Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jointboy

strafmaat voor 5 planten onder een lamp(huurwoning

Recommended Posts

gelukkig is de ruis even over gewaaid, dus: vertel: welke zaken?

ik zit over 1,5 weken met een kamerlid te babbelen dus moet wel update zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig is de ruis even over gewaaid, dus: vertel: welke zaken?

ik zit over 1,5 weken met een kamerlid te babbelen dus moet wel update zijn.

daar heb ik geen concrete voorbeelden bij, en zou ik ze hebben, die hier niet vertellen. Het punt is dat politie, justitie en rechters al langer onderscheid maken tussen dealers en hobbykwekers voor eigen gebruik. Dat onderscheid tussen dealer en hobbykweker is nu simpel te maken omdat de illegale kweker duidelijk is omschreven.

 

In die zin heeft verdere regulering vanuit de politiek voor de hobbykweker nu weinig zin, omdat de huidige wet en toepassing redelijk werkt. Blijf je binnen de 5 plantjes, is er meestal weinig aan de hand. De politiek kan zich nu beter concentreren op de aanlevering van de coffeeshop. Zodra dat in orde is, en iedere coffeeshop houder verantwoordelijk gehouden wordt voor die aanvoer, valt die hele markt voor de broodfokkers weg, hooguit dat ergens nog een niche blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mac, we leven allemaal in de 4de dimensie, alleen niet iedereen realiseert zich dat. Je wereld is een opeenvolging van drie dimensionale beelden, die voor jouw idee elkaar logisch opvolgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the club Torvald

 

Ik ben bezig met mijzelf te orienteren om een social club op te richten. This shit has got to go!

 

Aan hen die dieper graven dan de oppervlakte, dringt zich onwillekeurig de vraag op hoe veel langer nog door te gaan met het falende gedoogbeleid. Maar ook vandaag de dag mag de stem van de waarheid niet ontbreken, want feitelijk weet eenieder allang; het beleid is dood! Misbruikt, uitgezogen en vermoord door oubollige conservatieven, gedateerde politici en criminelen.

 

En wanneer ik zeg criminelen dan snapt u ook wel dat ik natuurlijk niet die mensen bedoel, die door het falende beleid dat de overheid voert tot crimineel bestempelt worden. Nee, ik bedoel dan niet zij die gedwongen uit huis geplaatst worden, met kind en al, omdat zij cannabis planten groeien ten behoeve van eigen gebruik; dan wel medisch, dan wel recreatief. Nee zelfs niet hen, die op een veilige en verantwoordelijke manier op kleine schaal cannabis planten telen ten behoeve van de commerciële verkoop die geschiedt via de coffeeshops. Want schijnbaar gelooft deze overheid anno 2015 nog steeds dat cannabis met de ooievaar langs de coffeeshops gebracht wordt.

 

Want ziet u, wat de overheid wilt en wat de overheid ons opdringt is barbaars. Onze overheid gedoogd een legale bedrijfsvoering wat afhankelijk is van een illegaal en ondergronds productie en inkoop proces. Ik kan u zeggen; wat een zelfbedrog! En dus vraag ik u: wie is hier nu de daadwerkelijke crimineel?

 

De afgelopen jaren verandert er een hoop in de ooit zo vooruitstrevende cannabiswetgeving. Het gedoogbeleid dat bedoeld was als een EERSTE stap naar volledig reguleren, bleek vooral ook meteen zijn LAATSTE stap te zijn. Is het niet schrijnend om te zien hoe dit land van voorloper en pionier is verworden tot dat wat het nu is? Een land dat cannabis weer criminaliseert daar waar de tendens in de rest van de wereld decriminaliseren is. Een land dat zijn vooruitstrevende gedachten verloochend voor de goedkeuring van zijn buurlanden.

 

Hoeveel langer laten wij ons nog het recht ontzeggen om onze eigen medicinale cannabis te groeien? Hoeveel langer laten wij ons nog het recht ontzeggen om onze eigen geest te exploiteren? Hoeveel langer laten wij nog onschuldigen veroordeeld worden? Hoeveel langer laten wij politici als oud Minister Opstelten leugens en bedrog verspreiden over cannabis. En herinneren wij ons nog de uitspraak van diens opvolger: ‘van wiet en hasj ga je dood’?

