Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowingP

Hoe De Complete Kweektent Inrichten?

Recommended Posts

Voor degene die weer even willen lachen..

Tent stond onder stroom bij aansluiten van de lamp. :whistle:

Leek goed aangesloten, zal later nog foto's posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het eerder om te huilen GrowingP!...

 

Wel eerlijk dat je het even meldt, maar ben blij dat ik je buurman niet ben, heb een verschrikkelijke hekel aan brand namelijk!

 

Zolang je geen foto's post van hoe de situatie is, en hoe je het aangesloten hebt ga je weinig serieuze reacties krijgen hier, het blijft allemaal een beetje gokken zo.

 

We gaan het weer zien, maar doe nou echt voorzichtig man, tis geen spelletje.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongen neem nu gewoon van anderen aan dat je hier niet geschikt voor bent..

 

Mischien het kweken opzich wel hoor maar t bouwen iig niet...

Zoek iemand op die je kan vertrouwen en opweg kan helpen waar je nu mee bezig bent is voor jou en anderen levens gevaarlijk denk aan brand e.d je hebt nu zelf bijna onder stroom gestaan ofzo via je tent maar wat denk je als je rechtstreeks uit je vsa een opdonder krijgt ? Hoop voor je dat er dan snel een aed in de buurt is ..

of als er snachts als jij slaapt en je lampen branden er brand uitbreekt.. je zal niet de eerste zijn.

 

dus stop ermee laat de hulptroepen komen en ga je dan gewoon bezig houden met kweken.. maar beloof de hulptroepen niets uit de opbrengst want dat zou ook gerust een beetje kunnen tegenvallen en krijg je dat geouwehoer weer..

 

suc6

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1!....

 

Vraag het desnoods aan mensen hier op het forum die veel verstand hebben van elektriciteit de boel aan te sluiten en af te stellen.

 

Je geeft die persoon een zakje euro's voor bewezen diensten, en iedereen blij.....ook je omgeving!

 

 

Een gewaarschuwd mens........bla bla bla.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal niet gaan werken aangezien ts volgens mij te eigewijs is en een mentaliteit heeft van ach k weet t toch beter..

Ziet alleen maar dollartekens...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@ts mocht je twijfelen aan mannetje/vrouwtje stuur paki ff een pb das de expert wat dat betrefd

 

 

paki is met stip hier binnen gekomen als de expert bij uitstek.. :jump:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het niet zelf aangesloten was iemand die een stuk technischer is dan ik.

 

Agent orange, beweer het helemaal nergens beter te weten anders zat ik hier niet.

Sterker nog ik erken mijn noob zijnde in deze.

Als je komt om te zeiken is dat prima, maar hou het dan wel bij de feiten ipv verzinsels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij maakt van de feiten verzinsels. Geen idee of dit allemaal een geintje is, zo niet, dan ben je raar bezig.

 

Je zoekt het maar uit. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

GrowingP(ain?)

 

Je hebt wel de gave snel vrienden te maken geloof ik..

 

Wat meerdere mensen je hier hebben geprobeerd te vertellen,

is dat je gevaarlijk bezig bent.

Niet alleen je eigen veiligheid is in het gedrang,

maar ook dat van je omgeving.

 

Niet bekend is, bij mij, wat jou directe omgeving is van dat tentje.

Maar stel je woont in een rijtjeshuis van zeg 50/60 jaar oud..

Jou tentje, staat in een zolderkamertje, met aan de andere kant van dat "muurtje",

daar slaapt dat aardige buurmeisje van 2..

En jou tent maakt kortsluiting en de zaak gaat in de hens.

Wat denk je, hoeveel kans dat lieve buurmeisje heeft???

 

Dan sta jij met hele dikke tranen te stamelen tegen de buurt,

dat je dit nooit hebt gewild!

 

Wat je ook doet,,

en om mij, zet je je planten onderste boven,

maar ga nou niet lopen kloten met stroom.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij maakt van de feiten verzinsels. Geen idee of dit allemaal een geintje is, zo niet, dan ben je raar bezig.

 

Je zoekt het maar uit. :wave:

 

Toon mij dit aan.

 

:wave:

 

GrowingP(ain?)

 

Je hebt wel de gave snel vrienden te maken geloof ik..

 

Wat meerdere mensen je hier hebben geprobeerd te vertellen,

is dat je gevaarlijk bezig bent.

Niet alleen je eigen veiligheid is in het gedrang,

maar ook dat van je omgeving.

 

Niet bekend is, bij mij, wat jou directe omgeving is van dat tentje.

