Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

autoflowers

Wat Een Ellende Dat Guerilla

Recommended Posts

Ja er zijn al iets van 3 takken afgeknapt zonder dat er toppen in zaten, moet nog even kijken hoe ik ze ga ondersteunen.

Meestal inspecteer ik de planten niet grondig op deze spot, want hier is het vaak zaak om niet te lang te blijven hangen en weer snel weg te gaan. Op de andere spots heb ik wel de luxe om grondig te inspecteren.

 

Hier kan ik ook alleen diep in de nacht komen.

 

Ik had wel steeds in mijn achterhoofd om de andere planten niet te veel aan te raken, maar dat was omdat ik gister die hermafrodiet heb omgehaald. Ik heb gister wel een aantal verdorde bladeren weggehaald, maar gezien de plant nog zoveel goede zonnepanelen over heeft om de bloei van voldoende energie te voorzien maak ik mij daar inderdaad niet al te veel zorgen om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een net op rol en knip ze gewoon op maat per plant, gooi hem op de plant en zorg dat de takken er doorheen steken zodat het elkaar ondersteund. Zo ga ik het ff doen binnenkort want de wind van hedendaags kan flinke schade toebrengen..

 

Kijk wel uit dat je het evenwicht van de plant daarmee in het geding brengt, als je dus alle takken met elkaar in verbinding brengt met het net ligt het evenwicht hoger dus meer kans op dat je hele boom afknapt op deze manier, zorg er dus wel voor dat je flinke stokken langs de stam hebt om je boom rechtop te houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanavond even een andere spot op de foto zetten, daar staan er nog 4, maar heb er wel tussen de 20 en 30 neergezet in totaal. 4 goede planten, en 5 kleintjes ofzo wat niks meer wordt dus die laatsten reken ik ook niet mee.

 

Deze spot is het allerbeste verstopt, zelfs al zou ik vertellen waar de planten zouden staan is het nog heel moeilijk om te vinden, deze spot is bijna omringt met een dikke groene wal van struiken en bomen waar je moeilijk doorheen kan komen. Alleen er zitten ontzettend veel teken.

 

Volgend jaar wil ik deze spot dan ook helemaal uitbuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor soortjes heb je staan? Zit weinig bloei nog in.

 

Planten hebben wel een leuk voormaat.

 

Pk13/14 schiet je niet mee op. Zeker buiten niet. Binnen gebruik ik het al jaren niet meer, alleen een goede A&B voeding en voor de rest niets. Dat soort middeltjes zijn er alleen maar om geld uit je zak te klopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste is white widow, hier en daar wat critical, afghaan kush staat een beetje door elkaar. Nog wat skunk haze en amnesia haze. Veel zijn opgegeten door slakken dus heb een latere lichting halverwege juni gezet. Mijn ervaring is dat wanneer je de plant later zet ze ook later gaan bloeien.

 

Maar volgens mij is het meest white widow.

 

Zoals het er nu uit ziet moet het nog 6 weken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had thuis nog een autoflower staan, deze zat ook vol met zaad. Had dus de hermas meegenomen van de spot en deze binnen geknipt, denk dat dat al genoeg was om alles te bestuiven.

 

Zitten bijna geen toppen in maar wel 40 zaadjes.

 

Zaadjes zijn mooi hard en donker, ik vroeg mij af of de zaadjes in een autoflower ook automatisch weer autoflower worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet als je ze doorkruist met een "normale" licht gevoelige plant.

dan krijg je ook nog wel een aantal AF pheno's hoor, maar de meeste die doen allemaal wat anders.

het worden meer ongeleide projectielen zegmaar. haha

 

en doorkruisen met een herma is altijd een no go, dat weet je al toch?

dus helaas, je kan het allemaal zo in de prullenbak mikken.

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, kruizen met herma. Ik heb weinig verstand van kruizen en kwaliteitszaadjes maken. Wil je zeggen dat de meeste nu hermas gaan worden?

 

Wacht even... er begint iets te dagen, ik heb al die zaden gekregen van iemand die veel zaad in zijn toppen had, dat was dus waarschijnlijk al een herma waardoor ik veel hermas uit dat zaad heb gekregen?

 

Gelukkig heb ik nu alleen nog planten van goede zaadleveranciers.

