Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowingP

Hoe De Complete Kweektent Inrichten?

Recommended Posts

Ga ik doen smellowmellow!

 

Heb me enkel op het kweken zelf ingelezen omdat ik er van uit ging dat dit zich vanzelf wel zou wijzen aangezien je overal leest op shops dat je een complete tent simpel in elkaar zet...

heb dat overschat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je ingelezen had wist je dat die complete tent van jou .

ongeschikt is.

en ja iedereen is ergens begonnen.

maar als je niet eens weet hoe je een lampenkap moet ophangen en aansluiten.

hoe kan je ons dan vertellen dat je je ingelezen hebt.

en waarom erover liegen.

aangezien iedereen ziet dat je je niet ingelezen hebt

 

toen ik een aantal jaren geleden begon had ik me wel ingelezen.

en toen ook zelf me eerste setje samengesteld en besteld.

en alleen zonder hulp van iemand,

alles in elkaar gedraaid.

 

we proberen je te helpen.

maar je wilt jezelf niet eens helpen door te leren,

en te lezen.

alles wat je wilt weten is hier te vinden.

maar ik denk dat je beter paki een pm kan sturen voor hulp.

aangezien jullie dezelfde instelling hebben.

succes verder .

vooral je vrienden vertellen van je tentje .

zullen ze vast blij mee zijn :rofl

 

misty tief jij eens weer op naar .eu

en loop niet hier de boel te verzieken.

je post niks maar jankt alleen.

het is aardig druk hier dus

als er zoveel overlopers zijn .

waarom hier posten(trollen).

omdat dat daar niks te doen is?

of omdat je aandacht zoekt .

je was toch klaar hier wat post je hier nog dan

Edited by chucha
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje mysti!

 

De kritiek maakt me scherp en voel me ook niet beledigd ofzo haha.

wat wel makkelijk vergeten worden is dat wat voor sommige heel simpel lijkt voor een newbie nog ingewikkeld is omdat er in 1 x heel veel op je af komt wat je ook weer doet twijfelen en beslissen toch te vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk is eerlijjk... er kunnen altijd mensen klaar staan voor je hier! maar kom met onderbouwde vragen. dan krijg je altijd een weerwoord.. en 5 verschillende meningen... je kan wel voor jezelf die 5 antwoorden googlen en kijken wat voor antwoord in jou eigen situatie past..

 

Ga ik doen smellowmellow!

 

Heb me enkel op het kweken zelf ingelezen omdat ik er van uit ging dat dit zich vanzelf wel zou wijzen aangezien je overal leest op shops dat je een complete tent simpel in elkaar zet...

heb dat overschat.

 

 

 

Echte complete tenten bestaan niet! Altijd eigen dingen aanpassen aan jou situatie... Les 1.. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

chucha,

 

Ik lieg niet en kan dat soort beschuldigingen ook niet waarderen.

Ben bij 0 begonnen en heb me op andere vlakken dan dit ingelezen, zoals de planten ipv met welk materiaal je dit doet.

Ongetwijfeld weet ik daar ook nog te weinig over.

Ga hier ook geen discussie over voeren, heb het onderschat dat is nu wel duidelijk.

Ik krijg graag kritiek maar laat me niet voor leugenaar uitmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel ermee dat je doet overkomen voorkomen.

net als je je hebt ingelezen.

 

maar de vragen die je stelt zijn basis vragen.

goed dat je hebt gelezen over kweken .

nu nog over de aparatuur.

en hoe die aan te sluiten.

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van bent te gaan kweken ga je toch beginnen bij het begin... je gaat toch ook niet eerst uit zitten zoeken hoe je het het beste droog krijgt en cured? Ik heb er nou schijt aan.. .bij mij hangen er zelfs kerstballen in nou!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van bent te gaan kweken ga je toch beginnen bij het begin... je gaat toch ook niet eerst uit zitten zoeken hoe je het het beste droog krijgt en cured? Ik heb er nou schijt aan.. .bij mij hangen er zelfs kerstballen in nou!! :P

 

Kerstballen? hahahaha

Heb gewoon van alles wat gelezen en bepaalde punten wat meer dan anderen.

