Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torvald

Legaal Kweken

Recommended Posts

Met regel 1 en 6 kan ik instemmen met de opmerking dat een plant niet gelijk is aan een stek. Laten we zeggen dat een stek pas een plant is bij 4 nodes. Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen selecteren.

 

Regel 6 maakt de andere regels overbodig.

 

Voorraad voor eigen gebruik is natuurlijk erg relatief. Als ik maar één keer per jaar 5 planten wil opkweken dan heb ik meer voorraad nodig. Als ik veel rook of hasholie , cakes enzo zou maken maken ook. Beetje raar als een rechter dan zou zeggen 'dan had u maar vaker moeten kweken'.

 

7 is te absurd. Stel dat ik dat ook zou moeten doen voor de komkommers, tomaten en andere groenten die ik kweek. Of voor een aquarium waar 1000W boven hangt of een terrarium. Met 100 of 250W kom je dan niet zo heel erg ver. Leuk voor garnalen wellicht.

 

En nu ik er nog eens over nadenk dat ik dat regel 6 echt alles in zich heeft.

 

Cabis.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

dan zegt de rechter ooh de torvald regels !

standaardtje opruimen uitzetten afvoeren .

next

 

ggm :likken:

 

ps :ga me es boeien met groeien

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dat kelderen nog wel losloopt... het is nog een hele kunst om een kweekje te doen met resultaat dat opweegt tegen de kosten en het werk ervan.

 

Ik doe het hoofdzakelijk voor de lol, en omdat ik graag een eigen rokertje wil hebben.

Maar het is inmiddels wel ietsje (...) meer dan dat. zoveel rook ik nou ook weer niet.

Denk dat ik ongeveer een ons rook per jaar, weet het niet zo precies eigenlijk.

Met de opbrengst van 1 ronde doe ik dan jaaaaren als het meezit

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

we kunnen er uren over door mekken

t mag niet meer

die burgemeister hats getan .

law and order

morwen en naden

heute ist es gonna hiepen sagen all trage lieden

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkbaar hanteren de politie en jusitie al dergelijke regels, zie nogmaals dit artikel, http://www.geldenrecht.nl/artikel/2015-04-24/bijstandsuitkering-met-5-hennepplanten.

 

Ik heb nu al even gezocht in rechtspraak.nl, maar kan de uitspraak niet terug vinden. Lijkt me erg relevant, dus als iemand het kan vinden???

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

je hebt nog niet een gram gegroeidt

maak je toch niet zo druk

gooit er een paar in de modder

en enjoy

der zijn ook tig juten die kweken

ik vermoed dat er ook wel advokaten rechters en dames van lichte zeden kweken .

 

ggm :likken:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror;

 

Ik maak me liever vooraf druk, dan achteraf op de blaren moeten zitten. De politie, justitie en rechters hanteren maatstaven voor eigen gebruik teelt. Die wil ik graag weten.

 

Wat is volgens jou het verschil in kweekopstelling tussen de commerciële, illegale thuiskweker en de eigen-gebruik, hobbykweker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 7 criteria voor bonafide wietkwekers

 

1. Een bonafide cannabisproducent voldoet aan de wettelijke eisen van een deugdelijke bedrijfsvoering.

 

2. Een bonafide cannabisproducent streeft naar het gebruik van duurzame energie.

 

3. Een bonafide cannabisproducent streeft naar een biologische bedrijfsvoering en houdt zich aan de Good Agricultural Practices (GAP).

 

4. Een bonafide cannabisproducent geeft inzicht in het gehalte thc, cbd en andere cannabinoïden, terpenen en andere werkzame stoffen.

 

5. Planten en daaruit voortkomende cannabisproducten zijn te allen tijden traceerbaar.

 

6. Een bonafide cannabisproducent levert uitsluitend aan coffeeshops met een vergunning.

 

7. Een bonafide cannabisproducent is lid van een landelijke of lokale belangen- of branchevereniging

 

 

bron: http://www.rollingstoned.nl/1-10-15-pcn-7-regels-voor-legale-wietkweker/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeven regels voor de legale hobbykweker

ik zie liever iets als:

 

cannabis uit de opiumwet

 

de rest reguleerd zichzelf wel

 

 

er zijn geen maatstaven voor wat hobby en wat voor verkoop is, dat is 'de grap', het is zelfs zo dat jij je onschuld moet bewijzen tegenwoordig, als ik een paar zakken grond haal voor het nieuwe seizoen biogroenten in de tuin, heb IK iets uit te leggen

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

space kees

stoppen met die crack jongen je word te para

doe het of doe het niet

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan er kort of lang over doorgaan, als de petten komen en ze mogen je niet ben je je spullen + planten gewoon kwijt, je huurwoning word op jouw kosten ontruimd en schoongemaakt (+je komt op de zwarte lijst dus nooit meer een sociale huurwoning)

 

Zodra er een lamp boven hangt ben je gewoon een CRIMINEEL voor de wet!!!

Dat geld voor iedereen, voor mij, voor jou, en voor alle andere binnenkwekers hier....

 

Klinkt hard, maar in de praktijk is het wel zo dat opsporing van thuiskwekers ongeveer 0,0 prioriteit heeft bij de politie dus met een paar plantjes KAN het zijn dat ze je matsen... maar dat is niet gegarandeerd.

Zorg maar gewoon dat je niet gepakt wordt, scheelt je een hoop ellende.

 

Als je bang bent om gepakt te worden moet je lekker naar de shop gaan, en hopen dat je onderweg naar huis geen wouten tegenkomt, want ook het bij je hebben van een gebruikershoeveelheid is niet toegestaan.

