Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torvald

Legaal Kweken

Recommended Posts

Je hebt gelijk al je goede wil getoond en kan dit uitprinten als verweer in je mogelijke rechtszaak :P

 

Wil je echt legaal gaan kweken dan moet je met de gemeente om de tafel.

 

Je moet een plan opstellen waarbij je de gemeente het voordeel van jouw handelswijze zal moeten overtuigen.

 

Je zal dan als argument moeten aanvoeren dat het toezicht op de cannabisteelt verdwenen is waardoor er ook schadelijke stoffen toevoegingen worden gebruikt die significant slechter zijn voor de volksgezondheid dan wanneer er biologisch gekweekt wordt met toezicht op de kwaliteit door iemand van de gemeente.

 

En je zal ze moeten overtuigen dat het samenkomen van deze 2 partijen veel verder voordeel zal opleveren.

De ervaring als kweker en de beleidsmaker die zich samen inspannen om een goed verantwoord product op de markt neer te zetten waardoor tevens de criminaliteits cijfers zullen dalen en er ook belasting afgedragen zal worden waardoor de gemeente en overheid het ook financieel voordeel zal opleveren.

 

Maar dat is alleen als je grotere ambities hebt

 

Op den duur zal Nederland ook er niet aan ontkomen om de regelgeving te versoepelen zoals de trend al is in Amerika.

Nederland is in 1997 1998 geschrokken van de kritiek van Frankrijk terwijl de plannen al klaar lagen om het te legaliseren, sindsdien is de regelgeving verscherpt en is er nooit weer wat met die oude plannen gedaan.

 

Inmiddels heeft Frankrijk dat hele strenge beleid en de visie die ze toen hadden al voor een groot deel laten varen. En Nederland heeft zijn koers voor een groot deel laten bepalen door die ouderwetse kritiek die niet bij deze tijd nog past waarin landen steeds meer gedogen en goedkeuren betreft de wiet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet mijn intentie om met de gemeente over legale wietteelt te praten. Ik wil gewoon voor mezelf een paar wietplantjes kweken, zo veilig mogelijk en zonder als crimineel bestempeld te worden. Nu kan ik niet eens een electricien inschakelen bijvoorbeeld voor mijn kweekkast. En als ik een ventilator met filter plaats, ben ik in mijn ogen juist heel sociaal bezig, door de overlast zoveel mogelijk te beperken. Maar daardoor bestempeld de overheid mij als criminele kweker.

 

 

 

Het probleem met de huidige wetgeving is dat die alleen rekening houdt met professionele kweek, zonder oog te hebben voor de eigen gebruik kwekers in Nederland, al dan niet met medische noodzaak.

 

Ik denk ook dat de wetgeving aangepast zal worden, en daar kunnen wij een verschil maken, door mee te denken. De overheid heeft de afgelopen jaren ook dit forum gebruikt voor informatie over de kweek, opbrengsten en dergelijke. Misschien kunnen we bij de media in Nederland aandacht vragen voor de kleine thuiskweker met 1, 2 plantjes en laten zien dat de huidige wetgeving te ruim is opgesteld waardoor ook de goedbedoelde kweker onterecht aangepakt wordt. Mijn stelling is dat deze wetgeving juist onveiligheid en brandgevaar veroorzaakt.

 

Het zou in mijn ogen dus best kunnen als wij vaststellen wat per definitie nooit als commerciële kweek gezien zal worden, simpelweg omdat de mogelijke opbrengst te laag is, de overheid daar in beleidsvorming rekening mee houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

was vroeger zangert

 

(http://www.youtube.com/watch?v=6WXXYuQzR-w)

 

ggm :likken:

 

ps :heel nobel streven dit topic maar 1 of twee plantjes indoors onder kunstlicht in twee vingerhoedjes is een vergrijp een overtreding en zelfs crimineel .

dan kan je wel een hele waslijst aanleggen van ik ben zo goed bezig zus of ik ben zo n verstandig mens zo maar het is en blijft verboden .

en was men beter ingelezen had je kunnen weten dat ze je ook een koophuis uitschoppen tegenwoordig .

legaal in huis een plantje onder kunstlicht is en blijft crimineel in dit land .

en niet van :ik ben maar een beetje zwanger edelachtbare "" .

