Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jointboy

strafmaat voor 5 planten onder een lamp(huurwoning

Recommended Posts

We hebben het hier nu over een huurhuis maar de strafmaat voor een eigen huis is toch hetzelfde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er met name om dat je uit je huurhuis gezet kan worden, wat bij een eigen huis uiteraard niet kan. De strafmaat is inderdaad hetzelfde.

 

Als je een eigen huis hebt en er ontstaat brand a.g.v. je wietplantage, keert de verzekeraar niks uit. Als je huis affikt staat vervolgens de bank op de stoep die eist dat je de hypotheek in één keer terugbetaalt omdat er geen onderpand meer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn woningbouw geldt hetzelfde: je wordt zonder pardon je huis uitgeknikkerd. Maar nu is hier een paar maanden terug de woningbouw door de kantonrechter in het ongelijk gesteld. Deze rechter vond het niet bewezen dat de kweker onveilig gekweekt zou hebben. Daar waren dus geen bewijzen voor. Natuurlijk gaat de woningbouw in hoger beroep dus ik zit in spanning af te wachten wat hier de uitspraak zal zijn. :|

 

Zat me ook nog af te vragen of mensen die bijv. betrapt worden met gevaarlijk vuurwerk in huis of die ook het huis worden uitgezet? Hier heb ik nooit iets over gehoord en das pas echt link! Zou gebruikt kunnen worden als argument dat er met twee maten gemeten wordt, kwekers worden gediscrimeneerd en das toch helemaal verboden.

 

Marjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al vaker zo geweest dat de rechter de woningbouwvereniging in het ongelijk steld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten dat huurgedoe om, de straffen zijn volgens mij strenger geworden.

 

http://wetgeving.snow-white.nl/. Hogere boete's !!

 

Minder snel een vrijheidsstraf als ik het zo bekijk !!

Edited by riesje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de andere kant zou je volgens die site nu 6 i.p.v. voorheen 5 planten ongestraft mogen kweken voor niet-commerciële doeleinden..... In een rechthoekige opstelling onder 1 lamp zet je makkelijker 6 planten neer dan 5!

 

Mijn ervaring is dat je met 6 planten ook een behoorlijke oogst kan halen als je ze wat langer laat groeien en in grote potten (15 liter) zet. De lol voor mij is om met weinig planten een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Plus m'n vrouw slaapt een stuk beter zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat dit een behoorlijke oude post is (en ik weet niet of ik in dit geval nou een nieuwe topic moet openen), maar hoe staan de zaken nu anno 2015? Stel dat je bijvoorbeeld betrapt wordt met 15 planten (zo'n 70cm per plant) en 3 flinke LED lampen.. Je voorderest geen stroom aftapt, je rekeningen keurig netjes betaald.. Zijn de regels in de tussentijd aangescherpt? Of juist versoepeld? Heb het hier uiteraard over huurwoningen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen concrete voorbeelden, maar ga er maar van uit elke woningbouw vandaag de dag een zeer streng zero tolerance beleid voert..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spongepot, dat kan en mag je verhuurder nooit toestaan. Want stel, een verhuurder zet dat in zijn verhuurvoorwaarden, dat je bij hem gerust 5 plantjes mag kweken. Dan is dat voordeel halen uit een illegale situatie. Stel ik koop een pand en ga die verdelen in 100 ruimtes van ieder 1m2 en ga elke ruimte verhuren, met de toestemming dat je wiet mag kweken. Ik denk dat je het snapt nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik eigenlijk meer bedoel is; betekend het dan per definitie dat je je huis uitgezet wordt? Of zijn er ook rechters die een andere straf opleggen, maar je wel in je huis mag blijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar komt dat pand? Ik wil wel een stuk of 12 van die units hebben dan mits een beetje in de buurt :P

 

Toch wel met eigen krachtstroom aansluiting per unit? En waar laat ik de CO2, opticlimate enz?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik eigenlijk meer bedoel is; betekend het dan per definitie dat je je huis uitgezet wordt? Of zijn er ook rechters die een andere straf opleggen, maar je wel in je huis mag blijven?

met meer dan 5 planten? Ja! Je moet geen illegale dingen doen in andermans eigendom. Je maakt de verhuurder mede aansprakelijk en de enige verdediging van de verhuurder is aan te tonen dat je geen enkele wietteelt accepteert.