 

Ik heb al diverse ontruimingen gezien, zowel van hobbykwekertjes als serieuze grootschalige plantages op de raarste plekken

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn coffeeshop staat de politie gewoon buiten toe te kijken, niets aan de hand hier. En er zijn gerechtelijke uitspraken waaruit duidelijk wordt dat er groot onderscheid wordt gemaakt tussen voor eigen-gebruik en de commerciële kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de strafmaat misschien, maar zoals Scirocco zegt je spullen en je huurhuis ben je kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de strafmaat misschien, maar zoals Scirocco zegt je spullen en je huurhuis ben je kwijt.

Hoeft niet altijd.

 

Zie hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry ik had er aan toe moeten voegen "in 99% van de gevallen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelfs laatst nog iemand uit zn huurwoning gegooid zien worden die geen planten had staan op het moment van de inval... installatie stond nog wel.

Politie sloeg de kweekapparatuur kort en klein, en ze gingen weer.

Ontruimings/schoonmaakploeg kwam de volgende dag.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit je huurhuis gegooid worden is natuurlijk ook wel veel makkelijker dan uit je koop woning toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ligt er in dat geval aan hoe je bank er over denkt, je kredietverstrekker kan in dat geval je hypotheek ontbinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco : en toen wou hij net beginnen met carolina reaper zaaien,dan voel je je ook genaaid.

Kon toch net zo goed voor pepers zijn?

Als ze de boel hebben vernietigd,lag er vast bewijs bij die die richting van cannabis op wees anders konden ze het nooit hardmaken,en dus fout bezig.

 

Zelfs het koolfilter heb ik een smoes voor: kippenmestkorrels stinken! nee hoor agent dat filter heb ik dus WEL nodig voor pepers!

ga toch niet in de mestlucht slapen zeker!

 

In het geval van een koophuis.....

In onze gemeente gooien ze je voor 3 maanden de toko dicht,gas&water&licht eraf.

En dan mag je na die 3 maanden fijn zelf de aansluiting weer regelen bij de maatschappijen

 

Ik wil een zadenbedrijf opstarten op internet,maar als de politie zo flauw doet kunnen ze in 1 keer best wat bedrijfsschade veroorzaken.

Het zou toch wat zijn als ik hun dan voor de rechter sleep wegens inkomstenderving,omdat hun de betreffende zadenkweken geruimd hebben?

De zaden zelf zijn immers legaal...webshop ook...alleen zullen ze blijven komen ruimen denk ik,als ze weten dat je zelf zaden teelt en daarvan een bedrijf runt.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grass-hopper, Dat gaat toch om gevallen waar bij er fraude is gepleegd bij het aanvragen van de hypotheek? Mensen die leven van de wietkweek en dan zelf een loonstrookje maken, omdat ze anders niet in aanmerking komen voor die hypotheek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, bewijsmateriaal was er zat, echter popo was net te laat... oogst was al gedroogd en weg.

Volgens mij waren ze al bezig om de volgende ronde te starten, de opruimploeg zag ik oa met zakken aarde, lampen, potten enz voorbij lopen.

Eerste dag kwam al het kweekmateriaal voorbij, dag 2 werd de rest van zn inboedel in een vrachtwagentje gesmeten en afgevoerd.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry ik had er aan toe moeten voegen "in 99% van de gevallen"

Geen probleem hoor, het gaat mij niet om mijn gelijk te halen. Denk dat ook 'in 99% van de gevallen' wat te scherp gesteld is, zie deze zaak uit '14. Een citaat uit het artikel:

 

'Twee principiële wiettelers uit Bierum zijn vandaag zonder straf weggekomen met het telen van hennep. De rechtbank in Groningen oordeelde dat hun teelt past in het Nederlandse gedoogbeleid.'

 

Wel een originele plaatsnaam voor een hennepkwekerij vond ik. En zie ook deze zaak uit januari jongstleden waar strafpleiters Anker&Anker een kweker uit Leeuwarden met succes verdedigden die 35 planten had staan. Een stukje uit het artikel:

 

'Er was volgens de rechter onvoldoende vermoeden dat zich in de woning van cliënt een kwekerij zou bevinden. De hulpofficier van justitie had dus geen machtiging mogen afgeven aan de agenten om zonder toestemming van cliënt de woning binnen te gaan. Door dit onrechtmatige optreden konden de resultaten van het politieonderzoek (de hennepplanten) niet voor het bewijs worden gebruikt. Er resteerde vervolgens geen wettig bewijs om tot een veroordeling te komen. De rechter volgde daarmee het pleidooi van raadsman mr. Tjalling van der Goot.'

 

Mocht ik ooit gepakt worden weet ik wel wie ik bel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wegkomen door een fout van de politie kan bij een moord onderzoek ook gebeuren. Wil nog niet zeggen dat je voor een moord niet gestraft wordt.

 

Die zaak uit Bierum is wel een heel specifiek verhaal. Daar is een maand geleden het hoger beroep op geweest. Dat zie ik er bij Spits niet op staan (niet sensationeel genoeg waarschijnlijk), maar de Volkskrant heeft het bijvoorbeeld wel:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/principiele-wietkwekers-krijgen-toch-voorwaardelijke-straf~a4138724/

 

Je kunt inderdaad ook bakken geld uitgeven aan advocaten (en dan alsnog verliezen), of je spullen inleveren. Dat is wat mij betreft ook vergelijkbaar. Je spullen afstaan zal goedkoper zijn.

 

Denk zelfs dat ze in die zaak van dat echtpaar uit Bierum zowel hun spullen kwijt zijn plus de advocaat kosten. De boel wordt sowieso geruimd en alleen als je wint zou je compensatie terug kunnen verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, misschien heb je wel gelijk hoor en ben je in 99% van de gevallen de pineut. Ik hoop maar dat ik het niet aan de lijve hoef te ondervinden hoe het werkt in de praktijk als je gepakt wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...