Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

9X Haze Op Cocos

Recommended Posts

ik weet niet meer waar het staat, maar heb hier ooit gelezen dat een jongen problemen had met een Davin omdat de VSA's te dicht bij elkaar stonden, toen hij ze wat verder van elkaar zette had ie geen last meer van de beveiliging.

 

geen idee of dit je probleem oplost, dat zou namelijk wel erg makkelijk zijn, maar proberen kost niks en wie weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm met aleen de 600 watt blijft hij het doen...

 

@rodja de travo's hangen 25cm uit elkaar dus lijkt me niet dat die elkaar beinvloeden

 

 

dan maar verder met 600 watt.. een kilo word het tog niet meer :thumbsdown:

 

enkel is met aleen 600watt de temp wat laag, de meter op de potten geeft 22/23 aan en de sensor onder de kap max 27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger beetje knijpen? Lijkt me simpelste. Slang een beetje platdrukken ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ scirocco :

 

ik gebruik de flanken met klittenband voor inlaat

heb er 1 open en over de andere zit de flap er half voor dus dat is minimaal

enkel trekt de tent ernstig vacuum wat oppervlakte kost de dr 120 is dus eigenlijk maar een dr100 nu

 

heb ook geprobeerd om in de zelfde ruimte af te blazen dus slang naar buiten los maar dan is binnen no time het vocht op 80% en drinken ze niks meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel de slang tussen je filter en afzuiger knijpen, dan verplaats je minder lucht dus blijft je temperatuur beter op peil.

Staat je dr120 ook gelijk niet meer zo strak naar binnen toe.

(Ik ken dat probleem, heb hier ook 'n 1.20x1.20 draaien)

Share this post


Link to post
Share on other sites

slang knijpen heb ik ook al gebrobeerd maar dan heb ik weer geluidsoverlast

 

het is gewoon een kut kweek veel te impulsief weer een rondje willen draaien :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan ze fluiten dan?

Ik heb nu hetzelfde probleem, ik ga terug van 160 slangen naar 125, en filters met kleinere aansluiting.

Werkt dat niet of te weinig gaat de 500 box eruit voor een 250 boxje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nu een buisventilator met flenzen van 150mm ik dacht 450m3

filter is een 1500m3 met 150mm flens, slangen zijn 150mm geisoleerd sonodeck

125mm slangen ga ik niet eens aan beginnen vanwege het geluid en drukval

liefst heb ik 200mm sonodeck maar dat past weer niet in flenzen van mijn tent, had dat wel gepast kon ik mijn 1500 softbox aansluiten die zonder brom gedimd kan worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je toch gewoon kleinere flenzen op je 1500 kist? Heb ik ook gedaan op een 1000 box die teveel lucht verplaatste. (Inblaasbox blies de tent bol en veroorzaakte geurlekkage, heb de 250 slang en flenzen vervangen voor 160 en all was good)

Die diameter van de slangen is niet zo spannend als je weinig lucht verplaatst, zolang ze maar niet fluiten is alles goed.

Die drukval heb je nu juist nodig, je zuigt alle warmte uit de tent, en die onderdruk is ook niet goed voor de meisjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm daar zeg je wat kleinere flenzen zou wel een oplossing zijn :specool

 

ik denk altijd te veel na over rendement en wil alle slangen zo groot mogenlijk maar inderdaad als de box tog maar 25% draait maakt dit niets uit

 

ga ik doen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij worden de wanden van de tent ook redelijk naar binnen gezogen. Ik zit er aan te denken om houten latjes of bamboe stokken ofzo tussen de buizen van de tent te monteren. Op deze manier kunnen de wanden niet meer te ver naar binnen gezogen worden en heb je beetje extra ruimte.

 

Ik zit alleen te twijfelen of ik dat nu ga doen of voor de volgende ronde.

 

Misschien is dat voor jou ook een idee. En ik vindt je toppen er wel goed uit zien hoor. Het is toch geen slechte ronde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragon onthoud afzuiger moet minimaal 30% draaien anders brand de motor vroeg of laat door

Share this post


Link to post
Share on other sites

he klaver hier heb ik ook aan zitten denken aleen ga ik volgende ronde zonder tent verder

ik had al een hok gebouwd van 1,80 diep 2,90 breed en 2,40 hoog alleen wegens omstandigheden ff snel met tentje moeten doen volgende ronde ga ik verder in het hok

 

volgende ronde 3x dimlux met controller

 

 

en tja slecht... maar goed...?? het is niet wat ik wil dus ben er niet tevreden mee het doel was 100gr per plant en dat ga ik met deze structuur denk ik niet redden volgende keer ga ik ze maar 1 x toppen aleen de hoofdscheut want heb nu 10 takken per plant die gaan hangen

gister bijna 2 uur bezig geweest met stokken steken en vastbinden voor 6 plantjes, niet te doen en dan spreek ik nog niet over de ruimte gebrek ik kan niet vermijden dat de toppen elkaar raken hoe ik de planten ook draai 5 gaat er precies in maar die 6e is net teveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké met je nieuwe hok hoef je tenminste niet bang te zijn voor wanden die naar binnen trekken haha. Dat wordt wel een dikke set up met 3x dimlux + controller. Ga je daar een verslag van bijhouden? Ik ben wel benieuwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

het is dag 64 en dag 40 12/12

 

ze gelukkig gaan de goeie kant op, ze zitten vol met mooie toppen en qua opbrengst gaat het geen hele verkeerde zijn ik gok een halve

minpunt is dat ze nogal vol zijn en veel toppen niet goed belicht kunnen worden

 

zou ik er goed aan doen om bijv 25% van het blad er af te halen zodat er meer licht bij de toppen komt of kan ik er beter af blijven en het laten zoals het is?