 

Kan ik ook geen spot maken en daar al die zaden dumpen en de mannetjes eruit halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet weet waar het zaad vandaan komt kan je daar het beste niet mee werken om te kruisen, of je moet je plant dusdanig controleren op hermatrekken dat je het veilig waant er mee te kruisen. Bijvoorbeeld als er een mooie plant uit onbekend zaad komt wilt niet zeggen dat je daar niet goed mee kan kruisen, maar kijk wel uit met welke genetica je dus werkt. De herkomst weten van zaad is toch wel gunstig als je een richtlijn wilt hebben want dan heb je vaak al een idee wat je kunt verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, kruizen met herma. Ik heb weinig verstand van kruizen en kwaliteitszaadjes maken. Wil je zeggen dat de meeste nu hermas gaan worden?

 

Wacht even... er begint iets te dagen, ik heb al die zaden gekregen van iemand die veel zaad in zijn toppen had, dat was dus waarschijnlijk al een herma waardoor ik veel hermas uit dat zaad heb gekregen?

 

Gelukkig heb ik nu alleen nog planten van goede zaadleveranciers.

 

Kan ik ook geen spot maken en daar al die zaden dumpen en de mannetjes eruit halen?

 

Lol.. als je zaad krijgt wat ongewild tussen de wiet zit ken je t betet gewoo op eten als hennepzaad o.i.d. is altijd vragen om gezeur.

 

Gooi t weg of eet t op, maar ga ze nou nie domweg in de natuur pleuren, jij heb er straks geen tijd of zin an en t herma stuif vliegt vrolijk in de rondte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat stuifmeel kan ver gedragen worden door de wind. Iemand die ik wat vrouwtjes heb gegeven voordat ze gingen bloeien heeft er nu ook zaad in, het kan overal wegkomen.

 

Ik heb wel gelezen dat wanneer je een vrouwelijke plant gaat stressen zodat deze herma wordt en je met deze andere dames gaat bestuiven dat de kans groot is dat het gefeminiseerd zaad is geworden.

 

Mijn eerste theorie is dat het gewoon dames zijn die herma zijn geworden doordat ze te vroeg in bloei zijn gegaan en dus herma zijn geworden door stress, in dat geval zou het zaad bruikbaar zijn

 

Maar ik ben hier niet 100% zeker van. En zaad is gewoon erg duur, heb er wel 400 euro aan uitgegeven dit jaar. Ik ga er nog even over nadenken wat ik met die zaden ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker weggooien..

anders word je van alle stress zelf nog eens een herma :likken:

 

er zijn mensen die nog veeel meer geld aan zaadjes hebben uitgegeven..

en denk je dat wij geen herma zaadjes in voorraad hebben liggen?

nee, als je kwaliteit wilt zul je toch echt geld voor wat fatsoenlijke zaadjes over moeten hebben.

alles kan dan wel perfect zijn en dan staat er een herma in je kuil...

dat moet je toch niet willen, voor al het werk wat erin gaat?

 

niet twijfelen man, het is zo klaar als een suikerklontje

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog 5 kasplantjes, daar zit allemaal meeldauw op. Paar kleinere plantjes waren helemaal wit geworden, die heb ik weggegooid.

 

Deze staan al 3 weken in bloei, maar het kasje is erg vochtig. Denk dat ik met melk nog even ga sprayen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je er geen ramen uithalen of gaten in maken?

 

Als het zo vochtig is is het wachten op rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die kas gewoon helemaal weggehaald, was mij ook een doorn in het oog, nu staan ze lekker in de buitenlucht, moet ze nog wel behandelen tegen meeldauw. Er komt idd snel schimmel in, ook op het bloedmeel kwam snel schimmel en er groeide paddenstoelen in het kasje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze spot hierboven is mijn tweede spot, er staat niet zo heel veel meer, 4 redelijke planten van tussen de 150 en 180 cm. Daarnaast nog een paar niet noemenswaardige kleinere plantjes.

 

Deze spot is het meest ondoordringbaar, bijna onmogelijk om ontdekt te worden. Veel vegetatie rondom en slechts een piepkleine opening waardoor je erbij kan komen, daarnaast is het 50 meter ploeteren om daar te komen, en altijd en paar schrammen levert dat op.

 

Hoewel dat betreft het een geweldige spot is heb ik er slechts 4 enigszins waardige planten staan. Er zijn zo´n 20 planten hier gesneuveld in de strijd tegen de slakken en muizen. Hoewel ik de muizenpopulatie sterk heb terug gebracht hier en daarmee indirect de tekenpopulatie het moeilijk heb gemaakt acht ik deze spot meer werkbaar voor volgend jaar. De fundamenten liggen er, van de ondoordringbare kleigrond heb ik nog mooie gaten weten te maken met kokos, wormenmest, kalk, bloed en beendermeel.