 

Ik zeg u: Er is een geest van verzet, en die neemt elke dag toe! Kunt u tevreden zijn over de houding van de overheid in deze tijd? Wij vinden van niet. Schaart u achter ons zodat wij een grote vuist kunnen maken tegen de overheid en haar criminele beleid. Een nieuw beleid is zonder cannabis social clubs niet mogelijk. Laten wij de nieuwe pioniers zijn.

 

Want na 39 jaren van bittere rechtsvervolging zijn wij ons van één ding allereerst en allermeest bewust geworden; deze klotezooi moet stoppen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torvald

dan ook niet blij maken met dode mus toch?

 

 

ik vind het jammer dat je op heel essentiele punten

net doet alsof het äardig klopt"en wel werkt

terwijl juist daar de grootste debakels afspelen.

 

Want zo is het nu in mijn ogen

 

als je groter kweekt weet je welke zaken zich tegen je kunnen spelen

als je klein kweekt weet je absoluut niet waar je aan toe bent

en ben je een speelbal van instanties en lagere overheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the club Torvald

 

Een nieuw beleid is zonder cannabis social clubs niet mogelijk. Laten wij de nieuwe pioniers zijn.

 

Want na 39 jaren van bittere rechtsvervolging zijn wij ons van één ding allereerst en allermeest bewust geworden; deze klotezooi moet stoppen.

 

Tsjeee lijkt wel die VOC wel met hun clubbie promotie-parade.Met 25 eurie inbreng krijgt u over 8 a 12 weken u wiet, anders niet.Zou maar gauw een ruimte reserveren, voordat die bezet is trouwens.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dat zijn toch de regels die te weerleggen zijn?

of ijn dit de richtlijnen waar je je aan wilt houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALOWA

 

waar zou je je druk om maken als je niet of nog niet kweekt ?

dat is hetzelfde als condooms kopen als je nog geen verkering hebt .

ga je ook nutteloze dingetjes mee doen keer opblazen keer met water vullen keer zien hoe ver kan ik em uitrekken

past ie wel ?

of combinaties daar weer van met water vullen en van het dak afgooien .

ik zie het probleem niet hoor .

zit je ook in het anti zwarte pieten committee ?

 

ggm :likken:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruinevingers, goed idee, zo'n social club. Was die nu in mijn omgeving, zou de noodzaak om zelf te kweken een stuk minder zijn.

 

 

@weetje, in bovenstaande richtlijn, staat bevestigt dat wanneer je aan de regels voor eigen-gebruik houdt, er niets aan de hand is. Het enige wat je kan overkomen, als je niet goed hebt opgepast, is het inleveren van je plantjes en toebehoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torvald

 

wel alle incontinente knakenpoetsers nog aan toe

 

mag ik dan een richtlijn die tenminste een stevig doorpaft leven kan garanderen?

2 planten met tl buis?

rook jij wel wiet? of heb jij van die dikke joints tabak met her en der een kutschilfertje groen?

je poging op de bres te gaan "voor anderen"is leuk m maar zorg er dan wel voor dat er ook "anderen"zijn die in je nauwe straatje passen....

2 planten met tl buis is haalbaar , en kan leuk werken , maar als voorwaarde om te mogen kweken is ziek en idioot

 

maar dat is slechst mijn bescheiden vooringenomen kirtische mening

 

ik durf te beweren dat weinig rokers te weing hebben aan 2000 watt electriciteit

licht is gewicht

 

en al dat jezelf neermeppen , zodat de roverheid het niet kan doen

Daar zou ik je graag mee zien ophouden , Stoorvald

 

maar again, dat is slechts mijn bescheiden mening

Edited by MeneerJansen
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruinevingers, goed idee, zo'n social club. Was die nu in mijn omgeving, zou de noodzaak om zelf te kweken een stuk minder zijn.

@weetje, in bovenstaande richtlijn, staat bevestigt dat wanneer je aan de regels voor eigen-gebruik houdt, er niets aan de hand is. Het enige wat je kan overkomen, als je niet goed hebt opgepast, is het inleveren van je plantjes en toebehoren.

 

kijk nu zeg je het zelf !

waar zitten we dan al die dagen in al die topics en ouwe stofnesten over te kutkammen ?