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het koophuis kunnen ze je alleen uitschoppen als je nog financiële verplichting hebt om het af te lossen.

Maar dat zal dan wel overeengekomen moeten zijn in het contract wat zeer uitzonderlijk is.

 

Een afbetaald huis kan niemand je uitzetten.

 

Het hebben van wietplantjes zoals hierboven beschreven kan nooit gezien worden al crimineel aangezien je voor criminele activiteiten misdaden moet plegen.

 

Het hebben van 2 wietplantjes is geen misdaad volgens het Nederlands strafrecht. Het is wel een licht vergrijp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

ps :heel nobel streven dit topic maar 1 of twee plantjes indoors onder kunstlicht in twee vingerhoedjes is een vergrijp een overtreding en zelfs crimineel .

dan kan je wel een hele waslijst aanleggen van ik ben zo goed bezig zus of ik ben zo n verstandig mens zo maar het is en blijft verboden .

en was men beter ingelezen had je kunnen weten dat ze je ook een koophuis uitschoppen tegenwoordig .

legaal in huis een plantje onder kunstlicht is en blijft crimineel in dit land .

en niet van :ik ben maar een beetje zwanger edelachtbare "" .

Dat ben ik niet met je eens. Kijk bijvoorbeeld naar die kwekers uit Bierum. Die zijn opgepakt vanwege een grote wietplantage, maar omdat ze alles volgens de "regels" deden, niet veroordeeld, of niet bestraft. Ik moet het weer even nalezen, dacht dat het vorig jaar speelde.

 

Datzelfde zie ik ook voor me met thuiskweek voor eigen gebruik, conform de regels of de intentie ervan. Op deze pagina kun je precies uitvinden waar de politie naar op zoek is; https://www.politie.nl/themas/illegale-hennepteelt.html

 

Principiële kwekers;

http://www.rollingstoned.nl/10-9-15-principiele-wietkwekers-toch-veroordeeld/

 

Uit dit artikel; "...de twee principiële kwekers krijgen in hoger beroep drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf, omdat ze na een eerste huiszoeking toch verder gingen met het kweken van wiet voor coffeeshops. Volgens het hof hadden ze na deze doorzoeking moeten stoppen om een proefproces uit te lokken..."

 

Dat zal ook mijn stap zijn, als ik alles zoveel mogelijk conform de regels doe, een proefproces uitlokken. Maar zoals je ziet zijn ze niet veroordeeld voor de wietplantage zelf, maar vanwege een formaliteit. Na jaren van stricte vervolging, zijn dit de eerste zonnestralen achter de donkere wolken. En net als de plantjes, richt en strek ik me uit om in dat licht te komen.

 

PS dit is het 100ste bericht dat ik plaats. Had me voorgenomen gisteren er wat speciaals van te maken, maar vandaag weer ontschoten. Even teruglezend valt het nog mee. Op naar de volgende 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het koophuis kunnen ze je alleen uitschoppen als je nog financiële verplichting hebt om het af te lossen.

Maar dat zal dan wel overeengekomen moeten zijn in het contract wat zeer uitzonderlijk is.

 

Een afbetaald huis kan niemand je uitzetten.

 

Het hebben van wietplantjes zoals hierboven beschreven kan nooit gezien worden al crimineel aangezien je voor criminele activiteiten misdaden moet plegen.

 

Het hebben van 2 wietplantjes is geen misdaad volgens het Nederlands strafrecht. Het is wel een licht vergrijp.

Dank je. Er staat wel iets in de meeste hypotheken dat je de woning als zodanig dient te gebruiken. Ik mag er niet zomaar een andere bestemming aan geven, en met een grote wietplantage is dat misschien het geval. Mijn slaapkamer krijgt echt geen andere functie omdat er in 1 kast een paar plantjes staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over dat stukje van de politie met als titel "illegale hennepteelt". Alleen de titel suggereert al dat er dus ook legale hennepteelt is.

