Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

9X Haze Op Cocos

Recommended Posts

 

daarom begrijp ik niet dat sommige mensen zo veel mogenlijk planten per m2 willen hebben

ik wil er zo min mogenlijk per m2 hebben dan heb je het minste fluf en de mooiste plant

 

 

Daar geef ik je gelijk in, maar ieder heeft z'n kweekstijl.

 

Je planten staan er trouwens mooi bij, niets op aan te merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update

 

dag 49 dag 26 12/12

 

HELP!! mijn blad begint geel te worden!!!

dit is een beetje vroeg naar mijn zin.

is dit een voedingstekort?

ik geef nu voeding met een ec van 1.6 nou zou ik 2.0 willen geven maar ik wil niet dat ze klappen krijgen door grote schommelingen.

 

zou het iets met de ph kunnen zijn?.

ik vertrouw mijn ph meter niet meer zo het is er 1 van eco tester ph2.

hij meet wel maar geeft rare waardes aan soms en blijft af en toe even hangen, dan schud ik ermee of een tik erop en dan meet hij wel weer maar is dit nog te vertrouwen?

heb hem pas geleden nog gecalibreerd

 

 

gallery_26885_18419_56546.jpg

 

gallery_26885_18419_391245.jpg

 

gallery_26885_18419_3030910.jpg

 

groeien doen ze ook niet meer....

het lijkt er op dat deze ronde gaat falen :td

 

 

heeft iemand tips??

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij ook een E.C. probleem, het kan stikstoftekort zijn maar ik zie geen paarse steeltjes. Ik zou iets hoger in de E.C. gaan zitten en dan trekken ze wel bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig kan je op cocos redelijk snel bijsturen. Ik zou de EC verhogen naar 1.8 en dan kijken hoe ze daar op reageren. Dan kan je daarna eventueel indien nodig nog verhogen naar 2.0. En zo snel mogelijk je PH meter checke of een nieuwe kopen.

 

Die trekken vast wel weer bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt heren voor de snelle reactie/ tips

 

morgen ga ik gelijk de ec bijsturen

 

normaal zat ik in dit stadium al op ec 2.0 2.2 maar las laatst van ph donner dat minder voeding meer opbrengst kan zijn.

dus ik dacht ik ga elke week een puntje met ec omhoog maar dat is dan blijkbaar te weinig voor de planten

 

maandag krijgen ze weer water, dan met ec 1.8 en dan woensdag met ec 2.0 lijkt dit goed?

ik geef 2 liter per keer om de dag dit is precies goed, of elke dag een liter maar dit komt op het zelfde uit behalve dat de potten dan langer droog staan

 

 

 

:argue soms moet ik ook niet naar anderen luisteren en het op mijn eigen manier doen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja op cocos heb je nauwelijks een buffer dus je kan beter wat hoger in de EC gaan zitten. Misschien dat je iets telang ben door gegaan met de lage EC van 1.0 en heb je nu te korten.

 

Bij de stekken plaatsen doe ik inwateren met EC 1.3 en ik denk ook dat je makkelijk met 1.4 a 1.5 kan starten. Vervolgens geef ik 1.6 en op de max 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt ik ben vrij lang door gegaan met een ec van 1.0

dit omdat ze juist mooi groen bleven maar dat is nu integendeel

 

maargoed als het gele blad door lage ec komt is dit snel opgelost

 

bedankt :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maandag krijgen ze weer water, dan met ec 1.8 en dan woensdag met ec 2.0 lijkt dit goed?

Ik zou ze een week 2.0 geven want ze lusten wel wat en geen waterbeurten meer met alleen aangezuurd water. Want daar houden de planten echt niet van.

 

ik geef 2 liter per keer om de dag dit is precies goed, of elke dag een liter maar dit komt op het zelfde uit behalve dat de potten dan langer droog staan

Dat is wel erg veel lijkt mij, ik geef de helft en skip soms een waterbeurt als de potten te zwaar zijn. Als je de planten verzuipt krijgen ze ook gele bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago ik geef ze nooit aleen afgezuurd water, hooguit 1x in het begin verder geef ik altijd voeding mee

 

en een liter per dag hebben ze nodig als ik ze minder geef gaat het blad hangen

de potten zijn bij mij altijd licht denk om en nabij een kilo max

 

daarom dat ik ze nu om de dag 2 liter geef en niet elke dag een liter want als ik dan een keer te laat ben met water geven omdat ik ergens anders ben ofso is het gelijk om zeep

 

kortom de watergift is precies goed zou zelfs iets meer mogen zijn 1.25 liter per dag zou ook goed zijn aleen dan moet ik na 5 dagen 1 beurt overslaan want dan zit er wel nog genoeg in om een extra dag mee vooruit te gaan

 

maargoed ga nu dus gelijk naar een ec van 2.0 en kijk of ze dit lekker vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is er al aan gewend verzopen te worden, dus dat zegt in dit stadium niets meer. Een 18literpot mag zeker geen kilo wegen, als de plant alles opheeft moet het voelen alsof je de pot haast tegen het plafond gooit als je hem eruit haalt. Reken maar dat dit geen e.c. probleem is, want dat uit zich bovendien het eerst bij nieuwe bladeren.