Maar komop, als je die shops leest is het een complete tent kopen stekker in stopcontact en klaar :D.....

Zo simpel dacht ik dus ook dat het was.....

 

Nee maar kan nog wel weken lezen tot ik de kennis goed beheers maar uiteindelijk is er maar 1 ding dat verandering brengt en dat is ACTIE!

Vind het zonde om stil te zitten en ja dan heb ik maar een mindere of eventueel mislukte kweek, so be it.

Heb van geen 1 fout in mijn leven spijt, wel van twijfel en uitstel.

Uiteindelijk kom ik er met al mijn eigenwijsheid en actie.

 

Zelf altijd perfectionist maar besef me ook dat je soms in het diepe moet duiken door actie te ondernemen voor je dingen beheerst.

 

Kan ontkiemen en als alles in elkaar zit ga ik gewoon beginnen en me blijven ontwikkelen/inlezen.

Ik weet dat ik er kom en wat een ander daarvan vind zal me worst wezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

people ik snap sommigen reacties wel, deze meneer/mevrouw stelt gewoon een vraag vind je de vraag belachelijk, reageer dan gewoon niet

en anders geef de man/vrouw gewoon tips en advies ( wat vele ook wel doen ) maar de manier hoe door sommigen geantwoord word is niet helpen

maar gewoon afzeiken, serieus joh dit forum heeft betere tijden gehad zkr, maar het is niet nodig om zo te reageren, de 1 snapt het als die ze spullen ziet liggen,

de ander moet er ff 2 dagen naar staren en denkt OOHJAA!!, en de ander snapt het echt niet en vraagt daarom om advies, beginneling of niet, we moeten wat meer positiviteit hebben hierzo :innocent: :D

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig .

ons advies is goed bedoelt .

omdat bijna elke vraag hier in de beginners info gevonden kan worden

en growshops(de meeste) denken alleen maar aan geld.

en van fouten moet je leren idd .

maar kan je het spreekword .

beter voorkomen dan genezen.

dat is een beetje het advies waar iedereen hier op doelt.

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha, heb je liever dat mensen maar niks meer vragen omdat het toch maar beginnersvragen zijn en ze het niet snappen en dat ze maar wat doen?

Ik heb liever dat iemand iets vraagt dan dat iemand door niet te vragen grotere problemen veroorzaakt. ;)

 

En je kan iemand wel veroordelen, maar dat helpt weinig, je kan ook gewoon een topic negeren als het je niet aan staat.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij/zij denkt een compete tent te kope en direct klaar te zijn. Met zo n gedachte benaderd hij/zij het kweken dus ook waarschijnlijk .. planten in de grond licht erboven af en toe wateren en over een paar maanden een nieuwe auto kopen..

 

Het is toch een forum waar info wordt opheslagen zodat anderen gewoon kunnen nalezen hoe de voorgangers t hebben gedaan ?

Anders had t hier ook een vraagbaak kunnen zijn en nee ook ik ben niet te beroert om een noob opweg te helpen maar er moet wel een drive zijn om dingen te willen leren en begrijpen.

Door alles gewoon voor te kauwen leert er niemand iets...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat spreekwoord ken ik chucha.

Ken jij het spreekwoord domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden?

Mijn punt is juist dat als je alles wilt voorkomen je nooit ergens komt.

Jij staat daar gewoon heel anders in dan ik, met een andere mentaliteit en kennis van zaken over dit onderwerp.

Ik begrijp de kritische noten ook echt wel, alleen wil ik gewoon graag beginnen ongeacht de consequenties.

 

Vind ook echt totaal niet erg dat anderen mij bekritiseren of "afzeiken", want ik twijfel er niet aan dat ik er kom.

Zegt alleen maar wat over hun zelf, dus ik maak me niet druk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hell yeah..

 

Growing, gewoon beginnen... gewoon doen... maak een mooi kweekverslag.. en je word echt wel op weg geholpen... dat is mijn input voor nu ff! Ik ben zelf ook een noob, geloof me... stel je vragen concreet en onderbouwd, dan is menig tomatenboer hier bereid je te helpen!!