 

Verder valt te lezen dat vooral het handelen en verspreiden zwaar wordt aangerekend.

 

En dan dit stukje; "Alle handelingen van personen die illegale hennepteelt voorbereiden en bevorderen, zijn strafbaar per 1 maart 2015. Hierop komt een maximale gevangenisstraf van drie jaar te staan. En een geldboete van maximaal 81.000 euro."

 

Rolletje laminaat foam kopen met wat spaarlampen, badkamerventilator met recirculatie filter, afvalbakjes van de ikea, potgrond en mest van de hovenier en plots kan ik drie jaar achter tralies? Dacht het niet, piet. Of sluiten ze me al op als je op dit forum post?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat stukje is meer gericht op verkopers van kweekspullen... de growshops zouden hiermee gesloten kunnen worden als ze bewust meewerken aan het opzetten van plantages.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat stukje is meer gericht op verkopers van kweekspullen... de growshops zouden hiermee gesloten kunnen worden als ze bewust meewerken aan het opzetten van plantages.

Mag je er nu dan vanuit gaan dat alle growshops gesloten zijn en dat alles wat je nu nog kunt kopen, legaal is?

 

Stop illegale hennepteelt

https://player.vimeo.com/video/64232323

 

Ik herken mijn situatie helemaal niet in deze beelden met mijn 2 plantjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat we zeker 50% van alle growshops zijn kwijtgeraakt sinds 1 maart ja... en de rest heeft hun bedrijfsvoering stevig aangepast om sluiting te voorkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is denk ik een spanningsveld vanwege sociaal economische redenen tussen degene die commercieel kweken en de gebruiker die voor zichzelf begint. Wat de één bespaart, voelt de ander in zijn portemonnee. Ik zal je niet vragen bij je berichten aan te geven of je er financieel belang bij hebt, maar vraag wel de discussie zuiver te houden. Alvast bedankt.

 

ps met je bedoel ik iedereen in het algemeen

Share this post


Link to post
Share on other sites

denken mensen nu nogsteeds dat 5 plantjes zijn toegestaan. is dat niet al 5 jaar geleden afgeschaft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je een gerechtelijke uitspraak laten zien waar iemand met 5 plantjes of minder is veroordeeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat snap ik, maar zo'n tabel als in je link, is wel handig, maar veel te beperkt. Volgens die tabel ben je als je met je gietertje je plantjes in de tuin of balkon water geeft, niet professioneel. Lijkt mij nogal kort door de bocht en daar zou ik graag iets aan verbeteren. Ik heb nu bv het licht aan, 2700k spaarlamp en er staat een kamerplant naast me. Ben ik dan volgens die tabel nu een professionele kamerplanten kweker? Onzin natuurlijk, en dat wil ik graag verbeteren. Wellicht dat de politie mee leest en zo ook meer inzicht krijgt in wat wel en niet als commerciele kweek gezien kan worden. Noem het voortschrijdend inzicht.

professioneel-telen.jpg

ja ik ben dan professionele peperkweker, is alleen jammer dat ik er geen geld voor krijg, misschien kan ik subisides krijgen uit de landbouwsector :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je een gerechtelijke uitspraak laten zien waar iemand met 5 plantjes of minder is veroordeeld?

Die komen waarschijnlijk niet voor de rechter. De politie neemt de spullen mee en/of maakt ze onklaar en de kweker krijgt een geldboete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Het Platform Cannabisondernemingen Nederland (PCN), de belangenvereniging van ondernemers in de wietbranche, heeft 7 criteria opgesteld waaraan bonafide cannabisproducenten zouden moeten voldoen. ‘Voor het eerst neemt de branche zelf nu een standpunt in over gereguleerde cannabisteelt’, aldus PCN."