 

Pas als de hobbykweek, voor eigen-gebruik, min of meer maatschappelijk geaccepteerd is, kun je van de verhuurders een andere opstelling verwachten. Ze zien nu nog teveel de zeer kwalijke gevolgen van illegale teelt, met bijbehorende onkosten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik eigenlijk meer bedoel is; betekend het dan per definitie dat je je huis uitgezet wordt? Of zijn er ook rechters die een andere straf opleggen, maar je wel in je huis mag blijven?

Ja, als de rechter je vrijspreekt mag je je woning niet uitgezet worden. Op internet kan je naar uitspraken in rechtszaken zoeken en dat is wat er in de praktijk gebeuren kan als je gepakt wordt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torvald: hmmm ok.. ja ik heb weleens vernomen dat het toch wel iets genuanceerder ligt. Namelijk wat de grootte van de planten zijn, of het je eerste keer is, of je hobbykweker bent (dat kan ook met 12 plantjes) etc.. Ik heb het hier niet over een plantage he!

Ook hoor ik weleens verhalen dat je met 1 plantje net zo strafbaar bent als 7 plantjes, op het moment er een lamp onder staat..

 

Wat ik eigenlijk meer bedoel is; betekend het dan per definitie dat je je huis uitgezet wordt? Of zijn er ook rechters die een andere straf opleggen, maar je wel in je huis mag blijven?

Ja, als de rechter je vrijspreekt mag je je woning niet uitgezet worden. Op internet kan je naar uitspraken in rechtszaken zoeken en dat is wat er in de praktijk gebeuren kan als je gepakt wordt.

 

Ja, ik zal eens op rechtstpraak.nl kijken. Waar ik ook benieuwd naar ben is; ik lees dat er speciale juristen/advocaten zijn omtrent wietkweek, om ervoor te zorgen dat je straf zo laag mogelijk uitpakt.

http://www.strafrecht-advocaat.nl/wietplanten-straf

Ik lees dat ze hier vooral praten over 50 planten of meer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er valt geen peil op te trekken, maar ik heb enige hoop dat de nieuwe burgemeester van Maastricht de kleine kwekers goed gezind is. Ze had het over social clubs die er in wezen nu al zijn. Mensen als wij voorzien wat vrienden van rokerij die er een paar centen voor betalen. Dat is geen criminaliteit, dat moge duidelijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago Groot gelijk, zaken dat ik nu opvang vanuit antwerpen is ronduit schrikbarend. ----> Vinger afdrukken en mugshots voor iemand die betrapt is met ocharme 3gram wiet richting festival. Percies of we allemaal criminelen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, 3 gram en al dat gezeik? Als je hier met een paar gram wiet maar ook bv een paar xtc pillen word gesnaaid mag je de zooi inleveren en zo doorlopen... vind ik opzich wel een mooi systeem, gebruikershoeveelheden niet bestraffen, dealers echter wel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schade of overlast maakt voor een woningbouwvereniging niks uit. Als er een streng beleid is m.b.t. het oneigenlijk gebruik van de woning doen ze er alles aan om je eruit te krijgen. Zelfs al woon je er continue. In de standaard huurcontracten zijn sinds kort (al meer dan een jaar) bepalingen opgenomen die de kweek van hennep en alles eromheen verbieden! Daar ben je ook mee accoord gegaan en heb je voor GETEKEND!!!!!! Er volgt vaak een uitzettingsprocedure en ALS er schade aan de woning is toegebracht door toedoen van hennep kweken, dan draai jij ook voor die kosten op...

