automatiseren een voeding's pc een must was.

Als ik water terug pomp uit mijn vijvertje dab is de ph altijd hoger dan de ph die ik gegeven heb, heel logisch natuurlijk maar levert dit geen problemen dan??

 

Topic: Dag 15 12/12

 

Vandaag weer even een update met foto's van de dames.

Zoals verwacht beginnen de dames nu hun bloei in te zetten , om deze reden heb ik vandaag na het wateren het watervat leeg gegooid en gevuld met nieuw water,

Vanaf morgen gaan we beginnen met de bloeivoeding :specool

 

Omdat de dames nog een paar dagen doorgroeien ga ik het tentje morgen ook voorzien van een net, deze span ik direct over het gewas zodat het gewas er nog mooi doorheen groeit.

 

De waardes en de inhoud van het voedingswater waren tot en met vandaag nog steeds gelijk aan de afgelopen periode.

 

Hier de pic's van vandaag dag 15 12/12

 

gallery_30074_17393_157707.jpg

 

gallery_30074_17393_3240365.jpg

 

gallery_30074_17393_8125101.jpg

 

gallery_30074_17393_2449351.jpg

 

gallery_30074_17393_3531149.jpg

 

gallery_30074_17393_6285145.jpg

 

Zoals jullie kunnen zien ben ik nog steeds hier en daar aan het knakken, ik denk dat ik de komende paar dagen nog af en toe een knakje moet geven om de dames te laten doen wat ik wil. ( ik heb dit thuis ook wel eens bij de vrouw geprobeerd maar zonder succes dus ook dit is dan weer een 2e poging :likken: :dribble: hahaha)

 

Voor alsnog gaat alles prima naar mijn zin!!

 

 

Grtzz Pietje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er prachtig bij Pietje Wiet, een genot om naar te kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha wat is hier gebeurd piet. 15 dagen al te vol.

 

je hebt nog geen vertrouwen in je planten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geeft weinig problemen.

2 x keer dat je vat geeft is je ph inderdaad niet hetzelfde meer ,maar boeit niet .

 

gaat gewoon prima , gewoon aan de hand van je drain steeds bijsturen (de keren dat je je vat maakt ,in mijn geval altijd 2 keer per week )

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago : thanks man! ik ben er ook helemaal blij mee.

 

Noob : Jo maat , leuk dat je ff komt kijken! Hoe is het ermee??

Tja het is idd een beetje vol aan het worden, ik had niet verwacht dat het zo hard zou gaan op rfx :blink:

Ik heb de dames 1 weekje 18/6 gegeven, op aarde weet ik zeker dat ik dat nodig zou hebben gehad maar nu gaat het wel erg hard.

Volgende keer denk ik helemaal geen 18/6 als ik dit zo zie!

Ik heb er nog even over nagedacht om er 1 plant uit te kwakken maar ik laat ze toch alle 5 maar lekker staan, ze gaan vanaf nu de hoogte opzoeken dus dan hoop ik toch nog wat diepte in het gewas te krijgen.

Aan het vertrouwen in me planten ligt het niet, ik ken deze plant erg goed alleen wel op aarde , dat aarde slepen moet maar eens over zijn als ik dit zo zie ;)

 

 

Knakenpoetser : Bedankt voor de info man!! Toen ik om de dag water gaf steeg de ph met 0.3 per 2 dagen. Nu geef ik elke dag en zie ik dat het verschil maar 0.1 is, tussen gegeven en terug.

Dan is het idd volgens mij ook geen probleem om het zonder pc te doen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er wel een uitzetten want als het te vol wordt gaat dat je grammen kosten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel vertrouwen in de groei van de plantjes op de RFX. Kunnen erg hard gaan. Komt goed piet, ziet er gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago: ja ik weet het , ik zat er net nog even over na te denken maar ik had ook nog een andere optie in gedachte , gewoon even met de snoeischaar aan de gang.

Omdat het water geven straks echt een probleem gaat worden heb ik liever 5 planten die minder zuipen dan 4 die nog meer gaan zuipen.

Of de snoeischaar de meest ideale oplossing is betwijfel ik , ik ga er nog even over nadenken.

 

Bedoel vertrouwen in de groei van de plantjes op de RFX. Kunnen erg hard gaan. Komt goed piet, ziet er gezond uit.

 

Ow zo, ja ik wist dat het hard gaat als het goed gaat maar zoals je weet was dat tot nu toe bij mij nog niet het geval. :whistle: hahaha

Ach weer wat geleerd , alleen nu is het een luxe probleem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten die zuipen maken ook dikke toppen aan, elke liter water die je er ingooit wordt later top. Nee, ik wil juist zuipende planten, hoe meer ze zuipen hoe beter. Dat zou dus zou voor mij dus een argument zijn om er wel een uit te zetten. Kan je die niet een ander onderkomen bieden? Ik snap ook wel dat je het zonde vindt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nog even over nagedacht om er 1 plant uit te kwakken maar ik laat ze toch alle 5 maar lekker staan, ze gaan vanaf nu de hoogte opzoeken dus dan hoop ik toch nog wat diepte in het gewas te krijgen.

 

Ik zou er wel een uitzetten want als het te vol wordt gaat dat je grammen kosten. :)

 

Op een vierkante ruimte, is het i.m.o. sowieso raar om er 5 planten in te zetten.

De verdeling/ruimte voor de plant is dan niet goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago : ik heb ook het liefst planten die zuipen, alleen heb ik op dit moment liever 5 planten die bijvoorbeeld 10 liter drinken dan 4 planten die 10 liter drinken.

Dit komt omdat ik mijn planten nu op 11 liter potten heb staan, als ik ze nu op 18 liter potten had gezet had ik er makkelijk 1 uit kunnen halen.

Dan hadden de 4 potten de 10 liter wel in 1 keer op kunnen nemen , nu omdat het 11 liter potten zijn zou ik 2 keer moeten wateren.

Nee ik ben niet te lui om dit te doen maar ideaal is het niet.

 

oude rocker : Met deze stelling ben ik het niet eens , als je goed knakt en buigt ben je zelf degene die bepaald waar de plant heen gaat, en is het dus niet de plant die bepaald waar ze heen gaat.

Pas op het moment dat je het hele oppervlak vol hebt geknakt heb je niet veel meer te vertellen met knakken, dan wil de plant alleen nog maar omhoog.

Nu zal je misschien denken/zeggen , je tent is te vol dus met 5 planten krijg je geen goede verdeling , dat is ook niet waar.

Als ik gewoon direct op 12/12 was gegaan was dit prima zat geweest .

Omdat ik gewent ben op aarde te kweken heb ik hier een inschattingsfout gemaakt, dit is voor mij een goede leer voor de volgende keer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is jammer Pietje,,

 

Als je iets logichieser nadenkt,

dan kan het niet anders, dan dat je tot de conclusie komt,

dat 5 op een meter teveel overlap geeft.

 

Maar ik vind goed hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf weten Pietje Wiet en dan zeggen dat ik eigenwijs ben. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...