 

man man man

 

denk je dat de narcoticabrigade daar bij jou de boel in beslag durft te nemen ?

dan staan de buren achter roodwit lint samengeschoold rond zo n afvalcontainer en gooien de narcs er twee langejammersprieten en 6 spaarlampjes op een plankje in ?

 

 

 

ggm :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruinevingers, goed idee, zo'n social club. Was die nu in mijn omgeving, zou de noodzaak om zelf te kweken een stuk minder zijn.

een coffeeshop bedoel je?

 

 

Liever niet Mac, die spaarlampen zijn heul slecht voor de natuur, en daar hebben we al zo weinig van over in dit land, voor mij geen spaarlampen meer, ik fiets iedere week naar de action (altijd uitverkocht, al die slimme harries hebben ook zulke puike plannen dus) voor een nieuwe lading leddies voor in huis, geen gifbollen aan mijn plafon :likken:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torval-

dus neerleggen bij wat :"hun"tegen ons bedacht hebben zonder out of the box te denken

of vanuit het zelfbeschikkingrecht te handelen?

Dan neem je het verkeerde uitgangspunt.

 

je vergeet met je enorme vrijheden als thuiskweker dat je zomaar tot T kweker wordt verdoemt.

je bent dan geen T(huis)kweker meer.

 

dus als je over die kleinigheid heen kunt stappen

en graag op stoeptegels slaapt,

ben ik het geheel met je eens.

 

Ik heb nu al herhaaldelijk het gevoel gehad dat je aan een soort monoloog topic bezig bent,

of probeer je werkelijk een consensus te bereiken?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the club Torvald

 

Een nieuw beleid is zonder cannabis social clubs niet mogelijk. Laten wij de nieuwe pioniers zijn.

 

Want na 39 jaren van bittere rechtsvervolging zijn wij ons van één ding allereerst en allermeest bewust geworden; deze klotezooi moet stoppen.

 

Tsjeee lijkt wel die VOC wel met hun clubbie promotie-parade.Met 25 eurie inbreng krijgt u over 8 a 12 weken u wiet, anders niet.Zou maar gauw een ruimte reserveren, voordat die bezet is trouwens.

 

U bent vrij lid te worden om in ledenvergaderingen uw stem te laten horen en actief mee te bepalen welke koers te varen.

 

maar uiteraard, lui en stoned vanuit uw stoel thuis roepen over hoe kut het allemaal wel niet is, is vele malen makkelijker!

 

Dat geeft niet, niet iedereen is een pionier ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je wel tijd ervoor hebben om een ledenvergadering bij te wonen & die komen altijd op de verkeerde moment.Een clubbie stichten betekent administratie van de leden bijhouden & hoe ga je de veiligheid ervan regelen.Heb je daar wel eens over nagedacht??

 

Ga zelf voor volledige legalisatie & laat me niet wegmoffelen in een clubverband achter gesloten deuren.Krijg er een beetje vieze bijsmaak van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het neigt in ieder geval niet naar transparant en eenduidig beleid, dat dan weer niet.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo neigt het niet naar transparantie? Op het moment kun je geen volledig transparantie geven vanwege de wetgeving. Maar je kan wel zo transparant als mogelijk is proberen na te streven.

 

En voor wat betreft Konopi; ik voel je broer. Maar de overheid bepaald welk spel we gaan spelen en wat daarvan de spelregels zijn. Dan kun je het spel maar beter meespelen en proberen enkele regels naar eigen hand te zetten. En zoals het er nu naar uitziet, worden clubs het nieuwe spel.

 

Het alternatief, zoals ik het zie, zal overheids gereguleerde teelt worden. En dat moeten wij (WIJ ja!) met zijn allen -koste wat het kost- zien te voorkomen. Om heel veel verschillende redenen. Een daarvan is dat de overheid eigenlijk maar van weinig zaken ECHT verstand heeft (niet bepaald een technocratie).

Het huidige beleid is al heel lang dood. Het is slechts een kwestie van tijd tot het begraven wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach na een jaar of 4 vrijwilligen en inzet heb ik echt wel enig inzicht in hoe top down het voc werkt.

althans dat is mijn bescheiden mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha oke, je had het dus over het algemeen.

dan snap ik het maar deels, majah dat heb ik wel vaker :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overheid bepaalt niks meer, dat gebeurt tegenwoordig vanuit Brussel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...