 

Bezint eer ge begint!

dat betekend niet dat het opeens kan, ik kan ook in het huurcontract op laten nemen dat er geen huisdieren of kleurlingen naar binnen mogen, maar zo werkt het niet

 

een huiseigenaar mag jou helemaal niet toegang tot de woning ontzeggen, dat is je recht, google huisvrede, jij mag WEL de woningbouw toegang weigeren

 

@spongepot, dat kan en mag je verhuurder nooit toestaan. Want stel, een verhuurder zet dat in zijn verhuurvoorwaarden, dat je bij hem gerust 5 plantjes mag kweken. Dan is dat voordeel halen uit een illegale situatie. Stel ik koop een pand en ga die verdelen in 100 ruimtes van ieder 1m2 en ga elke ruimte verhuren, met de toestemming dat je wiet mag kweken. Ik denk dat je het snapt nu...

nee dat zou overeenkomstig zijn met overheidsbeleid, dat zou niet vreemd zijn, wel moedig

 

@dilago Groot gelijk, zaken dat ik nu opvang vanuit antwerpen is ronduit schrikbarend. ----> Vinger afdrukken en mugshots voor iemand die betrapt is met ocharme 3gram wiet richting festival. Percies of we allemaal criminelen zijn.

dat moeten wij al bij de aanvraag van een pasport :excl: Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, 3 gram en al dat gezeik? Als je hier met een paar gram wiet maar ook bv een paar xtc pillen word gesnaaid mag je de zooi inleveren en zo doorlopen... vind ik opzich wel een mooi systeem, gebruikershoeveelheden niet bestraffen, dealers echter wel.

 

zelfde als met kweken.

 

De hobbykweker voor eigen-gebruik doorlaten en de dealers straffen. Ik wist wel dat er een licht in je schuilt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een techniek , genaamd " Hegeliaanse Dialectiek"

DIe zorgt ervoor dat degene die deze techniek het beste inzet , uiteindelijk het meest zijn zin krijgt.

Een manier om deze techniek ten uitvoer te brengen is het inzetten van False Agents

Mensen die zich voordoen als zijnde iemand die een doel dient, ( eigenlijk van de andere partij is) en langzaam een idee-verschuiving teweeg te brengen.

 

Ik zeg niet dad Torvald perse een False Agent is zoals hierboven beschreven.

het is gunstig dit soort zaken goed gescheiden te houden.

 

Voor de rest : doe wat je niet laten kan , aan alles kleven consquenties, zelfs aan het lezen van hetgeen ik schrijf.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

TORVALD IS GEWOON EEN CYBERPAARD VAN TROJE

 

ik word DOODmoe hier van alle torvadriaanse topics hier over illegaal .

krijgt een kettingreactie worden er 12 jaar oude topics weer uit het stof gevist .

alle teelt binnen met licht en vents is illegaal .

ik kom dat als een spam diaree hier elke dag tegen .

het verziekt gewoon wiet forum

groei een paar planten en zeik niet elke keer zo in 88 topics over de regeltjes .

godsdienstwaanzinnigen kunnen ook zo zeuren is pecies hetzelfde die jammeren elke dag dat jc voor hun aan het kruis is genageld .

veel meer komt er niet uit

torvald en consortium zijn de nagel der s,wietsforums doodskist .

ik reageer niet meer op die scheit van em .

 

normaal stelt iemand zich hier voor en dan begint ie entoesiast met een kweekje .

torvald stelt zich voor blijft zn kweekje maar uitstellen en ouwoert alleen over de of zijn regeltjes .

iemand die zich in de onderwereld wil begeven moet altijd een proef ondergaan (iemand omleggen of erger ) .

pas dan hoort ie een beetje bij de groep en word ie vertrouwd .

ik zou graag zien dat de TORR eerst es wat vegetebles groeit en bloeit en dat ie dan es een wauweltje mag maken hierood .

want ik vertrouw em nog voor geen meter.

 

EERST GROEIEN DAN LOEIEN TORR !!!!

 

 

 

ggm :evil:

Edited by macerror
  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et tu, Mac?

 

"Aufklärung ist der Ausgang des Menschen aus seiner selbstverschuldeten Unmündigkeit. Unmündigkeit ist das Unvermögen, sich seines Verstandes ohne Leitung eines anderen zu bedienen. Selbstverschuldet ist diese Unmündigkeit, wenn die Ursache derselben nicht am Mangel des Verstandes, sondern der Entschließung und des Mutes liegt, sich seiner ohne Leitung eines anderen zu bedienen. Sapere aude! Habe Mut, dich deines eigenen Verstandes zu bedienen! ist also der Wahlspruch der Aufklärung."

 

Sapere aude!

 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sapere_aude

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mac... tis leuk dat je steeds plaatjes post hoor, maar voor alle smartfoon en tabletgebruikers zijn die niet zichtbaar zoals je dat nu doet..!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...