 

Aangezien jij kweekt op kokos en ik op aarde en je tweemaal zoveel water geeft als ik, moet er toch iets aan de hand zijn. Ik heb eergisteren al mijn 18literpotten leeggehaald en voelde dat de grond nog lichtelijk vochtig was op twee na die wat te nat waren. Hoe zal jij dan kwekend op kokos - wat beter water vasthoudt als aarde - op dezelfde 18literpotten met tweemaal de hoeveelheid aan watergiften niet te nat kweken? Lijkt me onmogelijk.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

verzopen zijn ze zeker niet :rtfm:

 

het licht gaat om 6uur aan om kwart over 6 geef ik ze wate, doe ik dit ook maar een uur later hangt het blad al

 

eerder geel van te weinig water dan van te veel!!!

 

onderin ligt een laag van 2a3 cm kleikorrels dit weegt al bijna een kilo met pot en coco's erbij

dan het gewicht van de plant nog dus 1 kilo is geen verkeerde gok denk ik als ze droog staan

 

vanavond of morgen zal ik er 1 op de weegschaal zetten dan kan je het zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, jij bent er zelf bij dus zal je het wel weten, ben benieuwd en veel succes gewenst! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_26885_18419_56546.jpg

Deze plant geeft een stikstof tekort aan met die gele bladeren onderaan.

 

De bladranden staan wel wat naar beneden.

Wanneer zijn de foto's gemaakt, toen ze net wakker waren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bosrand, een stikstoftekort? Ik zie helemaal geen rode stelen.

 

@ Dragon6521, voelen de stelen verkrampt en houterig aan? Zo nee is het geen stikstoftekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoeft ook niet, rode stelen is over het algemeen een teken van stress.

Een stikstoftekort zoals op die foto te zien is, uit zich in een gelijkmatige vergeling van de oudste bladeren.

 

Wat voor voeding geef je eigenlijk mee Dragon?

 

 

Waarom is het geen stikstof tekort als ze niet houterig aanvoelen?

Het houterige komt, afhankelijk van het soortje, naarmate de plant ouder word.

Ook heeft dat met de mate van gestrestheid te maken denk ik, maar dat weet ik niet zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stikstof tekort dacht ik ook in eerste instantie

 

@dilago stelen voelen normaal niks raars

 

 

volgens mee heeft klaver gelijk betreft voedingstekort

normaal zat ik aan een ec van 2.0 in deze periode dit heb ik dit keer niet gedaan omdat ik las van ph donner in een anders topic dat een hoge ec niet altijd beter is

 

maar omdat de planten veel drinken lijkt mij dat ze ook veel honger hebben dus meer voeding kunnen gebruiken

ik laat ze dus nog even droog trekken omdat ik gister 2 liter heb gegeven en geef dan maandag 1 liter per stuk met 2.0

en blijf dan ook elke dag een liter geven ipv om de dag 2 liter

of meer dan een liter in ieder geval gewoon wat ze nodig hebben dat het blad net niet hangt als het licht aan gaat

 

@ bosrand ik geef de coco's lijn van plagron

 

ongeveer 25 ml a 25 ml b per 10 liter met daarbij 5 ml pk 13/14 voor een tijdje

geen enzymen en rootssimulator meer!

 

kraanwater hier heeft een ec van 0.6 /0.8 hangt af van de temperatuur van het water volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou natuurlijk bv de helft van de dames extra kunnen bijvoeden en kijken of die helft er beter uit gaat zien tov de groep die geen extra voeding krijgt.. dan weet je in welke richting je moet zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook een optie maar ben er vrijwel zeker van dat het met de lage ec te maken heeft

 

normaal knalde ik met voeding en heb dit probleem nooit eerder gehad altijd tot het einde mooi donker groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad wat lichter is vanaf onderaan en dan steeds groener is een viedingstekort ik zit zelf ook op cocos bricks 170 18 liter bakken en ik geef ze zowat iedere dag 2 liter mee staan er mooi groen bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je van 1.6 eerst naar de 1.8 kan gaan en daarna eventueel naar de 2.0 Want als je direct van 1.6 naar 2.0 gaat dan krijgen ze opeens zoveel voor hun kiezen, dat zijn ze nu niet gewend omdat ze telkens iets tekort kwamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit nu op 2.3 ec nog geen bladpunten gezien die verbrand zijn... maar ik doe wel de ene keer 2.1 en dan de de andere keer 2.4 geef iedere dag water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...