 

PCN: 7 regels voor ‘legale’ wietkweker

http://www.rollingstoned.nl/1-10-15-pcn-7-regels-voor-legale-wietkweker/

 

Zoiets bedoel ik, maar dan voor de eigen-gebruik hobbykweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik maar een voorzet maken met;

 

Zeven regels voor de legale hobbykweker

 

De intentie van deze regels is onderscheid te maken tussen commerciële, illegale thuiskweek en gereguleerde, voor eigen gebruik, hobbykwekers. Voor eigen gebruik zou een maximale mogelijke opbrengst niet meer mogen zijn dan 150 gram per oogst tot een maximum van 500 gram per jaar.

 

Hiervoor de volgende regels;

 

1. maximaal 5 plantjes, inclusief stekken

 

2. Maximaal 250 W verlichting, veilig aangelegd

 

3. Maximale 1 m2 kweekruimte, met toestemming van de eigenaar

 

4. Maximaal 2 meter hoge planten, met maximale oogst per keer van 150 gram en 500 gram per jaar

 

5. Maximaal 300 gram voorraad voor eigen gebruik

 

6. De installatie mag geen overlast veroorzaken, zoals geur, licht, geluid, enz.

 

7. De hobbykweker heeft een ondertekende verklaring dat hij voor eigen gebruik wiet kweekt en op geen enkele wijze de wiet verspreid. Daarbij een keuringsverslag dat aantoont dat de kweek voldoet aan de regels. Keuringsverslag aan te vragen bij Torvald voor leden van dit forum voor een speciaal gereduceerde prijs van slechts € 450,-. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar puntjes:

 

- 300 gram is voor justitie geen gebruikershoeveelheid...

- Met 250 watt licht gaat een ervaren kweker wel 3 ons oogsten, en dat 5x per jaar...

ik denk dat een max. Van bv 100w realistischer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook rekening houden met degene die vanwege ziekte of handicap, niet in staat zijn het hele jaar te kweken. Je zou met twee kweekjes je eigen voorraad voor een jaar moeten kunnen kweken. En zeg nou zelf, een hobbykweker die het hele jaar door kweekt, is al bijna een pro.

 

ps misschien de hps en led uitsluiten als te professioneel en/of gevaarlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mijn bespreking met de plaatselijke politie heb ik hen verteld dat het mogelijk is dat ik 6 a 7 ons wiet in huis heb.

dat dit 2 ons meer is dan een shop mag hebben, maar dat ik nu eenmaal 1 op 1 draai als het lekker loopt.

en vergeet ook niet dat als je olie gebruikt, dit om best wat materiaal vraagt.

een hobbykweker is een freak en liefhebber

en dat ben je toch het hele jaar?

patient ben je ok het hele jaar.

 

dus ik vraag me sterk af om je jezelf dergelijke restricties op moet leggen,

het is eerder ruimschoots van je rechten gebruik maken.

dus laat het eerder van je persoonlijke gebruik af hangen.

en dan kom ik al zo'n 20 jaar op minstens 2 kilo per jaar

verruim je geest, verruim je recht!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de overheid serieus werk wil maken met die zogenaamde oorlog tegen de Brabantse onderwereld, stel je morgen in dat iedereen volgens deze regels zelf mag kweken.

 

@weetje, met de politie in gesprek en die vinden het goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"In hoger beroep voerde de gemeente aan dat de wiettent dusdanig professioneel was, dat er geen sprake kon zijn van uitsluitend eigen gebruik. De Centrale Raad van Beroep was het hier niet mee eens. De politie die de woning had onderzocht, meende dat de wietteelt wel voor eigen gebruik was."

 

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2015-04-24/bijstandsuitkering-met-5-hennepplanten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou led niet uitsluiten, is juist heel veilig, energiezuinig..hps onder de 100w is er niet/nauwelijks dus die valt zoinzo af.

Het probleem van die 3 ons is de straatwaarde, je praat toch over een bedrag van rond de 1500 euro beetje afhankelijk wat het is.

Het is natuurlijk een medicijn, maar dan zal je toch ook moeten bijhouden hoeveel je gebruikt om die 3 ons aannemelijk te maken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wat je zegt, maar draai het eens om. Hoeveel procent van de kwekers op dit forum voldoen aan die regels?

 

En als iedereen volgens deze regels zelf mag kweken, keldert de straatwaarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...