Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torvald

Legaal Kweken

Recommended Posts

@mac, wilde je een like geven, maar was al aan mijn quotum. Morgen.

 

Ik dacht voor iedere regel een topic te openen en die dan een tijdje te laten sudderen. Kijken of er wat uitkomt. Idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regel 1, 2 en 3 geen overlast, geen overlast en geen overlast.

 

Dat betekent ook dat alles veilig is en er geen schade aan het huis ontstaat.

 

Daarnaast zou wiet aan gezondheidseisen moeten voldoen (geen metalen, pesticiden, schimmels, etc) vooral als die bedrijfsmatig is gekweekt.

 

Een maximum aantal planten of watt of oppervlakte is nergens voor nodig.

Je zou die grens wel kunnen trekken om een scheiding tussen beroeps en hobby te maken, waarbij hobbykweek dan onbelast blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. omdat je ergens anders verkondigde dat je liever had dat de situatie zo bleef omdat je dan 5.0 voor je haze blijft vangen.

2.niet jij woont daar. maar jij doet gemakkelijk over 5 planten afstaan en dan naar de growshop, je vergat voor deze groep mensen dat ze hun huis uit moesten, zo'n rozegeur is het dus niet.

3.leraren,plantsoen-schoffelaars,vuilniswagenbedieners et\c, zijn allen ambtenaar, en kunnen in grote problemen komen als zij gepakt worden met cannabisplanten. denk ook aan Rijbewijs grote voetuigen etc.

4. ik heb me niet uitgelaten over je verdiende loon, ik geloof zeker dat je een harde werker bent.

5. Ja, dat heb ik in het verleden ook wel zo gedaan.

6. Mensen met uitkeringen etc? ach die moeten zelf maar bekijken hoe integer ze er mee om willen gaan, ik heb er zo mijn mening over, da's waar.

 

geen handelsprijzen svp :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahjoh da's toch geen handelsprijs? :whistle:

 

hey poldergrower, had je niets anders te doen dan een ander voor zanikerd uit te maken?

echt iedere opbouwendheid kun jij laten varen he?

 

als een ieder maar door heeft dat regels nodig zijn, om zaken te regelen.

als je niets geregeld wilt hebben? lekker wegblijven van hier.

als je wel iets geregeld wilt hebben?verzamel je topics dan in 1.

want je gaat nu bepaalde discussies, over and over behandelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

droge stof hoor pfffffffft

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mac, kleine samenvatting voor je; houd je je aan de torvald-regels, is er niets aan de hand ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

droge stof hoor pfffffffft

 

ggm :likken:

gewoon altijd alles zelf oproken dan is het eigen gebruik :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me als pijnlijer en daardoor nogal grootverbruiker uitgebreid in waar Torvald mee aankomt verdiept: waar ligt de grens voor een wel of niet hobby kweek?

In mijn geval kom ik nergens met 5 planten en een 250W HPS'je, ik rook gvd 10-15 joints per dag (officieel recept voor 5gr p/dg apotheek wiet), nee in een week tijd heb ik 1 plant opgerookt en met 5 kom ik dan 4wk tekort.

 

Pijnlije doet rare dingen met je, soms zo erg dat je je planten vernaggelt en nog niet eens 0.3gr/w scoort.

Handig als je er dan meer hebt staan/grotere plantage om dat op te vangen want het is tenslotte je medicijn en dat wordt NERGENS meegenomen, alle oogsten zijn top niet?

 

Of alles reguleren (dus ook dat je als kleine kweker straks een kweekvergunning krijgt waar de gemeentes mee bezig zijn) of helemaal niks, een middenweg is er niet en wat heb je aan een lijstje als het aan OM/rechter is om dat naast zich neer te leggen omdat men de letter vd wet volgt (zie die tabel..).

 

Dan nog het argument geldelijk gewin (bedrijfsmatig telen):

door het zelf kweken heb je, en A++ wiet, een bodemprijs qua productie en je hoeft niks uit te geven in de shop dus stel maar dat je geen geldelijk gewin hebt....

 

Lullige van zowat alle 'grote zaken die er voor ons toe kunnen doen' is dat er steeds wordt gesteld dat het toch echt een uitspraak in die zaak alleen is en zeker niet gezien moet worden als jurisprudentie.

 

Als je kweken van cannabis voor je eigen gebruik en dan ook nog medicinaal bekeken zo vanuit beperkte hoek benaderd ga je nog een spannende tijd tegemoet Torvald, ga zelf planten neerzetten en zorg dat je niet gepakt wordt en heb je verhaal klaar waarom jij kweekt klaar mochten ze onverhoopt toch voor je deur staan.

 

 

Ik zelf ben daar heel 'makkelijk' in:

mijn belang gaat boven het algemeen belang.

Ik veroorzaak geen overlast, deal niet en vaar er op medicinaal gebied wel bij (onderbouwd) dus wat is probleem edelachtbare?

 

Nou meneer, zo gesteld kan ik niets verzinnen en u kunt in uw geval niet anders dan zo handelen als u doet.

Ergens wel jammer dat u zo beperkt wordt in uw mogelijkheden om het allemaal goed aan te pakken (elektrische installatie laten keuren etc) maar dat is gezien beleid nu eenmaal zo, misschien dat met deze uitspraak wel de mogelijkheid bestaat, ik wens u veel sterkte en beterschap.

Kweek lekker verder en hang het niet aan de grote klok :wave:

 

Nu hoop ik dus dat ik dat nooit allemaal aan die Edelachtbare uit hoef te gaan leggen en daarvoor is maar 1 devies geldig volgens mij:

klep dicht en draaien :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

we zijn verder van legalisatie af als ooit te voren .

zolang mark met de vereniging van dieven hier blijft rondhinnikken met die toppertjes op justitie allemaal . :likken:

man man man wat een zoop.

als je in dit land de politiek wilt volgen beetje betrokken zijn beetje begaan met dit kikkerlandje

dan heb je godverdommelsbier wel een slaapkamertje 1000watters nodig om een beetje chill te blijven .

kan je beter een hele etage huren wil je nog es een ouwerwetse lachkick krijgen man .

 

ggm :likken:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik las dat er voorstel was voor 500 gram max per jaar

 

ik geloof niet in bullshit

ik rook medicinaal ,en wil eigen hash kunnen maken.

doe mij svp geen begrenzing op hoeveel ik oogst

1,5 a 2 kilo zou in elk geval realistischer zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom ik nog een volle kilo tekort (uitgaande van 2 kg..)

 

ONMOGELIJK te bepalen hoeveel iemand mag oogsten lijkt me...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...