 

temp is max 27 min 19

lv max 70 min 40

ec 2.2

ph 5.5

 

heb de 250 watt er weer ingedraaid dus zit nu op een totaal van 850 watt

1x600 1x 250

klimaat is in orde nu op een iets te koude nacht van 19 graden na

 

gallery_26885_18419_2353114.jpg

 

gallery_26885_18419_2649124.jpg

 

gallery_26885_18419_1463377.jpg

 

gallery_26885_18419_2318707.jpg

 

gallery_26885_18419_2136449.jpg

 

dat was hem weer grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje hoor!

Blad wordt een beetje geel, of ligt dat aan mij?

 

Misschien kan je de lamp nog wat laten zakken, of kom je dan niet meer weg met de lichtverdeling naar de hoeken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco

 

heb toevallig de lamp nog ietsjes laten zakken met een cm of 10 zodat er precies aan de randjes nog genoeg licht is

het blad is wel wat geel hier en daar maar dat is nog van het voedingstekort ze vergelen nu niet meer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag de davin schakelkast even aangepakt

 

ik heb de thermische zekering omgeleid

dus geen zekering maar direct spanning op het schakelblok

hoop niet dat ik hiermee brand uitlok maar dat zal wel meevallen denk ik

uiteraard heb ik eindaderhulsjes gebruikt en deze goed genepen

 

gallery_26885_18419_875859.jpg

 

gallery_26885_18419_114993.jpg

 

ben benieuwd of hij nu nog uitschakeld na enige tijd

 

heeft iemand nog advies of ik wat blad zou kunnen weg halen zonder problemen?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad weghalen liever niet, de stress die dat oplevert voor de plant weegt niet op tegen de voordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Dragon ik vind ze er top bij staan en ik zal als ik jou was je niet druk maken over of het onderin goed belicht wordt dit gaat een toppen worden led maar op, normaal heb ik zelf geen vertrouwen in kleine planten maar als ik dit zie ga ik er toch heel ander over denken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link wat je doet met de schakelkast, die dingen zijn gemaakt om op een bepaalde manier te functioneren en als er wat is beter door iemand laten doen waar je hem gekocht hebt.

 

Ik zag een Adjust met dubbele fitting en een 600W en een 250W hierin geplaatst.

 

Is dit zo gedaan omdat je geen extra 600W hebt of problemen met temperatuur als je dat doet?

Zoals het nu is gooi je 12u lang 250W aan stroom weg want die 250W hangt op 'ideale' 600W hoogte en doet dus helemaal niks (rendabel tussen 25-40cm een 250W).

 

Mijn advies.. hang er 2x 400W in als je kunt dan komt alles tot zijn recht en is het qua temperatuur ed ook nog wel te doen (niet in de zomer) of ga, hoe raar dat ook klinkt, naar 2x 250W, zo krijg je de meest ideale belichting qua diepte, nu penetreert alleen de 600W en daar maakt je je zorgen over?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack white : bedankt voor je positieve reactie :D

 

@lostchild : de 250 watt hangt er meer bij als verwarming :whistle:

anders kom ik niet aan de ideale temperatuur

 

het probleem was eerst dat ik een 600w en een 400 w erin had hangen maar om een of andere reden trok de thermische zekering dit niet vandaar dat ik nu met 600w en 250w draait dit geeft geen problemen

gister heb ik de thermische zekering omgebrugd dus kan ik vanavond weer proberen met de 400w erbij

en de 250w draait nu niet helemaal voor niks want de planten onder de 250 bulb zijn iets groter dan die onder de 600

de planten onder de 250 bulp hebben +- 20cm afstand en onder de 600 +- 40cm

 

ik heb geen 2e 400w travo dus vandaar dat ik het op deze manier doe

en een 2e 600 heeft geen zin, de warmte zou geen probleem zijn maar er komt tog geen k af dus waarom zou ik dan zoveel belichten?

soms moet je improviseren in de crisis

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link wat je doet met de schakelkast, die dingen zijn gemaakt om op een bepaalde manier te functioneren en als er wat is beter door iemand laten doen waar je hem gekocht hebt.

Is niks link aan, die beveiliging is het enige gevaar er aan en dat is nu geweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, zo'n overgevoelige beveiliging brengt je kweek in gevaar :D

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus... je trekt nu meer stroom als die thermische beveiliging aankon ..... :wave:

Tevens je opmerking 'ik heb adereindhulsjes gebruikt' slaat nergens op als ik je verbinding bekijk.

 

Jongens kijk nou eens naar veiligheid :excl:,

ik zie hier een schoolvoorbeeld van een uitgebrande verbinding straks....

 

Waarom niet die fase rechstreeks op je 2e aansluiting van rechts?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...