Maar stel je woont in een rijtjeshuis van zeg 50/60 jaar oud..

Jou tentje, staat in een zolderkamertje, met aan de andere kant van dat "muurtje",

daar slaapt dat aardige buurmeisje van 2..

En jou tent maakt kortsluiting en de zaak gaat in de hens.

Wat denk je, hoeveel kans dat lieve buurmeisje heeft???

 

Dan sta jij met hele dikke tranen te stamelen tegen de buurt,

dat je dit nooit hebt gewild!

 

Wat je ook doet,,

en om mij, zet je je planten onderste boven,

maar ga nou niet lopen kloten met stroom.

 

Ik hoef ook geen vriendjes met mensen te worden die dingen over mij verzinnen en me in een hokje denken te plaatsen.

Voor gegronde kritiek heb ik echter alle respect.

En zoals je ziet erken ik ook volledig dat ik er niks van bak.

 

Heb bewust extra een davin schakelaar aangeschaft op jullie aanraden en iemand die er wel verstand en ervaring in heeft het laten aansluiten.

Heb zelf niks gedaan, dus als ik dan nog gevaarlijk bezig ben wat kan ik dan nog meer doen?

10 mensen erbij halen die er verstand van hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan 1 goed persoon heb je genoeg en dat zogenaamde maatje met kennis ... een rot schop verkopen.. dat had ik wel gedaan als mn tent onder stroom staat.

 

daarnaast ben je ten alle tijden zelf veranwoordelijk niet gaan beginnen van "ja maar hij.."

 

Begin gewoon eens opnieuw hier op t forum. Neem iets aan van mensen die al vaker met het bijltje hebben gehakt..

 

Open een bouwverslag met wat foto s van je apparatuur e.d en hoop dat er nog mensen zijn die je verder opweg kunnen/willen helpen..

werk netjes en nauwkeurig neem geen genoegen met half werk

daarna check je alles en daarna nogmaals met een kritsch oog.

voordat je stroom op de instalatie zet.

 

 

Maar beter is gewoon om iemand te vinden die er gewoon echt wel een beetje verstand van heeft..

maar ik weet zeker dat dat tentje snel moet draaien

dus alsjeblieft pruts niet met je stroom...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer +1 hier!...

 

Duidelijker gaat het niet worden GrowingP, zoveel goedwillende adviezen, daar zou ik maar met respect mee omgaan.

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer +1 hier!...

 

Duidelijker gaat het niet worden GrowingP, zoveel goedwillende adviezen, daar zou ik maar met respect mee omgaan.

 

Doe ik als geen ander.

Alleen dat ik een geldwolf zou zijn die niet geeft om de veiligheid van anderen kan ik niet zo waarderen en is ook gewoon niet waar.

Integendeel en krijg wel dat soort beschuldigingen naar me hoofd geslingerd.

 

Hier de foto's

 

gallery_40695_17805_379030.jpg

 

gallery_40695_17805_1067636.jpg

 

gallery_40695_17805_133138.jpg

 

gallery_40695_17805_264960.jpg

 

gallery_40695_17805_564638.jpg

 

De aarde is dus aangesloten op de klem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kabels die uit je vsa komen kun je het beste op een stuk hout vast maken of iets dergelijks, zodat mocht je per ongeluk aan een draad trekken of er tegen aan stoten dat ze niet meteen uit de kroonsteen kunnen komen.

Ook is het verstandig om bij de aansluitingen adereindhulzen te gebruiken, die zorgen voor een stevige verbinding tussen de flexibele draad en de kroonsteen.

 

De draad bij de kap zou ik aan de ketting vast maken met een kroonsteen, en de ketting die nu bijna over de kroonsteen hangt daar vandaan halen.

 

Als je die dingetjes nog even aanpakt moet het helemaal goed komen. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bosrand,

 

Bedankt voor je reactie en zal je advies opvolgen

Op de verbeterpunten na zie jij hier dus geen reden waarom de tent onder stroom stond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier op deze foto's zie ik geen reden waarom de tent onder stroom zou kunnen komen te staan, enkel misschien die ketting bij de kroonsteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net de stekker in het stopcontact gedaan en de VSA maakt een raar geluid alsof die onder stroom staat.

Of hoort de VSA geluid te maken?

 

Licht deed het overigens ook niet maar die zou kapot kunnen zijn nu natuurlijk door de eerste keer toen die onder stroom stond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer +1 hier!...