 

Peace out! Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij/zij denkt een compete tent te kope en direct klaar te zijn. Met zo n gedachte benaderd hij/zij het kweken dus ook waarschijnlijk .. planten in de grond licht erboven af en toe wateren en over een paar maanden een nieuwe auto kopen..

 

Het is toch een forum waar info wordt opheslagen zodat anderen gewoon kunnen nalezen hoe de voorgangers t hebben gedaan ?

Anders had t hier ook een vraagbaak kunnen zijn en nee ook ik ben niet te beroert om een noob opweg te helpen maar er moet wel een drive zijn om dingen te willen leren en begrijpen.

Door alles gewoon voor te kauwen leert er niemand iets...

 

Die auto heb ik natuurlijk allang uitgezocht!

Maar wacht even, wateren, moet dat ook dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je straks bezig gaat met opbouwen .

zou je dan hier in dit topic fotos posten .

van de manier hoe je alles aansluit .

zodat wij jou kunnen corigeren waar mogelijk nodig is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarderen en respecteren.

 

Of er een hoop lol aan mijn kweekjes te beleven valt weet ik niet want ben geen fan van alles digitaal neerzetten.

Gun jullie die lol van harte en leer er zelf ook weer van.

Is nu misschien leuk en relatief veilig maar je weet niet wat de toekomst brengt.

Welke wetswijzigingen er aan komen of software die allerlei zaken opspoort.

Misschien is dit forum straks wel illegaal omdat het iets illegaals bevorderd, weet jij veel wat Opstelten straks weer bedenkt.

Maar de mogelijkheid dat een kweekverslag in de toekomst tegen je gaat werken is niet uit te sluiten.

En dan is gewoon iedereen het haasje.

Ik heb mezelf altijd zo voor gehouden dat alles wat je digitaal doet opgeslagen word.

 

Dus als we je gaan helpen lopen we de kans straks het haasje te zijn?

Bedankt voor de waarschuwing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst je schoenen aan doen en dan je sokken. Gebruik je tent voorlopig maar als opslag ..soort dure Ikea-kast zeg maar. De prijs is leuk, kwaliteit apparatuur een stuk minder. Stuur hem terug, lees je in!

 

En begrijpend lezen, snap je het niet probeer je een andere link, met een andere invalshoek.

 

Succes man! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een hoop gezeur om een vraag... stuur die jongen naar de bouwdoos(electro hoek) en leer hem om z´n goedkope vsa aan te sluiten. Niet iedere kweker is ook een elektricien.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je straks bezig gaat met opbouwen .

zou je dan hier in dit topic fotos posten .

van de manier hoe je alles aansluit .

zodat wij jou kunnen corigeren waar mogelijk nodig is.

 

Bedankt voor het aanbod, maar blijf erg wantrouwig als het gaat om dit soort informatie online te zetten.

ga er samen naar kijken met iemand die er wel verstand van heeft.

Mocht ik het daarna niet vertrouwen zal ik het alsnog posten.

 

Dus als we je gaan helpen lopen we de kans straks het haasje te zijn?

Bedankt voor de waarschuwing.

 

Ja dat zou zomaar kunnen, maar is natuurlijk niet anders als je iemand anders wel helpt.

Enige wat dan helpt is niet meer op het forum komen.

Geen dank.

 

Eerst je schoenen aan doen en dan je sokken. Gebruik je tent voorlopig maar als opslag ..soort dure Ikea-kast zeg maar. De prijs is leuk, kwaliteit apparatuur een stuk minder. Stuur hem terug, lees je in!

 

En begrijpend lezen, snap je het niet probeer je een andere link, met een andere invalshoek.

 

Succes man! :tu

 

We zullen zien wat de opbrengst word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk nu al bezig zijn met de opbrengst .... ik schat een pijp ellende maar evengoed suc6 en op naar de kilo s maar nu eerst nog even de tent opbouwen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup door bio met caccao en bananen schillen te kweken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh oh oh, wat heb ik gelachen toen ik dit net effe snel doorgelezen heb.

 

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, het kan ook zo zijn dat je in 1 keer verdwenen bent hier, zoals zovelen die denken dat het allemaal zo simpel is.

 

De rest is allemaal al gezegd.

 

We gaan het zien.......of niet!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterkte en succes :rtfm: gewoon volhardend zijn!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...