 

Gelukkig beginnen de planten al te bloeien, 1plant met zon 11 hoofdtoppen is omgeklapt, heb hem weer overeind gezet met een klein bamboe stokje, het wordt nu dus tijd om met een bosje bamboe stokjes de spots af te gaan om alles wat te ondersteunen waar nodig.

 

Wat mij enigszins zorgen baart is dat op deze spot een aantal grote paddenstoelen groeien, volgens mij gedijen deze goed onder dezelfde omstandigheden als alle andere schimmels.

 

De planten moeten sowieso nog 5 weken voordat ik ze om kan leggen.

 

 

 

 

 

 

 

 

@t Konopi Idd :) ook een teken dat de grond voldoende stikstof bevat.

 

Deze plant is afkomstig uit de Himalaya, vooral uit Tibet en ook uit India.

Rond 1850 werd de soort vanuit Noord-India geïntroduceerd in Europa. Vanaf 1915 is de plant in Europa als invasieve soort gaan verwilderen, men treft hem nu door geheel West-Europa aan.

De plant groeit graag langs of in de buurt van water. Langs sloten, greppels en beken kan men hem aantreffen. Wel moet de bodem stikstofrijk en basisch zijn. De verspreiding van de zaden vindt mechanisch plaats, wanneer de rijpe vrucht wordt aangeraakt, rollen de vijf delen hiervan zich op en schieten zo de zaden weg. Tegelijkertijd valt de vrucht van de plant af.

 

Dat betekent dus wel dat de PH waarde omlaag moet als deze plant er kan groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil niet zeveren hoor.. maar dit is eigenlijk hét moment om nog eens goed te dieven!

ze gaan net de bloei in dus nu kan het nog, en ik zie toch wel wat onzinnige takjes bungelen her en der..

maar voor de rest staat het er goed bij hoor. je leert je spots ieder jaar weer een beetje beter kennen,

en voor je het weet kweek je echte bomen!

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net alle onderste takjes op 2 spots eraf geknipt, daarnaast zat er schimmel in 1 topje van een tak die deels op de grond heeft gelegen en die ik weer ondersteunt heb. heb het schimmel eruit gehaald...dan te bedenken dat de planten nog 5 weken moeten. Moet dus nu elke week controleren op deze spot zit weinig anders op.

 

Heb ook veel overtollige bladeren er tussenuit geknipt en veel kleine topjes die toch niet de potentie hebben zich volledig te ontwikkelen verwijderd.

 

Ben ook op een spot geweest waar ik 2 hermafrodieten een aantal weken terug heb neergehaald. de overige 2 planten zijn ongeveer 220 cm hoog en 140 cm breed. Toch nog behoorlijke bomen zijn het. Hoewel ze niet de hele dag in het licht staan is de grond daar optimaal, de planten groeien daar enorm hard. Losse aarde en waarschijnlijk zijn alle omstandigheden wat het bodemleven betreft ideaal voor de wietplanten daar. Met een beetje geluk gaan deze bomen wat opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens jaar maar een andere hobby gaan zoeken dat iets van geld oplevert.Weet niet wie slimmer is, maar wiet kweken dat rond de geboortetijd van het kindeke Jezus pas klaar is, lijkt me ook niet slim.Zou in dat geval voortaan maar gewoon Original Haze of Thai neerzetten als ik jou was.

We hebben hier tegenwoordig ook andere lui in het land zoekende naar een slaapplek.Sommige steken hun vinger wel eens op of wijzen naar boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook alweer geript dit jaar autoflowers, dus ik leef zeer met je mee! :(

vorig jaar zelfs 2 spots verloren.. het blijft altijd maar een bittere pil!

 

laat je niet uit het veld slaan hoor! met vallen en opstaan moet je het leren.

jezelf beter bewapenen met de kennis die je nu hebt,

betere spots zoeken en gaan!

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

en ik weet 1 ding zeker, rippers komen altijd terug! :kill:

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ook niet op, volgend jaar is het een tijd van lachen, vind het wel jammer van die plus minus duizend euro die erin is gepompt en er niet uitgekomen is. Wacht nog even af wat het laatste gaat doen wat nog fier overeind staat, misschien doet dat iets leuks misschien wordt dat ook geript.

 

We zullen zien,volgend jaar zal alles beter gaan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rippers komen ieder jaar terug!

Dat is een feit.....

 

Laat gewoon wat toppen staan en spray ze in met trinidad scorpion olie.

Dat is dan laatste keer dat die wat jat van je....die zal kuchen tot ie paars is!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...