 

Duidelijker gaat het niet worden GrowingP, zoveel goedwillende adviezen, daar zou ik maar met respect mee omgaan.

 

Doe ik als geen ander.

Alleen dat ik een geldwolf zou zijn die niet geeft om de veiligheid van anderen kan ik niet zo waarderen en is ook gewoon niet waar.

Integendeel en krijg wel dat soort beschuldigingen naar me hoofd geslingerd.

 

Hier de foto's

 

gallery_40695_17805_379030.jpg

 

gallery_40695_17805_1067636.jpg

 

gallery_40695_17805_133138.jpg

 

gallery_40695_17805_264960.jpg

 

gallery_40695_17805_564638.jpg

 

De aarde is dus aangesloten op de klem.

 

Waar of niet waar dat is wel het signaal wat je af geeft 1 persoon kan zich best vergissen maar zijn dr meerdere die er zo over denken... maar doet er niet toe.

 

Wat ik zie zijn geen trek beveiligingen zoals bosrand al zecht draden uit je kroonsteen vast zien te maken te beveiliging en die ketting ja dat kan zo ook niet...

 

De vraag waarom de tent onderstroom stond kan met deze info haast niet beantwoord worden.. ergens zal er een blote kabel in contact komen met je tent via je vsa kan maar kan ook gewoon een kabel van je afzuiger zijn ofzo..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, iemand met 1 tentje en lampje een geldwolf noemen is per defenitie niet realistisch, dus laten we die discussie sluiten aub.

 

Wat wel interessant is:

- trekontlasting zoals gezegd

- haal dat spul van de vloer! Stroom gaat boven de riem, water onder de riem.

 

En koop een automatisch brandblussertje (als je toch een nieuwe peer gaat halen) en hang dat boven je VSA en Davin.

 

Succes!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geldwolfen heb je in alle vormen en maten... net als junkies.. en alco s ... ken ook mensen die zeggen ben geen alco drink maar 5 biertjes / dag..

 

maar idd onderwerp sluiten en iemand een second chance geven moet ook kunnen..

 

@ts iig suc6 met het veilig opbouwen ... maar nogmaals niet rotzooien met stroom en nooit op goed geluk maar de stekker in t stopcontact doen en hopen dat t werkt...

 

k zou zeggen elke debiel kan het goed aanleggen maar in de praktijk werkt dat net iets anders

 

post eens wat foto s van het geheel je afzuiger climate controller kabels e.d mischien dat het duidelijk wordt waarom je tent onder stroom stond..

 

btw je vsa maakt idd een zoemend elektrisch geluid.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort mensen ken ik helaas ook.

En begrijp niet waarom die verbintenis met mij legt, enkel omdat ik hier noob in ben.

 

Een second chance heb ik dus niet nodig aangezien de beschuldigingen niet waar zijn, ik ben 100% oprecht en wil niemands leven in gevaar brengen.

Wie dat wel beweert verzint dingen.

Heb ook alle adviezen opgevolgd dus dat kan mij ook niet verweten worden.

 

Maargoed dit is alles dat is aangesloten tot nu toe.

 

 

gallery_40695_17805_774592.jpg

 

gallery_40695_17805_692346.jpg

 

Wel bedankt voor je uitleg agent orange.

 

Edit: wat ik zelf nu denk is dat het toch zoals bosrand zegt die ketting misschien was en dat me lamp daar nu door kapot is. :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je wel GrowingP, het valt allemaal wel mee met al die negatieve opmerkingen.

 

Maar als je meld dat je tent onder stroom staat, tja dat is de goden verzoeken.

 

Discussie gesloten, nu vooruit kijken en niet achterom!

 

Schroef al je hardware op een mooi vast bord, laat kabels niet los hangen, doe het veilig.

 

Ook alles wat je in je tent hangt, check het allemaal als het erin hangt, check, check, dubbel check!

 

Komt best goed man, alle begin is moeilijk, en als het straks allemaal veilig en netjes is en er staan plantjes in, dan ben je niet meer te stoppen.

 

Maar het kweken is weer een ander verhaal, en gaat echt niet vanzelf, dat weet iedereen die kweekt.

 

Gewoon logisch nadenken, de dingen opschrijven die je allemaal doet, ook met voeding geven, dan heb je altijd een back-up voor later.

 

Komt wel goed jonguh!...

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

El oro verde,

 

Heb 2 buitenplanten gehad en toen merkte ik al tijdens me eerste kweek dat ik het ook leuk begon te vinden.

Bezig zijn met de planten en naar mensen echt een goed en eerlijk product afleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...